Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • rivo

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2004

  • Mesaj Privat
O fi no fi rabla e a mea si imi place asa cum e..dar ..pana una alta ... NU E RABLA

Nea SFI las-o in punctu mort ... era o discutie...de ce mi-as lua motorinar cand pot sa-mi pun o instalatie GPL si sa merg cu bani putini prin orasu asta infect????????

Tu de aia ti-ai luat masina pe benzina ca ..consuma mai mult decat motorinaru? Daca poti ajuta cu ceva constructiv bine daca nu...las-o moarta..

Oare de crezi tu ca majoritatea producatorilor au si masini echipate cu astfel de instalatii ????

Inca ceva..de unde ideea ca iti bati joc de motor cu GPL?
Citeste pe linkurile alea din postu meu de mai sus..mai cauta pe net..cauta unde vrei tu ..(nu numai in "mi-a spus mie fratele lu prietenu lu mama lu ...") sa vezi despre ce e vorba...





Mad Mad
Skip ads

  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
http://www.ultragaz.ro/inje...punctculambda.htm

Ii stie cineva pe astia?
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
GPL sux:
- consuma mult (desi costa putin, dar autonomia este f.f. mica)
- ocupa loc in portbagaj
- implica modificari la motor, modificari negarantate de fabrica ci doar de diversi experti
- instalatii artizanale, sudat bare prin portbagaj, etc., daca vrei ceva corect, fa la fabrica, original, nu improvizatii
- pute mult mai rau ca motorina

Vrei consum mic - vezi masinile mele, motor diesel, vrei sport, iei motor mare pe benzina.
A vazut cineva masina cu motor exclusiv GPL?
  • rivo

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Maddan..incearca la Marpaco Telefon: 0213480109 ..sunt ceva mai ieftini si destul de buni

Acum cu "GPL sux"
-- consuma mai mult cu maxim 10% dupa spusele lor hai sa nu ii ascultam si sa zicem cu 30% mai mult adica 17000lei/l * 1.30 = 22100 ,in plus consumu poti sa-l reglezi..
-- asta asa e..insa nu trebuie sa-ti iei cel mai mare rezervor
-- "modificari garantate de fabrica" Question ... atata timp cat sunt masini care din fabrica au astfel de instalatii ...cred ca aceleasi modificari le fac si ei
--- asta era mai de mult cand umblau baietii cu butelia de aragaz in portbagaj..din ce am vazut eu.. sunt destul de ok facute
--- depinde de gusturi Laughing

Ce mai zic si altii:
http://www.autoshow.ro/foru...read.php?tid=4726
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
O bomba in portbagaj montata in stil "Casa Pionierilor", nu mersi... Confused
  • Corvin

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Acum la o Astra nu prea se merita. Insa si pe mine ma bate gandul sa imi pun pe Frontera, dat fiind consumul urban de 12-13 ... M-ar avantaja sa platesc 16-17 mii / litru si sa ies ca si cum as consuma 6% benzina... Merita, nu ?
Insa la o Astra care nu are voie sa treaca de 8-8,5% in oras, nu vad sensul .. Sincer ...
Corvin
  • sfi16v

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1990 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
rivo : eu mi-am spus parerea,nu inteleg de ce te ataci.te simti vizat ? am spus ce as face eu in locul tau daca m-ar preocupa consumul . apropo cu gpl din aia 100 de cai sau cat are masina ta mai ramai cu vreo 70.stiu ca pt tine nu conteaza.e mai inportant sa scutesti vreo 2.000.000 pe an din banii de carburant.personal as prefera 200 de cai cu consum de 25%(benzina) decat 70 de magari si consum de 10-12 gpl

poti sa te ataci in continuare, e problema ta,ca si consumul ala fabulos de 8-9 care te sperie atata
  • kata

  • Mesaje scrise: 586
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu, GPL-ul vor sa-l aduca la acelasi pretz cu benzina .. deci ... nu stiu cat de mult mai renteaza sa-tzi pui GPL . Consumul este oricum acelasi, performantzele nu stiu daca se pastreaza sau se imbunatatesc, dar un lucru il stiu sigur : mie imi vine sa-i bat p'aia din fatza mea la semafoare / trafic , care au GPL pentru ca pute ingrozitor .. drept pentru care fac efortul de-al depasi, ca sa nu-i mai miros "gazele" ... asta pe langa faptul ca-i injur ....
Oricum .. ramane la altitudinea fiecaruia daca-si pune sau nu GPL .. ideea e ca pana la urma , pretul va fi identic , consumul acelasi, nici un castig.
Parerea mea ... Cool
Skip ads

  • io

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2005

  • Mesaj Privat
din cate am observat, pretul GPL-ului nu a crescut in ultimul timp decat cu vreo mie de lei in timp ce benzina si motorina au sarit rau...

legat de consum: discutia e clasica deja, daca mergi destul de mult (dupa parerea mea peste 15 mii pe an) se merita. chiar se simte in buzunar. chestia cu aducerea la acelasi pret cu benzina eu unul nu am auzit-o. momentan, dupa calcule, costurile se reduc la 60%. si e o diferenta intre a merge acasa ( cazul meu ~1000 km ) cu 2 mil si a merge cu 1.2 mil.

despre siguranta: nu mi-as face prea multe griji ca daca iti pui instalatie k lumea e destul de sigura, are nush ce supape care se inchid automat iar rezervorul nu prea se poate sparge, etc. oricum, mi-a spus cineva ca in Italia de ex. mai mult de jumate umbla cu bomba in portbagaj...

ca putere: se pierde ceva, dar nu 30%, maxim un 10%.

din auzite, GPL e mai putin poluant decat benzina.


si ca sa nu fiu off-topic: eu as pune GPL pe o Vectra de 1.8 ca motorul e destul de simplu si ca putere e ok.
Pe Astra G nu cred ca as pune, as incerca sa iau una cu motor DTI in loc.
  • arson

  • Mesaje scrise: 162
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y 2.0 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2005

  • Mesaj Privat
eu am avut pe dacie si era super convenabil ca pret. problema era ca dacia era din 97 si avea carb. clasic. dar pe un motor pe injectie chiar ca nu as risca...
consumul e cu 10-15% mai mare pe gpl, arderea e curata, performantele scad pe gpl cu pana la 8 -10%, dar cu un reglaj profesionist (pe calc la service autorizat) poate scadea si la mai putin...
avantaje:
pret/km comparabil cu diesel
ardere completa
dezavataje:
spatiu mort in portbagaj
autonomie redusa
miros acru ...
daca chiar vrei, trebuie sa te gandesti daca faci mai mult de 20k km an.atunci s-ar purea sa il amortizezi ca investitie.
  • clawoodiu

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Lol, se pare ca multi au ramas cu amintiri de pe vremea cand se circula cu instalatii rusesti de GPL, in care se transvazau butelii de aragaz. Si exista temerea ca poate sari oricand in aer asa ceva - precum userul sorin666.
In ziua de azi sunt 3 supape de siguranta pe circuit, buteliile sunt omologate, inclusiv instalatiile sunt certificate de RAR. Atunci cum poate cineva sa mai spuna ca are in spate o bomba? Mai repede explodeaza razervorul de benzina decat butelia de GPL Sad
Am folosit cativa ani un autoturism pe GPL, ultimii 20.000 km din cei aproape 100.000 km cat are, fara probleme. Cred eu ca pentru mersul prin Bucuresti este ideal. Iar la mersul afara, gen Bucuresti - Constanta, consum similar, dar ca pret mai putin cu 40%.
Acum am trecut pe motorina, asa ca GPL-ul iese din discutie - pentru mine.

Btw - Sunt rezervoare toroidale pentru spatiul de roata de rezerva Smile
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In Franta masinile cu GPL nu au voie sa intre in parkinguri subterane, crezi ca sunt cu totii "inapoiati" pe aici ca in Prundu Bragaului sau Poplaca Wink Question
In plus NICI nu taxi nu circula cu asa ceva Evil or Very Mad si ei (la 70-80 000 km pe an, sunt mai sensibili decat oricine la argumentele economice)
In rest, poti sa-ti pui pe masina ta ce vrea muschii tai, eu mi-am spus parerea in mod sincer... Exclamation
( Pana acum nimeni nu a spus ca consumaul in litri pe gaz este SENSIBIL mai mare decat pe benzina...)
Skip ads

  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
s-a mai discutat si aici: https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=gpl
  • Gavriil

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:In Franta masinile cu GPL nu au voie sa intre in parkinguri subterane, crezi ca sunt cu totii "inapoiati" pe aici ca in Prundu Bragaului sau Poplaca Wink Question
In plus NICI nu taxi nu circula cu asa ceva Evil or Very Mad si ei (la 70-80 000 km pe an, sunt mai sensibili decat oricine la argumentele economice)
In rest, poti sa-ti pui pe masina ta ce vrea muschii tai, eu mi-am spus parerea in mod sincer... Exclamation
( Pana acum nimeni nu a spus ca consumaul in litri pe gaz este SENSIBIL mai mare decat pe benzina...)


Sorin , ca sa aratam omului obiectivitate in legatura cu acest subiect ar fi bine sa-i spunem ca Opel face Zafira ce foloseste metanul (mai exact erdgass) drept carburant si in Germania sint destule taxiuri pe care scrie mare si frumos ceva de genul" Folositi taxiurile noastre ca sint mai putin poluante si merg la fel de bine ca celelalte samd, samd".

Deasemeni in der Spiegel pe coperta 1 verso Mercedes avea intr-un timp reclama la modelul E320 cu carburant dual benzina sau gaz.

Asta-i in Germania si poate nu stii dar spune ca la tine acasa in Franta pe autostrada sint statii GPL macar din 20 in 20 de KM si sint presemnalizate pe indicatoarele de Statie de carburant

Banuiesc ca cel care a pus intrebarea a inteles de la tine ceva de genul ca doar tarile mai " pirlite " ca Italia din UE sau esticii saraci ca Romania ( cu tot cu localitatile Poplaca sau Prundu Birgaului ) folosesc GPL asumindu-si riscuri mari in timpul folosirii.
Dar de fapt nu este asa si chiar bogatii Europei se folosesc ( sau intentioneaza macar sa se foloseasca) din plin de avantajele acestui carburant bineinteles cu masuri de siguranta specifice.

P.S. Nu cunosc pe nimeni in cele doua localitati sus amintite ca sa am motive sa-i apar si nici macar nu ma consider prea patriot; cred sincer in butada: Romania e o tara frumoasa dar pacat ca e locuita.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu am de gand sa deschid polemici inutile, dar de "mania naturista" a nemtilor eu sunt lamurit... Wink ca am neamuri pe acolo mai ceva ca un mistret batran par pe spate Wink asta ca sa nu mai spun ca vorbesc germana in mod acceptabil din familie si cam stiu ce este pe acolo... Wink
Poti circula si cu apa de izvor, si cu combustibil de racheta, daca reusesti sa "convingi" masina sa plece de pe loc... Wink e bisnisu' tau... Cool
Ceea ce doream sa subliniez este ca solutia benzina + gaz nu este cea mai economica... nu ca nu s-ar gasi mai peste tot sau ca e "solutia saracului" (desi, in practica, exista MULT mai multe Fiaturi decat Mercedesuri@Ferrari pe gaz...) Pune mana, fa un calcul simplu si ai sa ajungi la aceeasi concluzie...
Daca situatia ar fi asa de "minunata", o intrebare simpla... de ce solutia nu se impune la publicul larg, cu toate reclamele platite pe bani grei in Spiegel si alte reviste "people" Rolling Eyes
PS inca o particularitate a "dobitocilor" de francezi, a pompierilor de data asta... in masina cu gaz ai mari sanse sa crapi cu zile, dupa repetate accidente in care savatorii au facut "bum", sunt mai mult decat reticenti sa intervina, or fi si ei ingramaditi si cu ochelari de cal, spre deosebire de cei de la. .. Poplaca Laughing Inutil de precizat ca toate instalatiile sunt omologate de catre un organism "ceva" mai serios decat RAR...
Restul e vorbe...
  • Gabriel1973

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Bine ca nu vorbiti fata in fata cred ca ar iesi scandal mare . E am o Vectra cu instalatie de gaz , din cei 200.000 km pe care ii are 1/2 sint parcursi cu gpl fra probleme . Motorul merge f. echilibrat , uleiul nu se murdareste , nu am observat vreun miros aparte nici la alimentare nici in folosire .Se simte diferenta fata de benzina numai la un mers extrem de energic (reprize mai slabe la demaraj ) . Dintr-un calcul aprox. am economisit cam 100.000.000 lei la 100.000 km facuti in mai putin de doi ani . Si , apropo mie nu imi place cum merg dieselurile si nici nu cred ca sint super economice . Stima !
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Era o discutie despre GPL vs. benzina...
Dar daca ai adus dizelu in discutie zic doar atat: dizelul toarce frumos pentru unii, iar un consum MAXIM de 6% in afara (cat poate motorul sa duca - nu prea scad sub 150) si MAXIM 8% in oras (cu stilul meu idiot de a conduce)... toate astea la un motor de 100CP si 230Nm, pe o masina de o tona jumate...

Sper ca nu am starnit orgoliile, nu trebuie sa transformam discutia in polemica.

Pe scurt, daca faci calcule vezi ca la GPL iesi cam tot ca si cu diesel-ul la bani. Daca nu-ti place cum miroase, poate iti place cum toarce Very Happy
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Eu cred ca singurul dezavantaj real la GPL este spatiul ocupat. Problema se rezolva cat de cat daca renunti la roata de rezerva (care este totusi un alt dezavantaj). Scaderea puterii motorului este acceptabila, avand in vedere reducerea intr-o proportie mult mai mare a costurilor (chiar cu o reglare la fiecare 6 luni a instalatiei). Chiar daca mirosul gazelor arse nu seamana cu cel al florilor de primavara, nici cu cel de la benzina fara plumb nu mi-e rusine. Oricum, ideea nu e sa il folosesti pe post de odorizant Very Happy . Din cate stiu GPL-ul este si mai putin poluant.
Dar lucrul de care se feresc toti este de fapt frica de a circula cu "bomba" in protbagaj, desi toti folosim o bomba cel putin la fel de periculoasa sub portbagaj. Din cate stiu vaporii de motorina si benzina sunt mult mai periculosi decat GPL-ul si banuiesc ca asta este unul din motivele pentru care pornirea se face pe benzina, care este mai usor inflamabila. Diferenta este doar de presiune. Dar sa nu uitam ca rezervoarele masinilor moderne sunt din plastic, pe cand butelia este metalica, cu pereti foarte rezistenti, dotata cu supape de siguranta.
Mai mult, banuiesc ca la o gaura in butelie GPL-ul se vaporizeaza rapid, pe cand la o gaura in rezervor benzina curge sub masina. Iar probabilitatea gauririi in cazul unui accident este mult mai mare la un rezervor de plastic decat la o butelie.
Sunt doar parerile mele, nu sunt specialist, nu am vazut teste, nu m-am documentat, mi-am format o parere doar citind discutii pro si contra pe cateva forumuri.
  • Corneliu Panait

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Eu am facut cam 20.000 Km/an. In acest caz, am o mare dilema: 400 Euro pentru instalatia GPL sau 1500 Euro diferenta la Astra diesel. Parca prima varianta este mai economica. Ce spuneti???
  • Gavriil

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Kapix, daca nu folosesti sau nu ai folosit o instalatie GPL da-mi voie sa-ti spun ca esti surprinzator de bine informat si de obiectiv.Felicitari!

Eu am folosit o instalatie clasica pe Dacie si am fost super incintat de ea mai ales ca am economisit in 4 ani cam 100 de mil. si reparatii suplimentare practic n-am facut deloc.
Acum am pe Vectra o instalatie cu injectie de gaz din cite am inteles ultimul racnet in materie ( si daca ma iau dupa dupa pret 800 EUR cred ca asa e ). Am facut deja 20 Mm si deocamdata sint la fel de multumit.

Dar eu totusi sint subiectiv si judec partizan. Very Happy Very Happy Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR