Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • deleted-13334

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salutari.am o problema cu frana cand apas pedala am senzatia ca patineaza sa zic asa adica tine jos de tot (indiferent ca fac mai multe pedale)pedala si la o apasare puternica:discuri noi,placute noi,ferodouri spate noi si e tot la fel masina e vectra a 94 x16sz.ce sa verific?am facut si testu ala am facut cateva pedale dupa care am pornit motorul si pedala sa dus deci e bine altceva ce sa ma verific? a si e si aerisirea facuta.abs intra la o apasare foarte puternica deci si asata e bine
Skip ads

  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
probabil trebuie sa se pasuiasca elementele; eventual mai fa inca o aerisire a sistemului
  • deleted-13334

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Problema e ca asa era si inainte si eu am sperat ca se va schimba ceva odata cu montarea discurilor,placutelor si ferodourilor....
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
verifica garniturile din pompa de frana; scade cumva nivelul lichidului in vas?
Skip ads

  • deleted-13334

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
lichidu din vas nu scade ce ar ma fi ?ca ma dispera..
  • Vinti

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ai verificat ce a zis colegu?
gabonne a scris:..... garniturile din pompa de frana.....

lichidul de frana este la nivel in vas pt ca el ramane in pompa
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La schimbarea ferodourilor se regleaza jocul dintre ei si tambur...altfel cursa pedalei e foarte lunga.
  • deleted-13334

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
si cum sa le verific?de curs nu curge nici o picatura pe nicaieri ,si altceva se pot schimba doar garniturile?
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La orice interventie la sabotii de frana se verifica daca cilindrii au scurgeri de lichid (desfacand usor mansonul de protectie in ambele parti)si daca pistonasele se misca usor si nu sunt gripate,distantierul dintre saboti acea tija cu un sistem de reglaj la unul din capete se monteaza si apoi se regleaza progresiv din respectivul sector dintat pana cand sabotii ajung foarte aproape de tambur frecand foarte foarte fin pe acesta la rotirea cu mana.Operatiunea se executa obligatoriu cu cablul de frana de mana slabit la maxim,iar reglajul cablului se face dupa ce s-a efectual reglajul franei de serviciu.Aceasta este ordinea in care se constata si se remediaza eventualele probleme la frana altfel vei avea o gramada de pareri si multe nedumeriri,nu este exclusa nici problema la pompa centrala de frana dar indiferent daca are ori nu garniturile duse reglajul sabotilor si a cursei franei de mana se face OBLIGATORIU dupa orice inlocuire de piese la sistemul de franare pe puntea spate.
Spor la lucru ...asteptam rezultatele.
  • deleted-13334

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
am verificat tot ce se putea acum simptomele sunt putin diferite in sensul ca pedala e undeva la jumate si daca o calc normal fara sa o apas mai tare intra abs nu stiu ce sa zic
  • vl30tax

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2008

  • Mesaj Privat
eu zic ca degeaba ai schimba garniturile la pompa .pompa este sigur nu trebuie neaparat sa curga ca sa zici ca e defecta schimba si pompa acum nu e mare cheltuiela sa mai schimbi si pompa dupa ce ai bagat atatia bani schimband placute discuri etrieri
  • habiby

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2009

  • Mesaj Privat
salut ce ai mai rezolvat cu frana ca sunt tare curios deoarece si eu am o problema asemanatoare eu am tot o vectra a din 93 berlina mot c18nz si problema mea esta urmatoarea : frana am nu ma pot plange dar daca cobor o panta cum ar fi Buciumul ca sunt din Iasi si franez mai brusc sau stau cu piciorul pe pe dala de frana apasat mai mult timp si vreau sa opresc masina nu se opresta decat foarte greu si iti da senzatia ca ramai fara frana ,treaba asta numai la o vale mai accentuata pe drum drept te pune in cap deci cam care ar fi rezovarea?
Skip ads

  • deleted-13334

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
da fratilor da o pompa mai bunicica nu o iei cu mai putin de 8 mil..........
  • habiby

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2009

  • Mesaj Privat
pai noua sau sh?
  • deleted-13334

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
noua ca nu stiu ce incredere sa am intruna sh m-am gandi sa schimb garniturile la pompa ce ziceti se merita sau nu?stie cineva cum se face?ati mai facut asa ceva?
  • habiby

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2009

  • Mesaj Privat
pai nu stiu ca nu mam mai confruntat cu o astfel de problema decat la dacia pe care o aveam si pompa costa cam 7-800 de mii lei dar la opel nu am deunde sa stiu iar faza su garniturile nu cred ca o sa tina daca pompa e uzata pe interior?
  • tzbrik

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2010

  • Mesaj Privat
costy255 a scris:noua ca nu stiu ce incredere sa am intruna sh m-am gandi sa schimb garniturile la pompa ce ziceti se merita sau nu?stie cineva cum se face?ati mai facut asa ceva?


Ai rezolvat ceva? Ai schimbat poma? ai ramas de tot fara frane?

Am si eu probleme asemanatoare de cand am schimbat discurile si placutele (acum ~3000 km) si parca nu mai tin franile ca inainte, iar unii mecani zic ca ar fi din cauza pompei (vorbesc de pompa centrala care este undeva in jur de 300-400 RON pentru modelele cu ABS, nu despre pompa de servo care se apropie de 1000 RON)

Ce a descris @habiby@ imi suna cunoscut, doar ca nu se intampla numai in panta, ci si pe drum drept.

Asadar, daca a descoperit cineva care e problema, va rog sa dezgropati misterul.

P.S.: Masina mea e Vectra A din '93, C16NZ
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
tzbrik nu mai este la fel ca inainte adica? alege variantele pentru ca in functie de ele intelegem si noi cam ce-ar putea fi de vina.
1.pedala moale pana la capat de cursa
2.pedala moale dar dupa cateva apasari devine eficienta.
3.pedala tare apesi dar nu franeaza suficient.
4.cu pedala de frana apasata opresti motorul si incepe sa se ridice simti cum impinge piciorul in sus.
  • tzbrik

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu inteleg mecanica cat de cat in teorie, dar practica ma cam bate. Acestea fiind spuse o sa iti raspund asa cum inteleg eu lucrurile si rog sa nu fiu judecat pentru eventualele erori.

Nu mai e ca inainte, adica nu este la fel de eficienta franarea.
Pedala acum a devenit mai "elastica", adica, daca intentionez sa franez brusc, pedala opune o rezisetnta, se intareste (dar nu ca atunci cand motorul este oprit, iar pompa de servo nu lucreaza) si franarea este slaba la modul in care pentru a bloca rotile - vorba vine ca intra ABS-ul - trebuie sa ma prind bine de volan si sa apas cu simt de raspunde pe pedala.

Concret:
1. NU - Pedala nu este moale
2. NU - aceeasi eficienta, indiferent cate pedale fac
3. DA, dar mai moale decat atunci cand motorul este oprit - cu explicatia de mai sus - pompa servo lucreaza.
4. NU - cu pedala calcata nu se intampla nimic cand opresc motorul (cel putin eu nu sesizez nicio diferenta) - daca iau piciorul de pe pedala si o calc din nou, se intareste.
  • arias

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut...am un opel vectra a cu motorul de isuzu specific asta ca nu stiu daca are acelasi sistem de frinare ca ce-l cu motorul de opel....ideea este ca am verificat pompa de mai multe ori afara...presiune scoate,pierderi de lichid nu am ...aerisirea facuta ca la carte...am aerisit si abs-ul..dar frine nu am deloc.....pedala nu este slaba chiar are ceva consistenta insa daca apas tare pe ea se duce pina jos ....am doar frina de mana...nu am schimbat placute sau ferodouri...masina are alta pompa..alt servo si alt abs..luate recent dar la placute nu sa umblat...ce ar mai fi dubios la acest opel este ca pe roata stinga spate si fata dreapta adica in diagonala este presiune cind fac aerisirea...arunca bine pe celelalte doua rori iese si pe acolo dar mai putin de jumatate ca presiune.....nu stiu ce sa mai fac....deci pompa data jos de pe masina da bine....astept niste sugestii...merci anticipat
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR