Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
te dai jos si iei busul, sau autostopul.
Skip ads

  • danutsb

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Grija sa nu opriti singuri masina, in mers si noaptea.
Eu am oprit-o, fara sa vreau si fara sa-mi dau seama, cand am agatat brelocul de la cheie cu maneca.
Habar n-am avut ce s-a intamplat...farurile s-au stins, martori bord stinsi, masina nu mai accelera, pana sa-mi dau seama sa repornesc m-au trecut toate apele. Aveam vre-o 40km/h, iar instinctul a fost sa franez (norc ca eram doar eu pe drum).
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Noile constructii de masini ... astea care au ECU( calculator) ... sunt un dezastru in caz de oprire instantanee ... Am avut la viata mea, pana acum vre o 4 masini si am mai condus vre o 4 modele. Marea nenorocire a astora cu, calculator este ca, in momentul cand i se buseste ceva ... te lasa in drum. Nu conteaza ca esti in mers. Electronizarea excesiva a unui automobil poate duce la surprize d astea. Cateodata mi e dor de batrana Dacie. Mergea cu ... "apa,paie si bataie" ca magarul" ... si chiar de se punea de a curmezisul drumului se repara repede. Daca ridicai capota si mai aveai "norocul" sa te vada vre o 2 trecatori, ... erai ca si rezolvat. Compliciaciunile astea auto ... ori se lasa cu dureri de buzunar... ori de cap.Smile
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aaaa ... aprope de regulile de mai sus. Doamne fereste sa ti se opreasca motorul instantaneu, si sa fi pe undeva pe la munte pe serpentine .... caaaa ...
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
E mai periculos pe autostrada decat pe serpentine unde nu mergi cu 100 la ora plus ca la viteza mica te ajuta si frana de mana. Sfaturile din material sunt cat se poate de realiste indiferent de motivul opririi. Ce conteaza ca a bubuit sau nu important e ce faci atunci nu ce trebuie sa faci dupa ce ai oprit masina. Sunt convins ca toti sau majoritatea apasa frana si eventual ambreiajul.
Sunt ok sfaturile, multumim!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ahappyuser a spus bine, daca auzi trosc gen rupt ceva in motor il opresti, rau oricum este dar poate fi si mai rau daca el merge in continuare pe liber sau antrenat de cutie.
Acum cu opritul in caz de trosc, scoti din viteza, il opresti dar pui imediat cheia pe pozitia II sa ai alimentate restul calculatoarelor/sistemelor (cum a patit accidental (danutsb), pui avarii si semnalizezi dreapta si ca sa fie circul complet la franare faci pom de craciun prin apasari scurte si repetate (flash).
Mai sunt si altele care urmeaza dar mai asteptam pareri.

In cazul in care motorul se opreste fara zgomote ce facem ? Il oprim sau nu ?
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cheia e deja in pozitia II deci contactul e pus. Cea mai usoara, sa zic asa, e la benzinare cand se duce inductia. In rest oricum exista un impuls de pornire prin " impingere" pana cand reusesti sa reactionezi. Exact ca la "pana prostului" adica se opreste si reporneste si tot asa pana sucombeaza total.
Deci, daca motorul nu s-a pornit singur inseamna ca ai o problema grava si nu mai porneste imediat. Ideea e cum eviti carambolurile sau sa fi ranit.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
La astia care folosesc GPL, daca nu e reglata instalatia cum trebuie, se opreste motorul de cateva ori pe zi in mers. Asadar, oprirea motorului in mers, mare scofala... Laughing
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:

In cazul in care motorul se opreste fara zgomote ce facem ? Il oprim sau nu ?

Cam ce fac eu in astfel de cazuri:
Din start, NU insist cu o a 2-a cheie din mers si nici sa o pornesc din inertie !
Daca tot s-a oprit ,,de capul,, lui e clar ca ceva nu e in regula. Din inertie caut un loc de refugiu , iau contactul si verific urmatoarele ( asta asa , vag si preliminar).

- 1 - si REGULA DE BAZA - conductori in regula, borne baterie in regula, ma asigur ca nu iese fum de nicaieri. Un incediu odata pornit il stingi foarte greu . Primele secunde sint hotaratoare ! ...

- verific sub masina si in orice zona adiacenta daca n-am fluide scurse ( antigel, ulei, combustibil )

- palpez sa vad daca n-am venit cu motorul supra-incins , verific nivelul ulei si antigel , temp radiator /furtune

- inspectez vizual ca toate mufele sa fie la locul lor si incerc sa deosebesc diferente fata de imaginea pe care ,,o stiu,,in general ca o am sub capota.

- desfac una-alta , incerc sa-mi dau seama ,,de unde mi se trage,, si daca nu reusesc sa pun un diagnostic preliminar atunci ......

-mai fac o incercare cu demarorul de maxim 6-7 secunde ( daca oprirea motorului n-a fost precedata de zgomote anormale ) si daca nu porneste , atunci TRACTAT catre casa sau catre cel mai apropiat punct de depanare.

PS - cel mai mult am venit tractat 80km ....m-a lasat pompa de benzina din rezervor (matiz) , mi-am dat seama de asta dar era Duminica dimineata asa ca m-am agatat de unul cu o duba pana acasa.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca e noapte, cam slabe sansele sa vezi ceva cu motorul oprit si capota ridicata. Eu am venit tractat 300km pe timp de ziua, de la Otopeni-Bucuresti-Pitesti-Rm.Valcea-Sibiu (mi-a sarit cureaua de distributie cand stateam la semaforul de la Otopeni, s-a dezmembrat rola intinzatoare) iar tractat pe drumul spre casa am crezut ca nu ajung teafar... ma tragea un microbuz cu o stanga din 2 bucati (cu surub+piulita la imbinare). Mr. Green
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cel mai indicat dupa oprire motor e sa nu incerci sa-l pornesti daca nu stii ce ai sub capota si un minim de cunostinte plus telefon ca pe toate nu poti sa le stii.
Daca ai easytronic impingi pe dracu' ca ea e in viteza ramasa, o pui cu fisa pe neutru si abia atunci o poti impinge.
Sfat gresit mi se pare sa ramai in masina la semafor cum spune promotor, pai astia la noi nu vad la doi metri si te spulbera.
Alt sfat gresit a unui coleg e sa pleci acasa, daca e in camp nu e mare lucru sa ramai numai cu sasiul, prin oras daca ocupi locul de parcare a unuia mai cu tulburari te trezesti cu cauciucuri taiate, zgaraiata si tot asa.
Principalul e sa suni la doctorul de familie (mecanicul tau) daca ora permite.
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
In special in afara localitatilor, pe autostrada eu as pune accent pe siguranta in primul rand: oprit cat mai pe dreapta, rapid toti pasagerii sa coboare(daca se poate chiar dupa balustrada), veste, triunghi in spatele masinii 50m (daca e mai mult risti sa ramai fara el Razz ) si apoi incepi sa vezi ce s-a intamplat cu masina.....
Stiu un caz in care soferul a coborat, dar pasagerii nu; a venit un camion si a agatat masina oprita....cei 2/3 pasageri au decedat pe loc.
Dane de multe ori nu se aud zgomotele de la motor daca ai peste 90-100km/h. La mine a sarit fulia de la pompa de apa, a blocat distributia, a sarit de la punct...si nu am auzit nimic in masina la 130 pe autostrada(norocul meu ca am calcat ambreiajul si nu am mai incercat sa o repornesc).
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce faci daca ti se opreste motoru'n mers? Pai te apuci sa injuri de toate cele ca nu ai avut bani sa iti iei masina, si ti-ai luat rabla...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cred ca colegul Adi Terinte ne poate povesti patania lui cu masina cu vibrochenul upt la 90km/h Sad
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ce te faci cand face ..."Pfffssssst" si se duce pedala de frana la fund ? Eeeee ... cum am patit eu cu o Nubira 2 acum vro 2 ani, cand am oprit in parcare cu pociorul pe frana .... si sa dus pedala jos. Sa va spun eu ce s a intamplat ... Sa spart furtunul etrier roata stanga fata si a curs lichidul. Deci frana ... "ciuciu". Noroc ca nu eram pe la munte pe serpentine in coborare ... ca o sfecleam. Pot sa spun ca am avut ... maaaaareeeee noroc. Cineva de acolo de sus a avut grija de mine.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
La mine cand s-a rupt vibrochenul in mers, am calcat instant ambreiajul ne stiind ce sa intamplat doar am auzit un zgomot ciudat si din inertie am ajuns intr-o parcare care era aproape si cu care am avut noroc ca daca nu ramaneam in drum,in curba noaptea la 11......si nu era prea placut.

Dupa ce am oprit in parcare m-am uitat sub ea sa vad daca se vad urme ca as fi pierdut uleiul, cum distributia e pe lant si stiu ca nu se rupe am incercat sa dau scurt la cheie sa vad vreun simtom dar nu se invartea nici un milimetru.Atunci am zis ca e ceva naspa in interiorul motorului.
Am luat calendarul si am citit tot ce era in el si pe verso.....

Am venit tata cu masina lui de la SB, mi-am continuat drumul la CJ cu a lui si la intoarcere am chemat platforma si motor din dezmembrari.
Acum e ca noua.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Prezenta de spirit sau sofer cu ceva mecanica la bibilica ? Laughing
Decizia a fost foarte buna, poate asa ai scapat si cu o cutie intreaga, ceva piese motor.

Daca stii ce ai sub capota si ceva cunostinte macar de genul 'nu-s blond' , te salvezi din situatii care nu plac nimanui.
Fiecare motor/masina are bubele 'clasice' sa le spunem, daca nu le stii de obicei platesti de te ustura buzunarul.
  • ph 17 mag

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1994 c18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
si eu am patit la fel acum doua saptamini cu un polo 1,4 tdi,masina de servici.
mi s-a oprit motorul in mers prin oras si instantaneu am calcat ambreiajul,am tras pe dreapta din inertie si inainte sa incerc sa ii dau la cheie am scos capacul la distributie care pe pe curea si era schimbata cu o saptamina in urma.
cureaua fiind ok am incercat sa ii dau o cheie dar motorul era complet blocat asa ca am chemat platforma si direct la service.
acolo s-a constatat ca sa rupsese un lant ce angrena pompa de ulei si a spart cam tot pe acolo...carcasa la distributie,pinioane,etc,etc.
am avut noroc ca am calcat ambreiajul si nu a mai fortat si in altceva ca era mai rau....chiar si asa numai piesele au fost 3000 de lei.
  • L3X
  • **
  • 64 mesaje
  • din 07 Oct 2013
  • Astra 2007 Z13DTH
  • Vrancea
  • L3X

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2007 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2013

  • Mesaj Privat
colegi eu pe o alfa 156 un motor de 2.4 am ramas fara directie, fara frana si s-a oprit si motorul.....asa ca se poate sa ramai fara toate....
frana de mna era de ceva timp
CAuza : s-a rupt bascula de pe stanga si mi-a aruncat bieleta din caseta de directie si s-a dus tot...asa ca se intampla si cazuri.
L-a mn s-a rezolvat prin lovirea bordurii, a gardului si un stalp de la un panou publicitar.aveam viteza adecvata in oras 60Km/h....asa ca grija mare ca se pot intampla si tragedii
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da ....proiectantii de trocadere au avut grija sa dimensioneze mecanismul mastervac cel responabil de multiplicarea fortei de apasare pe pedala sa tina din momentul opririi motorului intre 3-5 franari,directia se intareste dar insuficient cat sa va puna in imposibilitatea de a controla traiectoria masinii.
In concluzie stati linistiti s-au gandit altii la tot cu mult inainte. Very Happy Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR