Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am fost la service am pus-o pe tester nu a aparut nici o eroare , am desfacut EGR-ul din ce ziceau ce-i de acolo nu era chiar atat de murdar l-am curatat oricum i-am pus 2 fire pe pinii 1 si 5 si -i-am dat impulsuri si functiona , am pornit masina fara EGR si i-am dat vro 2 pedale a scos un nor de fum albastru de sub motor si culmea nu a dat nici o eroare . Am montat tot la loc am facut o tura de vro 5 km era ok.
Am plecat de la service si in 500 m iar mi-a facut figura cu datul in nas. Urmatorul pas e admisia si cele 4 garuri de care zicea dany.c mai sus.
Inca ceva pt. cei cu Z16XEP in dreptul EGR-ului aveti vreun fir lasat liber intr-un tub din ala de plastic negru.Ce-i de la service au zis ca dupa tipul de banda folosit e lasat liber de producator.
Mai pe seara daca fac rost de cablu de date o sa revin cu poze cu acest fir si cu EGR-ul.
Skip ads

  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
La fel a fost si la mine,pe tester nicio eroare pt. ca e o problema mecanica si nu are cum sa dea cod de eroare.Ai intrebat care sunt orificiile:trebuie sa desfaci doar galeria de admisie,partea situata sub clapeta de acceleratie,o desfaci in doua cureti orificiile si o inchizi la loc,are 5 suruburi stea cu care e prinsa,apoi in ca 18 suruburi stea pe care le scoti pt. a o desface in doua;atentie la garnitura de etansare din cauciuc pe care trebuie sa o pui la loc intreaga,ca sa nu traga aer fals,in caz de nevoie se poate da si cu silicon.Deci nu e vorba de clapetele twinport,daca vrei ,e bine sa le curati si pe alea,numai ca mai e mult de munca si acolo.Eu am facut de unul singur toata treaba,ajutat de fotografiile puse aici de ceilalti colegi.Daca vrei sa discutam in particular,poti sa ma suni la 0745426278.Multa bafta!
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
dany.c a scris:La fel a fost si la mine,pe tester nicio eroare pt. ca e o problema mecanica si nu are cum sa dea cod de eroare.Ai intrebat care sunt orificiile:trebuie sa desfaci doar galeria de admisie,partea situata sub clapeta de acceleratie,o desfaci in doua cureti orificiile si o inchizi la loc,are 5 suruburi stea cu care e prinsa,apoi in ca 18 suruburi stea pe care le scoti pt. a o desface in doua;atentie la garnitura de etansare din cauciuc pe care trebuie sa o pui la loc intreaga,ca sa nu traga aer fals,in caz de nevoie se poate da si cu silicon.Deci nu e vorba de clapetele twinport,daca vrei ,e bine sa le curati si pe alea,numai ca mai e mult de munca si acolo.Eu am facut de unul singur toata treaba,ajutat de fotografiile puse aici de ceilalti colegi.Daca vrei sa discutam in particular,poti sa ma suni la 0745426278.Multa bafta!
o sa fac si eu operatiunea dar sa se mai incalzeasca afara daca ai putea sa imi trimiti pozele sau materialul dupa care te-ai ghidat un link sau ceva mi-ar fi de ajutor . Crezi ca stric motorul dak merg asa?
  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Nu ai cum sa strici motorul,dar e foarte enervant sa-ti dea suturile astea;eu am umblat prin foarte multe service-uri si toti dadeau din umeri la problema mea,apoi cand am rezolvat si le-am zis de unde era problema,nici macar nu stiau ca exista asa ceva,de parca vorbeam de sf-uri si pe deasupra m-au pus sa schimb si egr-ul si sonda lambda degeaba si am mai cheltuit si niste bani aiurea.Poze cu galeria de admisie demontata gasesti aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=66987. Succes!
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Acum am vazut practic trebuie sa desfac cele 5 suruburi sa dau galeria jos de pe motor apoi cele 18 ca sa o dau in doua si apoi o sa ajung la cele 4 orificii care cred ca vin cumva pe directia conductei care duce la EGR.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
alea-s canalele EGR.. eu scoteam EGR-ul si le desfundam cu aer comprimat...
dar e mai bine sa dai jos admisia..
  • uskt2005

  • Mesaje scrise: 2,093
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Un update in legatura cu consumul de ulei al masinii in ultimii 500-600 de km dupa schimbul de ulei facut cu GM 10W-40 am consumat din patru liniute cat arata pe joja am ajuns la 2 , metoda de masuratoare a fost aceeasi dimineata inainte de pornire pe aceeasi suprafata(loc de parcare) , dupa calculele mele daca diferenta dintre min. si max. pe joja e de 1L am consumat 400ml :ENORM.
Vreau sa mentionez ca in aceasta perioada am facut mai multe drumuri(3) in afara localtiatii , cam 400 km in afara localitatii in care i-am dat forja.
Poate sa influneteze presupusa defectiune a EGR-ului consumul de ulei?


Ma repet .... consumul asta de ulei(dupa calcule 8 litri la 10.000 de km) este din cauza segmentilor... Este posibil sa mai fie si altceva bulit prin motor si de aici si smunciturile de care zici...daca era sa fie parte de senzori sau mufe iesite, etc aveai cod de eroare prezent sau stocat...

Stiu nu e o placere sa te apuci sa desfaci motorul, dar alta solutie nu ai...

P.S. Cati km are masina(daca ii stii pe cei reali, altfel vorbim degeaba de nr de km)?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
uskt2005 a scris:
alexx_gan a scris:Un update in legatura cu consumul de ulei al masinii in ultimii 500-600 de km dupa schimbul de ulei facut cu GM 10W-40 am consumat din patru liniute cat arata pe joja am ajuns la 2 , metoda de masuratoare a fost aceeasi dimineata inainte de pornire pe aceeasi suprafata(loc de parcare) , dupa calculele mele daca diferenta dintre min. si max. pe joja e de 1L am consumat 400ml :ENORM.
Vreau sa mentionez ca in aceasta perioada am facut mai multe drumuri(3) in afara localtiatii , cam 400 km in afara localitatii in care i-am dat forja.
Poate sa influneteze presupusa defectiune a EGR-ului consumul de ulei?


Ma repet .... consumul asta de ulei(dupa calcule 8 litri la 10.000 de km) este din cauza segmentilor... Este posibil sa mai fie si altceva bulit prin motor si de aici si smunciturile de care zici...daca era sa fie parte de senzori sau mufe iesite, etc aveai cod de eroare prezent sau stocat...

Stiu nu e o placere sa te apuci sa desfaci motorul, dar alta solutie nu ai...

P.S. Cati km are masina(daca ii stii pe cei reali, altfel vorbim degeaba de nr de km)?

163.000 km da s-ar putea sa ai dreptate in legatura cu motorul ca pe tester ieri inginerul mi-a zis ca e ceva la cilindrul 2 , ca poate sa fie o bujie care nu functioneza cum trebuie sau altceva , repet coduri de eroare nu a gasit.
Iar consumul de ulei pe care l-am scris a fost in forja , la service au zis ca daca as merge normal ar consuma mai putin , chestia e ca inainte masina avea Castrol 5W-40 , din cauza ca imi consumase 1,5 L/10.000 km am zis ca sa pun 10W-40 GM (m-am gandit ca e recomandat de producator , am mai citit si pe aici , am zis ca e un pic mai gros poate il manaca mai greu).
Tu te referi la segmentii pistoanelor ,stiu ca si supapele au segmenti.In prima faza o sa ii schimb uleiul asta si filtru o sa ii pun iar Castrol , sa vad daca il innegreste si pe asta la fel de repede .
Nu-mi e atat de operatiunea de a desface motorul in sine cat de faptul ca tre sa stai vro 3-4 zile cel putin .
Stii cumva deca desfacand capacul de culbutori iti poti da seama daca motorul trebuie segmentat , stiu ca e o intrebare stupida dar ...
Skip ads

  • uskt2005

  • Mesaje scrise: 2,093
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Coincidenta sau nu....

Si la mine tot la cilindrul 2 a fost problema(a fost blocat segmentul de ungere) si de aici aveam un consum de ulei de 1 litru la 1.000 de km.
Eu am schimbat:
- smeringuri supape, semeringuri axe came, garnitura chiulasa, suruburi chiulasa, garnitura baie ulei, garnitura capac chiulasa VICTOR REINTZ
- Segmenti Kolbenschmidt
- Distributie - curea Gates+role INA
- ulei Mobil 1 0w40, filtru ulei Mann, antigel (nu mai stiu de care)

Poti sa dai jos bujiile si sa te uiti la capul pistoanelor.... daca pistonul 2 e mai negru decat celelalte asta e trebuie desfacut motorul si facut ce am facut eu mai sus cel putin, asta in cazul in care nu mai e si altceva bulit.

Bujia de la pistonul 2 al tau cred ca e foooooooarte murdara si de aici si mersul asta in suturi al motorului.

Daca ai posibilitatea fa un test de compresie si spune-mi ce valori ti-ai iesit... si din asta iti mai poti da seama de starea motorului.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am inteles , dupa operatiune motorul si-a revenit ca si consum de ulei? O sa merg sa desfac bujiille azi sa vad care e treaba cu ele au 20.000 km. Si sa vad daca se poate face si un test de compresie. Din cate am citit ar trebuie sa imi de-a 16 bari nu?
  • uskt2005

  • Mesaje scrise: 2,093
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Acum mie nu-mi mai ia deloc ulei....

Mai important este sa fie valorile apropiate la toate pistoanele , dar bineinteles si valoarea de compresie trebuie sa fie una mai ridicata (13-14 ar fi normal, poate putin mai jos la tine dat fiind numarul de km) oricum testul il faci cu bujiile date jos si atunci te uiti si la pistoane(atat cat se poate vedea)

La mine nu mai stiu exact ce valori erau dar stiu sigur ca la pistonul ala cu problema era o valoare mult mai diferita decat la celelalte.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Acum citeam in manual si am vazut ca trebuie sa nu fie o diferenta mai mare 1 bar intre cilindri.
Si ca si valori pentru(z16xe nu am gasit pentru z16xep) trebuie sa fie de 17 bari.
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Desi m-am agitat foarte tare asa cum fac tot timpul cand e vorba de o problema cu masina , am analizat lucrurile la rece si a decis sa las iarna sa treaca( nu vreau sa ma apuc de desfacut nimic pe gerul asta , am mai facut asa cu o masina si am mers pe jos si de craciun si de revelion acum 3 ani a stat o luna in service )cat de cat dupa care sa incerc sa ii dau de capat.
Si cum am avut timp de gandit (plictisindu-ma puternic) am mai observat niste lucruri , am decis sa merg normal cu masina si nu mi-a mai consumat ulei in ultimii 500 km asta ar fi un lucru iar al doilea ar fi urmatorul:- cand erau gerurile alea saptamana trecuta -25 de grade la 8 dimineata is maxime de -15 masina ajungea la temp. de functionare foarte greu cand ajungea ralantiul statea normal la 750-800 de cand a inceput sa ninga de vro 4 zile nu mai sta la 750-800 sta pe la 900-950(aprox. asa din ochi) culmea e ca temperaturile sunt de -12 , -9 grade deci motorul se incalzeste mult mai repede.O problema noua ar fi dar nu cred ca intra in ecuatie faptul ca am radiatorul fisurat nu stiu de cat timp cert este ca e o fisura mica se umezeste pe partea stanga dar foarte putin nici macar nu picura nu gasesc umed sub masina am mai patit asa acum 2 ani , i-am pus o solutie si s-a astupat fisura , acum odata cu frigurile probabli a crapat "dopul" care se formase.
Chestia cu ralantiul marit si restul problemelor cu mersul sacadat ma gandesc sa nu fie de la capacul de culbutori valva care se defecteaza la Z16XEP care duce in admisie print-un furtun (masina fiind produsa in 11.2003 , capacele fara probleme fiind poduse din 04.2004).
Si scenariul ar fi cam asa zic eu: s-a stricat valva aia din capacul de culbutori , in momentul cand ii dau forja imi baga uleiul in admisie unde ajuta la infundarea celor 4 gaurele care vin de la conducta EGR cum zicea dany.c mai sus si de aici smunciturile si mai nou ralantiul marit.
Sau cum a zis uskt2005 e stricat ceva in motor desi nu cred , mai bine zis nu vreau sa cred ca e.
Ca sa elimin orice indoiala am sa incep cu un test de compresie si daca motorul iese in parametrii buni atunci am sa desfac adimisa si daca e plina de ulei am sa schimb capacul de culbutori.
Acu' am si 2 intrebari:
- stie cineva ce val. de compresie sunt pentru Z16XEP cum am zis mai sus am gasit in manual doar pt Z16XE sau daca are cineva un manual mai nou in care sa fie trecut si tipul asta de motor.
-se potriveste capaul de culbutor cu unul de pe un astra H cu aceeasi motorizare?
Stiu ca am scris mult dar nu am somn sa aveti o saptamana buna!
  • sukka

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2011

  • Mesaj Privat
salut. Am si eu un z16xep, iar la data fabricatiei este trecut 04/2004... sa inteleg ca la mn a fost eliminata problema cu capacul de la culbutori?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
sukka a scris:salut. Am si eu un z16xep, iar la data fabricatiei este trecut 04/2004... sa inteleg ca la mn a fost eliminata problema cu capacul de la culbutori?

Cred ca da este o specificatie in TIS a gasit-o cineva aici pe forum cred ca CORBU dar nu sunt sigur , am gasit-o si eu in TIS . O sa mai caut cand ajung acasa la servici nu am TIS si o sa o postez aici.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Stii cumva deca desfacand capacul de culbutori iti poti da seama daca motorul trebuie segmentat , stiu ca e o intrebare stupida dar ...[/quote] o metoda oarecum edificatoare pentru a identifica problema consumului de ulei generata de uzura motorului este pornirea lui cu furtunul de la capacul culbutorilor(de la epurator) scos si urmarit cantitatea de fum scoasa pe acolo .atit cu motorul rece cit si dupa incalzirea lui .un motor uzat va scoate mult mai mult fum decit unul ne uzat,de asemenea bujiile pot indica starea uzurii, cele care se ancraseaza relativ repede , pot indica printre altele si functionarea intr-un mediu bogat in vapori de ulei.de asemeni nu nea aparat starea segmentilor pot genera un consum marit de ulei ci de multe ori uzura semeringurilor de la supape care in urma diferitelor anomali intimpinate pe parcursul exploatari motorului(si aici ma refer la fierberea motorului in repetate rinduri bine inteles in voluntar)se intaresc devin casante si nu mai pot inpiedica accesul uleiului din camera culbutorilor in camera pistonului.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
E buna ideea ta numai ca nu prea stiu cat fum scoate un motor normal(neuzat) pe acolo .Chestia e ca daca scoate nori de fum iti dai seama daca scoate un pic ...
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
sunt motoare care scot foarte putin fum (cele ne uzate )incearca sa faci o comparatie cu alta masina ,nu nea aparat acelasi motor ,vezi ce iese din testul asta......
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
sukka a scris:salut. Am si eu un z16xep, iar la data fabricatiei este trecut 04/2004... sa inteleg ca la mn a fost eliminata problema cu capacul de la culbutori?


Asta e din TIS

Subject: Engine Z16XEP - High oil consumption
Models: Engines: Option:
Astra-G 2003...2004,Astra-H 2004 Z16XEP,Z16XEP
Complaint: High oil consumption.
Cause: Defect cylinder head cover causes malfunction of crankcase ventilation. This results in an increased engine oil burning.
Production: Improved cylinder head cover have been introduced in production as of the the following enginenumber 20DH1935 (07.06.2004).

Remedy:
In case of customer complaint carry out first an oil consumtion measurement according TIS 2000 to establish the oil consumption. In case of too high oil consumption replace the cylinder head cover (partnumber: 24440090 / cataloguenumber: 56 07 592).

FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 09 - High Consumption,13 - No/Poor Function
Trouble Code: None
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
doru lucian...nu poti vedea daca e uzat motorul daca scoti capacul culbutori! trebuie sapat mai adanc!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR