Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
In primul rand ,,LA MULTI ANI " tuturor utilizatorilor club opel.Tot citesc de ceva timp despre tacanitul motoarelor diesel.Parerile sunt destul de diverse, incat este greu sa-ti formezi o parere.M-am apucat sa rasfoiesc manualul de reparatii si am gasit materialul pe care-l voi atasa.Pe cine am intrebat(inclusiv service-ul Maiandrei) ,mi-au spus ca nu se face acest reglaj.Totusi, manualul spune cu totul altceva.Niste pareri concrete si un mecanic priceput cred ca ar ajuta foarte mult pe posesorii acestor motoare.Userul BAC a intrebat de aceasta problema, dar nu a primit nici un raspuns.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Reglajul jocului supapelor s-au refacerea distantei de dilatare termica se face prin inlocuirea acelor 'pastile' din partea superioara a tachetului cu una mai groasa in cazul in care jocul e mare ori in cazul in care s-au inlocuit supape si s-a micsorat jocul se masoara distanta si se mareste prin rectificare pe masina de rectificat plan.Acea distanta este foarte importanta deoarece daca este prea mare se aud zgomote(care pot fi si din cauza jocului lateral al pastilei in tachet ceea ce impune schimbarea ambelor piese) daca este prea mica la cald supapele corespunzatoare nu mai inchid bine si atunci motorul va merge prost si in timp supapele respective se ard.
Sfatul meu apelati la mecanici calificati sa repare motoare ..... si un an nou fericit. Very Happy
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns.Ideea este unde gasim mecanicii specialisti care sa diagnosticheze si,mai ales,sa rezolve problemele legate de ,,finete mecanica''.
  • PH09PIV

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
mecanicii aceia pe care ii cautati poate multi dintre ei nu mai sunt printre noi acum mecanicul este testerul sa aveti un an fara evenimente
Skip ads

  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Testerul spune ce are masina dar...nu poate sa o si repare.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
N-au disparut mecanicii care stiu meserie ...ci au aparut prea multi specialisti scoliti pe internet ,care dau solutii prin analogie adica se cauta asemanari intre probleme pana cand ajunge omu' sa schimbe tot motorul poate poate s-o nimeri si cauza reala...... Very Happy
Referitor la problema ta,trebuie sa se faca o diagnosticare precisa a sursei zgomotului,am spus mai sus ca tipul asta de reglaj nu este suficient sa se faca doar prin inlocuirea ori rectificarea pastilei de reglaj ci trebuie verificata si starea tachetului sa nu se fi marit lacasul in care sta respectiva pastila ca exista riscul sa apara zgomote si dupa reparatie....cele mai multe probleme le-am intalnit la tachet in special la pistoanele 1...sau mai rar 2 de aceea cred ca este vorba despre o zona cu deficienta de ungere eventula restrictionare cu depuneri a gaurilor din acea teava care asigura ungerea tachetilor.
Maine aflu daca se poate rezolva la un service unde oamenii chiar stiu de capul lor ,de aia nu stiu nici daca se poate incepe reparatia imediat .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am facut operatiunea la Vectra B din semnatura si la un Renault 9 1.6D cu motor F8M. Nimeni nu vroia sa o faca la Sibiu, asa ca m-am documentat inainte despre ce trebuie facut si avand o chiuloasa de Renault defecta (pentru piese de rezerva) am studiat-o si pe urma am facut operatiunea acasa, in fata blocului. Mai trebuie sa cunoasteti si pe cineva care are acces la o masina de rectificat plan la servici sau acasa, am cautat mult pana am gasit pe cineva la noi in oras cu asa ceva in garaj. Ulterior am aflat ca multe din service-uri de renume din Sibiu (mai putin Renault care are o politica de inlocuire piese defecte obligatoriu cu altele noi) rectificau pastilele si planau chiuloasele tot acolo. Minunat !

Iata si un videotutorial pentru un motor de TOYOTA, ca sa va faceti o ideie despre ce trebuie facut : http://www.youtube.com/watch?v=SEfTV34Tceg
Atentie! Verificati initilal, inainte de scoaterea pastilelor, daca exista vre-un semn la pastile, pentru remontarea corecta a acestora. Nu uitati sa notati pe o hartie valorile(distantele) initiale, masurate inainte de demontare. Operatiunea de masurare a distantelor se face la 20grade C, cu motorul rece. Valorile corecte ale distantelor pentru admisie si evacuare sunt specificate in manualul de reparatii.

Imprumutati sau cumparati un set de lere, iar apoi treaba este relativ usoara daca aveti posibilitatea scoaterii pastilelor pentru operatia de rectificare. In manual zice de un dispozitiv special care tine paharul supapei presat si pastila se va scoate cu o surubelnita magnetica. In realitate eu mi-am construit o piesa la strung (poze aici: https://www.clubopel.com/vie...48&highlight= ) care face acelasi lucru (tine scaunul supapei apasat ca sa poti extrage pastila), se ridica masina pe cric, se introduce in viteza a 5-a, se invarte cu mana roata suspendata pana ce cama arborelui cu came calca pastila, se interpune piesa respectiva intre scaunul supapei si arbore, se roteste de roata pana ce scaunul supapei ramane apasat intre piesa interpusa si arbore iar cama arborelui care initial calca pe pastila este orientata vertical in sus, apoi cu o surubelnita se ridica pastila actionand sub ea in una din fantele prin care circula ulei.

Rectificarea pastilelor o va face persoana care are acces la o masina de rectificat plan (el va face si masuratorile initiale/finale a grosimii pastilei), in caz contrar va trebui sa faceti calculele si sa comandati pastile de dimensiuni noi.

Dupa refacerea jocului supapelor (conform cu valorile din manualul de reparatii) - motorul merge 'rotund' si dimineata la frig porneste foarte bine - daca are compresia buna.

Sunt putin dezamagit in ceea ce priveste chiuloasa de Z19DT(L), ma asteptam sa aiba pastile hidraulice cu autoreglare fiind un motor de generatie noua.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Tachetii cu autoreglaj (hidraulici)au marele dezavantaj ca nu poti obtine o actionare precisa ,de aceea nu se folosesc atunci cand unul dintre parametrii este....performanta.Dezamagirea mea referitor la acel motor este modalitatea de a unge tachetii multi constructori prefera ungerea prin canale in alezajul tachetilor pe care eu o consider optima pe cand la acest motor se foloseste metoda ungerii prin acea teava gaurita care favorizeaza ungerea pastilei si deficienta la nivelul tachetului acesta avand tendinta sa se gripeze de aceea apare deformarea alezajului unde sta pastila zgomotele aparand in special de la jocul lateral nu neaparat de la subtierea pastilei care este dintr-un otel dur si rezistent la loviturile camei.
Cine are timp,cunostinte si bani de investit poate experimenta un reglaj,cine vrea siguranta la un pret corect sa apeleze la oameni competenti...tuturor un an bun. Very Happy
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Orice pastila se uzeaza in timp, poti sa mergi cu cel mai bun ulei de motor. E doar opinia mea (chiar daca nu am facut facultate cu profil 'motoare auto' la Brasov, de exemplu).

Pentru cei cu pregatire tehnica sau simt tehnic : faceti operatiunea chiar voi - cu motorul rece(temperatura exterioara 20grade C) identificati (folosind manualul de reparatii) fiecare pastila de ce tip este (peste ce supapa este asezata : admisie/evacuare) si faceti masuratorile cat mai corect cu o lera noua, scoateti afara pastilele, faceti calculele necesare privind dimensiunile corecte a fiecarei pastile (dupa manual) si apoi mergeti cu pastilele (cu ordinea numerotata pe ele cu un marker si valoarea masurata a distantei initiale pe o hartie) la rectificat plan, rectificarea nu costa mult si rezultatele finale sunt bune dupa remontare, atentie doar sa montati pastila pe locul initial si mai verificati odata cu lera distantele inainte de a inchide capacul motor.

Verificati si aspectele la care face referire @mecaNIK mai sus, in ceea ce priveste ungerea - daca aceasta este deficitara, obligatoriu va trebui sa luati actiunile corective necesare.

Strict in cazul meu, am facut operatiunea in 2010 si am platit 5(cinci) lei pentru rectificarea fiecarei pastile (de toate 6buc) iar 2 pastile a trebuit sa le pun un pic mai groase pentru ca erau sub parametrii. Evident ca daca mergeam la service cei de acolo imi faceau aceiasi operatiune de rectificare a pastilelor (rectificarea facandu-se tot la cel cu masina de rectificat plan din garaj) dar pretul era clar altul. Nu si rezultatele.

Avantajul meu a fost ca am masini de generatie mai veche, echipate cu chiuloase diesel cu scaune si pastile si doar 8 valve.

Daca lucrurile sunt mult mai complicate, atunci 'vrei-nu vrei' esti legat de un service Cool .
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Multumiri si colegului ,,ahappyuser" pentru timpul si implicarea acordata acestui topic.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Salutari si La multi ani!

La Z19DT(L) am mai intalnit un fenomen - se "rotunjesc" camele. Adica uzura a fost la axa, nu la pastila sau lacas.

Iar reglaje am facut, cand a fost necesar. Userul ahappyuser a descris foarte bine ce e de facut.
  • Bryan99

  • Mesaje scrise: 1,147
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Pana la urma se poate face verificarea jocului la supape ? si unde ?
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Liviu - ai facut o intrebare si lui Victor legat de problema ta !
  • LIVIU RS

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Eu nu am zis ca am probleme.S-a tot vorbit de ,,tacanitul" motoarelor diesel si,am zis sa incepem de unde este mai usor ,fara sa se umble la avansul pompelor,jocul cuzinetilor de biela si tot ce s-a mai scris pe aici referitor la acel zgomot.Ideea este ca eu ma asteptam sa vina cineva sa zica ,vino la mine sa ascultam si sa verificam.
  • soltuz.bogdan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Cum pot obtine manualul de reparatii pe care l-ai folosit?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Free, dupa ce dai de el pe Internet. Eu personal nu il am decat pe cel pentru motorizarea mea.

Sau pe bani, de la o Reprezentanta Opel, tiparit si tradus in Limba Romana.
  • soltuz.bogdan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc mult Liviu. Am reusit sa l descarc.Nu am reusit sa ti trimit PM pt ca nu am destule posturi.
Vad ca avem acceasi masina ( a ta este cu 2 ani mai noua). Cred ca o sa te mai deranjez cu ceva intrebari, daca nu ai nimic impotriva!
Sa ai o zi buna!
  • FLX

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Pentru z17dth a incercat cineva sa le regleze ?
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Uite si niste poze de la locul faptei. Cand umblati pe acolo aveti grija sa nu zgariati cu surubelnite si alte alea in special peretele exterior al tachetelui (piesa in care sta pastila).
Pastilele nu sunt scumpe, vreo 5 lei bucata iar operatiunea este relativ simpla.
Jocul trebuie verificat chiar daca nu se aude nici un zgomot. Se poate intampla sa se uzeze scaunul supapei si/sau supapa si sa nu mai inchida bine la cald datorita jocului prea mic.


  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Interesant subiectul si eu am intrebat la reprezentanta opel in Galati, daca este necesar de facut aceasta verificare(ca vroiam sa o fac) si ei mi-au spus ca nu! A mai facut cineva acest lucru? Sau a gasit pe cineva istet care poate face acest lucru?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR