Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • vl30tax

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu invarte greu ,dau mult la automat
Skip ads

  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Salutare!

Am avut azi parte de o problema, ce ma cam scoate din minti, si pentru moment nu stiu ce sa fac.
Ca in fiecare luni, venisem de la Targu Secuiesc la BV - ca lucrez aici. Opresc in fata la birou, totul era in regula.
Pe la 6 dupamasa, hai sa plec acasa si eu, ca tot omul... Dau la cheie, nimic. Electromotorul invarte, de se tremura toata masina, dar tot nimic.
Prima chestiune era, repede, sa fac o diagnoza cu agrafa. Cod 12 la nesfarsit (adica totul pare sa fie in regula pe la ECU si senzori).
- Cand se invarte electromotorul, se vede si pe turometru - indica o anumita turatie (ca de obicei).
- benzina intra in cilindri
- bateria are vreo 2 luni, Bosch Silver <- nu poate fi cauza
- daca invart mai mult timp cu electromotorul, se stinge si becul de presiune de ulei (ca de obicei)
Deci pana acum am o impresie ca nu da scanteie.
Problema asta mi-s-a intamplat f. rar in trecut, cred ca ultima oara acum vreo 3 sau chiar 4 luni. Rezolvarea intotdeauna era ca am dat jos pana la urma capacul de la delcou, miscat putin firele pe la modulul de aprindere, miscar putin bobina de reluctanta, montat inapoi capacul, si dupa aceea si-a dat drumul la prima cheie.
Problema cea mai mare era ca niciodata nu mi-s-a intamplat acasa acest lucru, ca sa pot sa masor toata instalatia de aprindere si sa aflu exact ce poate sa fie - cam frustrant. Mai ales ca se intampla f. f. rar. Cred ca anul trecut prin mai parca mai era ceva, si apoi prin toamna odata.
Normal ca si acum am incercat sa dau jos capacul, miscat firele, montat la loc, dar, de data asta, nimic.

Ma gandesc la urmatoarele probleme:
1. modul de aprindere bubuit (s-a ars cand am incercat sa pornesc masina)
2. transformator defect (intrerupt)
3. bobina senzorului de reluctanta nu da semnal (intrerupt probabil)
Prob. cea mai mare este ca nu pot sa dorm linistit avand masina in fata la birou!
Intreabrea este... avea cineva problema care s-a manifestat la fel? Care poate sa fie solutia?
Eventual maine, cand ajung inapoi... sa incerc sa masor traful, eventual bobina senzorului?
  • Vinti

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ai verificat bujiile
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Vinti a scris:ai verificat bujiile


Am uitat sa zic. Le-am pus acum vreo 2 luni.
Le-am verificat, par a fi in regula (adica aspectul lor e OK).
Skip ads

  • HDriver

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am avut si eu problema asta la vectra mea. Mi-am adus acum aminte ca faceam exact ca tine...Smile

Problema la mine a fost senzorul hall. Nu mai citea corect pozitia. Incearca sa-l schimbi. Eu de vreo 2 ani n-am mai avut probleme cu pornirea.
  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La mine pornea doar cand vroia indiferent de cald sau rece. Defectul era modul de aprindere care te poate tzine 1 luna sau 5 ani si bobina de la aprindere.
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Salut!

Iarasi probleme cu pornirea... ultima data era pompa de benzina defecta Smile)
Dar atunci dadea scanteie, ca am adus fir direct de la transformator la o bujie, si era. De data asta am patit-o in felul urmator: vin de la Tg Secuiesc dimineata, pornea din prima, nu avea nici o problema.
Ma opresc in fata blocului, imi las bagajele, iar cand dau sa pornesc din nou, nimic. Ridic capota, controlez toate firele ce era la delcou si bujii, dau sa porneasa, si o ia din prima.
Acum, cand sa vin acasa, iarasi nimic. Facut testul cu o bujie, direct de la traf, si surprize: nu este scanteie. Am incercat cu agrafa sa vad daca este vreo eroare de la ECU, si da numai codul 12, altceva nu.

Fiind foarte frig pe afara, am incuiat masina, si luat un taxi.

Ma gandesc acu ca ar fi cateva posibilitati - dupa ce am citit ce scria mai sus:
1. contact naspa undeva pe la delcou - posibil o masa intrerupta dupa cum zicea cineva
2. traful este intrerupt
3. modul de aprindere ars
4. senzorul Hall intrerupt.

Pentru moment tind sa cred ca o fi un contact prost, oxidat.
Dimineata cand ajung acolo, desfac delcoul, scot contactele, eventual masor daca e tensiune acolo unde trebuie. Eventual masor si traful sa fie sigur. E cam nasol, dar se poate intampla oricui.
Dar vad maine, va tin la curent!

Chiar e bine ca avem un thread cu C16NZ Razz
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Okey, problema era un contact naspa, dupa cum suspectam.
Am dat jos capacul de la delcou, am scos contactele de pe modulul de aprindere, scos modulul, curatat tot foarte bine, am pus pasta termoconductoare pe modul, si montat inapoi. A functionat din prima!
Skip ads

  • papyllon

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1989 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare: ce este senzorul hall si unde este el pozitionat?
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
papyllon a scris:am si eu o intrebare: ce este senzorul hall si unde este el pozitionat?


Salut. La C16NZ senzorul hall se afla sub capacul de delcou, e o bobina pe axul acela pe care vine si rotorul care distribuie tensiunea inalta.
Senzorul este folosit pentru a monitoriza pozitia axului cu came.
Incerc sa-ti gasesc o poza sa stii exact despre ce e vorba! Smile
  • papyllon

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1989 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
eu am scimbat capacul la decou si pipa dar nu am vazut nimic acolo inafara de modulul acela negru
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
papyllon a scris:eu am scimbat capacul la decou si pipa dar nu am vazut nimic acolo inafara de modulul acela negru


Uite, asta e din manualul de Kadett, dar si la noi este cam la fel:


Chestia aia ce am notat cu sageata rosie. Acela e senzorul Hall. Daca ai remarcat, ies de acolo 2 fire albe cred ca.
Skip ads

  • carbitescu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salut. am o astra f c16nz din vara si nu am avut nici o problema cu ea pana acum o luna cand nu mai vroia sa porneasca decat dupa ce dadeam de 5 ori la cheie sau chear deloc. am ajuns cu ea la un mecanic si a constatat ca unul din papucii de la senzorul hall care intra in modul de aprindere era foarte oxidat si la curatat, a mers o perioada de vreo 2 sapt si iar a inceput sa faca probleme, atunci m-am apucat si am schimbat ambi papuci. dupa o saptamana iar au inceput problemele si de dat asta nu mai pornea deloc. am desfacut tot delcoul ca stiam sigur ca e de acolo dupa ce am citit toate mesajele de pe forum si am descoperit ca senzorul hall care de fapt e o bobina nu avea continuitate. capatul firului verde din acel senzor era desprins de capatul litei bobinei, acele fiin reparat, probail, si de cel de la care am luat masina pt ca era o gramada cositor pe acolo dar lipitura facea contact imperfect. dupa ce am refacut legatura cu mai multa grija am pus totul la loc si deocamdata merge totul foarte bn. vad ca toti cei care au avut probleme cu pornirea au gasit alte rezolvari dar dupa parerea mea sazorul hall e cel mai sensibil la un scurt asa ca inainte sa va apucati sa aruncati banii pe module de aprindere si bobine de inducatie , luati un aparat de masura si verificati continuitatea acelui senzor.
  • barzu adrian

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2009

  • Mesaj Privat
am un vectra A 1,6i 1993,azi nu a vrut sa porneasca , motorul invarte, pompa de benz se aude cum lucreaza dar nimic.Mai trebuie sa mentionez ca de ieri ploua intruna si de cateva zile e o vreme ploioasa(umiditate mare).A pornit fara probleme si la -15 grade. V-am dat toate detaliile astea in speranta ca a mai patit cineva asa ceva si ma poate ajuta cu un sfat (multumesc anticipat) Acum 2 zile am verificat bujiile si erau ok, eu cred ca problema e de la platina sau de la capac delcou(din cauza umiditatii). Acum e seara si n-am putut sa ma uit la ea dar maine la prima ora ma apuc de ea asa ca daca ma poate ajuta cineva astept sugestii.Plus ca ma chinui de 2 ore sa scriu (imi cade netu non stop)
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
vezi modulul de aprindere si bobina. s-a mai discutat.. bec ti se aprinde in bord ? cand ai tu timp, si am si eu timp pot sa vin sa iti fac "testul cu agrafa" sa vezi ce erori ai, eventual sa mergi la un service sa ii faci o diagnoza.


uite un subiect asemanator cu al tau, poate te regasesti, trebuia sa postezi acolo.
https://www.clubopel.com/vie...ight=electromotor

salut si respect.

rog un moderator sa lipeasca discutia cu cea de mai sus.
  • barzu adrian

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2009

  • Mesaj Privat
multumesc thrill,scuze dar cand am cautat nu am gasit discutia asta, sunt mai novice, cat despre testul cu agrafa eu sunt din mangalia, dar cand ai timp trag o fuga la CTA. Am doi prieteni cu vectra si nici unul habar nu are de agrafa (si au masinile de 2 respectiv 3 ani) MULTUMESC INCA O DATA THRILL
  • barzu adrian

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2009

  • Mesaj Privat
barzu adrian a scris:am un vectra A 1,6i 1993,azi nu a vrut sa porneasca , motorul invarte, pompa de benz se aude cum lucreaza dar nimic.Mai trebuie sa mentionez ca de ieri ploua intruna si de cateva zile e o vreme ploioasa(umiditate mare).A pornit fara probleme si la -15 grade. V-am dat toate detaliile astea in speranta ca a mai patit cineva asa ceva si ma poate ajuta cu un sfat (multumesc anticipat) Acum 2 zile am verificat bujiile si erau ok, eu cred ca problema e de la platina sau de la capac delcou(din cauza umiditatii). Acum e seara si n-am putut sa ma uit la ea dar maine la prima ora ma apuc de ea asa ca daca ma poate ajuta cineva astept sugestii.Plus ca ma chinui de 2 ore sa scriu (imi cade netu non stop)
fratilor am rezolvat problema: capacul de la delcou era verde (asa de tare era oxidat), l-am curatat si a pornit la sfert, o sa-l dau si cu spray de contacte electronice sa nu mai am probleme in viitor
  • barzu adrian

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2009

  • Mesaj Privat
barzu adrian a scris:am un vectra A 1,6i 1993,azi nu a vrut sa porneasca , motorul invarte, pompa de benz se aude cum lucreaza dar nimic.Mai trebuie sa mentionez ca de ieri ploua intruna si de cateva zile e o vreme ploioasa(umiditate mare).A pornit fara probleme si la -15 grade. V-am dat toate detaliile astea in speranta ca a mai patit cineva asa ceva si ma poate ajuta cu un sfat (multumesc anticipat) Acum 2 zile am verificat bujiile si erau ok, eu cred ca problema e de la platina sau de la capac delcou(din cauza umiditatii). Acum e seara si n-am putut sa ma uit la ea dar maine la prima ora ma apuc de ea asa ca daca ma poate ajuta cineva astept sugestii.Plus ca ma chinui de 2 ore sa scriu (imi cade netu non stop)
fratilor am rezolvat problema: capacul de la delcou era verde (asa de tare era oxidat), l-am curatat si a pornit la sfert, o sa-l dau si cu spray de contacte electronice sa nu mai am probleme in viitor
  • thrill

  • Mesaje scrise: 875
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2008

  • Mesaj Privat
foarte bine .. ti-am dat mesaj privact cu id-ul de messenger, vorbim pe net despre testul agrafa. salut
  • nomadd_27

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2009

  • Mesaj Privat
am un opel astra din 93 cu urmatoarea problema: motorul se opreste dupa cateva minute de functionare dupa care nu mai porneste timp de 30-40 min apoi porneste la prima cheie. Am schimbat aprinderea, debitmetru, mufe, senzori, sonda de apa . Am citit mai sus ca ar putea fi din cauza senzorului de temperatura care face legatura cu ECU. In momentul cand se opreste nu mai are nici scanteie nici pompa de benzina nu mai baga, dupa intervalul de pauza merge totul bine si frumos, dupa care iar se opreste si tot asa. Poate sa fie din cauza electromotorului, alternatorului, pompei de apa, senzorul de temperatura.. ..am fost la 5 mecanici pana acum si nu i a dat de cap..Poate cineva sa ma ajute, sa mi dea vreo idee. Daca alternatorul nu functioneaza la parametrii normali procesul poate sa opreasca scanteia? Am facut testul cu agrafa si nu imi da nici o eroare. Beculetul galben se aprinde inaintea fiecarei opriri. Se aprinde beculetul galben dupa care se opreste si motorul.? in ce zona se afla senzorul de temperatura?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR