Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • mircea_R86

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1996 x16xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Am de vreo doi ani un Opel Vectra A, c18nz, 1.8i, 1991, model GL si inca de cand am cumparat masina am avut probleme cu rulmentii pe spate. Masina are 150 000 km, nu a fost niciodata accidentata , insa la aproximativ 3, maxim 4 luni mi se sparg rulmentii pe spate. Am fost pana acum la doua service-uri diferite insa niciunul din mecanicii de acolo nu isi explica de ce. Puntea spate e dreapta, butucii sunt cu senzor ABS si nu am gasit la schroot acelasi model sa ii schimb iar daca pun butuci fara senzor nu mai functioneaza ABS-ul, oricum mecanicul a spus ca nu e nici o problema cu butucii. Ultimele 2 seturi de rulmenti au fost QH, cumparati de la BArdi Auto Arad , la pretul de 120 ron pe roata (cel mai scump model pe care il aveau pt vectra a), insa astazi am observat ca huruie din nou , si cand am miscat de roti, ambele de pe spate au joc. Nici nu mai stiu ce sa fac, sunt rulmentii de proasta calitate? A mai patit cineva asa ceva? Astept un sfat, caci deja m-a, saturat de problema asta. . .
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
nu sunt rulmenti conici? eu am avut probleme cu unul din 2 in 2 saptamani mai strangeam la el. a fost rulmentul de vina.era prost din fabrica.mie mi-a mancat si un cauciuc.

daca rulmentii sunt conici ai siguranta pe piulita?ca altfel se desface si face jos.
  • Sandrino

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1989
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2007

  • Mesaj Privat
problema aceasta am avuto si eu pe partea dreapta dar sa rezolvat dat comanda la unix auto rulment de calitate,schimbat si ajustat piulita de la disc si presto no problem Arrow Smile
  • mircea_R86

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1996 x16xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Rulmentii sunt conici insa am siguranta la piulita. Am totusi indoieli in ce priveste calitatea lor, pe cutie scrie ca sunt fabricati in UE . . . Maine merg la service cu ea fiindca mi se misca amandoua rotile si nu vreau sa pierd vreuna. As dori sa ma ajutati cu o marca de rulmenti mai putin indoielnica si eventual daca e cineva din zona Aradului si imi poate recomanda un furnizor de piese de calitate as fi recunosator. Maine incerc la un alt service sa aud si parerea altor mecanici.
Sandrino, despre ce piulita spui acolo, "piulita de la disc", e aia cu stift care strange ferodoul pe rulmene ?
Skip ads

  • Sandrino

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1989
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ca marca pot sa-ti recomand marca feby (Germany) de la unix auto si no sa mai ai indoieli in privinta calitatii;in legatura cu pilita cu stif exact acea este se strange pana ce discul se invarte un pic greoi dupa care se desface un pic atat cat discul sa se roteasca fara sa opuna vreo rezistenta prea mare oricum aceasta este procedura.Cat despre mecanici ai grija la manopera nu costa chiar atat de mult e treaba de 15 min la fiecare roata si nu ar trebuii sa te coste mai mult de 40 ron de roata
  • lznicu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1978
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2008

  • Mesaj Privat
mircea_R86 a scris:Am de vreo doi ani un Opel Vectra A, c18nz, 1.8i, 1991, model GL si inca de cand am cumparat masina am avut probleme cu rulmentii pe spate. Masina are 150 000 km, nu a fost niciodata accidentata , insa la aproximativ 3, maxim 4 luni mi se sparg rulmentii pe spate. Am fost pana acum la doua service-uri diferite insa niciunul din mecanicii de acolo nu isi explica de ce. Puntea spate e dreapta, butucii sunt cu senzor ABS si nu am gasit la schroot acelasi model sa ii schimb iar daca pun butuci fara senzor nu mai functioneaza ABS-ul, oricum mecanicul a spus ca nu e nici o problema cu butucii. Ultimele 2 seturi de rulmenti au fost QH, cumparati de la BArdi Auto Arad , la pretul de 120 ron pe roata (cel mai scump model pe care il aveau pt vectra a), insa astazi am observat ca huruie din nou , si cand am miscat de roti, ambele de pe spate au joc. Nici nu mai stiu ce sa fac, sunt rulmentii de proasta calitate? A mai patit cineva asa ceva? Astept un sfat, caci deja m-a, saturat de problema asta. . .


Nu poate fi vorba decat de montaj/reglaj incorect. Rulmentii QH sunt foarte buni, problema e cu cei care ii monteaza pentru ca undeva gresesc.
  • sandu_race

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2008

  • Mesaj Privat
La urmatoarea vizita la service stai langa mecanic si urmareste daca face exact ce a scris Sandrino mai sus , Sunt si mecanici care strang piulita si nu o mai dau inapoi cat sa se invarta discul usor . Sau schimba-i singur , e mai sigur , daca ai si un cunoscut care a avut dacie e si mai bine , la dacie e cam acelasi sistem ( am strans eu tare piulitele la dacie si s-au dus dracu rulmenti noi in 2 saptamani , eram mai mic si nu stiam sa desfac putin piulita aia ) .Cu respect !
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Vezi ca nu cumva sa schimbe numai coroana cu rolele,si camasile exterioare de pe tambur,respectiv ax, sa lase tot pe cele vechi,ca alea se schimba mai greu ..Asta ar fi o explicatie simpla si cred ca cea mai plauzibila..Suntem in romanica,deh..
Cum scria un coleg mai sus,dureaza 15 min....Daca se schimba si camasile ext.,dureaza mai mult-minim30-40 min/roata.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ma repet. am avut aceiasi problema la o roata.rulment daewoo.la 2 saptamani il gaseam slab.iar strans, reglat, tinea 2 saptamani.din cauza lui statea roata stramba si am terminat si un cauciuc.eu am remediat cu alt rulment( flenor sau ceva marca vapor).
cauze la tine pot fi mai multe: montaj incorect,lipsa vaselina, rulment prost.cum ai spus ca ai luat marca buna...vezi la ce mecanici mergi.
  • mircea_R86

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1996 x16xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Tocmai am fost la service si iata noutatile: rulmentul de pe partea stanga spate trebuie strans (de aici zgomotul la viraj), iar senzatia de derapare la viraj vine de la bucsele de la punte spate care sunt terminate. Maine imi ajung bucsele si tot maine le si montez. Costul: 90 lei bucsele si 80 lei montajul = 170 lei + 20 lei stabilirea problemei. Strangerea rulmentului din partea casei Surprised .

In ce priveste distrugerea rulmentilor mi s-a atras atentia asupra jantelor de aliaj care nu au inele de centrare, si doar din prezoane se poate sa nu fie perfect centrata roata . Idea O sa merg la strung si o sa imi fac inele, sper sa rezolv astfel si problema asta.

Mi-au verificat si baietii de la acest service pozitia rotilor spate si mi-au confirmat ca sunt drepte. Cauciucurile sunt noi, am doar 1000 km cu ele, iar cele vechi inca le am acasa si sunt uzate uniform Confused .

O sa revin maine cu rezultatul final.
  • calin1945

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2005 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2008

  • Mesaj Privat
pai daca nu sunt bine centrate jantele pe butuc se simte si la mersul cu viteza mai mare 120-130 km/h.
deci daca nnu simti nici o vibratie la viteza, cade chestia, dar oricum inelele de centrare sunt sfante.

bafta
  • mircea_R86

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1996 x16xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Calin1945, sa sti ca ai dreptate, la peste 120 se aude un vajait care a aparut odata cu trecerea la jante de aliaj. Am crezut ca e normal sa vajaie mai tare si nu i-am dat prea mare importanta, insa acuma ca mi-ai spus m-ai facut sa ma mai gandesc . . . Oricum in cel mai scurt timp imi fac si inele de centrare.

Mentionz ca am trecut pe jante de aliaj la doua saptamani dupa ce am cumparat masina .

Multumesc pentru sfaturi !
Skip ads

  • octav_man

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2010

  • Mesaj Privat
in arad la ce service mergi? recomanzi?
  • mircea_R86

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1996 x16xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Nu sunt chiar din Arad, sunt din Ineu si de obicei merg la service in zona deci nu pot sa fac o recomandare . . . piese pot sa spun ca cumpar de la BardiAuto Arad. Toate bune!
  • mag200488

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
uh...credeam ca numai eu am probleme de genul...Very Happy.numai ca la mine problema e trista rau...eu am schimbat in aprox..3000km,2 seturi de rulmenti stanga si dreapta...primul set am zis ca poate n-o fi fost de calitate...nu mai tin minte marca..am mers cu ei pana s-au descompus:D al doi-lea set...mai scumpi skf...dar aceleasi probleme montati 100% corect,iar in circa 200 de km facuti,apare joc la roata...i-am mai strans nitel...si nu ma mai ating de ei pt ca vad ca iar apare joc la roati.mentionez paraca ar fi gemene ambele la fel...acelasi joc.ce am depistat in schimb...atunci cand am schimbat al doi-lea set,rulmentul pus singur pe ax avea o oarecare toleranta pe ax dar nu ff mare...si se observa uzura pe ax exact unde sta rulmentul cel mic asta si pe stanga si pe dreapta (ambii fiind conici).rezolvarea problemei cred ca ar fi alte axuri la punte,dreapta stanga si alte 2 seturi de rulmenti..dar intrebarea mea este:daca tot trebuie sa fac o astfel de investitie...nu se merita sa trec pe discuri si pe spate ca mi s-a acrit de tamburi spate,rulmenti conici si frana pe spate mai deloc....mentionez ca modelul masinii e vectra a 92' c1.6nz berlina.daca se gaseste vreun binevoitor sa-mi dea niste sfaturi pareri...eventul daca e posibila converisa asta si de unde pot procura toate cele necesare. astept sfaturi,propuneri si idei.va multumesc!
  • mircea_R86

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1996 x16xl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salutari, avand in vedere ca am trecut prin acesta problema cred ca pot sa te ajut eu cu niste sfaturi deoarece dupa cum descrii problema pare a fi aceasi. Singura varianta de a scapa de problema este sa schimbi fuzetele spate, insa daca le vrei noi nu le vei primi decat impreuna cu butucul complet iar acesta daca mai are si senzorul ABS (daca e modelul cu dintisorii ) costa undeva in jur de 420 ron. Nu te impacienta, se potrivesc butuci de la astra f sau daca ai chef de ceva modificari (sa treci la frane pe disc pe spate) chiar si dee calibra. Eu am schimbat butucii cu unii de astra f , insa ABS-ul este nefunctional deoarece senzori sunt incapsulati in butuc. (cu ceva modificari se putea rezolva dar mecanicul meu s-a cam grabit). Asa am scapat de problema cu rulmentii. . . Sper sa te fi lamurit si sa gasesti metoda ideala de a rezolva problema. Toate bune!
  • mag200488

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
ma simt nevoit sa intreb pt ca nu stiu...astra f are discuri pe spate?m-am gandit eu mai bine si sigur vreau sa trec pe discuri.deci nu vreau sa mai aud de tamburi Very Happy.daca e posibil si de unde as putea procura toata piesaraia...pt inceput de la un sh cred...pt ca,sa iau totul nou...etrieri fuzete...si ce mai e ma rupe la pret cred...dar sh cred ca ar fi mai ok si in timp...le inlocuiesc cu piese noi dar sa pot face conversia la ambele roti o data cred ca ma inclin spre sh:D.ma puteti ajuta cu niste surse de piese?mentionez ca site-uri de piese ce am gasit eu nu ofera sau nu am gasit eu tot ansamblu pt disc spate...
  • mag200488

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
cred ca am uitat sa mentionez si faptul ca masina fiind din 92' nu are abs.deci nu ma intereseaza senzorul de abs...
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
are si astra f discuri spate. cel mai spimplu gasesti de pe o vectra a cu c20ne pe ea. se desface butucul de pe punte ( 4 suruburi) si se monteaza la tine. NU TREBUIE PUNTEA. mai trebuie sa schimbi cablul de la frana de mana.

pana in 93 pe toate vectra a ai sa gasesti rulmenti conici. dupa 93 e butuc complet cu rulmenti drepti. din ce stiu la aia se schimba butucul cu totul.numai 4 mil bucata.

ps. exista vectra a si din 89 cu abs. anul nu e un criteriu.
  • mag200488

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
am inteles... normal ca nici nu mi-a trecut prin cap sa schimb puntea pt conversia pe care vreau sa o fac...am observat ca are 4 suruburi si poti pune butuc cu disc.acum intrebarea e unde as putea gasi toate piesele?dar second pt ca daca tu zici ca ar fi doar butucul pe o roata 400 lei atunci nu vreau sa ma gandesc la restu...etrieri,calareti,discuri, placute,etc... ar fi o investitie care nu o pot suporta daca e sa ma gandesc la piese noi...daca tot esti sau sunt altii in cunostinta de cauza...si stiti si o sursa pt ce imi trebuie mie sunt bine venite indicatii pretioase:D va multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR