- nicumaresalul
- **
- 103 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 1992 isuzu
- Iasi
nicumaresalul
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- comynyc vectra a
- *
- 14 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Vectra 1994
- Hunedoara
comynyc vectra a
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
PT PAULIN
Cu siguranta trebuie sa-ti faci jocul termic (sa polizezi pastilele de sub arborele cu came) , eu am patit exact ca si tine si pana acum chinuiam electromotorul si bateria dand la automat de 7 - 10 ori dimineata .De o saptamana am dus-o in service si am facut treaba asta , au avut nevoie de 2 ore ptca numai 2 din supape mai aveau ceva joc ,deci au avut de polizat si ma costat 120 lei dar acum porneste la -10 grade , caci mai frig nu a mai fost , ca si un benzinar
Cu siguranta trebuie sa-ti faci jocul termic (sa polizezi pastilele de sub arborele cu came) , eu am patit exact ca si tine si pana acum chinuiam electromotorul si bateria dand la automat de 7 - 10 ori dimineata .De o saptamana am dus-o in service si am facut treaba asta , au avut nevoie de 2 ore ptca numai 2 din supape mai aveau ceva joc ,deci au avut de polizat si ma costat 120 lei dar acum porneste la -10 grade , caci mai frig nu a mai fost , ca si un benzinar
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
comynyc vectra a a scris:ahappyuser
Multumesc pt bunavointa si raspuns , masina o am de 3 luni si nu stiu de ce i-a pus bujiile pe direct fostul proprietar , probabil releul ori sonda de temperatura , o sa vad cat costa si cand voi avea ceva bani o sa o fac cum a fost . Mi-e teama sa nu fie lipsa compresie motor din alte cauze decat supape ori pastile , la bord are 240000 ,poate tot atatia ,,ascunsi'' .Cam cat duc motoarele astea ?
Multumesc pt bunavointa si raspuns , masina o am de 3 luni si nu stiu de ce i-a pus bujiile pe direct fostul proprietar , probabil releul ori sonda de temperatura , o sa vad cat costa si cand voi avea ceva bani o sa o fac cum a fost . Mi-e teama sa nu fie lipsa compresie motor din alte cauze decat supape ori pastile , la bord are 240000 ,poate tot atatia ,,ascunsi'' .Cam cat duc motoarele astea ?
Motoarele astea duc 1kk km, daca sunt corect servisate. La fiecare 50.000km se verifica jocul supapelor, daca este inafara parametrilor specificati in manual, se rectifica pastilele (este specificat clar in manualul de reparatii acest amanunt). Ulei 5w40 daca nu mananca/nu pierzi ulei pe undeva, 10w40 in caz contrar. Filtru aer de cea mai buna calitate, filtrul de motorina conteaza mai putin. Si neaparat o curatare completa la circuitul de racire - cu detartrant pentru produse sanitare, separat doar in radiatorul principal demontat de pe masina, in rest sare de lamaie 10% in amestec cu apa de motor in tot circutiul motorului, 2 ture de 10min la turatie de cuplu maxim. Detalii gasiti aici pe forum.
Ultima modificare facuta de ahappyuser la Vin 17 Feb, 2012 12:06 am
paulin
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2012
- Mesaj Privat
Am citit pe forum despre jocul la supape. Asa ca am dat jos capacul la culbutori si am vrut sa masor jocul la supape,insa am ramas surprins
pt ca pastilele de la supapele de admisie sunt tot timpul atacate de cama (sau asa trebuie sa fie si nu stiu eu).
Cum pot sa fac acele masuratori de 0,15 respectiv 0,25
pt ca pastilele de la supapele de admisie sunt tot timpul atacate de cama (sau asa trebuie sa fie si nu stiu eu).
Cum pot sa fac acele masuratori de 0,15 respectiv 0,25
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pastila se masoara cu un set precis de lere, care se introduc pe rand intre pastila si arborele cu came (care trebuie sa aiba cama care ataca pastila orientata in sus cand faci masuratoarea). Lera care intra sub arbore si simti o frecare pe ambele fete ale ei iti indica care este distanta corecta intre arbore si pastila. Vezi sa identifici dupa un manual care sunt supapele de admisie si care sunt de evacuare, sa nu le incurci ca iese o varza cu masuratorile (in manual exista un desen exact cum arata chiuloasa cu supapele ei, asa identifici ce pastila, pe ce tip de supapa este asezata).
Ti-am raspuns deja in pagina anterioara, unde ti-am pus 2 link-uri. Daca citesti o sa afli suficiente detalii.
Uite inca un link pe o discutie similara, metoda este aceiasi chiar daca motorul este cel de FIAT : https://www.clubopel.com/vie...65&highlight= , aici am postat si un link catre un film postat pe youtube pentru exemplificare, doar ca motorul este unul de Toyota.
Ultima modificare facuta de ahappyuser la Vin 17 Feb, 2012 12:31 am
Ti-am raspuns deja in pagina anterioara, unde ti-am pus 2 link-uri. Daca citesti o sa afli suficiente detalii.
Uite inca un link pe o discutie similara, metoda este aceiasi chiar daca motorul este cel de FIAT : https://www.clubopel.com/vie...65&highlight= , aici am postat si un link catre un film postat pe youtube pentru exemplificare, doar ca motorul este unul de Toyota.
Ultima modificare facuta de ahappyuser la Vin 17 Feb, 2012 12:31 am
paulin
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
NU.
Dar nu fa treaba doar de jumatate, masoara toate pastilele (admisie, evecuare, 8buc) si rectifica-le pe toate care nu au valoarea corecta care e specificata in manual (0.15mm pentru supapele de admisie, respectiv 0,25mm pentru supapele de evacuare). O sa ramai surprins de rezultat, e o operatie simpla dar cu rezultate imediate si de durata.
Daca pastilele de admisie sunt permanent atacate de cama, le duci la rectificat sa-ti ia putin din ele, apoi le pui la loc si masori din nou, pas cu pas pana ajungi la valoarea corecta de 0.15.
Dar nu fa treaba doar de jumatate, masoara toate pastilele (admisie, evecuare, 8buc) si rectifica-le pe toate care nu au valoarea corecta care e specificata in manual (0.15mm pentru supapele de admisie, respectiv 0,25mm pentru supapele de evacuare). O sa ramai surprins de rezultat, e o operatie simpla dar cu rezultate imediate si de durata.
Daca pastilele de admisie sunt permanent atacate de cama, le duci la rectificat sa-ti ia putin din ele, apoi le pui la loc si masori din nou, pas cu pas pana ajungi la valoarea corecta de 0.15.
- comynyc vectra a
- *
- 14 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Vectra 1994
- Hunedoara
comynyc vectra a
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
ahappyuser
Referitor la racire , vara trecuta am intampinat o problema si anume ventilatorul pornea abea cand apa ajungea la 105 grade dupa care se oprea si iar pornea timp in care apa crestea cu 5 grade . Cu siguranta constructoru a gandit si calculat circuitul de racire dar eu cred ca bulbul ( senzorul de temperatura ) este pozitionat gresit pe radiator pe partea unde apa intra inapoi in motor astfel cand in motor apa are o temp de 100 grade la bulb are 95 fiind racita datorita vitezei cu care circul si ventilatorul nu este pornit ,iar cand ajunge si la bulb 97 ,98 , in motor sunt 105 ,ventilatorul porneste, raceste doar apa aflata in radiator si iar se opreste cand apa racita ajunge pe bulb .M-am gandit sa mut bulbul pe furtunul pe care apa iese din motor innainte de radiator ,voi ce spuneti ?
Referitor la racire , vara trecuta am intampinat o problema si anume ventilatorul pornea abea cand apa ajungea la 105 grade dupa care se oprea si iar pornea timp in care apa crestea cu 5 grade . Cu siguranta constructoru a gandit si calculat circuitul de racire dar eu cred ca bulbul ( senzorul de temperatura ) este pozitionat gresit pe radiator pe partea unde apa intra inapoi in motor astfel cand in motor apa are o temp de 100 grade la bulb are 95 fiind racita datorita vitezei cu care circul si ventilatorul nu este pornit ,iar cand ajunge si la bulb 97 ,98 , in motor sunt 105 ,ventilatorul porneste, raceste doar apa aflata in radiator si iar se opreste cand apa racita ajunge pe bulb .M-am gandit sa mut bulbul pe furtunul pe care apa iese din motor innainte de radiator ,voi ce spuneti ?
- comynyc vectra a
- *
- 14 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Vectra 1994
- Hunedoara
comynyc vectra a
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu am spalat instalatia de racire cum am scris mai sus. Mai mult, am schimbat si termostatul original (de 85 grade C) cu unul de SAAB 2.0Turbo , care deschide de la 82 grade C. E mai bine asa, motorul merge ceva mai rece vara, iarna temperatura in bord imi arata 77-78 grade C acum si am caldura suficienta in habitaclu si la mersul prin oras.
Hai sa revenim la subiectul initial, rezolvam problema asta cu pornirea si apoi pe topic separat (am deschis si eu unul, pentru Vectra B, motor 1.7TD de Isuzu) rezolvam si problema racirii. Am amintit de ea pentru ca este una din cauzele care duc la calarea motorului si deci scurtarea vietii acestuia.
Hai sa revenim la subiectul initial, rezolvam problema asta cu pornirea si apoi pe topic separat (am deschis si eu unul, pentru Vectra B, motor 1.7TD de Isuzu) rezolvam si problema racirii. Am amintit de ea pentru ca este una din cauzele care duc la calarea motorului si deci scurtarea vietii acestuia.
- nicumaresalul
- **
- 103 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 1992 isuzu
- Iasi
nicumaresalul
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Fratilor am schibat totul am pus si electromotorul,a pornit foarte usor,chiar am ramas uimit.Am lasato sa se incalzeasca 30 min,si ma gandesc sa o opresc si pe urma sa vad cum porneste......MAI OPRESTEO NECULAI.....nu se mai oprea motorul.Imvart de cheie pana la punctul mort(0)nimic,pun contactul iar si scot mufa de la electrovalva si motorul se subtura,dar nu se oprea.Cred ca garnitura aia de cauciuc de la electrovalva s-a dilatat sau a aparut o problema atunci cand am montato.Voi ce parere aveti?Orice sfat e bine venit.Va multumesc!
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca e o electrovalva clasica, ea consta dintr-un electromagnet care atunci cand este alimentat cu curent trage in sus un 'cui' care are in partea de sus un arc care-l preseaza sa vina inapoi atunci cand iei curentul din contact, cuiul are in partea de jos o garnitura de cauciuc in capat, pentru etansare. Daca garnitura de cauciuc e compromisa, ea nu inchide orificiul prin care pompa de injectie isi trage motorina din rezervor, deci nu se mai opreste motorul cand scoti cheia din contact decat daca o ineci sau o bagi in viteza, tii frana apasata si dai drumul brusc la ambreiaj.
Nu stiu cum arata exact electrovalva din pompa de injectie de pe motorul de Isuzu, dar am vazut-o pe cea de pe Renault-ul meu si e exact cum am scris mai sus. Poate era mai bine sa pui mai intai cateva poze aici inainte de a monta electrovalva pe pompa de injectie, sa ne facem si noi o ideie cum arata ea defapt.
Nu stiu cum arata exact electrovalva din pompa de injectie de pe motorul de Isuzu, dar am vazut-o pe cea de pe Renault-ul meu si e exact cum am scris mai sus. Poate era mai bine sa pui mai intai cateva poze aici inainte de a monta electrovalva pe pompa de injectie, sa ne facem si noi o ideie cum arata ea defapt.
- nicumaresalul
- **
- 103 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 1992 isuzu
- Iasi
nicumaresalul
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
''Daca e o electrovalva clasica, ea consta dintr-un electromagnet care atunci cand este alimentat cu curent trage in sus un 'cui' care are in partea de sus un arc care-l preseaza sa vina inapoi atunci cand iei curentul din contact, cuiul are in partea de jos o garnitura de cauciuc in capat, pentru etansare. Daca garnitura de cauciuc e compromisa, ea nu inchide orificiul prin care pompa de injectie isi trage motorina din rezervor, deci nu se mai opreste motorul cand scoti cheia din contact decat daca o ineci sau o bagi in viteza, tii frana apasata si dai drumul brusc la ambreiaj. ''
Ai perfecta dreptate,esteelectrovalva clasica.Am vazut ca are o garnitura de cauciuc,o parte concava si una dreapta,partea concava vine in jos,sau in sus?sau de fapt care este ordinea lor de montaj?
Ai perfecta dreptate,esteelectrovalva clasica.Am vazut ca are o garnitura de cauciuc,o parte concava si una dreapta,partea concava vine in jos,sau in sus?sau de fapt care este ordinea lor de montaj?
paulin
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2012
- Mesaj Privat
- nicumaresalul
- **
- 103 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 1992 isuzu
- Iasi
nicumaresalul
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Un mare NOROC a dat peste mine oameni buni .Am reusit sa fac motorul sa se opreasca.Am desfacut din nou electrovalva de la pompa de injectie ,am scos si cuiul sau cilindrul cu tot cu arc si garnitura de cauciuc.Am intins un pic arcul,sa fie mai rigid(nu prea tare) si l-am pus in cilindru care are un cap de cauciuc in partea de jos.Garnitura de cauciuc,care are o parte concava si una dreapta,am puso cu partea concava in jos pe cilindrul cu arc si am astupat orificiile(1~2 orificii) de pe cilindru.Am luat cilindru cu arc si cu garnitura pe el si l-am pus la locul lui(de unde l-am demontat,pompa de injectie) urmat de electrovalva.Am infelitat usor la mana ,cat s-a putut,pe urma am luat cheia de 24 si am stranso mai bine.I-am pus si papucul in cap sii cheieeee.........porneste se opreste si tot asa.........adica e bun.Sper ca v-am fost de folos cu aceste informatii.V-am salutat cu tot respectul!
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
paulin a scris:Nu! Relantiul la vecra A motor isuzu este stabilit de catre valva pe baza de antigel. cu cat creste temperatura la lichidul de racire cu atat scade relantiul pana
la 800r/min. Cel putin asa este la mine(si nu mai functioneaza)
la 800r/min. Cel putin asa este la mine(si nu mai functioneaza)
'Cel putin' ala e relantiul accelerat, colegu'. Care e la 950rpm dimineata la rece, daca totul functioneaza corect.
Relantiul normal e la 780rpm.
- nicumaresalul
- **
- 103 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 1992 isuzu
- Iasi
nicumaresalul
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
http://www.youtube.com/watc...mp;feature=fvwrel
Sper ca va pot fi de folos cu filmarile.
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
http://www.youtube.com/watc...mp;feature=fvwrel
Sper ca va pot fi de folos cu filmarile.
- nicumaresalul
- **
- 103 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 1992 isuzu
- Iasi
nicumaresalul
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- nicumaresalul
- **
- 103 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Astra 1992 isuzu
- Iasi
nicumaresalul
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 isuzu
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,668 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,668
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Aer pe circuitul de motorina, pastile chiuloasa nerectificate, injectoare defecte, compresie slaba, pompa de injectie care nu face suficienta presiune sau pierde presiunea la iesire, filtru de motorina infundat, filtru de aer imbacsit.
Fa un test de compresie cu motorul rece, ca sa mai restrangem din cauzele posibile de mai sus.
Compresie minima ca sa mai pornesti (pe timp de iarna, pana la -10 grade C) : 22bari pe fiecare cilindru.
Fa un test de compresie cu motorul rece, ca sa mai restrangem din cauzele posibile de mai sus.
Compresie minima ca sa mai pornesti (pe timp de iarna, pana la -10 grade C) : 22bari pe fiecare cilindru.