Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • vasilezahan

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Vectra 1996 1.7TD,de cateva zile,in mers,se aprinde ABS in bord ,toate indicatoarele din bord cad pe pozitia 0,inclusiv turometrul si cel care indica viteza,nu mai indica nimic ,nici unul iar in timp ce acestea nu functioneaza,am abservat pe intuneric cum lumina farurilor creste in intensitate puternic.Cand indicatoarele incep sa-si revina,concomitent,palpaie led-ul de la incarcare care se opreste cand indicatoarele si-au revenit complet.Precizez ca n-am observat,desi am urmarit ,ca acest lucru sa aiba vreo legatura cu vreo actiune asupra vreunei comenzi,pur si simplu se intampla aleator .Am mai observat si influenta asupra motorului in mers adica,cand incepe fenomenul,care poate dura 1 sec sau cateva minute,motorul are o fractiune de sec de poticneala,se simte ca o zvacnitura foarte scurta,la fel cand pornesc ceasurile sa functioneze.Mentionez ca n-am avut nici o interventie recenta la masina.Multumesc anticipat celor care ma vor ajuta!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mie mi-a picat puntea de diode din alternator, si imi amintesc ca inainte de acest eveniment am avut 2-3 zile cand turometrul din bord mi-a cazut la zero si acolo a ramas. Am oprit, am dat cheie, a mers, apoi dupa o vreme din nou am ramas fara indicatorul de turatie.

Parerea mea e ca ai bornele slabite pe baterie, sau o sa te lase alternatorul de pe masina.

Bateria e buna, sau ? Intreb pentru ca daca bateria e muci si alternatorul nu mai incarca o perioada, electrovalva de pe pompa de injectie se inchide si motorul da sa moara in mers, sau chiar se opreste.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
verifica conexiunea la masa de la alternator... daca e buna 90% ca este puntea cu diode
  • vasilezahan

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2012

  • Mesaj Privat
E drept ca bateria e din 2008,dar e un Bosh de 100 A,si blocul de diode l-am mai schimbat o data insa are si asta cam 100 000 de km;nu-i original,e din acela mai ieftin.Oare cam atata tin?O sa incerc si la masa sa vad daca e buna,eventual mai dublez cu un fir.Multumesc !
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Prea mare bateria si daca e in stare buna, iar daca e rea - iti termina puntea de diode.

Alternatorul e HITACHI de 100Amp ? Ai A/C pe motor ?
  • vasilezahan

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2012

  • Mesaj Privat
motorul e isuzu,si parca a zis mecanicul ceva de hitachi la alternator,normal ar trebui sa fie,nu?sincer ,nu stiu cati amperi are alternatorul ca ,desi ma pricep si eu cat-de-cat nu l-am vazut demontat,si-i pus acolo dedesubt rau de-ti trebuie canal sa-l poti da jos.Am fost intrebat un prieten electronist si mi-a spus ca nu dauneaza ca-i bateria asa mare,dar,ar fi logic sa se forteze daca alt. are sub 100 A,asa-i?Nu pricep ce legatura are ABS-ul cu toata treaba asta,de se aprinde.!?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ABS-ul se aprinde cand ai bateria descarcata sau 'terminata'.

Ai A/C pe motor ?
  • vasilezahan

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2012

  • Mesaj Privat
nu am A/C ,iar ABS se aprinde cand motorul merge si ceasurile cad.Poate ca bateria e putin slabita dar reuseste sa porneasca motorul(si e diesel).Culmea e ca ceasurile nu o iau razna imediat dupa pornire cand bateria s-a slabit deoarece a pornit motorul ci dupa minute bune de mers.Am citit pe forum ca ,cei care au mai avut probleme asemanatoare cu ceasurile,nu le mergea trapa ,ventilatorul;la mine merge ventilatorul (aeroterma sau cum sa-i zic,caldura din masina)Azi am bagat de seama ca nu functioneaza nici geamurile electrice cand cad ceasurile.Chiar m-au bagat in ceata!Multumesc!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai fi avut A/C pe motor, alternatorul era Hitachi 100Amp, dar tu n-ai A/C ... deci alternatorul tau e de 75Amp si incarca greu o baterie de peste 70Amp.

Schimba bateria cu una noua de 70/74 A/h.
  • URAGAN

  • Mesaje scrise: 2,811
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
@ahappyuser, scuze de off-topic. Ai un PM de la mine, rog frumos un raspuns. Rolling Eyes
  • claug

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1998 2.0DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2009

  • Mesaj Privat
vasilezahan cum ai rezolvat problema? Si masina mea are aceleasi simptome.
Merci
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris: deci alternatorul tau e de 75Amp si incarca greu o baterie de peste 70Amp.
Informatie eronata,falsa...! Pentru a putea intelege oricine,argumentez printr-o speta foarte cunoscuta,respectiv,anticul tractor U650,avea alternator de 50A,si incarca o baterie de 150Ah,situatie ce s-a derulat pe o perioada de zeci de ani... O baterie(75Ah) corect incarcata,"cere" curent,mult sub posibilitatile unui alternator de 75A.
Skip ads

  • troleu76

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2012

  • Mesaj Privat
deci pana la urma sa rezolvata cu ceasurile?si eu am aceeasi problema numai ca la mine face doar cand o pornesc si nu mereu masina astra g z16 xe,o rezolvare daca e posibil? baterie pe masina bosch de 55 ,ani nu stiu cati are dar porneste masina bine
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
ia schimba bateria,asa de proba,sa vezi ca nu mai face
si la mine porneste OK dar cateva secunde sta aprins ABS-ul,si acele din bord se misca parca a dat geru peste ele,zilele asta am pus de proba o alta baterie,am mers cateva zile cu ia si surpriza nu sa mai miscat nici un ac,la pornire si ABS-ul se stinge inainte sa pornesc motoru,
trebuie sa dau bateria inapoi si eu sa mi cumpar o baterie noua,chiar daca cu bateria mea masina porneste bine
  • troleu76

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2012

  • Mesaj Privat
ms de raspuns o sa o schimb si eu
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
ahappyuser a scris: deci alternatorul tau e de 75Amp si incarca greu o baterie de peste 70Amp.
Informatie eronata,falsa...! Pentru a putea intelege oricine,argumentez printr-o speta foarte cunoscuta,respectiv,anticul tractor U650,avea alternator de 50A,si incarca o baterie de 150Ah,situatie ce s-a derulat pe o perioada de zeci de ani... O baterie(75Ah) corect incarcata,"cere" curent,mult sub posibilitatile unui alternator de 75A.

Cred ca ai uitat sa spui si care era timpul necesar incarcarii bateriei de 150A/h la tractorul respectiv, care probabil era de cateva ore (de tras, in turatie) prin brazda.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Rolul alternatorului consta in a face incarcare de baterie,de completare,nu de profunzime.Incarcarile de profunzime(critice),se fac pe surse de inarcare(redresoare,statii,etc).Stiut fiind faptul ca reglajul incarcarii se face doar in tensiune,timpul de incarcare(completare) este acelasi,necontind puterea alternatorului.Un alternator subdimensionat se va incalzi excesiv,culminind cu arderea acestuia.In speta precizata de tine(tractor),alternatoarele aveau viata lunga,deci...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
...deci, devine clar ca tractoarele porneau usor iar alternatoarele trebuiau sa faca doar completare la curentul consumat cu pornirea din baterie. Si cel mai probabil eram inca in anii comunismului, unde totul mergea struna nu existau probleme de niciun fel ca totul era planificat si se intampla intocmai.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu-i principial ca atunci cind nu ai argumente(baza forumului) sa o dai in S.F.-uri.Au fost oameni pasionati de tehnica atunci,sunt si acum,m-as bucura sa te numeri printre ei...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ai luat-o oarecum la modul personal desi nu e cazul, chiar am prins anii comunismului unde totul era planificat asa cum am scris mai sus in spirit de gluma. Eu am vrut sa subliniez ca in realitate nu e chiar asa, adica cazul ideal cand tractorul U-650 pornea mereu usor/din prima astfel ca dupa ce porneai cu chiu cu vai pe urma trebuia sa continui cu tractorul in brazda sa-ti faci hectarul si iti ramanea doar sa te bazezi pe alternator ca isi va face treaba si incarca complet bateria.

Personal am ghicit care e potentialul tau si apreciez la modul real interventiile pe forum, defapt consider ca cu totii avem de castigat cand cineva vorbeste prin prisma experientei (dar care 'culmea' zici ca tot ce scrie e direct decupat din manual, iar asta uneori deranjeaza... dar deh, asa a fost intotdeauna in orice domeniu - manualul e lege si de obicei chiar nu greseste).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR