Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat placutele pe fata, am curatat etrierii, am aerisit sistemul de franare, complectat cu lichid DOT4. Problema este urmatoarea : daca este rece frana..pupi volanu...dar dupa cateva franari serioase, cand se incinge discul raman fara frana pe fata pana cand acestea se racesc. Plus am umplut borcanul cu lichid pana la semn iar acum e la jumatate cu toate ca nu curge pe nicaieri...am verificat fata-spate dar nu curge, in schimb se vad urme clare cum ca lichidul de frana a refulat din borcan pe la capac cu toate ca e strans bine. Stiu asta pt ca am o manie sa sterg zonele pe unde lucru si stiu sigur ca am sters si rezervorul de lichid..iar acum se vad urme clare de lichid de frana + praf depus. Intrebare : ce dumnezeu se intampla? placute proaste si de aceea nu mai franeaza cand e discul fierbinte? sau lichid de frana prost si trebuie inlocuit? Pt ca oricum discurile se vor incinge la franari, deci nu e normal sa nu mai ai frana dupa aceea. Mentionez ca am parcursi deja 600 km cu placutele de frana, deci s-au "ajustat" dupa disc. Va rog pareri pt ca mi-e frica sincer. In seara asta daca nu erau "reci" franele mele, sfarseam sub un tir care a depasit in curba. Un nene foarte increzator in puterile sale si ale tirului sau....sa-i zicem "TARZAN-2" a depasit intr-o curba la stanga(stanga pentru el), curba foarte stransa. Nu vreau sa ma gandesc ce se intampla daca nu aveam franarea OK.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
incepe cu lichidul de frana. in timp isi pierde propietatile.
se recomanda schimbarea la 2 ani.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
dap, sustin ce a zis colegul mai sus. OP, exact ce ai povestit tu a patit o cunostinta de a mea. Avea frana 6 din 49 si nimeni nu stia de ce. totul parea ok, insa cum se incalzea, cum se ducea dracu frana si i-a luat vreo 4 luni sa descopere ce are, caci marile serviceuri nu stiau. E bine sa-l schimbi lichidul de frana odata la 2 ani, caci in timp isi pierde calitatile, absoarbe apa (este hidrofil) si devine comprimabil si chiar roade garniturile pe unde le prinde.
In romania, nu prea se face asta, caci asa am fost invatati cu dacia, si chiar daca unii or sa ma critice, eu inca nu am gasit mecanic care sa zica ca lichidul trebuie schimbat la 2 ani, ci lasa ca merge.
  • campary

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Verifica daca nu cumva sunt blocate rotile pe fata. Zici ca ai curatat etrierii si ai schimbat placutele. Ridica masina pe cric si incearca sa invartesti rotile fata, ai grija sa fie bine suspendata si frana de mana trasa, daca rotile sunt blocate sau se invartesc greu cauza poate fi pistonasul etrierului oxidat de unde rezulta blocarea acestuia. Lichidul de frana nu are nici cea mai mica legatura cu pierderea totala a capacitatii de franare pe una din puntile masinii. Dispare din vas datorita incalzirii excesive (dilatatie), e normal sa-si mareasca volumul daca ajunge la temperaturi foarte ridicate si da, curge pe langa capacul rezervorului de lichid.
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
never mind, daca omu ramane fara o frana pe o singura punte nu prea are cum sa fie lichidul, oricum nu strica sa-l schimbe, mai ales daca a facut tot ce trebe la sistemul de franare. desi e ciudat.
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am curatat etrierii, stiu despre ce zici, ca ar putea ramane blocati si sa frece tot timpul placuta pe disc. Am verificat si cand am pus placutele si dupa ce am observat ca nu prinde frana la temperaturi ridicate. Rotile se misca ok, am verificat si dupa un parcurs de 8-10 km, noaptea, fara franare, doar din frana de motor, iar de oprit am oprit-o cu frana de mana iar discurile erau reci-reci, deci exclus sa ramana blocat etrierul. Am verificat pe ambele parti. La sfarsit de saptamana voi inlocui lichidul de frana in totalitate si o sa va anunt ce am rezolvat. sper din tot sufletul ca asta sa fie problema. O sugestie cum a-s putea elimina lichidul complect din instalatie? Pe spate cred ca va trebui sa demontez si pistonasele. Sau se face ca si o aerisire dar cu mai multe repetari pana se termina lichidul din borcan? Dar asa ce va mai impinge si ultimele picaturi de lichid de pe conducte? Apreciez respunsurile voatre de pana acum si astept parerile voastre legat de cum se schimba complect lichidul de frana.

scorpio18 a scris:never mind, daca omu ramane fara o frana pe o singura punte nu prea are cum sa fie lichidul, oricum nu strica sa-l schimbe, mai ales daca a facut tot ce trebe la sistemul de franare. desi e ciudat.

Legat de ceea ce zici tu, nu stiu ce sa zic. Sunt inclinat sa cred ca si placutele sunt de proasta calitate. Dar atunci de ce doar la mine se manifesta problema? Acelasi tip de placute (adica aceeasi firma producatoare) sunt puse pe un golf3 si pe un Pasat. La ei nu este problema pt ca dupa ce a aparut problema la mine, chiar am facut un test cu celelalte doua masini si nu se comporta ca si Opelul.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
lichidul il scoti tot cu aer comprimat bagat prin borcan. faci un dop cu reductie si bagi aer pe acolo.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
nu asa se scoate lichidul, daca il scoti asa te complici enorm de mult si apoi pierzi o zi intreaga aerisind dupa.
Am vazut ca unii "schimba" lichidul doar din borcan, insa cel de pe conducte ramane vechi, iar mie personal mi se pare frectie la piciorul de lemn.
Citez din Heynes, manualul de reparatie Opel Corsa C (desi e la fel in toate manualele, eu ti-am zis doar sursa).
Procedura ne e foarte complicata. Banueiesc ca stii sa aerisesti franele (daca nu stii, iti pot zice si asta, insa este o operatiune la cere trebuie sa fii foarte atent, caci daca gresesti ceva e viata ta in joc).

Se desface surubul de aerisiere de la roata dreapta spate (cea mai indepartata pe circuit) si se incepe procedura de aerisire pana cand in borcanul cu lichid de frana nu mai e lichid.
2. Completeaza cu lichid de frana nou pana la MAX.
3. Continua sa aerisesti frana pana cand prin tub incepe sa-ti iasa lichid nou (iti vei da seama caci lichidul nou e curat).
Inchide surubul si continua aceasi procedura pentru fiecare roata in ordinea distantelor (roata stanga spate, fata dreapta, fata stanga).
Ai grija ca dupa fiecare aerisire sa completezi borcanul pana la maxim, insa doar cu lichid nou. Lichidul scos de pe instalatie se arunca si nu-l vei mai folosi.
Ai grija ca in timpul operatiunii sa nu scada nivelul de lichid de frana sub minim, altfel risti sa bagi aer in sistem.
Nu uita sa stergi bine si sa verifici cand termini ca ai strans toate suruburile si frana functioneaza cum trebuie.

Eu am gasit serviceuri (nu in ro) care au instalatie de aerisit automata. Se conecteaza cu un furtun la fiecare roata si se aeriseste. Nu stiu exact cum functioneaza caci inca nu am facut franele.

Daca nu ai inteles ceva, anunta-ma.
Ar fi bine sa cauti prin librari manualul Haynes pentru masina ta. Acolo explica foarte detaliat cum se fac multe proceduri pentru masina ta, e in engleza in general dar e bun. Poti sa-l cauti si pe net, si daca vrei (da-mi un PM) iti pot da pe cel de corsa C pentru aceasta operatiune, caci in general e identic la toate masinile.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
din exeperienta iti spun ca dureaza mult mai putin cum am spus eu.
facut operatiunea pe fosta masina.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
o fi cum zici tu, dar prin metoda recomandata de mine, e sigur ca nu ramane cu aer in sistem.
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ambele metode cred ca functioneaza. Dar intradevar, daca golesti de tot sistemul, ai de aerisit pana vezi stele verzi si risti sa ramana aer in anumite locuri pe sistem. Metoda cu licidul nou adaugat peste cel vechi este si ea foarte corecta, dar lichidul meu actual e curat, deci cum i-mi dau seama? De aerisit stiu cum se aeriseste sistemul "scorpio18", oricum mersi pt ca ai specificat si tu aici, ceea ce da dovada ca vrei sa ajuti. RESPECT. la fel si pt "marian_sro" RESPECT. Metoda pe care o voi incerca va fi urmatoarea : Voi folosi o aerisire mai complexa. Se va atasa pe aerisitor un furtun de plastic care va fi coborat intr-o sticla cu lichid, capatul obligatoriu sub nivelul lichidului, apoi complectat in borcanul de lichid de frana pana la max. O persoana va monitoriza nivelul lichidului si va complecta ca sa nu scada sub minim in timp ce voi apasa frana de cateva ori pana ce sunt sigur ca lichidul nou a ajuns in sticla. Chiar daca consum 2 litri de lichid prin treaba asta, macar sa stiu sigur ca a iesit cel vechi si in plus asa se face cel mai corect aerisirea. Am sa fac la fel la fiecare roata in ordinea care se aerisesc : dreapta spate, stanga spate, dreapta fata, stanga fata. Voi ce ziceti? Eu zic ca am sanse ca sa elimin tot lichidul vechi. Mai trebuie sa scot initial pe cel din pistonasele de la etrier si cel din pistonasele de la puntea spate. Astept parerile iar sambata voi face interventia sa vedem ce rezulta.
P.S. Ma gandesc sa fac un dispozitiv cu un furtun cu care sa torn lichidul in borcan, ca sa evit formarea de bule de aer in lichid? Merita sa incerc...nu?
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
mai, tot ce ti-am zis eu e din manualul heynes, car este foarte folosit pe afara de cei care vor sa-si faca singuri serviceul, si este foarte laudat. Eu zic ca trebuie sa existe o diferenta cat de cat mica, iar daca ramane putin lichid vechi prin pistonase, nu cred ca va conta.
Chestia cu rotile e bine, asa se face. Iar chestia cu turnatul, nu cred ca se formeaza bule de aer, astepti si tu un minut 2 pana sa reincepi sa apesi pedala ca bulele sa se ridice, iar daca nu-l lasi sa intre sub minim, nu cred ca ai probleme.
Eu totusi cred ca va exista o diferenta de culoare intre lichidul vechi si cel nou.

spor la treaba, si sa nu uiti sa ne anunti ce a iesit, dar eu zic ca asta ar fi cea mai simpla si ieftina solutie si ca merita incercata prima data.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@matrix nu aerisesti pana iti vine rau. la fosta vectra a asa am facut si nu am avut probleme.
aerisirea am facut-o exact cum ai descris.la ridicarea pedalei pompa trage lichid.

principiul pompelor "automate" e cam acelasi.

spor la treaba.
  • Matrixu'

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ms mult la amandoi pentru sfaturi. Intradevar si eu de aici m-am gandit sa incep, de la lichidul de frana. Am avut inspiratia sa i-l intreb pe un var de-al meu care si-a adus de curand o masina din Germania, daca nu cumva a adus si ceva lichid de frana. Mi-a dat o sticla de 500 ml de DOT4 care e adus din germania. Oare va fi suficient? L-as baga pe asta ca ma gandesac ca e mai de calitate.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
daca nu ai abs nu e suficient. nici cu abs nu cred ca iti ajunge.
fara abs = 0.9 l. daca mai pui si cat pierzi te duci la 1,5l.

cu abs= 0.4 l.

sursa autodata.

eu nu as combina marcile. posibil sa nu se intample nimic, dar mai bine nu te risti.

eu am folosit bosch dot 4.
merge de la dot 4 in sus.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
nici eu nu as combina marcile. asa ca as merge pe sfatul lui marian
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
nu dati cu parul!
citi ani are masina?
citi km la bord?
important
deoarece la masini VECHi poate aparea O UZURA a pompei de frina si asa apare acel lichid scurs la pahar
nu se justifica sa pierzi lichid la pahar decit daca pistonasele din pompa nu isi fac treaba
nu are importanta vechimea lichidului DOT
masina mea are 5 ani-fara sa schimb lichidul si nu face asa
daca ai probleme cu pompa se desface si se verifica oringurile (garniturile) si mai ales sa nu aiba joc pistonasele in "camasa"
sper ca am fost inteles
sanatate
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
lucian, eu te cred pe tine, dar daca ar avea o uzura a garniturilor, nu ar scapa lichid pe acolo si ar ajunge intr-un final pe jos? Omul a zis ca i-a disparut lichid, si ca a vazut clar cum i-a refulat pe la capacul borcanului.
as fi zis ca era pompa sau un oring daca chiar disparea in nicaieri, dar daca omul stie sigur ca-i curge pe la capac, inseamna marire in volul si presiuni mari.
iar masina caut-o in semnatura, e un vectra din 95
  • campary

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
scorpio18 a scris:lucian, eu te cred pe tine, dar daca ar avea o uzura a garniturilor, nu ar scapa lichid pe acolo si ar ajunge intr-un final pe jos? Omul a zis ca i-a disparut lichid, si ca a vazut clar cum i-a refulat pe la capacul borcanului.
as fi zis ca era pompa sau un oring daca chiar disparea in nicaieri, dar daca omul stie sigur ca-i curge pe la capac, inseamna marire in volul si presiuni mari.
iar masina caut-o in semnatura, e un vectra din 95


Lichidul nu e obligatoriu sa ajunga pe jos in cazul garniturilor defecte. Poate ajunge in servofrana si nu se vede. Pompa centrala de frana poate scapa presiunea si intern. Marirea volumului de lichid se face doar la temperaturi ridicate. Trebuie extinsa cautarea si la rotile din spate. Verifica si acolo sa nu se incinga vreo roata.
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
ideea era ca refula si nu disparea pur si simplu. din asta ziceam
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR