Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Off. Aceleași probleme le am și eu la un benzinar z16xe cu AC. Inițial a început c u martor rãcire aprins si eroare senzor presiune AC, apoi pornirea aiurea farã motiv a ventilatoarelor, când merge AC când nu merge, culminând cu fenomenul de încãlzire a apei în trafic oraș. La fel ca la colegul, pânã acum nu creștea deloc apa. Acum crește temp apã și din cauzã cã uneori nu pornesc radiatoarele. Am fost la reprezentanțã au gãsit și o comunicare fãrã succes a mufei OBD cu ECU, abia cu un tester special care a trecut peste calculatoare și a dat el comanda au reușit sã facã diagnozã. Verdictul este ECU și calculatorul de confort. Pentru început mâine reparãm ECU. Sã sperãm cã nu e și cel de confort iar faptul cã și el se simte rãu sã fie din cauza lui ECU. Acum dacã stau bine și mã gândesc, cam de anul trecut mi se întâmpla ca dupã un drum vara, ajungând acasã, când mașina rãmânea putin pe liber sã creascã ușor nivelul de temp la apã și sã porneascã ventilatoarele dar numai cu contactul pus. Dacã opream contactul, se opreau și ventilatoarele, deși motorul cred cã nu se rãcea. Poate de atunci începeau sã se dezlipeascã pinii de la ECU, puțin câte puțin, problema agravându-se. Oricum, i-am pus serios la treabã pe proaspeții înfiiințați de la reprezentanța Opel Alexandria.
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
ECU, mereu ECU. Stau pe ganduri dar chiar nu-mi pot da seama daca fenomenul cu incalzirea aiurea a motorului a coincis cu repozitionarea ECU.
Da ce sa-i fi facut frate, ca doar l-am manevrat cu atentie si doar l-am mutat !
Motorina n-am in mufe, masina merge si trage foarte bine, porneste instant, erori nu am si nici martori aprinsi.
Ma framanta insa faptul ca daca eu pe ceas am 92 grade, cu siguranta temp reala in motor e mai mare cu 5-7 grade cel putin !

Mai am o idee. N-am incercat dar sint curios ce se intampla daca la 92 grade ceas pornesc caldura in habitaclu. Ok, o sa scada, logic dar ma intreb cat ? Daca ramane la 87 grade banuiesc ca pot considera ca termostatul e bun dar daca pica mai jos ? Si ma refer la experimentat asta pe turatie de relanti.
Am eu o banuiala ca termostatul meu lucreaza greu, cu intarziere si cu deschidere mica. Nu stiu, zic si eu.

PS - ce mai conteaza, acum am sunat la magazin si l-am rugat pe baiat langa arcuri si filtrele comandate azi sa mai lipeasca un termostat pe original. Mi-a spus ca asta vine in 6 zile din extern si ca face 110 lei cu transport inclus asa ca pana atunci am timp sa spal cu jet radiatorul. Am observat mare aglomeratie de gaze si fluturi pe el.
Daca nici asa nu rezolv nimic inseamna ca am o problema ! Smile

PS2 - sa nu razi @big-electro !
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Nu e rau sa schimbi si termostatul, mai ales cã pui pe original. Nu cred cã e de vinã repoziționarea ECU-lui. La alte modele e amplasat în alte pãrți deci nu e obligatoriu s stea pe motor.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Cine stie cati ani are si asta si fix forjele mele de vara asta i-au lipsit.
Oricum, sint din ce in ce mai sigur ca y17dt nu-i motor de 98, 96 si nici 92 grade pe un trafic mediu spre intens.
Am citit toate prostiile pe net - ba ca GM face motoare "calde", ba ca motorul meu la 92 merge sub regimul termic, ca e normal ca acul sa se plimbe enervant intre 87 si 92, ca asa e vara, ca sa-mi fac probleme doar pe zona rosie adica dincolo de 100- in fine.
Cica pt junghiul asta al meu- y17dt- baiatul de la magazin mi-a spus ca sint 3 tipuri de termostate pe original cu temp de deschidere diferite si forme diferite daca am inteles bine. Oricum a mers dupa nr identificare.
Sa vad ce se intampla dupa schimbarea lui.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
remus-gabriel a scris: Am fost la reprezentanțã au gãsit și o comunicare fãrã succes a mufei OBD cu ECU, abia cu un tester special care a trecut peste calculatoare și a dat el comanda au reușit sã facã diagnozã. Verdictul este ECU și calculatorul de confort..
Daca scrii codurile de eroare gasite in cele doua calculatoare,chiar credem varianta...,altfel am dubii mari!
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Codurile ar fi 0400(stiu ca e de la egr, nu are legatura cu asta acum).
La testul cu pedale imi mai dadea 1540 de doua ori la rand. La reprezentanta am uitat sa.i intreb ce coduri. Oricum cu opcom nu vedea calculatorul A fost nevoie de un tester special. Din el dadeau comada la ventilatoare, compresor si titi senzorii si erau ok. Cand scoteau testerul si ramanea pe ECU merg aiurea. Spr ex si cu AC oprit testerul arataniste pulsatii pe la senzori. La presiune AC cand 0 cand 15 bari. O nebunie, e grwu si de explicat. Trebuie sa fii acolo sa vezi ca sa intelegi. Sa vedem pana diseara ce.mi spun ca au dus ECU la un specialist.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Scuze pt postul dublu dar nu pot sa editez de pe telefon.
big_electro61, daca ai dubii, tu ce crezi ca ar fi?
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
M-au chemat la Opel sa iau masina. Nu s-a rezolvat nimic. Cica ECU nu are liptiturile(pini) dezlipite. Electronistul spune ca e de vina ceva pe plac si nu se repara. Trebuie sa caut altul. Prea multe nu m.au lamurit. Despre cel care comanda AC si ventilatoarele nu au mai zis. Toata vina a cazut pe ECU. Ca si parere generala, nu contest priceperea dar am impresia ca se prefera defectiuni des intalnite si far prea multe necunoscute in datele problemei. Adica foarte comercial. Ma astetam o implicare din aceea ca si cand ar fi masina ta, sa fie o provocare pt tine ca reprezentanta Opel sa ii dai de cap. Sincer mai multa pasiune poti intalni la un mecanic de cartier care din pacate, ala nu isis poate permite toate uneltele lor speciale pt aceasta marca.
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Inainte sa cauti alt ECU eu zic sa mergi cu el sa-l vada un alt electronist. Daca tu ca reprezentanta te bagi doar la lipituri reci atunci cred ca-i grav.
Nu stiu, eu sint mai idiot dar aveam pretentia (de fapt asteptarea) sa fiu chemat cand ECU era desfacut si sa mi se explice pe intelesul meu ce probleme are sau ce optiuni mai am. Asta ca l-au crapat putin (daca) si au strecurat o geana inauntru si au zis - gata, lipiturile sint bune inseamna ca e complicat, deci draga posesor de opel ia-ti altu - asta nu-ti face cinste tie ca reprezentanta !
Ce naiba ca doar nu vb de un termostat !
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Pai stai sa vezxi ca nici la lipituri reci nu se baga, nu ei l-au desfacut. Un mecanic a plecat cu el in mana la un baietas din oras care cica repara din astea. Deci ei nu au om decat pt desfacut de pe motor. Mecanicii de la reprezentanta din Alexandria, din discutii nici nu prea stiu cum arata inauntru. Mi-am dat seama din discutii de asta. Ce sa mai spun, ca m-am uitat pe masina si vad ca nici macar nu l-a incheiat „electronistul” cum trebuie. Adica la capacul spate nu a mai pus silastic de jur imprejur. ECU_ul meu sta acum pe motor infasurat, bandajat cu scoci. Halal! Au dreptate totusi ca de la ECU apar problemele cu racirea si cu faptul ca nu poate citi laptopul pe mufa OBD. Deci baietii si-au dat interesul la prima diagnoza. Ramane de dorit la capitolul electronica si la faptul ca daca vad ca e mai serioasa treaba iti arunca piesa bandajata pe masina si te lasa sa te descurci. Cred ca nu ma grabesc cu cumpararea altui ECU. Mai stau asa dar cu atentie ca nu pornesc ventilatoarele sa nu se incinga si fara AC(oricum mare nevoie nu ar mai fi). Asta pana o mai analizez putin. De nu-mi vine sa improvizez ca pe la vechea Dacia sa trag fire inauntru si sa pornesc din buton ventilatoare si AC.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Incredibil ! Nu-mi vine sa cred ce citesc ! Eu am avut niste experiente traumatizante cu reprezentanta dar m-am gandit ca a fost doarun caz izolat.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pentru reprezentanta ECU e doar o piesa de schimb ca oricare....bieleta!
Nu au dotarea necesara pentru a „mesteri” la ele.
Si ca sa mesteresti la ele chiar trebuie sa fii „mester”. Vorbesc strict de cei care stiu ce fac când desfac un ECU!
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Da, dar avand in vedere ca se cam lovesc de ECU te-ai astepta sa aiba un baiat meserias in dotare cu un mic banc de lucru specific la dispozitie.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Rectific, asa este cinstit.
ECU era bandajat cu scoci dar era si sigilat pe spate. Probabil ca sa se lipeascã bine. Mi-a spus mecanicul asta la telefon acum câteva minute. Oricum, rãmân valabile celelalte chestii nerealizate. Aries are dreptate, la câte probleme de genul ãsta existã, nu pot crea un departament pt electronicã, pt clculatoarele de pe mașini?
Oare la reprezentanțele mai mari și mai cu ștaif de la București(Di-Bas, etc) or avea?
Ideea este cã acum trebuie sã mã documentez despre schimbarea ECU cu tot ce țne de îmoerechere, etc pentru cã chiar nu vreau sã mai apelez la nimeni. Într-un oraș mic de provincie, nu gãsești meșteri adevãrați. Toți știu pânã într-u punct(am rãmas surprins plãcut despre mine sã constat cã tot ceea ce îmi spun ei, știu și eu de prin documentãrile mele de pe aici sau youtube. Ei au în plus fațã de mine experiența „la mânã”, știu cum sã strângã, în ce fel se introduce, câteva chestii legate de exercițiu) și apoi nu vor sã recunoasã faptul cã treuie sã se mai documenteze.


Ultima modificare facuta de remus-gabriel la Mar 01 Sep, 2015 8:25 pm, modificat de 2 ori in total
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Oriunde da.
La reprezentanta nu.
Politica lor nu e orientata spre noi.... masinaria de schimbat piese nu poate sta pe loc.
Sa ne oprim totusi ...poluam topicul
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Inainte sa arunc senzorul vechi si ambalajul de la senzorul nou, le-am facut o poza.
Astept pe maine marele termostat GM sa vad daca mai scad cu ceva temp de lucru a motorului.
Daca imi poate spune cineva cat antigel se pierde la inlocuirea termostatului la motorul asta ? Sau trebuie sa am langa mine o galeata de antigel nou ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Destul de mult se pierde, schimba-l pe tot, nu stii ce zeama ai acolo.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Pai in cazul asta am sa ma pregatesc cu 3 l de concentrat. Dublat cu apa inseamna 6 l si cu ce mai ramane prin motor sper sa-mi ajunga.
Multumesc @dancuciureanu!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu mi-a venit termostatul si asta ma enerveaza rau dar pana una-alta am fost la o spalatorie auto si l-am rugat pe baiat sa-mi dea cu jet puternic pe radiator prin masca fata cat se poate. Sub capota, am separat cat am putut motorul de radiator cu un carton si am repetat faza . Sper sa nu fi patit nimic ventilatorul de la jetul de apa ca la un moment dat luase viteza .
Mda , a iesit ceva namol si multe, multe insecte lipite pe acolo si pana acasa avand 2 km nu pot afirma ca s-a schimbat ceva in racirea motorului ca n-am putut verifica.
Ok , asta fiind spalarea exterioara , vreau si una interioara . Adica sa bag ceva in sistemul de racire . Dar ce ?
Stau de o ora pe net si ma amuz de toate minunile bagate de compatrioti prin motoare dar mai haioase sint rezultatele ! - tot felul de clabuci, spume si soponele care ies pe te miri unde ! Smile

Ca optiuni am vazut ca altii au folosit : detartrant, calgon, acid citric, sare de lamaie , radiator flush , otet , presiune puternica apa robinet , solutie salina concentrata, sapun lichid , benzina, WD40, Cif, Tix plus combinatii intre ele .
Ca si rezultate in general , mai nimic spre deloc adica exemplul clasic de ceva apa galbuie/maronie si 3 fire de nisip care s-a vrut a fi calcar dezlocuit, fiecare laudandu-si solutia .

Eu ce sa zic , stiu doar ca tecile mele injector sint de o gingasie diafana si chiar exact teci n-am cumparat zilele astea. Si nici nu-mi doresc.

Nu cred in solutii de spalare de 10-30 minute de tip ,,flush,, , un acid ( fie el ori citric , ori acetic ) nu prea am curaj sa bag pt simplu fapt ca acidul corodeaza metalul - as vrea ceva mai domestic , mai putin agresiv chiar daca va fi necesar sa-l tin in instalatie citeva zile.

Ma puteti ajuta cu ceva idei in sensul asta ?

- asta pentru ca m-am uitat putin pe fisele tehnice la ,, flush radiator,,
Liqui Molly - ph 9,7
Winn's - ph 12,2
Deci ambele produse sint cam alcaline , Winn's-ul cel putin e serios alcalin , pai atunci de ce sa nu bag soda caustica care cf tabelului de mai sus are un ph de 13 ?
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Deci decat sa-mi recomandati sare de lamaie plus eventual Calgon, mai bine ca n-am primit nici o sugestie.
Oricum, am tot stat si am analizat aspectul si am tras 2 concluzii mari si late:
1 - in sistemul de racire am o diversitate de materiale care la o adica ar intra in contact cu agentul meu de curatare, oricare ar fi el - cauciuc, otel, fonta, aluminiu, alama, cupru, alte aliaje, garnituri, etc.
A crede ca exista o solutie minune care sa nu reactioneze cu nici unul dintre aceste materiale dar sa si curete eficient, ar insemna sa dau dovada de naivitate.
2 - sa crezi ca in 10-30 minute si 2 porniri exista un agent care curata eficient ce s-a depus in ani de zile (depuneri care daca ai avea front de lucru ti-ai da seama ca nici cu dalta nu le poti curata), iarasi mi se pare o naivitate.
Asa ca tinand cont mai ales de tecile injector dar si de dotinta unui curatat eficient si fara pagube m-am gandit sa nu agresez chimic instalata de racire.
Azi mi-a venit termostatul ( o gluma proasta-am sa revin asupra discutiei), am mai cumparat 3 l antigel concentrat tip G12/roz si ideea ar fi ca la inlocuirea termostatului sa demontez radiatorul de pe masina si sa-l spal individual cum oi putea
Daca crapa, crapa doar radiatorul si nu toata instalatia. Asta evident, daca furtunele nu arata jalnic pe interior pt ca atunci urmeaza curatarea lor individuala. Prefer munca mai multa dar riscuri mai mici.
Despre termostat.
Maretul termostat GM a venit cam singurel desi vanzatorul m-a asigurat si de garnitura plus ca marea dezamagire este ca scrie pe eticheta " made in Poland". Adica toate cooperativele mestesugaresti fac piese GM. Am sa-l montez sa vad ce-de capul lui. Pret pt cei interesati aprox vreo 90-100 lei plus ceva leuti la transport. Per total m-a costat 110 lei.


Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR