Sunt posesorul unui Opel Frontera B , 2.2DTI , si am urmatoarele probleme :
a) Nu am mai pornit masina de pe la mijlocul lui Ianuarie, iar saptamana asta am vrut sa o pornesc ( sa mai ma plimb si eu un pic cu ea , sa ii mai incarc bateria, etc. , etc... ), insa surpriza . Masina nu porneste neam.
Aceiasi problema am mai avuto de 2 ori :
1) prima data am chemat un mecanic, care a reusit sa o porneasca, concluzia lui : s-a dezamorsat motorul ( am avut noroc ca eram in Iasi, adica acasa

2) a doua oara, nu am mai fost asa de norocos, nu eram acasa , eram in Botosani ( nu doresc la nimeni sa se stice masina in acest oras, si nici nu recomand sa o repare in acest oras, mai bine o iei pe platforma si o duci in alta parte), Am venit cu masina seara acasa, si dimineata nu am mai vrut sa porneasca neam. Am sunat mecanicul care a pornit-o prima data, si mi-a zis ce trebuie sa ii fac ( sa desfac piulitele de la injectoare , sa ii dau la automat pana vine motorina continu , si in timpul acesta sa obtures admisia de aer cu mana , la EGR , iar dupa aceea sa strans piulitele inapoi la injectoare , sa ii dau cheie ca pleaca ), am facut , insa tot nu a pornit. Am traso la sufa, si nimic. Am dus-o la un service , si mi-a zis ca e pompa de injectie. Am scos-o , am trimi-so la reparat ( cica era calculatorul dus ) m-ia venit pompa , am montat-o , si amers pana acuma in ianuarie
Acuma, dupa ce a stat o luna jumatate nepornita, am aceiasi " vesnica " problema. Masina nu porneste . Se manifesta la fel, insa cu o mica diferenta : cand desfac piulitele la injectoare , nu vine motorina deloc ( inainte tot ajunca ceva motorina, insa mecanicul zicea ca nu are putere destula sa descida supapele la injectoare )
Ce ar putea fi ? ..
- sa fi cazut iar pompa de injectie ?, a fost reparata undeva in august anul trecut .
- sa fie ingetata motorina? ( inainte sa o parchez i-am facut plinul , gresala mea a fost ca am alimentat de la Luck Oil si nu -am pus nimic aditivi ), insa totusi de o saptamana si ceva afara sunt temperaturi pozitive.
- sa se fi dezamoarsat iar motorul ?
Mentionez ca are o improvizatie la furtumasele de retur , si anume : furtumul de la retur, care colecteaza da la cele 4 injectoare , nu se duce unde ar trebui sa se duca , ci se duce undeva intr-un teu " artizanal cred",cel putin asa a zis un mecanic, pe turul pompei de injectie , iar acolo unde trebuia sa intre el , are un furtumas obturat cu un surub si colier. Nu stiu care, si de ce a afacut chestia asta ( probabil primul proprietar ), insa eu unul nu am schimbat aceste furtumase, pentru ca asa a functionat de cand am achizitionat masina, respectiv aprilie 2011.
La sfarsitul saptamanii ma intorc acasa la Iasi, poate reusesc sa dau de mecanicul care a pornit-o prima data,si poate reusesc sa o pornesc, insa asi dori si o parere a voastra, poate v-ati mai intalnit cu asemenea probleme.
b) Se aprinde becul galben " Cech Engine " , din cand in cand si pierd din puterea motorului . Daca o las sa mearva in turatie constanta 2000 rot/min , 3-5 minute isi revine , sau daca merg cu masina turata peste 3500 , nu se aprinde becul. Pe tester a zis ceva de EGR . Se poate curata EGR-ul? sau trebuie schimbat?
c) Becul cu semnul exlamarii ( ala de la frana de mana ) nu se mai stange. Ce ar putea Fi?
d) Becul de la ABS , sta mai mult apins decat stans , insa se si stinge , si atunci functioneaza ABS-ul. Pe tester a zis mecanicul respectiv ca sunt ceva probleme, cu calculatorul de ABS , insa mecanul respectiv era la sfarsit de program si era si beat:), asa ca nu prea am incredere in el.
V-a multumsc.