Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,

Saptamana trecuta am avut un ghinion monstru, in sensul ca a inghetat motorina in pompa de transfer si s-a rupt axul pompei de injectie la pornire ( la -20 grade C).
Am gasit una SH pe care am montat-o la un service. Ideea este ca dupa montaj, motorul este mai zgomotos (parca mai "metalizat" - se aude mai ales in habitaclu decat afara) si suplimentar se aude si un soi de "hhait" ca si cum ar fi de la o fulie care nu se invarteste "rotund" sau ceva de genul asta. Zgomotele nu vin de la pompa de injectie, iar motorul pare sa functioneze ok, adica trage bine, se infige, etc, insa ma seaca mai ales "hhait-ul" ala. Omul de la service insista ca a montat corect distributia (oricum nu daduse jos rola intinzatoare) si se prevaleaza de faptul ca el nu a auzit cum functioneaza motorul inainte, masina fiind dusa "la remorca" acolo.
Am schimbat si uleiul si filtrele (le venise vremea) si tot asa se aude.

Si totusi ce poate fi?
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Daca zgomotul creste in intensitate odata cu turatia inseamna ca e prea stransa cureaua de distributie.
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Greu de spus daca zgomotul creste in intensitate, avand in vedere ca este mai zgomotoasa per ansamblu decat inainte, inclusiv la relanti. Mai am cateva intrebari:
- daca ar fi sarita de la punct, manifestarile descrise de mine s-ar regasi in situatia asta? Adica, atunci cand s-a dat jos cureaua, rolele alea se misca asa usor incat sa se decaleze din greseala un dinte inainte sau inapoi? Rola intinzatoare nu s-a dat jos, insa probabil ar fi putut fi intinsa mai mult decat trebuie. Se poate sa vezi daca este sarita de la punct fara sa mai demontezi toata distributia, adica dat jos doar capacul?
- am mers azi putin cu ea si am remarcat ca la statul pe loc turatia este ok (adica acul sta unde statea si inainte), insa in mers daca scot din viteza pe liber inainte de a opri, acul sta aproape de 1000 ture (si inainte era la fel), insa atunci cand masina se opreste complet pe loc, revine parca mai incet decat inainte la turatia de relanti-stationare.

Deci, "torsul" de diesel este mai accentuat si se aude mai ales in habitaclu.
Oricum, am facut si programare la Opel, insa parerile si sfaturile primite pe acest forum, au fost de multe ori mult mai pertinente decat cele primite prin service-uri, de aceea ar fi vrut niste pareri si aici.
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
daca cureaua se decala cu un dinte, pornea mai greu....nu se schimba sunetul.
poate e zgomot de tacheti....daca nu stii de unde se aude, e mai greu de "diagnosticat"...
Skip ads

  • bobi20

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Din moment ce masina iti porneste si trage bine nu cred ca ar fi de la distributie,distributia ai montato tot in acel service ?,asa cum sa rupt axul pompei asa se putea strica si altceva si sa se auda acel hhait,si de unde ai garantia ca pompa pe care ai cumparato sh nu este ia de vina,pentru acel hhait trebuia sa platesti in plus la service ca sa poata vedea ce are.
  • bobi20

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2009

  • Mesaj Privat
In dimineata in care ti sa rupt axul,ai pornit masina si sa rupt axul ? masina a stat la relanti? sau sa rupt in momentul in care ai dat la automat ?
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Daca iti sare distributia de la punct, chiar si cu un dinte, sigur iti vei da seama, va avea alte simptome nu doar motor un pic mai zgomotos, masina va tremura, scoate fum, nu mai trage, nu sunt mecanic insa eu am patit-o, cauza a fost pentru motor z17dtl, Astra H, la schimbarea distributiei, strangerea incorecta a rolei intinzatore a curelei de distributie, practic, mi-a intins prea tare cureaua, la mine se auzea un "suierat" cam ca de avion in momentul in care acceleram, am mers cu masina asa o zi intreaga cu toate ca am intrebat in ziua aia 2 mecanici de la 2 service-uri diferite daca nu am vreo problema ca suiera asa, ambi au zis ca e ok, iar in momentul in care a sarit distributia de la punct, practic, mi-a murit motorul in mijlocul intersectiei, masina mergea ca una pe benzina in 3 pistoane si scoteam fum de am umplut bulevardul plus ca tremura tare de tot la relanti si in plus, iesise din discutie demarajul, ziceai ca nu mai are turbo. Eu ce am citit pe un topic deschis pe forum care trateaza pompe de injectie( adevarat ca se discuta despre alte motoare, si alte tipuri de pompa) pompa, montata incorect face un anumit zgomot, eu zic sa pui niste intrebari pe acolo plus ca am vazut ca sunt useri care chiar se pricep
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
bobi20: ca sa surubaresti o pompa de inalta presiune iti trebuie standuri speciale, nu isi permite orice service asa ceva. Le numeri pe degete pe cele care fac asta. Cand cumperi o pompa d-asta SH te togi la Dumnezeu sa mearga asa cum e, este putin probabil sa poti sa o surubaresti in regim de amator. Oricum, toate operatiile le-am facut la acelasi service. Pompa SH am cumparat-o de la cineva la recomandarea cuiva de pe un site cu referinte foarte bune pe forum.
In dimineata cand s-a rupt axul, masina a pornit, a stat pornita la vreo 1500-2000 ture cam 1-2 secunde (probabil cu ce avea prin rampa) dupa care a cazut turatia complet si asta a fost. Pe urma am omorat-o eu cu chei pana s-a dus bateria, pentru ca in acel moment nu mi-am dat seama ce s-a intamplat. Erau aproape -20 grade C afara.

sorindf2000: masina nu tremura, nu scoate fum negru si pare ca trage la fel ca inainte, insa din cauza zgomotului de fond mai mare imi e cam frica sa ma dau la ea. Pompele de la Astra 1.7 CDTI nu se pun la punct.
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Uite un link sa vezi cum se monteaza cureaua de distributie la z17dtl/dth. Pompa de injectie este notata cu "IP" in schema, restul componentelor si al cuplului de strangere al rolelor sunt clar de identificat.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=927681

Din ce vezi acolo, pompa de injectie se pune la punct exact ca si axele cu came ( chiar daca am mai vazut pe forum pompa de injectie nu se pune la punct). Faci cum crezi ca este mai bine pentru tine insa, nu te juca pe acolo si mai ales mergi la un mecanic care are habar de ce face in zona distributiei, defectele sunt majore, asa cum ti-am zis, eu am patit-o si nu doresc la nimeni sa treaca prin ce am trecut eu cu masina. Sfatul meu, nu mai merge cu masina, in speranta ca, poate doar ai tu impresia ca se aud zgomote, mergi urgent la un mecanic priceput si macar intreaba daca nu poti momentan sa desfaci.
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
sorindf2000: Asa cum am precizat, tocmai ca sa nu fac vreo prostie, am mers la service si am facut toate lucrarile acolo, nici eu nu ma joc cand e vorba de distributie pentru ca si eu sunt patit cu o masina mult mai veche (noroc ca erau motoarele SH ieftine).
Maine am programare la service Opel si daca nici acolo nu capat raspunsurile, pana la urma o sa ma pun sa demontez capacul de la distributie sa vad starea rolelor, a curelei si alinierea acestora in raport cu poza mentionata de tine. N-ar fi prima oara cand nu rezolv o problema la service si sa fiu nevoit sa o surubaresc eu cu indicatii primite pe acest forum. Problema e ca pe frigul asta e nasol rau sa te pui sa demontezi atat in aer liber.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum e la Astra G, dar, la Astra H, acelas tip de motor ca si al tau, z17dtl, ca sa ai acces la distributie ( demontat capace ) trebuie demontat un suport motor, adica cel de sub filtrul de aer, apoi trebuie suspendat intr-un fel motorul. Cam multe de facut, acasa. Asta ar fi unu la mana, doi, nu stiu ce vrei sa zici cu "service Opel" unde ai programare, sper ca nu vreo "reprezentanta Opel", pentru ca in cazul asta se pare ca, incerci sa afli raspunsuri gresite, pe banii multi, cam asta ar fi parerea generala a userilor Club Opel despre mecanicii din reprezentante Opel, indiferent de cum se numesc ele.Daca tot esti din Bucuresti, de ce nu te programezi la @maiandrei, service EDS,cel putin pleci de acolo cu sufletul impacat ca verificarea s-a facut profi.Poate nu alinierea rolelor si al pinioanelor de pe distributie este problema ta, te-ai gandit ca poate atunci cand s-a rupt axul pompei de injectie si motorul a functionat cu cureaua sarita s-a intampalt ceva?
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Ai dreptate cu suportul de motor, e mai greu acasã dar frigul este cel care mã sperie, nu partea de demontat/suspendat ce e pe-acolo.
Am vãzut câteva curele sarite pana acum si la toate erau urme vizibile ca a sãrit. Nu știu ce sa zic, sa sara si sa se aseze la loc, fara nici-o bucata intinsa, desirata, sau încãlcat un dinte....
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Eu raman la parerea ca, ori nu s-a montat ceva corect, adica, pompa de injectie ori ai patit ceva la motor in momentul in care s-a rupt axul de pe pompa si motorul a functionat. Crezi ca mecanicul ala nu s-a uitat si el la cureaua de distributie inainte sa o monteze? Crede-ma, daca distributia nu ar fi la punct chiar decalata un singur dinte, motorul s-a comporta altfel nu doar un pic mai zgomotos. In functie de cum iti cunosti tu masina,de cum o simti acum dupa reparatie decizi, ori o iei de la capat si demontezi tot la oameni care se pricep la mecanica nu doar la facturat reparatii si ore de manopera ori o lasi asa cum este si te rogi sa fie totul bine, nimeni nu poate sa-ti zica pe forum ce are masina ta, trebuie vazuta/demontata/lasata asa, dupa caz.
  • bobi20

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Mai mult ca sigur mecanicul care a montat pompa aceea vedea daca distributia aveea ceva,crezi ca era inconstient sa o lase asa si doar sa iti ia bani.posibil ca in momentul in care sa rupt axul ala se se fi intamplat si altceva,sau uitate vezi sa nu atinga ceva pe acolo,si oricum banuiesc ca nu ai fost la un service de cartier unde mecanicul sa nu aiba habar sa monteze o pompa !
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Capacele n-au cum sa atinga nimic, 100%,poate ne spune @fm, cati km are masina si/sau cati km are distributia?Oricum, "defectul", daca exista asa ceva, sunetul motorului trebuie vazut cu masina in fata. Pareri, cred ca a primit destule @fm, inclusiv schema de montaj distributie, sa vedem cum se termina povestea asta dupa vizita la mecanic de maine...
  • bobi20

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Sa nu fie tot pompa sh pe care a cumparato,in ziua de azi nu am incredere nici in mama ,dar in unul strain dupa un forum care are doar interesul sa isi vanda marfa !
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ma rog, pompa ar fi cumparata de la cineva cu recomandari, nu cred ca ar fi vandut ceva defect, cine stie, eu unul n-as fi cumparat-o indiferent cat ar fi costat noua, pana la urma, anumite componente nu se merita sh. Pana una, alta, inca nu se stie daca pompa are vreo legatura, sa speram ca @fm o sa ne zica si noua maine cum a rezolvat
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Masina nu am dus-o la un service supersmecher ca era si problema de dus la remorca, iar eu nu stau chiar in Bucuresti, ci in imprejurimi.
Masina are 131.000km si o am de noua. Distributia a fost facuta acum 7000km si totul parea in buna stare cand s-a demontat (am fost de fata).
O pompa de injectie noua (Bosh) este destul de mult, incat sa te faca sa te gandesti daca mai repari masina sau nu (peste 6000 lei). Se mai gasesc unele facute de nu stiu ce firma de alternativi la vreo 2500 lei (cu pompa veche la schimb), dar....sunt prea alternativi. Depinde si despre ce masini vorbim ca sa vedem daca merita un anumit tip de reparatie sau nu. Voi v-ati gandit cam cat mai valoreaza toata masina daca ar fi vanduta SH ? Si eu am tinut si tin la masinile mele, dar sunt si niste limite (financiare). Daca masina valoreaza acum 20.000 lei merita sa bagi peste 30% din pretul ei intr-o singura reparatie?
Maine o va zic cum (nu) s-a rezolvat. Oricum am pe lista si o diagnoza ca sa vedem in ce parametrii mai sunt senzorii, amestecul de combustibil, presiune, etc, adica functionarea pe ansamblu a masinii.
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Am fost la service (reprezentanta) Opel si cum se spune in popor "am plecat bou si m-am intors vaca". Asa cum unii dintre colegii de pe forum au anticipat, n-am rezolvat mare lucru si oricum n-am platit decat o diagnoza la motor, care a indicat doar ca totul functioneaza in parametrii Smile. Pana si mecanicii de acolo au injurat testerul ca nu indica nimic. Referitor la zgomotele anormale, parerile celor de acolo ar fi:
- pompa SH care am pus-o pe masina scoate si ea zgomote anormale. Totusi la test a iesit ca presiunea este ok, chiar aproape constanta. Interesant este modul de verificare (din care a rezultat ca face zgomot): a venit omul cu o surubelnita lunga pe care a pozitionat-o pe pompa de inalta presiune si manerul l-a bagat in ureche Smile. A insistat sa fac si eu testul, insa la cate cunostinte am eu, nu stiu daca e asa de relevant avand in vedere cate piese in miscare sunt acolo, iar o vibratie sau zgomot venit din alta sursa se putea transmite lejer pe orice corp metalic cu care face corp comun.
- se da jos si se schimba distributia, indiferent daca este pusa la punct sau nu (in ideea ca acolo trebuie umblat prima data).
- dupa aceea se verifica iar modul de functionare si daca tot persista zgomotele se trece la verificarea axei cu came, etc. Mi-au spus ca exista si posibilitatea sa se fi "miscat" supapele de pe axa cu came (la acceleratie la relanti se aude un zgomot ca de tacheti - pentru cine a avut dacie veche stie despre ce e vorba) in cazul in care a sarit de la punct. Am intrebat daca nu cumva s-ar fi modificat compresia la pistoane in cazul in care supapele nu mai sunt la locul lor sau sunt indoite (in ideea ca ar putea sa verifice) si mi-a zis ca n-are sens pana nu se uita la distributie.
Cam asta a fost experienta la reprezentanta Opel, asa ca am facut programare la service-ul recomandat de voi.
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ce mai mecanici, auzi test la ei cu surubelnita bagata in ureche...eu ti-am zis ca platesti degeaba constatarea, oare de ce or fi injurat testerul... Rolling Eyes .In rest pasii de urmat sunt acestia, ti-am zis si ieri, demontat tot, de meserias de preferat, si luat totul de la capat. Daca tot dai jos distributia, verifica sa nu ai uzura la axele cu came, nu daca s-au rasucit camele pe axe cum ziceau mecanicii aia de mare valoare, in cazul in care tu ai fi avut problema asta oricum nu s-ar mai fi putut pune distributia la punct de catre mecanicul care ti-a schimbat pompa de injectie si probabil ti-ar fi spus. Cu uzura la axele cu came am vazut ca poate exista la fosta mea masina, daca vrei iti trimit poze sa vezi ce se poate intampla, motor z17dtl, la momentul defectului 150000km reali, la fel ca la tine, se auzea zgomot de bataie tacheti, s-a gasit uzura mare la palierul 1 la axa cu came admisie, cauza, posibil intretinere proasta, macar eu am luat-o adusa din Germania, "km REALI" aviz amatorilor de masini frumoase diesel conduse de batrani prin Germania Smile ,iar in plus la tine, mai trebuie vazut si ce este cu pompa aia...Bafta
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR