Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
"Ahappyuser"
Si releul pe care l-ai pus tu este in legatura cu preincalzirea bujiilor, dar pentru bujii mai este un releu care este tot in partea dreapta chiar deasupra releului la care i-ai pus poza, in cazul meu la vectra A este un releu galben .
Acest releu pe care l-ai pus tu are legatura si cu pompa de injectie, comandarea acesteia, acest lucru am aflat si eu de la un tip care are service si dezmembrari doar de opel .
Si daca intra careva pe unix auto web shop, si cauti releul de bujii veti vei vedea ca este total diferit de poza ta .
Uite si un link :
http://www.unixauto.ro/Unix...ekLista_Form.aspx
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Exista si un al doilea releu... cel mai probabil e cel de care aduci tu vorba, si este cel ce se ocupa cu 'postincalzirea' bujilor, ala e si mai ieftin - motiv pentru care nici nu l-am mai mentionat.

La Vectra B acesta are culoare verde si e pozitionat in fata, in boxa cu relee de langa baterie. Cele doua relee (cel principal de bujii si cel de postincalzire) eu cred ca au o legatura intre ele.

Cine vrea sa stie concret cum functioneaza preincalzirea si postincalzirea motorului, sa apeleze la un electrician auto care cunoaste bine acest tip de motorizare. Eu nu am avut probleme cu releele, deci nu m-am documentat prea mult pe aceasta problema ca sa pot da un raspuns 100% sigur.
  • RUFF

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salut, revin cu detalii. Problema este ca nu imi ajunge curent deloc in bujii (cand pun contactul nu se aude nici un "clantz"); o sa caut releul sa vad daca el este buba. Multam de post, sper sa fie si releul meu tot in locul indicat.
  • RUFF

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Am desfacut in dreptul pasagerului si am dat de astea 2, cel mare este temporizatorul iar releul mic nu face nimic cand pun contactul. Mentionez ca in releu am permanent 12v. Imi poate spune cineva ce este cu firele care intra si ies din releu? Multumesc.



Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Uite aici ceva pe problema ta cu bujiile nealimentate : https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20 , ia din discutie ce tine de motorul tau acolo.

Cel verde din poza ta este releul care 'da comanda' pentru preincalzire. Cel negru nu stiu ce este, dar e cam ciudat sa fie acolo unde zici tu. Ar trebui sa fie in apropiere de baterie pentru ca bujiile mananca mult curent si firele trebuie sa fie cat mai scurte si groase pana la releu. La mine este chiar langa baterie, intr-un compartiment doar cu relee.

Un datasheet cu specificatiile pentru releul negru din poza ta, daca stii electrica auto : http://datasheet.octopart.c...asheet-109906.pdf

O poza cu senzorii de temperatura din carcasa termostatului :



Si o schema electrica pentru preincalzire/postincalzire bujii cu releele, sigurantele si ce mai se gaseste acolo, de la motorul Isuzu 1.5TD de pe Opel Corsa B (totusi cred ca 99,9% e aceiasi schema cu ce avem pe 1.7TD) :



Succes in cercetari, sa revii sa ne spui ce era defect si cum ai rezolvat.
  • RUFF

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Salut, am rezolvat partial. O siguranta arsa, de asta nu aveam curent la bujii. Releul bujiilor nu este cel din poza este unul galben care erea mai ascuns. Chestia este ca am desfacut "temporizatorul" am suntat ce credeam eu ca este o siguranta si asa suntat baga intr-una curent in bujii; am renuntat la suntare si tot 4-5 secunde imi baga curent. Suspectez senzorul de temperatura pe care l-am gasit si pe care am pus aparatul de masura si nimic, nici rece si nici incalzit cu bricheta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Bun, si cat ai vrea sa stea pe bujii ?

La mine nici in diminetiile de iarna nu a stat pe bujii mai mult de 5secunde, oricat de frig a fost afara. Dupa pornire, in functie de temperatura lichidului de racire din circuitul mic, postincalzirea continua pana la un maxim 6minute, asta daca ai termostat perfect functional.

Cu motorul cald, mie tot imi sta 1 secunda la bujii cand pun contactul. Propun ca sa ne spuna aici si alti colegi ce comportament are masina lor cand e motorul cald, in momentul cand pui contactul sta la bujii 1 secunda... sau nu se aprinde deloc becul de la bujii ?
  • FLO11

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra 1994 TC4EEI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
cand este cald motorul peste 90 de grade, nu se mai aprinde deloc martorul pentru bujii (cel putin la mine)
Skip ads

  • RUFF

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2011

  • Mesaj Privat
In legatura cu timpul, am cuparat bujii Beru noi, si cand le-am pus direct la baterie sa le probez cam in 8-10 secunde s-au inrosit. Probabil la opel o fi asa. Am avut un golf 2 1.6 td si martorul statea aprins in functie de temperatura de afara.

test bujii
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
FLO11 a scris:cand este cald motorul peste 90 de grade, nu se mai aprinde deloc martorul pentru bujii (cel putin la mine)

Nu contest ca nu e asa, dar spune-mi te rog si daca iarna iti sta la fel pe bujii, uneori mai putin iar alteori mai mult. Adica sa zicem 3-4sec pana la -15grade C si 'spune-ne tu cate secunde' la peste -15grade C de frig.

L.E
Mai ales ca tu esti in Covasna (acum am vazut) si la voi e frig mare pe timp de iarna.
  • FLO11

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra 1994 TC4EEI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@ahappyuser cand au fost -28 de grade au stat pana in 10 sec (nu am stat sa numar). nu am vazut diferenta in functie de temperatura, adica daca sunt -10 sa stea mai putin decat la -20.
P.S. - cand au fost -28 am pus de vreo 2-3 ori contactul si dupa cheie.

L.E. frig tare la noi Smile. dar in fiecare dimineata a pornit Very Happy
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
La mine cand este cald motorul tot cam 1 secunda, dar cand este frig nu am numarat dar cam intervalul 5-10sec .
Releul de la bujii este cel galben pe care l-a gasit colegul daca masina este vectra A, este deasupra celui care ati pus poza( asa este la mine ).
Intradevar la tine "ahappyuser", releul de la bujii iti este in compartimentul motorului asta am citit si eu in cartea tehnica pe care mi-ai trimiso .
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Corect... asa e la Vectra B, si ma bucur ca ai citit tot ce ti-am trimis... altii nu citesc nimik si asteapta mura-n-gura aici pe forum.
  • marianbuda

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1993 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Pot sa-ti spun cartea tehnica pe mine m-a ajutat foarte mult in privirea problemei ce am avut eu cu pornirea grea la rece .
Tot acolo am citit ca bujiile trebuie sa genereze o temperatura de 700-800 grade pentru a porni usor, nu sunt sigur ca sunt corecte temeperaturile dar din asta am aflat eu ca la mine toata problema a fost din bujii respectiv:
- cele bosh au fost pentru alt tip de model de vectra decat vectra A
- NKG care le-a avut masina cand am luato, nu genereau destula temeperatura pentru a preincalzii camera de la bujii
- si tot acolo am aflat ca o bujie incandescenta are o durata de viata trei ani
Pot sa spun ca acele manuale chiar trebuie citite afli unele chestii si sfaturi foarte bune .
  • RUFF

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994 TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2011

  • Mesaj Privat
HE HE, dimineata a stat becul aprins cam 5sec, iar cand am ajuns la munca si am pornit-o din nou, a stat aprins doar 1sec, deci in urmare senzorul si temporizatorul lucreaza, chestia este ca am schimbat doar 2 bujii (atat a permis bugetul) cand o sa le schimb si pe celelalte 2 o sa revin cu detalii. Multumesc pentru informatiile acordate.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In regula, de-asta ne-am inscris aici pe forum ca sa ne ajutam reciproc, unii stiu mai multe altii stiu mai putin iar o buna parte din mecanici nu stiu mai nimic despre acest motor dar se baga sa-l repare - pentru ca pare doar un motor diesel clasic ca multe altele. Dar nu e chiar asa.

La un moment dat eu chiar am vrut sa propun crearea unui topic special pentru Vectra A, Vectra B si Astra cu acest tip de motor Isuzu 1.7TD in particular, in care sa dezbatem modul cum a fost proiectat sa functioneze acest motor si sa venim cu impresii despre cum functioneaza motorul fiecarui utilizator ca sa stim si cum ar trebui sa functioneze motorul sau diversele subansamble atunci cand totul este in regula.

Un fel de Izuzu Owner PoketBook. Din pacate suntem cam putini aici pe forum cu aceasta motorizare.

Daca am sustinerea voastra si doriti sa participati cu informatii corecte putem porni o chestie de genul 'Stiati ca la Opel Vectra si Astra F cu motorul de Isuzu' ... asa cum este si la alte modele aici pe forum.
  • yonutz_2010@yahoo.co

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1996 X 17 DT (TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
este foarte buna ideea ta si daca este nevoie te sustin si eu chiar mama lovit de citeva lucruri care nu leam siut si cind am intrebat nu prea am primit raspunsuri sau sa facut glume pe seama motorizari noastre
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
"Rade ciob de oala sparta", cam asa e chestia cu misto'-ul vis-a-vis de acesta motorizare TC4EE1 sau X17DT. Dar nu ai ce sa ceri de la colegii de pe forum care s-au inarmat cu interfete si laptop, in loc de manuale si cunostinte solide in ceea ce priveste motorul diesel.

Totusi... din fericire inca mai exista aici pe forum specialisti care au cunostinte 'solide' despre motoarele diesel clasice, persoane la care le-au trecut prin mâna inclusiv motoare de-astea 'cum avem noi' si care daca iti spun ceva aici pe forum cu privire la orice problema tehnica ai avea poti sa consideri ca e exact asa cum ti s-a explicat. Il notez aici in mod special pe colegul @mecaNIK, care in opinia mea e un coleg mai in etate si care a vazut in service multe masini cu probleme, deci stie multe...
  • yonutz_2010@yahoo.co

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 1996 X 17 DT (TC4EE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
am si eu o problema mare de ieri nu mi se ami accelereaza decit maxim 1500 cu pedaua la fund am schimbat filtru de motorina am verificat distributia alimentarea tot nu stiu ce sai mai fac de pornit porneste repede si usor si la relanti merge foarte frumos ce poate sa fie stie cineva
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,668
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu se alimenteaza suficient cu motorina, sau nu trage aer suficient (traseul de aer e obturat undeva, pana la admisie) sau iti intra aer pe circuitul de motorina in special atunci cand accelerezi.

Sigur trebuie sa-ti scoata si fum. Ce culoare are fumul si daca scoate mult.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR