Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am dat-o jos. Nu e mare lucru, fiind pe cureaua de accesorii. Am verificat-o "la mana". Nu are joc sau pale rupte/lipsa.
Cum zici si tu, e clar ca lichidul nu circula corect pe circuitul mare. Sa fie totusi pompa de apa?
Nu stiu ce sa-i mai fac, tinand cont ca am schimbat tot ce tinea de acest circuit, mai putin pompa de apa.

Multumesc!
Skip ads

  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Cãldurã în mașinã ai?
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Da, am caldura in masina.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Atunci verifica sa nu ai înfundate furtunele care intra in radiator. Datfiind faptul ca apa sta suspect de bine in mers presupun ca ai un termostat pus prin furtunele respective si tu nu stii.

Bafta
Skip ads

  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Mda... S-a rezolvat problema la mine.
Zilele trecute am scos din nou antigelul din masina. Am demontat pompa de apa si termostatul, si am inceput sa-mi bag degetele prin gaurile de la chiulasa (atat cat mi-a permis).
Pe partea stanga, la pompa de apa, totul parea OK, mai putin un mic amanunt despre care as vrea sa va intreb daca siti ceva de el, si anume: am gasit acolo un fel de dop de plastic cu doua gaurele. La mine era crapat si mi se pare ca nu era in pozitia corecta. Oricum, l-am scos de tot, nu de aici au pornit problemele, am incercat sa merg si cu el si fara el, nu am sesizat nici o diferenta. Totusi, vroiam sa va intreb daca stiti, ce rol are dopul acela de plastic. Poate stie cineva.
Pe partea dreapata, langa termostat, este un senzor. Asta e:

Il stiti? Este senzorul de temperatura antigel. Ei bine eu l-am schimbat pe asta cu o luna jumate inainte sa depistez problema incalzirii motorului. Am eroarea P0163 pe modulul de racire. Ca idee nu a disparut nici dupa schimbarea senzorului, prin urmare se pare ca e problema de cablaj/contacte, vom vedea.
Senzorul pe care l-am pus este de la Facet, si se pare ca este cu 1-1.5 mm mai lung decat cel original (nu am avut cu ce sa masor exact), si pe langa asta, l-am strans in chiulasa cu doua-trei filete mai mult decat cel ce a fost pe masina. Rezultat: am obturat partial canalul pe unde circula antigelul (este un canal mic acolo, in dreapta termostatului).
L-am montat pe cel vechi, si l-am strans exact cat a fost inainte "dupa semn" Smile . Si cam asta a fost. Acum acul sta fix la 89 grade, ca inainte, indiferent de situatie.

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri/sugestii/indrumari.

Sa aveti un an bun, si fara probleme la masinute! Very Happy
  • cristian.tudor89

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Va salut. Mi-am cumparat de curand un Opel Corsa C, motor de 1.2 benzina si azi cand am parcurs vreo 4 km ajungand acasa am observat ca motorul mirosea a incins si temperatura a ajuns undeva la 95 de grade dar apoi a intrat termostatul. Ce ma deranjeaza este mirosul de incins dupa doar 4 km. Stie cineva daca este normal acest lucru? Nivelul antigelului este la jumatate si nu pierde nici ulei sau sa am vreun martor in bord aprins.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Este absolut normal.
  • mecdonalds

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2000 y...
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2015

  • Mesaj Privat
sal.sunt nou in acest minunat club.deci incep cu un respectos salut la toata ''lumili''de pe acilea...in fine am un opel vectra 1.6,16v benzina...de 2 ani nu stiu ce sa ma mai fac cu racirea motorului...am schimbat anul trecut cele 2 termocuple chiar si termostatul...anul asta iar mi-a trecut acul pe rosul cred ca la vreo 110 grade...fiind masina din 2000 nu am electronic gradele...nu stiu ce sa ma mai fac cu ea...trebuie sa schimb si eco(calculatorul)am fost la toate serv din buzau...apropo sunt din buzau...toate testele mi-au aratat 10 erori in zona eco-ului...nu ma pricep la mecanica si nici la electrica foarte bine...deci cred ca o sa iau unul aftermarcket ca e mai eftin si am inteles ca sunt bune si alea...voi ce spuneti?unul nou la rep.sare de 3mii e.deci nu face masina atat...
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salut pe toata lumea ! Am si eu o imensa neclaritate legata de racirea motorului si cred ca mai mult e legata de domeniul in care eu sint cam afon - electrica.
Acum am ajuns acasa dupa un drum de 600 km plecat de dimineata. Totul ok la plecare , lichid racire la nivel , ulei curat si la nivel si el , temp afara in jur de 33 grade ( a fost cam maximul zilei ) , rulat cu tot felul de viteze inclusiv 170 km/h , 4 persoane , ceva bagaje , drum deh , mai un deal , mai o vale , mai o serpentina , acul la temp apa la datorie , neclintit de pe 87 grade. Parca am avut senzatia la un moment dat la urcare de 12% inclinare ca are o tendinta spre 90 grade dar nu i-am dar importanta avand in vedere ca o forjam in tr 2.
Ingrijorarea mea a aparut cand la un moment dat prins la un semafor din ala enervant pe un sector de drum aflat in reparatii la care am stat cu motorul pornit vreo 10 minute , am vazut cu stupefactie cum acul la temp urca incet si sigur la 90 grade si apoi 95 !
De cand am masina asta si oricat am chinuit-o pe canicula prin munti si in forje , acul meu a stat mereu ferm pe 87 grade.
Evident , in prima parcare am tras pe dreapta , ridicat capota , antigelul la nivel , totul curat sub motor , parea totul ok.

Si totusi , nefiind convins ca e chiar totul ok , mi-am improptit capul in maini pe masca fata si m-am pus in observatie cu motorul pornit sa vad ce face.
Si face , adica cred ca face ceva. Mai pe concret am observat ca lasat la relani sta cat sta pe 87 grade apoi incepe sa urce temp si la un moment dat se aude un fel de ,,click,, metalic ca o trosnitura fara nimic vizibil insa. Temperatura incepe sa creasca pe ceas , deasupra motorului nu mai poti sta de fiebinteala si cind e aproape de 95 , se mai aude un click metalic ( dar nu intodeauna,, dupa care porneste aeroterma.

Impresia mea de ,,amator,, este ca ceva s-a intamplat cu tr 1 de ventilare si cand porneste termocupla , porneste direct pe tr 2.

Repet , am chinuit masina asta in fel si chip , si nu la 33 grade ci si la 43 dar odata ajuns acul pe 87 grade , acolo incremenea indiferent de nervii mei. Acum insa urca pana aproape de 95.
Ajutati-ma si pe mine care ,,va mai stiti,, cu astea. Initial m-am gandit la termostat ca o fi ramas partial inchis dar nu cred asta. Cum sa verific daca tr 1 de ventilare-racire e functionala si cam de la ce s-ar trage problema asta in cazul asta ? Treptele astea sint comandate de vreun releu si ala sa fi obosit ? Cine sa faca acel click metalic ?
( un sunet asemanator am mai intalnit la frigiderele ,,pe duca,, care se chinuie sa porneasca dar totul se rezuma la un ,,click,, )

Va multumesc anticipat.

PS - si daca tot sint la capitolul neclaritati , mai am una cat casa !
Tot frecand masina pe drumuri in reparatii ( E79 ) apoi urcusuri , trafic , depasiri , la un moment dat mi-am dat seama ca ceva s-a intamplat cu ambreiajul. Ca sa pot schimba vitezele trebuia sa apas pedala pana in podea tare de tot dar chiar si asa ,,imi agata,, treapta. Ajunsesem la faza in care daca lasam de pedala 1 mm deja pleca masina ca din pusca. Ma gandeam ca s-a dus dracu rulmentul de presiune ( lichidul e la nivel , m-am oprit si am verificat ) - in fine , ma rugam sa ma mai tina pana acasa. Apoi m-am pomenit brusc in fata unei intersectii cu un drum de rang superior , am franat lung si temeinic , am intrat civilizat pe noul sector de drum si surpriza ! Ambreiajul a inceput din nou sa prinda ,,sus,, asa cum il stiam ! Shocked
Poate cineva sa-mi spuna care a fost fenomenul , ca pe mine ma depaseste ! Posibil de la niste suporti motor dubiosi pe care ma tot pregatesc sa-i schimb ? ( fata spate ) Sau ceva ,,joaca,, la ambreiaj !

PS 2 - masina din avatar , Astra G, y17dt, hatch
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pentru AC si racire motor ai calculator dedicat,care supravegheaza si comanda treptele de turatie ventilator.Nu exista termocupla la Y17DT.Nu mai chinui masina,chinui-te si gaseste un specialist in masura a rezolva problema...
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ceea ce am si facut azi @big_electro. Multumesc.
Adica m-am dus la service daca tot am vazut ca din zona CO nu primesc nici o sugestie si eu doar ma uitam la motor cum se incinge.
A venit un baietas cu un aparat micut , s-a uitat la ,,ceasul de apa,, , indica aprox 95 grade ( motorul mergea la relanti de vreo 15 minute in curtea service-ului ) si apoi a tinut aparatul pe un furtun de apa. Indica 105 grade.
S-a dus dupa laptop si cica modulul de sub aripa care gestioneaza ventilatoarele e in regula , contactele si sigurantele la fel ( la sigurante s-a uitat si fizic in comp motor ) , a pornit din laptop ventilatoarele si tr 1 si 2 sint functionale ( mai era acolo pe laptop si tr 3 dar probabil era pentru clima dar eu n-am nici AC si nici clima ) si da , temperatura ,,apei,, era la 107 grade.
Cand acul meu pe ceas s-a apropiat de 100 a pornit ventilatorul si baietasul a inceput sa se scarpine.
Apoi am inceput sa ne punem intrebari si confirmari de rationamente unul altuia ! Smile
- ,,mda , deci ventilatoarele functioneaza , erori nu sint , modulul e ok , termostatul nu e blocat pe inchis - prin urmare am concluzionat cumva amandoi ca ar fi senzorul de temperatura . Si cum m-am prezentat aiurea la service , fara programare , fara nimic , nah , evident ca n-a fost loc de schimbarea senzorului asa ca operatiunea asta imi revine mie.
Deocamdata azi am circulat asa evitand semafoarele si zonele cu viteza mica spre deloc. ( in mers nu are nici pe naiba , cred ca e suficienta racirea aerului din fata )

PS - am intrebat si despre faza cu ambreiajul dar n-a putut nimeni sa-mi dea un raspuns. A venit un nene si a verificat lichidul desi i-am spus ca e ok.Mi s-a spus ca poate mi s-a parut sau ca am avut piciorul obosit tot frecand ambreiajul dar chiar nu aveam chef de polemici aiurea. Stiu doar cat ma chinuiam sa apas cat mai mult pedala incat la un moment dat chiar ma durea piciorul , in asa hal ,,imi agata,, treapta , ca apoi sa-si revina brusc !
Asta mai necesita studiu inca.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Probabil,vei inlocui senzorul de temperatura inutil.Pe tester se putea citi evolutia temperaturii,pragul de deschidere a termostatului si pragul de pornire a ventilatorului,functie de care se putea aprecia starea functionala a senzorului de temperatura... Regula spune ca managementul motorului functioneaza dupa informatiile sistemului,nu dupa informatiile citite de meseriasi cu diferite instrumente...
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu ma dezamagii ! Planuiam maine sa merg sa il cumpar dar si aici am intampinat neclaritati. Am gasit senzor si la 15 lei si la 120 lei !
Apoi ce sa zic atunci ? Meseriasul a tot frecat laptop ul si mi s~a parut mai interesat de harta remap a masinii decat de temperatura ce crestea.
In fine, am sa schimb senzorul ca nu-i o avere si apoi mai vad eu. Cu ce marca insa, habar n-am. Sau sa cer "pe original"?
  • antrax73

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2010

  • Mesaj Privat
am si eu o problema.mi-a puscat in timpul mersului furtunul de la pompa de apa si furtunul de ulei.le-am schimbat ,motorul merge bn dar se incalzeste repede.nu stiu ce poate fii :termostatul? ventilatorul nu porneste nici dupa ce sa incalzit motorul ! puteti sa-mi da-ti niste sfaturi?
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Probabil,vei inlocui senzorul de temperatura inutil.

Am cumparat zilele trecute un senzor temperatura Facet ( vreo 70 lei ) si azi-dimineata am apucat sa-l schimb.
Poate ma aburesc eu singur dar prima impresie a fost ca motorul merge mai linistit si ca trage mai bine. Despre temperatura de lucru vorbind nu cred ca am facut mare 'jmecherie. Dupa ce am adus motorul la temp de lucru ruland pe centura orasului , l-am lasat sa mearga la relanti facand ture intre vizionarea ventilatorului radiator si ceasul din bord si dupa vreo 25 minute cind acul ceasului a ajuns la 92 grade , a pornit si ventilatorul.
Acuma ce sa zic - o fi in regula , n-o fi , chiar nu stiu ce sa cred. Stiu doar ca pana acum vreo 2 luni , acul meu la apa incremenea pe 87-88 grade indiferent de ce faceam cu masina.
Daca la diagnoza mi-au confirmat ca modulul de sub aripa ce comanda ventilatorul e in regula , senzorul l-am schimbat acum, antigel nu pierd , pompa baga , racirea e chiar in regula in sensul ca odata pornit ventilatorul , pica acul pe ceas intr-un mod constincios - atunci la ce sa ma mai gandesc ?
Ar mai fi termostatul dar nu l-as schimba si pe ala de pomana.
Are cineva vreo sugestie pt ca chiar ma supara la ochi sa vad acul la apa trecut de 90 prin oras prin trafic.

PS - senzorul gasit pe masina e marca Delphi si singura diferenta vizibila intre el si Facet este ca sonda din capat la Facet e mai subtire in diametru cu ceva.

PS 2 - pentru cine e interesat de schimbarea senzorului. N-am golit instalatia ci doar mi-am pregatit senzorul nou la indemana , n-am avut silicon sa pun pe filet ( filetul e usor conic ) dar am infasurat 2 ,,ture,, de banda teflon , l-am desurubat pe cel vechi ( e situat in carcasa termostatului, intre baterie si motor - y17dt ) si imediat dupa scoatere am astupat gaura cu un deget si apoi dintr-o miscare l-am fixat pe filet pe cel nou. Am pierdut cam 200 g antigel dar am completat ulterior , dupa 15 km considerand ca sistemul s-a aerisit.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am mai iesit la o proba prin oras plus simulari de blocari in trafic adica lasat motorul sa mearga la relanti pana ma plictisesc eu si e clar. La drum intins sau macar un 40 km/h, acul pe ceas sta la 87 grade. Ok pana aici, vantul din fata practic imi asigura racirea si trag concluzia ca radiatorul e curat si apa circula corespunzator in instalatie. Cand insa stau pe loc sau ma tarasc cu 5 km/h incet si sigur acul urca pana la aprox 92 grade moment in care porneste ventilatorul si in 10 - 15 secunde acul pica pe 89-88 grade.
De ce plimbarea asta a acului din ceas ? Stiu sigur ca inainte nu era asa ! Se ridica groaznic de greu dar odata ajuns la 87 grade, nu se mai misca de acolo.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Acum doua luni nu erau 36 de grade.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa mai zic. Luata problema asa singura ca-mi sta apa la 92 prin trafic , nu cred ca e un dezastru. Dar cand stiu ca si vara trecuta si acum 2 veri, si acum 3, am forjalit masina asta in fel si chip si nici nu avea curaj acul sa se apropie de 90 , asta imi da de gandit. Clar , ceva s-a intamplat dar nu stiu ce anume.
Mergand pe firul lucrurilor inapoi nu prea vad care din interventiile mele sa fi afectat treaba asta cu racirea.
- am mutat ECU si EDU si erau unii care ziceau pe aici ca am facut o prostie ca ECU citeste temp motorului in functie de cat e de fierbinte el ca ,,de-aia,, l-a pus neamtul pe motor. Mi se pare o prostie cat casa dar chiar si asa , ieri, in timp ce motorul mergea la relanti i-am tras suplimentar un fir de masa de la baterie la carcasa ECU gandindu-ma ca poate isi realizeaza masa prin corpul lui si noua pozitie pe caroserie poate e mai deficitara ca si contact la masa. Da , bine. Evident ca nu s-a intamplat nimic si evident ca ECU lucreaza ok.
- am avut citeva drumuri mai lungi si mai in forja vara asta decat am eu in mod normal, unele la 38-39 grade cu masina full, insa doar la ultimele 3 am observat ca acul pleaca dincolo de 90. ( la un moment dat era pe la 96 dar am tras eu pe dreapta )
- am observat ca ventilatorul racire radiator cam trepideaza in prinderile lui avand tamponasele de cauciuc cam tocite si drept urmare , unde am avut posibilitatea , am scos jocurile cu coliere de plastic. N-am agatat fire , nu-i tensionat , ce naiba sa-i fi facut ca nu cred ca din atat sa o fi luat razna !

Ce sa mai zic ca n-am AC deci radiatorul e singurel in fata si el preia tot curentul de aer ....si aaaaaaa , acum imi aduc aminte ca de la intercooler s-a desfacut prinderea de jos si dansa si ala in fata radiatorului si neavand pozitie de lucru fara sa demontez nimic stand doar culcat in fata masinii , i-am facut si lui cadou un colier de plastic acum fiind lipit de radiatorul racire. Nu cred insa din atat sa-i fi zapacit motorului racirea.

In rest acelasi scut imens de plastic ce inveleste motorul pana sub aripi , acelasi antigel , acelasi orice.

Un singur dubiu serios am . Ori de cate ori am stat aplecat peste motorul lasat la relanti sa prind momentul cind porneste ventilatorul , pe la 90 grade se aude un click metalic dar nu se intampla nimic vizibil asociat cu acel clik. Poate fi doar o dilatare metalica a ceva sau nu stiu ce sa zic. Plus ca intr-o seara in oras , am tras pe dreapta pentru ca acul deja o lua vijelios spre 95 ( eram cu senzorul vechi ) si stand aplecat peste motor cu farurile in functiune , am observat valuri discrete de fum?/aburi? in zona libera dintre turbina si radiator.
Antingel nu-mi dispare si e curat , eventual daca nu-mi scapa pe la turbina ceva gaze dar probabil pentru o minima verificare trebuie sa demontez aparatoarea ei.

PS - Legat de schimbarea senzorului m-am convins aseara dupa un drum de 50 km ca nu ma aburesc singur. Masina chiar trage mai bine si pare mai elastica dupa schimbarea senzorului temp. In ultima vreme parca mergea cumva fara chef , greoi, butucanos si incepusem sa sesizez ceva fum prin depasiri dar n-am observat aspectele astea avand loc in timp.

Si poate nu era necesar sa scriu atata poveste ci doar sa intreb - e in regula la y17dt o temp de lucru de 92 grade , adica momentul cand porneste ventilatorul ?
Intreb pentru ca e plin netu' de tot felul de pareri care de care mai halucinante.

Nu vreau sa ma enervez si sa ma duc sa cumpar pe original GM termostat, termocupla , senzor - ca apoi sa constat ca nu s-a schimbat nimic !
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Te afli in cazul unui "efect Placebo"...,hazliu,dar si cu ceva costuri! Nu iei in considerare un fapt normal,logic si firesc,cum este reducerea randamentului instalatiei de racire,conditii in care apar manifestari de genul celor expuse de tine...
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Te asteptam frate ca pe ciresul cel copt sperand la o parere profi- si am si primit-o !
Te rog @big_electro61, spune-mi unde am (s-a) redus randamentul ? Ca am fixat ventilatorul mai bine pe radiator? Sau ca am fixat intercolerul pe pozitia initiala si nu mai are 1cm distanta de radiator ci acum doar 3 mm sa zicem ?
Sau la ce te referi ? Ok, in mers in afara sta acul pe 87/88 dar in mers bara la bara prin oras ne dam cu 92 grade. Cam mult zic eu.
Si de ce doar in 2015 s-a apucat randamentul sa se reduca si in anii trecuti nu ?
Oricum nu-i mai fac nimic, asa o las ca deja ma oboseste povestea asta.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR