Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
" nicumaresalul"
Si eu am probleme cu pornirile grele la rece la TC4EE1 dar la cald nu am, in acelas timp si eu am probleme cu electromotorul o invarte foarte greu dar numai la rece sau peste noapte cand este frig de la -10 grade in jos .
Din pacate nu am un garaj sa ii verific distantele la pastile asa cum a spus "ahappyuser"dar o voi face imediat cum se incalzeste , dar luna care vine ma duc ii dau jos electromotorul inlocuiesc tot ce trebuie in el, duc la verificat injectoarele, pompa de injectie, sa ii fac un test de compresie .
Incearca cand o pornesti prima data dimineata sa ti de 2 sau 3 ori pe bujii, iar ultima data cand ti pe bujii lasa pana auzi ca decupleaza releul in momentul cand a decuplat releul apasa acceleratia pana in fund si ii dai la automat, in momentul cand vezi ca a pornit motorul iei piciorul repede de acceleratie ca sa nu apuce sa se tureze motorul, eu momentan asa fac si chiar daca nu o pornesc 2 sau mai multe zile porneste la prima cheie bineinteles dupa ce tin cam 10-15 sec pe electromotor . Aceasta informatie am gasit-o in cartea de intretinere si reparatii pentru vectra A .
Nu este cea mai buna solutie dar pe moment functioneaza cel putin la mine .
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Tu nu-ti demonta pompa de injectie de pe motor, ca nu mai gasesti pe nimeni la voi acolo care sa aiba un ceas comparator - cu care sa o puna corect la loc pe motor exact in pozitia in care trebuie ea montata, ma refer la avansul pompei de injectie aici.

Daca totusi te gandesti sa o dai jos, fa-i semne cu un marker negru permanent, sa fie un marker cu varf subtire, iar cu cat ai mai precis semnele facute (tii marker-ul la 45 grade fata de corpul pompei ca sa faci semnele imediat langa corpul pompei), cu atat iti cresc sansele sa o pui la loc cum era montata inainte pe motor. Dar exact unde era inainte de demontare nu o mai pui tu fara ceas comparator.
  • nicumaresalul

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am sai fac un test de compresie si cred sa fie si de la injectoare.In primavara ,cand da caldura ,o pun toata la punct,binenteles cu ajutorul vostru.Va multumesc pentru tot!
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Revin si eu cu detalii, am schimbat bujiile si surpriza masina porneste la prima cheie si cand a fost -10 grade peste noapte . Cand am cumparat masina am avut NKG si le-am schimbat cu BOSCH ( cele care nu au fost pentru vectra a tc4ee1), dupa care din nou am pus NKG alea vechi pe masina si a pornit mai rau masina .
Am luat de proba ceva bujii la 20Ron bucata, le-am scjimbat pe toate 4 si acuma porneste la prima cheie, chiar daca sunt grade cu minus sau masina nu este pornita 2 sau trei zile .
Daca va uitati in manualul de intretinere si reparatii acolo specifica, ca o bujie are durata de viata de 3 ani, aceasta chestie m-a facut sa schimb bujiile pentru ca nu am stiut de cat timp sunt NKG .
Dar un test de compresie si verificare de injectoare si pompa de injectie tot o sa fac .
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am NGK D-POWER si m-au costat o gramada : 440lei toate patru.
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Si la mine un NKG cum a fost pe masina este 180RON bucata . Astea ce le-am pus acuma nu stiu ce marca sunt dar o sa ma uit pe cutia de la ele si o sa-ti spun .
  • comynyc vectra a

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ce consum aveti la 17 td isuzu , mie imi consuma inainte de rectificarea pastilelor 6,5 -7 am mers la un pompangiu care mia luat din debit o tura completa din surubul de la pompa ,nu mai scotea fum (inainte scotea bine) dar nici nu mai tragea ca si inainte , imediat dupa acea am rectificat pastilele si dupa acea i-am facut consumul care a fost ca si inainte 6,7 . ma gindesc ca nu trebuia sa umblu la debit si ca inainte consuma mult din cauza jocului termic care nu mai era decit la doua supape . Acum porneste la sfert , nu scoate fum , dar repet consuma 6,5 -7 . Ce poate influenta consumul ?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
1. Du-te la pompagiu si zii sa-ti dea inapoi surubul de debit cat mai aproape de pozitia initiala, acolo ai puterea, pornirea si consumul optime. Si zii sa nu mai umble la debit... ca acolo umbli doar cu pompa pusa pe bancul de test.
2. Dupa rectificarea pastilelor evident ca consumul a scazut, acum motorul trage aer la volumul si momentul optim si evacueaza gazele arse mai complet.
3. Motorul merge mai rotund chiar daca tzacane un pic mai tare/defapt tacanitul este mai des. Inainte cama ataca pastila de admisie mai repede si aceasta se inchidea mai tarziu (plastic vorbind e ca si cum inainte alergai cu pasi mari ca n-aveai aer si acum respiri mai bine si alergi cu pasi mai mici deci in turatie se aude ca fiind un pic mai tare zgomotul de injectie si mai des).
4. Manualul de reparatii recomanda sa verifici jocul pastilelor la fiecare 50.000km, acum daca rectificarea s-a facut cat mai corect si tu mergi cu un ulei de calitate si schimbat la maxim 10.000km as zice ca te poti lasa pana la 100.000km inainte de a verifica jocul termic din nou.
5. Consumul la masina mea il gasesti la topicul 'Cat consuma Vectra ta ?', parca asa se numeste.
Skip ads

  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Si eu am lucrat la surubul de sus prin care se regleaza jocul la socul termic . Intrebarea este de acolo se mareste sau se miceste debitul la pompa, cand m-am bagat subv masina am vazut ca mai are un surub de reglaj sub socul termic . Acuma nici masina mea nu scoate fum, porneste bine si la consum nu am ce sa zic eu zic ca este ok, pana acum faceam 100km cu 5 litri de motorina cu mers de normal 90km/h .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Surubul de debit al pompei de injectie este cel marcat cu rosu in poza de mai jos :



In mod normal are un capac de protectie pe el ca sa nu umble toti nemeseriasii acolo.
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Eu nu am lucrat la ala, la socul termic unde are parghiile de actionare este un surub din care reglezi cat de mult sa iti umble pargia de la soc eu la ala am umblat, pentru ca nu imi lucra socul termic . O sa pun si eu o poza maine cu el .
Poza este de la motorul din masina ta, vad ca sunt ca noi injectoarele pe motor .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Poza am pus-o aici pentru ca un pic mai sus un coleg a intrebat cum arata surubul de debit. Acum stii si tu ca nu ai umblat la avans, si nici sa nu o faci decat daca maresti si presiunea de aer pe care o dezvolta turbina.

Intradevar poza e de pe motorul meu, daca tot am demontat admisia cu totul... am dat si cu o pensula cu motorina peste tot ca am avut suficient loc pe acolo. Dar din ce am vazut la demontare, la injectoarele mele sau la pompa de injectie inca nu s-a umblat.
Skip ads

  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Se vede ca ai grija de masina, sa o stapanesti sanatos si fara probleme .
  • yonutz_2010@yahoo.co

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1996 X 17 DT (TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salut am si eu o intrebare a segmentat cineva tipul asta de motor stie cit costa toata treaba
  • RUFF

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salut, am achizitionat de curand o vectra a 1.7 td (TC4EE1), masina porneste super greu dimineata, am cumparat bujii BERU, schimbat filtrele si cam la fel face. Ce nelamurire am eu, indiferent de ce temperatura este afara, in bord imi sta aprins beculetul de la bujii cam 4-5 secunde; mi-a spus un prieten ca releul este comandat de un senzor de temperatura. Unde este acest senzor pozitionat? Eu am depistat un senzor micut pe partea din fata a motorului care nu mai are mufa pentru papuc. Multumesc.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Tot atat sta si la mine pe bujii dimineata la prima cheie, oricum acesta nu-ti decupleaza dupa 4-5sec ci mai tarziu, il auzi ca pe un declic.

Nu am ideie unde este senzorul de temperatura care face chestia cu decuplarea mai tarzie a bujiilor, eu cred ca defapt chiar electronica din releu face prelungirea timpului cat sta pe bujii si probabil are doar doua preset-uri de timp (normal sau prelungit), insa la mine niciodata nu a stat mai mult de 4-5sec, asa ca daca afli tu cum stau lucrurile sa-mi spui si mie ca sunt evident si eu interesat. Oricum, chiar si cu 4-5sec pe bujii motorul o ia instantaneu la -22gradeC, evident daca ai baterie buna si ai compresie buna la el.
Acum, daca vrei sa afli daca pastilele de la supape sunt cauza pornirii greoaie la tine, poti pune de proba de 2x sau 3x una dupa alta la bujii, apoi da la automat. Daca porneste notabil mai usor, atunci e de la o pastila de pe supapa de admisie partial apasata de arbore cu motorul rece si in cazul tau. Pusul de mai multe ori la bujii duce la dilatarea aerului din piston si atunci pastila de admisie care iti tine un pic deschisa admisia iti scade de fapt compresia si atunci pornesti foarte greu. Dar daca ai mai multe supape de admisie deschise atunci degeaba pui la bujii de mai multe ori ca nu te mai ajuta ci trebuie sa te uiti tu ce-i acolo, sa masori cu o lera. Defapt chestia asta cu pusul la bujii consecutiv (sau turnatul de apa calda pe motor cateva galeti dimineata, dar cu atentie... progresiv... ca sa nu-ti crape chiuloasa) te ajuta daca este vorba de 1-2 supape de admisie partial deschise.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Mie 14 Mar, 2012 9:16 pm, modificat de 2 ori in total
  • RUFF

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salut, ms pentru raspuns. Am incercat si cum spui tu sa pun repede contactul dupa ce se stinge becul; am facut operatia asta cam de 7-8 ori consecutiv si la fel de greu porneste.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Atunci fa chestia asta : cu un fir izolat cu miez de cupru pui curent de pe plusul bateriei direct pe una din bujii si cineva iti cronometreaza un 7-8secunde, maxim 10sec. Apoi acel cineva da direct la automat. Poate e ceva de la releu. Mai verifica si bujiile scotand afara grila comuna de pe ele si cu firul de pe baterie atingi pe rand fiecare bujie si pe fiecare trebuie sa-ti faca scanteie cand atingi. Urmatorul lucru care l-as face ar fi sa fac un bypass la filtrul de motorina si sa pun capatul furtunului care vine din fitru intr-o sticla de plastic de 2l plina cu motorina. Faci asta seara cu motorul cald, il lasi sa mearga 3min ca sa se elimine aerul si sa-si refaca pompa de injectie presiunea in circuit, apoi opresti motorul si vezi cum pornesti dimineata. Si mai uita-te sa nu-ti curga motorina din pompa de injectie sau in capatul injectoarelor.

Daca tot nu te ajuta, atunci as suspecta injectoarele sau pompa de injectie. As mai lua in calcul si faptul ca dupa ce cineva ti-a umblat la injectoare, atunci si conducta metalica de retur dintre injectoare e suspecta, daca nu stii cat sa o strangi iti trage aer fals si ti se dezamorseaza pompa de motorina. Sau eventual verifica si furtunul de retur care duce in rezervorul de motorina si care pleaca tot de pe aceasta conducta de pe injectorul 3.


  • comynyc vectra a

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salut ,dupa cum am spus in paginile anterioare , la masina mea controlul bujiilor e manual adica la buton , tin 7 s butonul dupa ce pun contactul si pornesc ,la prima pornire dimineta sau daca sta cateva ore mai tin 5-10 s si dupa pornire (daca nu tin vibreaza mai tare ) , asa am cumparat masina cu modificarea facuta , si dupa ce am rezolvat prob cu pastilele , (pornea groaznic la frig , acuma ca un benzinar) , am mers cu ea la un electrician sa imi faca bujiile cum au fost original , intamplarea a facut ca el sa aiba chiar aceasi masina deci o cunoaste cat de cat , si mi-a spus sa ma multumesc cu butonul pt ca bujiile sunt comandate de nu stiu ce calculator ce se afla undeva la picioare la locul din dreapta si ca ar costa mult ,peste 1000 lei asa ca eu m-am linistit pt ca nu pot decat sa ard bujiile dar si alea greu pt ca atunci cand aveam prob cu pornirea am tinut si 2 min si nu s-au ars , probabil sun cu protectie
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Releul de bujii se afla undeva in dreapta fata in habitaclu la picioarele pasagerului. Nu e niciun calculator, e doar un banal releu de bujii care functioneaza independent de alte componente electrice de pe motor si-ti temporizeaza curentul/timpul cat sa-ti stea bujiile alimentate si incalzite.



Acest releu il gasesti second-hand pe original daca cauti un pic pe la dezmembrari, personal nu cred ca costa mult dar whatever... fiecare face ce poate ca sa-i fie bine/mai bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR