- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
La faza asta nu-mi prea place o chestie. Nu au putut sa o faca sa mearga (electrovalva)? Mie-mi cam place sa mearga lucrurile asa cum au fost ele proiectate. De exemplu daca tot e problema cu electrovalva nu se poate face ceva sa mearga fara sa fie suspendata? La tine au incercat sau au suspendat-o din start?
Daca totusi ma gindesc sa o suspend pot sa o fac eu sau e delicata treaba si trebuie sa ma duc la mecanic?
Daca totusi ma gindesc sa o suspend pot sa o fac eu sau e delicata treaba si trebuie sa ma duc la mecanic?
sasuastra
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2004
- Mesaj Privat
o elctrovala noua e cam 7-8 mil asa ca am zis ca e mai bine sa o suspende.asa ca decat sa merg cu 10 la ora la 2000rpm mai bine merg fara ea.pot sa fac si eu o depasire calumlea,un demaraj si cel mai bine pot pleca si eu din rampa ca toti oamenii nu sa o turez ca sa0i sara pistoanele.acum faci ce stii u mai bine eu asa zic ca e mai bine,doar ca nu-mi vine sa mai bag 7 mil in ea si sa mearga lafel.au zis ca fara ea imi va creste consumul de la 5 la 5.5-6 dar e bine si asa.
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
stati usor.
totul era din sistemul de vacuum. Ii tragea aer false pe undeva si actuatorul de la wastegate se misca in reluare. Daca faceai cu ti-am spus ajungeam tot acolo si rameai si cu banii.
Uite cu a fost la mine.
Sistemul de vacuum, vezi daca se misca 6 sau 2 cand accelerezi. 6 trebuie sa stea ridicata constant daca ai turatii peste 1500 rpm. (daca e de aici trebuie sa se vada o scadere a performantelor)
la mine tragea aer fals pe 6.
Cel putin la modelul si la problema mea pot sa spun ca daca suntam 6 si deschideam clapa de admisie la maxim (aia actionata de 6) se comporta in la fel (consum, mers). probleme se pare ca erau cand porneam/opream ca se scutura motorul, si poate o crestere de consum la relanti (dar n-am de unde sa stiu, n-am comp de bord).
daca dai o cautare dupa vacuum/vaccum o sa gasesti mai multe.
totul era din sistemul de vacuum. Ii tragea aer false pe undeva si actuatorul de la wastegate se misca in reluare. Daca faceai cu ti-am spus ajungeam tot acolo si rameai si cu banii.
Uite cu a fost la mine.
Sistemul de vacuum, vezi daca se misca 6 sau 2 cand accelerezi. 6 trebuie sa stea ridicata constant daca ai turatii peste 1500 rpm. (daca e de aici trebuie sa se vada o scadere a performantelor)
la mine tragea aer fals pe 6.
Cel putin la modelul si la problema mea pot sa spun ca daca suntam 6 si deschideam clapa de admisie la maxim (aia actionata de 6) se comporta in la fel (consum, mers). probleme se pare ca erau cand porneam/opream ca se scutura motorul, si poate o crestere de consum la relanti (dar n-am de unde sa stiu, n-am comp de bord).
daca dai o cautare dupa vacuum/vaccum o sa gasesti mai multe.
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
Am fost pe la mecanic si am discutat pe tema asta. El sustine ca turbo nu ar trebui sa se porneasca mai devreme de 2000rpm si ca la 2500 cum e la mine e OK. Omu' are facultate in domeniul masini si experienta de peste 10 ani si in plus suntem prieteni. El sustine ca plaja pe care actioneaza in general turbo e de aproximativ 2000 rpm. Adica daca se porneste la 2500 o sa mearga pina la 4500 (eu am cuplu maxim la 4400). El zice ca poate sa-mi regleze cind vreau eu sa se porneasca turbo dar sustine ca daca-l pune sa se porneasca la 1500 rpm o sa mearga pina la 3500 Ok si dupa aia scade forta masinii si nu prea o sa mai fac fata la depasiri la drum lung.
Nu prea mai stiu ce sa cred mai ales ca omu' e foarte sigur pe el.
Initial am zis sa-l puna totusi sa se deschida mai repede sa testez dar zicea ca la motorul meu nu s-a umblat si ar fi pacat sa-l dereglam ca exista sansa sa nu-l mai poata face exact la fel daca nu-mi place (e mecanic tot la motor).
Nu prea mai stiu ce sa cred mai ales ca omu' e foarte sigur pe el.
Initial am zis sa-l puna totusi sa se deschida mai repede sa testez dar zicea ca la motorul meu nu s-a umblat si ar fi pacat sa-l dereglam ca exista sansa sa nu-l mai poata face exact la fel daca nu-mi place (e mecanic tot la motor).
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Toti marii producatori de motoare diesel moderne au facut turbinele sa porneasca incepand cu 1500 rpm, si plaja de cuplu maxim (aproape maxim defapt) incepe de pe la 1800rpm si tine pana pe la 3000-3500 rpm.
Eu merg pe incredere mai mare in proiectantii de motoare de la Opel, VW, Fiat, etc, decat in oamenii astia de la noi cu multe facultati de mecanica care stiu ei sigur ca nu e bine asa cum e facut din fabrica.
Acuma insa depinde si de motorul tau, pt. ca turbinele care pornesc la turatii mici sunt pe motoarele relativ mai noi, nu stiu sigur daca turbina ta este proiectata sa porneasca la turatii asa de mici.
Eu merg pe incredere mai mare in proiectantii de motoare de la Opel, VW, Fiat, etc, decat in oamenii astia de la noi cu multe facultati de mecanica care stiu ei sigur ca nu e bine asa cum e facut din fabrica.
Acuma insa depinde si de motorul tau, pt. ca turbinele care pornesc la turatii mici sunt pe motoarele relativ mai noi, nu stiu sigur daca turbina ta este proiectata sa porneasca la turatii asa de mici.
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
Pai tocmai ca el sustine ca la a mea asa e proiectata (la 2500). Ca sa o faca la 1500 trebuie sa faca niste reglaje mecanice. Acuma eu ma intrebam daca se merita sa fac eu (sau el ) reglaje peste ce au proiectat baietii de la opel (asta in cazul in care asa a fost proiectata).
Intrebare: Cei care aveti turbo la 1500 rpm, de la 3500 in sus mai trage ca si de la 2000 la 3500 ? Ca la mine de la 2500 - 4500 trage super.
Intrebare: Cei care aveti turbo la 1500 rpm, de la 3500 in sus mai trage ca si de la 2000 la 3500 ? Ca la mine de la 2500 - 4500 trage super.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Cel mai bine, intereseaza-te EXACT cum e proiectata turbina la motorul TAU (masinii tale) si regleaz-o sau las-o exact cum e din fabrica.
Eu am motor din 2002, diesel, turbina incepe sa intre de la 1500, si de la 1800 motorul incepe sa traga bine tare (relativ la un motor de 75 cai) si nu este nevoie de trecut de 2800-3000 rpm decat la viteze de peste 140km/h, in depasiri pe la 2000-2500 se descurca perfect pt. ca acolo este cuplul maxim.
Eu am motor din 2002, diesel, turbina incepe sa intre de la 1500, si de la 1800 motorul incepe sa traga bine tare (relativ la un motor de 75 cai) si nu este nevoie de trecut de 2800-3000 rpm decat la viteze de peste 140km/h, in depasiri pe la 2000-2500 se descurca perfect pt. ca acolo este cuplul maxim.
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
oricare din urmatoarele:
1. Compara cu altii care au motor ca al tau.
2. Cauta pe net la ce turatie este cuplul maxim, mai scade 1000 ture si acolo incepe turbina,
3. Cauta pe net curba de cuplu si putere la motorul tau. Daca te uiti pe o pagina in urma, vei vedea o asemenea diagrama. Din ea vezi de la ce turatii incepe cuplul puternic, si turbina intra cu cateva sute de ture mai jos.
4. Roaga pe cineva care are TIS sa-ti zica ce scrie in el.
1. Compara cu altii care au motor ca al tau.
2. Cauta pe net la ce turatie este cuplul maxim, mai scade 1000 ture si acolo incepe turbina,
3. Cauta pe net curba de cuplu si putere la motorul tau. Daca te uiti pe o pagina in urma, vei vedea o asemenea diagrama. Din ea vezi de la ce turatii incepe cuplul puternic, si turbina intra cu cateva sute de ture mai jos.
4. Roaga pe cineva care are TIS sa-ti zica ce scrie in el.
- florin_dtb
- *
- 5 mesaje
- din 21 Dec 2004
- Bucuresti
florin_dtb
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2004
- Mesaj Privat
Salut tuturor!
De aprox. o saptamana am descoperit acest site minunat, care mi-a raspuns la multe din intrebarile (curiozitatile) pe care mi le-am pus privind marca Opel in general si Vectra B X 17 DT din 1997 in particular, pe care l-am cumparat impreuna cu tatal meu in '99.
Gata! Sa intram in problema... Solver, observ ca ai acelasi tip de motor ca mine desi e pus pe Astra si de faptul asta nu stiam. Si la mine turbo-ul se simte de la 2.500 rpm in sus, masina se infige super ( pentru 82 C.P. ) intre 3000-4500 rpm. Nu cred ca turbo-ul tau are vreo problema...la mine in a II-a la 1000 rpm cu pedala la maxim creste mai greu turatia,dar nu deranjant (poate unde m-am obisnuit cu masina si mi se pare normal), iar de la 2500 rpm urca in ture f. viguros ( are cuplul motor de 168 Nm la 2400 rpm).
Cu filtrele de aer si motorina noi se simte cum trage mult mai usor.
De aprox. o saptamana am descoperit acest site minunat, care mi-a raspuns la multe din intrebarile (curiozitatile) pe care mi le-am pus privind marca Opel in general si Vectra B X 17 DT din 1997 in particular, pe care l-am cumparat impreuna cu tatal meu in '99.
Gata! Sa intram in problema... Solver, observ ca ai acelasi tip de motor ca mine desi e pus pe Astra si de faptul asta nu stiam. Si la mine turbo-ul se simte de la 2.500 rpm in sus, masina se infige super ( pentru 82 C.P. ) intre 3000-4500 rpm. Nu cred ca turbo-ul tau are vreo problema...la mine in a II-a la 1000 rpm cu pedala la maxim creste mai greu turatia,dar nu deranjant (poate unde m-am obisnuit cu masina si mi se pare normal), iar de la 2500 rpm urca in ture f. viguros ( are cuplul motor de 168 Nm la 2400 rpm).
Cu filtrele de aer si motorina noi se simte cum trage mult mai usor.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
Inseamna ca asa e motorul, mai ales turbina la aceasta versiune de motor.
La motoarele mai noi, cum am eu pe Astra din 2002, si cum sunt majoritatea turbo diesel mai noi, turbina intra de la turatii mult mia mici, incepand de la 1500 rpm pentru a avea putere/cuplu inca devreme, astfel nu trebuie niciodata turata mai mult de 2800-3000 rpm.
La motoarele mai noi, cum am eu pe Astra din 2002, si cum sunt majoritatea turbo diesel mai noi, turbina intra de la turatii mult mia mici, incepand de la 1500 rpm pentru a avea putere/cuplu inca devreme, astfel nu trebuie niciodata turata mai mult de 2800-3000 rpm.
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
Si eu ma gindeam ca asa e proiectat (la 2500 sa intre turbo) dar nu eram sigur si in plus lumea pe aici tot zicea de 1500. Stau sa ma intreb oare de ce baietii de la opel au pus turbo la masinile mai noi la 1500? De fapt mai e o chestie. Poate la astea mai noi motorul e Opel la a mea e Isuzu poate si de aici sa apara diferente de proiectare si stil la motor. Oricum eu sunt multumit de motorul meu asa cum e dar vazind la altii ca au turbo la 1500rpm ma cam maninca sa incerc si eu sa-l fac asa desi mecanicul meu tot imi zice sa stau cuminte. Probabil dupa sarbatori o sa-l mai stresez sa vad exact ce implica aceasta modificare si cit de greu e de facut.
- sandumbogdan
- ***
- 887 mesaje
- din 03 Sep 2004
- Iasi
sandumbogdan
- Mesaje scrise: 887
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
si lag-ul nu il pui ?
cred ca daca o pui mai jos nu ai presiune suficienta de la gazele de evacuare.
Se poate programa din ECU (banuiesc, ca ala - adica ECU - spune cand si ce).
Daca e ceva de modificat, ma gadesc la o rescriere de ECU cu ultima versiune pt motorul respectiv, sau daca pretul e prea mare atunci un chip tunning (aici avem deja preturi > 500 euro).
cred ca daca o pui mai jos nu ai presiune suficienta de la gazele de evacuare.
Se poate programa din ECU (banuiesc, ca ala - adica ECU - spune cand si ce).
Daca e ceva de modificat, ma gadesc la o rescriere de ECU cu ultima versiune pt motorul respectiv, sau daca pretul e prea mare atunci un chip tunning (aici avem deja preturi > 500 euro).
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
cum e cu lag-ul asta?
Eu am gandit nitel mai simplu: altii zic chiar in acest topic ca lor le intra turbina de la 1500, deci si la mine ar fi posibil, nu?
Cine mai are Y20DTH, rog spuneti la ce turatie intra turbina?
Cat despre reprogramarea cipului, am inteles ca fie se rescrie EEPROM-ul, fie se inlocuieste cu altul deja scris. De ce sa dam o gramada de bani altora, cand putem sa o facem singuri? Haideti sa aprofundam ideea, poate iese ceva bun. Atat Y(X)20DTL cat si Y(X)20DTH pot oferi cu peste 20 CP in plus...
Eu am gandit nitel mai simplu: altii zic chiar in acest topic ca lor le intra turbina de la 1500, deci si la mine ar fi posibil, nu?
Cine mai are Y20DTH, rog spuneti la ce turatie intra turbina?
Cat despre reprogramarea cipului, am inteles ca fie se rescrie EEPROM-ul, fie se inlocuieste cu altul deja scris. De ce sa dam o gramada de bani altora, cand putem sa o facem singuri? Haideti sa aprofundam ideea, poate iese ceva bun. Atat Y(X)20DTL cat si Y(X)20DTH pot oferi cu peste 20 CP in plus...
- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
turbina iti intra la 1500 rpm, dar pana ajunge la rotatia necesara ii trebuie ceva timp. ii trebuie aer si gaze de evacuare
aerul e dat de turbina care se invarte si de deschiderea switch over valves - vezi ca s-a mai discutat - , degeaba se deschide ala daca gazele de evacuare nu au puterea sa duca turbina la viteza nominala
btw, daca va faceati timp sa ne intalnim cand eram in Buc parca era altceva
aerul e dat de turbina care se invarte si de deschiderea switch over valves - vezi ca s-a mai discutat - , degeaba se deschide ala daca gazele de evacuare nu au puterea sa duca turbina la viteza nominala
btw, daca va faceati timp sa ne intalnim cand eram in Buc parca era altceva