Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • potorac ionut daniel

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2007

  • Mesaj Privat
a montat cineva pe un astra g y20dth sau z17dtl un chip tuning extern? ca am un prieten care a montat pe un vectra b y 20dth si spune ca masina este o bomba acuma, de la 101 cp a ajuns la 116 cp iar masina trage de rupe fata de cum era inainte. intreb ca as vrea sa cumpar 2 module pt masinile mele, eventual daca mai sant amatori poate ne unim si sa le luam la un pret mai mic. am vazut pe site ca la z17dtl de la 80cp ajung la 100cp. avantajul din cate am vazut e ca poti sa-l montezi si sa-l demontezi oricand si fara batai de cap. in schimp la remap ecu trebuie sa scrii din nou ecu cu valorile vechi.
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Aici pe clubopel nu recomandam chiptuing sau powerbox.
Recomandam remaparea.
Daca tu ai y20dth si prietenul tau la fel atunci aveti acelas motor.
Dar daca maresti puterea motor o sa maresti si capacitatea de franare?
  • potorac ionut daniel

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2007

  • Mesaj Privat
pai eu am frane pe disc, nu am problema sa raman fara frane iar viteza maxima cred ca ramane aceeasi doar ca reprizele sant mai bune si ajunge mai repede la valoarea maxima, iar consumul scade cu 15 la suta la mers normal. daca mergi sportiv e normal sa consume mai mult
  • darius 15

  • Mesaje scrise: 720
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am un prieten cu o Vebtra B y20dth din 2002 parca ,a avut 101 cp ia facut o remapare aul trecut si a adus-o la 126 cp .Trage foarte bine mai ales in depasiri,iar la un condus cit de cit normal (extraurban) a scazut consumul cam cu 0,2% nu cu 15...Doamne... Shocked
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cangri a scris:Dar daca maresti puterea motor o sa maresti si capacitatea de franare?

Cangri, care este argumentul logic pentru care odata cu marirea puterii trebuie marita si capacitarea de franare? L-as putea accepta doar pe acela ca prin remapare se castiga ceva in plus si la viteza maxima atinsa de vehicul (cu conditia sa se scoata limitarea RPM) si atunci, la o viteza maxima mai mare decat cea prescrisa de producator, e posibil ca distanta de franare sa creasca. Intre noi fie vorba, cam de cate ori ai curaj sa te incumeti sa atingi viteza maxima a unei masini?
  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si totusi cu faza capacitatii de franare e cam jalnica, e vorba de 10-15 cp nu de 100! Hai sa nu mai fim atat de carcotasi!
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
"Formula" distantei de franare are ca factori direct propotionali: viteza si masa masinii. Cum v-am explicat mai sus, dupa remap se poate modifica doar viteza maxima iar masa masinii dupa remap ramane aceeasi => nu e nevoie de upgrade la sitemul de franare.
  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si chiar crezi ca o crestere a puterii masinii cu 10-15 cp la cei 101 sau chiar mai putini ca s-au mai pierdut pe drum poate dauna "formulei" franarii?
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Tocmai am demonstrat ca nu. Sau nu m-ai inteles?
  • Lovrin

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze, am formulat gresit, tocmai asta vroiam sa zic si eu, referire facand la colegul de mai sus care s-a legat din prima de sistemul de franare!
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Propun sa asteptam si argumentele colegului care ne-a starnit.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
djtaotao a scris:
cangri a scris:Dar daca maresti puterea motor o sa maresti si capacitatea de franare?

Cangri, care este argumentul logic pentru care odata cu marirea puterii trebuie marita si capacitarea de franare? L-as putea accepta doar pe acela ca prin remapare se castiga ceva in plus si la viteza maxima atinsa de vehicul (cu conditia sa se scoata limitarea RPM) si atunci, la o viteza maxima mai mare decat cea prescrisa de producator, e posibil ca distanta de franare sa creasca [...]?

Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.

In general turatia maxima in gol la o pompa de injectie este 5.100-5.300rpm insa in sarcina nu-ti trece de 4.400rpm la turbodiesel sau 4.800rpm la diesel, deci indiferent ca umbli la surubul pompei de injectie ca sa se tureze mai mult intervine totusi o limitare constructiva care vine de la guvernatorul pompei de injectie (parca asa se traduce) si care taie abrupt debitul inaintea atingerii turatiei maxime.

Ma refer aici la pompele de injectie prezente pe motoarele turbodiesel/diesel nonEURO, EURO2, EURO3.

La un remap nu-ti creste viteza maxima, nici distanta de franare. Pentru ca se modifica mapele de amestec aer/motorina injectata doar in plaja de turatii care este cel mai des folosita de un sofer obisnuit. La o crestere de debit pe toata plaja de turatii (cum este cazul meu), iti creste doar cu putin turatia maxima la care ai putere maxima (injectoarele iti raman mai mult timp deschise la marirea de debit si asta creste unpic turatia), dar si asta e insuficient sa-ti creasca distanta de franare.
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Imparte turatiile alea la 2. Turatia unei pompe de injectie clasica este jumatate din turatia motorului.
Prin prisma gafei pe care ai comis-o nu voi consemna restul afirmatiilor. Wink
Nu-i nimic... omul cat traieste invata. Laughing


  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Banuiesc ca mie imi scrii.

Am gresit aici : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
Defapt am vrut sa spun : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, niciun motor diesel/turbodiesel nu are puterea maxima la turatia maxima.

Filmuletul e clasic, nimic nou.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sfatul legat de imbunatatirea performantelor de franare e cat se poate de logic, realist si binevenit.
Nu faci remapare pentru viteza maxima si nu faci upgrade de frane pentru franare de la viteza maxima.
Un singur exemplu: accelerarea intre 2 semafoare. Dupa remapare ajungi la o viteza mai mare... dupa care trebuie sa te opresti.

Nu incercati sa va legati de mine, nu fac liniute intre 2 semafoare. Doar de la 4 in sus Razz

Imi editez mesajul pentru a nu continua off-topicul:
Cand extragi din context si mai si interpretezi, iese un rahat.
Eu ma refeream la accelerarea intre doua semafoare, mai pe intelesul publicului - pe o distanta DETERMINATA accelerezi de la zero la o viteza V1, apoi franezi iar pana la 0. Dupa remapare, V2 > V1. E nevoie sa fac vreo schema?
"Aceeasi viteza mare se obtine si fara remap..." - NU in unitatea de timp sau de distanta!
"...acceleratia este 0 in momentul franarii" - ia mai deschide cartea de fizica din care "stim" si zi-ne ca totusi e negativa...
"exemplul cu semafoarele nu e realist" - faptul ca nu e legal nu-l face irealist Smile


Ultima modificare facuta de maiandrei la Dum 12 Feb, 2012 1:48 am
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Dupa remapare ajungi la o viteza mai mare...

Interpretez putin si mai introduc putina teorie...
Aceeasi viteza mare se obtine si fara remap si pentru asta nu recomanda nimeni imbunatatirea franarii. Diferenta dupa remap e ca acea viteza mare se obtine intr-o perioada mai mica de timp, adica ai acceleratie imbunatatita. De la fizica stim ca acceleratia este variatia vitezei intr-o perioada de timp. Si pentru ca nimeni nu accelereaza in timp ce franeaza rezulta ca acceleratia este 0 in momentul franarii, carevasazica ea, acceleratia, nu afecteaza "formula" franarii.

As putea sa-ti dau dreptate dar exemplul cu semafoarele nu e realist. Intre doua semafoare viteza maxima legala este mica si de obicei e aglomerat. La dracu iti mai faci remap daca vrei sa profiti de el mergand bara la bara. Laughing
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Banuiesc ca mie imi scrii.

Am gresit aici : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, nicio pompa de injectie nu are puterea maxima la turatia maxima.
Defapt am vrut sa spun : Nu ajuta cu nimic sa scoti limitarea rpm de turatie maxima, niciun motor diesel/turbodiesel nu are puterea maxima la turatia maxima.

Filmuletul e clasic, nimic nou.

Partial gresit ... in unele cazuri are rost in altele nu.
Iti pot da o gramada de exemple de masini unde limitarea RPM este setata la 4200RPM pentru ultima treapta de viteza. La mai mult de atat nu ai putere maxima e adevarat dar te tine pe loc daca vrei sa mergi de exemplu peste 200km/h. Teoria cu franarea este adevarata desi nu se gandeste nimeni la ea.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,670
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Exemplul tau e pe un caz particular si nu ai dreptate : nu vorbim aici de masini la care a 5-a viteza este gandita de fabricantul automobilului pentru 'economy' si la care cu a 4-a si a 5-a ajungi la aceiasi viteza maxima (caz in care difera doar turatiile). Eu vorbesc de masini la care puterea/viteza maxime se obtin in treapta a 5-0 (care este gandita pentru 'power').
  • potorac ionut daniel

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2006 17CDTI-z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2007

  • Mesaj Privat
deci m-am hotarat si o sa cumpar un chip tuning mai intai pt astra g care o am in garaj cu poze si o sa mai castige inca 20 de cai. pt distanta de franare probleme nu cred ca o sa fie deoarece eu inainte pe spate aveam frana pe tamburi in 4 prezoane iar acum am pe disc in 5 prezoane. am luat puntea de pe o astra g 1,8 benzina de 125 de cai si din cate am vazut sistemul de franare e la fel ca la motoarele y20dth deci nu cred ca sant probleme la sistemul de franare cand maresc puterea de la 80 la 100, respectiv de la 101 la 116 cai. iar legat de consum eu ma refer la mers normal pe autostrada, nu la liniute in oras
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
in ce consta chiptuningul pe care il cumperi?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR