Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • DarkAvenger183

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Buna, am o problema si nu imi dau seama exact ce ar putea fi... este vorba de o Astra G, motorizare Z16SE (1,6 litri 8 valve 84cai din 2001)
-Cand dau cheie peste sunetul normal de la demaror de mai aude un zgomot metalic, de genul ca si cum s-ar freca/lovi 2 table/obiecte metalice. Zgomotul incepe sa se auda inaintea pornirii motorului. Am deschis capota, si am scultat de unde vine: din partea dreapta a motorului (partea opusa cu distributia). Odata pornit motorul nu se mai aude nici un zgomot. Am tras frana de mana si am lasat ambreajul sa se subtureze motorul pana s-a oprit. Nu s-a auzit acel zogomot nici cand a fost la turatii mai jose decat relantiul (aprox la 400..500 rpm s-a oprit).
- Un al 2-lea efect ce l-am observat, pointerii(acele) din intrumentul de bord pentru turometru si vitezometru s-au dus sub zona de 0 in timp ce se auzea acel zogomot.
-Am masurat tensiunea de pe baterie
motor oprit: 12.45V
motor pornit la relanti fara consumatori: 14.8V
motor pornit la relanti cu lumini aprinse: 14.2V
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cel mai probabil sunetul iti provine de la electromotor.
Nu ar strica sa mergi la un electrician auto...
  • DarkAvenger183

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eram curios daca nu cumva asta este un sunet specific la opel cand e mai descarcata bateria. Pentru ca la tensiunea de 12.45V pe baterie inseama ca e cam descarcata. Si incarcare la 14.8 imediat dupa pornirea motorului e prea sus pentru o baterie descarcata => bateria e destul de uzata sau releu de incarcare defect.
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pare sa fie de la electromotor....fura curent si de aceea iti coboara acele sub 0.... masoara tensiunea in timpul ce pornesti motorul si daca tensiunea coboara foarte mult sigur fura curent(da curent la masa)....tensiunile pe care le dai tu, eu le vad normale!
Skip ads

  • DarkAvenger183

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Problema cu zgomotul s-a rezolvat. Demarorul era defect.

Operatiunea de reconditionare se poate face destul de usor acasa, nu necesita sucule/indemanare/materiale deosebite. M-am gandit sa descriu cam ce si cum trebuie facut.
Necesar scule: Torx 15 si 20; cheie de 8mm; cheie tubulata de 10mm; ciocan; lemn
Materiale necesare: 300 ml motorina , 100 ml alcool izopropilic sau spirt sanitar, 1 foaie de smirglu fin vaselina, carpa de bumbac, ziare.
Eu am procedat astfel:
- Am curata colectorul rotorului, interiorul statorului, suportul de perii si solenoidul (alcolul izopopilic recomandabil, spirt daca nu).
- Am curatat vaselina intarita din cutia de viteze (reductor) din interiorul lui ( cu motorina);
- Am lubrefiat din nou partile mecanice (bucsa de rotor, rotile dintate, furca de bendix si asamblu cu pinionul de angrenare);

Inlocuirea bucsei se poate face astfel:
-Se pune carcasa superiora pe ceva plan, se aseaza o cheie tubulara de 10mm pe bucsa si se bata usor. Busa veche se va depresa si va iesi.
-Se incalzeste (la aragaz) zona in care trebuie punsa noua bucsa, apoi se aseaza noua bucsa plan pe lacas, se pune o bucata de lemn peste ea (fund de lemn ) si se bate peste fundul de lemn cu atentie ca bucsa sa intre drept. (in mod normal la cald merge f bine ca ii mai dilatata gaura in care se bate bucsa)
- Curatarea canalelor din colectorul statorului se face cu un obiect acscutit (vf de cutit), apoi se foloseste smirgl fin (granulatie 800) pentru netezirea (pe cat posibil) a santurilor.
Se reasambleaza electromotorul EXCEPTIE capacul din spate
Inlocuitea periilor:
- Periile noi au intre 16 si 17mm. Gradul maxim de uzura: 9mm
-Se pune garnitura de caucuic de la stator, si suportul de perii la locul lor de unde au fost demontate.
-Se strand piulitele ce inchid asamblul din spate FARA carcasa. Astfel suportul de perii va sta fix in pozitia lui normala, dar avem access la perii.
- Se pune arcul de perii (fara peri), partea din spate peste pinten… se impinge pana face « click ».
- Ridica « piciorul » arcului si se face spatiu sa intre peria pe canal, apoi se pune dielectricul , apoi pune « piciorul » arcului inapoi
- Se destrang piulitele si se pune capacul din spate la loc.
*nota:
Pentru o mai buna etansare, am folosit silon negru la asmblarea capacului din fata de reductor, si a statorului de reductor.
Am uitilizat Loctite anti desfiletare la prinderea suruburilor. Se poate si fara solutie antidesfiletare, unii mai foloseau super glue in scopul acesta.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
multam' fain, se pare ca aceeasi problema o am si eu!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR