Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salutare.

Am tot cautat pe forum o discutie despre acest aspect insa nu am gasit. Imi cer scuze daca am ratat-o cumva.
Ma intereseaza daca acest motor 1.6 twinport cod Z16XEP de 77 kw are 8 sau 16 valve dar si care este diferenta intre 8 si 16.

Multumesc
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Are 16 valve .

Motorul 16v are 8 valve pe admisie si 8 pe evacuare si 4 pistoane /adik 2 valve pe admisie si 2 evacuare pe fiecare piston.

Motorul 8v are 4 valve pe admisie si 4 pe evacuare si 4 pistoane / adik 1 valva pe admisie si 1 valva pe evacuare pe fiecare piston.

Sper exempu un motor de opel astra g 1.6-8valve dezvolata o putere de 84 cai , un motor de opel astra g 1.6-16valve dezvolata o putere de 100-103 cai .
Alea 8 valve in plus maresc puerea motorului dar si consumul.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Este un pic mai complicat de fapt. Arhitecturile multisupapa (adica cu mai mult de 2 supape pe cilindru) reprezinta optimizari care din contra, scad consumul in regim de sarcina partiala pt. ca asigura o umplere mai unifirma a camerei si de asemenea asigura mai multa putere (nu si cuplu insa) in regimuri inalte. Singurul avantaj in aceasta comparatie al motoarelor cu 2 supape pe cilindru il reprezinta disponibilitatea cuplului maxim la turatii mult mai coborate (adica reprize mai bune insa acceleratii mai slabe).
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu am facut comparatia intre cele 2 tipuri de motor pentru ca le cunosc intradevar consumul la motorul 8V nu e cu mult mai mic fiind vorba de 0.5- 1 l diferenta dar e mai mic.
Si din ce zici tu motorul 16V are cuplu mai mic la turatii mici decat 8v ?
Skip ads

  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am inteles.
Asta banuiam si eu, ca are 16 valve insa mi-a spus cineva in weekend ca ar avea doar 8.
Ideea este ca persoana a facut aceste afirmatii in baza modului in care i-am descris eu ca functioneaza motorul.
Pana sa se incalzeasca trage foarte bine dar dupa ce atinge temperatura normala de functionare (aprox. 100 grade conform meniului ascuns) trage mai greu. Mi se pare extrem de puturos. iar la turatii mici are mers neconstant.
O sa incerc sa investighez cauzele spre primavara cand mai da caldura.

Va multumesc pentru informatii.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Eu am facut comparatia intre cele 2 tipuri de motor pentru ca le cunosc intradevar consumul la motorul 8V nu e cu mult mai mic fiind vorba de 0.5- 1 l diferenta dar e mai mic.
Si din ce zici tu motorul 16V are cuplu mai mic la turatii mici decat 8v ?


este adevarat.....trage mai greu la turatii mici ...dar pentru asta s a inventat twinport....ca 4 din cele opt valve de pe admisie sa se anuleze cand turatia e mica astfel incat sa se comporte ca un 8 valve! numai bine
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Si din ce zici tu motorul 16V are cuplu mai mic la turatii mici decat 8v ?

Da, si exemplu concret Z16SE vs. Z16XE: la SE avem 138Nm/2600 rot/min, la XE avem 150Nm/3600 rot/min. Cuplul este mai mare la Z16XE dar cu 1000 de ture mai sus-daca ar fi sa masuram cuplul lui XE la 2600 probabil ca nu ar fi nici 120 Nm. Daca te uiti pe curbele de cuplu cred ca se vede si mai bine (n-am stat sa le mai caut). Ideea este ca arhitectura cu 2 supape/cilindru permite functionarea mai buna cu amestec bogat (regim de acceleratie) la turatii mici insa pe masura ce creste turatia umplerea camerei nu se mai face uniform si randamentul scade. La 4 supape pe cilindru este taman invers, la turatii mici admisia se face mai greu insa pe masura ce creste turatia amestecul se face mult mai bine. De altfel cred ca toti am observat comportamentul motoarelor multisupapa "clasice" (ca sa exclud distributia variabila-este alta poveste), care sunt "moarte" sub 2500-3000 de ture.
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu si la Z16XEP cuplul maxim este tot de 150 Nm dar nu stiu la ce turatie
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
La Z16XEP in principiu avem 147 Nm/3600 rot/min pt. Astra Classic si 150 Nm/3900 rot/min pt. Astra H
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR