Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
greu cu motoarele ... am mai citit ceva intre timp Laughing

furtunul de jos e tot pe circuitul cu motorul... astfel incat cat timp termostatul e inchis sa circule lichidul pe acolo (merci sorine Wink ). Cand se deschide termostatul se merge in paralel pe acolo si pe radiator Razz

Deci problema ar fi unde se duce ala subtire ? o varianta ar fi pe la filtrul de ulei unde e un exchange heater oil ?
Skip ads

  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
salutare la toata lumea
am si eu aceleasi probleme cu temeratura , acuma iarna urca fffff greu de abia trece cu putin de linia albastra.Am fost azi si am schimbat termostatu banuind ca ii din pricina lui , si rezultatul tot acelasi Very Happy atata tot ca urca mai repede acul la temperatura , inainte urca greu de tot acuma urca mai repede dar tot nu ajunge la prima linie alba , oare care poate fii cauza ?Smile mersi mult
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
detalii, detalii ... mai da-ne detalii ...
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
alte detalii Smile >>>>>> opel astra 1,6i din `92
Skip ads

  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ai verificat termostatul inainte de a-l monta?
Aceeasi problema am avut-o si eu , am cumparat unul nou frantuzesc ( 400k lei ), am stat langa mecanic cand l-a montat , si totul e OK. Dupa 2km acul e deja aproape de prima linie alba.
Cel vechi se blocase intr-o pozitie , nici inchis nici deschis , cum e mai rau.
Iarna trecuta nu urca acul peste albastru , nici cu zece cartoane puse la radiator , iar cand a dat putin caldura , se ducea spre suta de grade.
Chiar daca l-ai pus nou , nu e exclus sa-ti faca din nou probleme.
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
termostatul cel nou nu l-am verificat inainte de al monta , dar l-am verificat azi pe cel vechi si spre surprinderea mea ii bun , deci l-am schimbat pe degeaba Evil or Very Mad , atunci care poate fi baiul de nu urca temp ??? Question nici cu cel vechi nu urca si nici cu cel nou de acuma Sad acul la din bord cred ca indica bine avand in vedere ca vara se porneste ventilatorul la aprox 92 de grade cam atat apare si pe bord ca se porneste. dc nu ii termostatul atunci ce ?Smile
  • eu
  • ***
  • 712 mesaje
  • din 15 Jun 2004
  • Astra 2006 Z16XEP
  • Bucuresti
  • eu

  • Mesaje scrise: 712
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Dupa mai multe discutii cu mai multi mecanici si posesori de vectra am ajuns la o concluzie: asa sta temperatura iarna la Vectra (A si B - despre astea m-am documentat).
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
La Vectra nu stiu cum este dar iarna la Astra - din discutii cu alti posesori -acul sta intre primele doua linii albe , adica aprox 80-85 grade.
Dupa 5-max10 km in oras , la mine acul trece deja de prima linie alba .
Vara , intr-adevar, pe la 92 grade porneste ventilatorul.
Inclin sa cred ca totusi termostatul e vinovat , din cate stiu eu, el incepe sa se deschida pe la 80 iar pe la 88 e deschis complet .
Cand aveam Dacia am incercat patru termostate pana cand am gasit unul ca lumea , cu toate ca erau noi Exclamation . Unul se deschidea prea devreme , altul dupa ce se deschidea , la revenire calca stramb si nu mai inchidea , etc.
Le-am verificat , metoda clasica , pe aragaz intr-un ibric cu apa.
Altceva nu-mi dau seama ce ar putea fi.
O sa mai intreb si eu prin alte parti.
Skip ads

  • ovi_jer

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Termostatul poate fi testat foarte usor pe masina daca nu inchide bine.
Dimineata la pornire racordul superior al radiatorului trebuie sa fie rece pana cand deschide termostatul la 80-90 grade.Daca acesta este deja cald la 40-50 grade inseamna ca trebuie schimbat termostatul.
  • gangxta

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Targoviste
  • Masina: Astra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am un astra din 96 1.6 16v x16xel si temperatura de lucru la mine e pana la 98! Atunci pornesc ventilatoarele....
  • wtf

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2004

  • Mesaj Privat
gangxta a scris:Am un astra din 96 1.6 16v x16xel si temperatura de lucru la mine e pana la 98! Atunci pornesc ventilatoarele....


La fel si la mine ... (astra '98 , 1.6 8v X16SZR). Am inteles de la baietii de la Opel ca e normal , sunt cateva modele de motoare care lucreaza la temperatura asta..
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ventilatorul porneste atunci cind ii spune termocuplul. daca ii pui unul care deschide la 85 (nu stiu daca exista) atunci o sa porneasca la 85 etc.
Skip ads

  • vallik

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Si eu am o problema asemanatoare. Cred ca mi-a ramas termostatul blocat pe deschis, sau ceva e in neregula, fiindca la relanti temperatura urca spre 90 de grade, insa cand merg scade bine de tot, cateodata chiar mai mult de jumatate - atunci cand e foarte frig. Trebuie neaparat sa schimb termostatul sau mai exista si alte variante ?
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
cineva a scris:am vazut pe cneva care a scos termostatul si avea intrerupator la ventilatoare


...sa nu incuram termostatul cu termocupla venitilatorului Wink

temperatura de deschidere a termostatului valabil toate motoarele (otto sau diesel) :

la 92 grade incepe deschiderea si este complet deschis la 107 grade

exceptie face doar Z22SE care incepe la 82 grade si complet la 97 grade

termocupla ventilatorului:

on la 100 grade
off la 95 grade

presiunea de deschirede a supapelor vasului de expaniune:

otto 1.2-1.5 bari
diesel 1.4 -1.5 bari

temperatura de fierbere : 123 grade



datele provin din manualul Haynes pentru vectraB
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Ok... Am vorbit cu chiciuc si amandoi avem "problema" asta:
Inainte ca motorul sa ajunga la 70-80 grade, cand punem mana pe radiator este cald (semn ca lichidul de racire a trecut prin el). Gandind teoretic nu este normal pentru ca termostatul trebuie sa deschida la o temperatura mai mare dar e cam mare coincidenta.

Rog pe cei cu motoare Diesel cat mai apropiate de al nostru (X20DTL) adica X20DTH si Y20DTH sa incerce acelasi lucru si anume : Porniti motorul, mergeti cu masina (sau lasati-l pornit) in jur de 5 minute (sa nu se ajunga la 80 grade in acest timp), si puneti mana pe radiator sau pe furtunele de dupa termostat sa vedeti daca sunt calde si sa postati inapoi aici.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ba e RELATIV normal, caci termostatul nu are doar doua pozitii inchis/deschis, ca un intrerupator electric, el se deschide treptat si continuu, incercand sa mentina temperatura relativ constanta, prin varierea continua a fluxului de apa trimis la "reciclare" (circuitul mic) si a fluxului de apa trimis in circuitul "mare" adica prin radiator.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
sa il omoram pe sorin sau nu ?
o data spune hais a doua oara cea ... Laughing

de acord, ca nu e on/off dar la 40 de grade n-ar trebui sa fie inchis ?
  • MadCow

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z20LEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2004

  • Mesaj Privat
am incercat si eu chestia cu verificatul furtunului de la radiator. Am lasat masina sa se incalzeasca si era rece....numai ca acul nici macar nu se miscase de pe albastru. Apoi am mai mers prin orash cam 5-6 km. Intre timp acul se ridicase deasupra liniei albastre, si am verificat iar, atat furtunul cat si radiatorul erau calde. E dus sau nu termostatul? Daca da, cum se scoate ca sa-l verific?
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Am avut si eu problema cu termostatul(c16nz).Nu stiu cum e la Diesel dar la benzinar Nu se incalzeste radiatorul cind indicatorul de temp arata ~70 de grade.(am montat un termometru digital cu sonda lipita de sonda masinii).La mine dupa pornire ajunge la ~80 de grade,unde sta daca e un pic frig afara,apoi incepe si urca incet pina la~ 90 grade dupa care cade repede inapoi la 82-84 de grade(semn ca a deschis termostatul).Cind am avut termostatul stricat(deschis)rareori ajungem la 80-85 grade in oras,iar daca ieseam afara deabia se ridica acul pe zona albastra.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:sa il omoram pe sorin sau nu ?
o data spune hais a doua oara cea ... Laughing

de acord, ca nu e on/off dar la 40 de grade n-ar trebui sa fie inchis ?

*
Eu cred ca am spus aceeasi chestie in ambele cazuri... ca la rece apa da ture prin motor, iar la 90 si ceva de grade ea trece integral prin radiator (asta simplificat) am omis sa spun explicit ca exista situatii intermediare...
La 40 grade un termostat PERFECT ar trebui sa fie etans, la 60 sa fie un pic deschis (ca doar nu credeti ca substanta vascoasa care il comanda face "clic" brusc la o anume temperatura, ea se dilata relativ liniar), iar la 9x complet deschis...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR