Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • adrianluca

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salutare....

vreau sa stiu daca uleiul din cutia hidramata se schimba....si la cat timp? la opelul meu nu sa schimbat acest ulei cred ca de 6 ani ca am vb si cu fostu proprietar si a zis ca nu a umblat nicodata acolo.

ce ma sfatuiti....
Skip ads

  • capatina danut

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1991 20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2010

  • Mesaj Privat
personal, te sfatuesc sa il schimbi pentru siguranta ta, nu stiu la cat timp ca eu am manuala, dar stiu ca se schimba mai ale pentru siguranta, eu l-am schimbat la a mea dar tu la automata...
  • inger_si_demon_xxl

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
am si eu o vectra automata si anu trecut am schimbat cutia ca sau stricat 2 electrovalve cea de marsalier si cea de a viteza a 2a.am gasit tocmai in sofia in bulgaria la 400euro ca in romania nu am gasit. si asta acum intra in avarie si ramane in treapta a 2a dar tre sa o bag pe test. schimbai uleiu ca distrugi electrovalvele si numai una e vreo 4 mil la mana a 2a.
uleiu e vreo 300mii litru si intra vreo 3 litri daca miaduc bine aminte.
se schimba la 4 schimburi de ulei motor. are si un filtru mic acolo si ala trebuie schimbat.
uite nr meu 0769986902 si mai vb ne mai cerem pareri. eu sunt din bucuresti. cu respect.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
uleiul la 60 000 km. original gm 70 ron litru.se folosesc 6 l la schimb.se da drumul la 3 l se pun altul.de 2 ori cu pauze de 10 km.
uite o discutie interesanta aici. ai si codul de ulei acolo https://www.clubopel.com/vie...highlight=#954102
Skip ads

  • inger_si_demon_xxl

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
da se pare ca ai dreptate. idiotu de mecanic asa mia zis. sal ia Evil or Very Mad de nemernic. am parte numai de oameni destia. si tinichigiu e de o seriozitate de te doare capu. ai dreptate mam documentat acum. asa e.
  • inger_si_demon_xxl

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
apropo ai idee dupa ce o pornesc merg sa zic 1km si apoi intra in avarie si nu mai trage cum tre? a ramas cu eroare in calculator de la cutia cea veche? unii asa miau spus. am zis sami termine tinichigiu si am sa o bag pe tester. ai idee de ce face asa?
  • alinStoica

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salut!

Am schimbat tot ansamblul motor+cutie automata + aer cond., inclusiv firele electrice si furtunele de pe o Vectra A exact acelasi tip cu a mea si in stare foarte buna de functionare. Fusese accidentata in spate si eu aveam nevoie de motor,cutie + alte piese.
Dupa ce s-a efectuat schimbarea, masina mea functioneaza dar am urmatoarele probleme:

1. Cutia automata: este in avarie, nu pot schimba decat manual... iar becul_martor de la cutie are semnalizare_intermitenta ...
Cand sa schimb schimb uleiul din cutia de viteze, am observat ca cel avut anterior avea o culoare ciudata bej ( cafea cu lapte). Dupa ce am schimbat uleiul, care trebuie sa ramana rosiatic (ca visinata), am vazut ca persista culoarea aceea bej si intra in amestec cu noul ulei de cutie. Baietii de la service nu prea stiau nici ei ce ar putea sa fie....

A mai intalnit cineva situatia asta: uleiul din cutia automata sa fie bej in loc de rosu? De ce?

2. A ramas aprins becul galben de la "ABS". Oare la vectra A nu se reseteaza eroarea automat din contact(cheie) daca nu sunt avarii?

3. A ramas aprins becul galben de la "motor".

4. Nu functioneaza indicatorul de "temperatura_apa".

5. Nu functioneaza vitezometrul.

6. Stie cineva un service cu diagnoza pt Vectra mai vechi, de ex. cum am eu din 1995,in afara de service_Opel unde ar putea fi cam scump?
Mi-aduc aminte ca odata mi-au spus si de la DI-Bas ca n-ar mai avea nici ei mufa aia de calculator pt modelele mai vechi de vectra A.
Important e sa aiba "mufa potrivita" pt diagnoza, atat la motor cat si la cutia automata, pt modele mai vechi de vectra A. De ex. 1995.

Cu respect,

Alin
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Legat de cutie, de curiozitate ce ulei ai pus? si cati litri? intreb pt. ca banuiesc ca ai AF20 (Aisin-Warner) la care intr-adevar, cand se schimba uleiul (lichidul hidraulic de fapt) se pun 4 litri, dar capacitatea ei totala este de 7,2 litri (de aceea probabil ti s-a si colorat pt. ca nu ai golit-o complet innainte s-o pui pe masina). In alta ordine de idei, cutia are filtru de ulei? daca da, se schimba? (la unele se schimba).
Legat de erori, daca ai mufa cu 10 pini e cam nasol, dar merge testul cu agrafa (se face bridge intre pinii A si B si se numara "flash"-urile MIL-ului la punerea contactului). Daca ai mufa cu 16 pini, s-ar putea sa mearga cu un cititor OBD (desi cred ca ai incercat iar raspunsul e varianta A).
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
1.cum ai facut schimbu? se pune de 2 ori cate 3 l. doar ulei original gm.70 ron litru.cutia e af20. pt erori iti trebui tester obligatoriu. doar opel scanner te ajuta.in bucuresti stiu de maiandrei(service opel) si mctoto(daca are timp)

2.ai eroare si pe abs.daca nu ar fi probleme becul se stinge de la sine.
3.eroare pe motor.idem ca si la abs.se stinge singur daca se rezolva problema.
4.ai un senzor pe chiulasa.cu un singur fir albastru si un papuc.daca ala nu e legat nu merge indicatorul din bord.
5.din cate stiu la cutie automata este electronic chiar daca e vectra a.vezi ce mufe nu sunt bagate.
6.pt diagnoza cel mai bine merge opelscanner pe masina ta.chiar daca nu este adaptor se poate face. cauta-l pe maiandrei ca are si adaptor si opelscanner sau pe mctoto care are opelscanner. habar nu am care fir din mufa este pt cutie automata, dar de mers merge citit.

concluzie:
cine ti-a pus motorul pe masina nu cred ca a fost atent la toate mufele si firele.altfel nu se explica. banui ca inainte de transplant totul functiona ok.
cred ca trebuie sa iei tot la mana sau cel mai bine sa mergi la cineva care stie cu ce se mananca si mai are si scheme electrice+tester.
  • alinStoica

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Am folosit un lichid hidraulic pt transmisii automate, dar nu cel care a fost initial. Acesta e un dextron D2 dar nu stiam ca intra 7,2 litri. Am aflat ulterior ca trebuia sa se scurga si cel din 'convertizorul' cutiei, unde cica, e cantitatea cea mai mare de lichid. Eu insa, am pus doar 3,5 dupa ce in prealabil am desfacut 2 suruburi de la partea de jos a cutiei si am lasat sa se scurga cat mai mult. Am facut si o pornire ca sa faca presiune cutia si sa se scurga cat mai mult. Apoi am pus cam 3,5 litri si am verificat la joja cu mot in functiune,cald si cutia in "P". Am constat apoi ca in vreo 2 zile cantitatea a crescut peste MAX. (masurata "la cald"), in timp ce apa din vasul de expansiune a cam scazut sub minim.... oare ajunge apa din vas de expansiune in cutie?
In acest timp am mers pe "manual".
Cutia are filtru de ulei dar e in interiorul acesteia iar eu, intamplator, am deja un filtru nou pt cutia asta.
Mi s-a sugerat sa fac niste "spalaturi" cu lichid hidraulic pana se curata tot...
Cutia este japoneza, cea care vine in dotarea de la opel vectra A,fab '95. O sa vad exact ce tip si ce cod are cutia asta.
Legat de mufa - este intr-adevar cu 10 pini dar am rezolvat-o si cei de la opel au facut deja o diagnoza. Deocamdata sunt probleme legate,pare-se, de instalatia electrica. Cred ca mi-au legat gresit unele fire(este si parerea celui care a facut diagnoza la opel).
Am mai descoperit ca nu cupleaza compresorul AC desi inainte mergea.
Baietii destepti de la service trebe' sa-mi refaca instalatia electrica corect ca sa dispara semnalele de eroare de la motor,cutie si abs. Tipu' cu service-ul asta la care am fost sa-mi faca "transplantul" , cica e cel mai tare din oras in materie de testere si electrica auto
dar se pare ca nu s-a ocupat el personal de masina mea.
Da, inainte mergea totul ok atat pe masina mea cat si pe masina de la care am luat toate piesele...
Deocamdata atat.
Multumesc foarte mult pt informatii.
O zi buna,
Alin
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
mda cel mai tare my ass. si eu sunt cel mai tare. ca doar nu ma doare gura sa spun.

bun... deci se pune doar ulei original opel.rosu la culoare.cica ar merge si dexron 2 dar la cat is de rare cutiile eu nu m-as risca.
7 l iti trebuie si se face in 2 schimburi. scoti cat iese din ea pui cat ai scos, mergi cativa km si refaci operatiunea.cica asa se schimba la astea.
daca dai jos sa schimbi filtru probabil se va scurge mai mult de 3,5 l. nu mai porni fara ulei destul in cutie.risti sa o strici.

cutia intradevar e japoneza fabricata de aisin.

e foarte posibil sa ajunga antigel in cutie.simplu de altfel.daca te uiti atent observi ca ai 2 furtune din cutie cuplate la radiator pe partea cu bateria. sunt pt racirea uleiului din cutie.

in rest se pare ca nu toata instalatia e pusa cum trebuei la loc.ce coduri de eroare ai avut la diagnoza?

bafta!
  • alinStoica

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2009

  • Mesaj Privat
salut!

Deocamdata nu am decat apa chioara in motor acum. Inca n-am bagat antigelu pana nu vad ce naiba fac cu cutia asta si cu "erorile" dealtfel...

Acum masina este la "meseriasu' " sa-i faca instalatia Klumea.

Au fost gasite urmatoarele coduri de eroare - la diagnoza opel:

Motor:
- TC 39 senzor oxigen(sonda Lamda)

Cutie:
- TC 56 selector cutie fara semnal - prezent

ABS:
- TC 19 releu circ fara semnal - prezent
- TC 87 valva selenoid fara semnal - prezent

"prezent" inseamna ca eroarea persista.

Aer cond:
- la apasarea butonului de AC porneste ventilatorul si nu cupleaza compresorul.

se pare sunt defecte de instalatie el mai degraba decat ar fi vreo piesa defecta... Dealtfel, masina de pe care am facut "transplantul" era ok, ca am verificat inainte s-o iau.

Multumesc, sa ne auzim cu bune.

Alin
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
mda cu siguranta niste kufe/fire nebagate unde trebuie.
  • cdragos

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am avut si eu cutie automata pe Vectra A, model AF20.
Stiu ca in regim de avarie cutia intra in treapta a 3a, putand fi schimbata manual in 1 si 2 (daca la 100km/h ai in jur de 3000rpm este treapta a 3a).
Daca ai avut acelasi tip de cutie inainte, trebuie sa verifici doar mufa electrica de la schimbator si mufa calculatorului de cutie (sa nu fie pini oxidati).

Offtopic: Dupa 3 ani, cutia mea automata s-a prajit si n-a mai vrut sa cupleze deloc, se tura in gol. Acum am cutie manuala.
  • vali2.0

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Sal am un opel vectra din 1994 motor 2.0 16 valve cu cutie automata . Am plecat sanbata din buc cu ea si la jumatatea drumului dintre buc - urziceni a inceput sa nu mai schimbe viteza a ramas blocata in treapta a 4 nu mai schimba viteza am schinbat uleiu din cutie si am acratat selectoru acum o luna . ce credeti ca ar putea sa aibe eu nu stiu ce sa mai fac cu cutia ca sa o schimb sa pun una manuoala sa ce problema are ....... am mers pe manual si facea foarte urat tremura si daca o bag in R face urata de tot tremura si daca o las in N moare motoru se opreste Sad .......
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Offf ! Limba asta romana ...
Probabil la selector ai o problema .
  • vali2.0

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2011

  • Mesaj Privat
ce sa ii fac ? sa cumpar altu sau sa il du jos sa im curata din nou
?
  • alinStoica

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salut!
Am si eu niste probleme cu hidramata, tot Vectra A , X20XEV, 136CP...
Am facut un "transplant general",ca sa zic asa, de motor+cutie automata+instal.AC, instal electrica si alte cateva lucruri de pe o vectra la fel ca a mea... Per total "transplantul" a reusit dar uleiul din cutia automata are culoarea ca ness-ul(galbui) si e cam "laptos"... Am incercat sa schimb uleiul, adica lichidul hidraulic din cutie si am bagat vreo 3,5 litri de Dextron III... Cu acest lichid merg de vreo 4 luni si mai complectez uneori dar culoarea aceea de "ness laptos" persista ... Totusi cantitatea masurata la joja pare sa creasca in loc sa scada! In acest timp cutia manifesta niste simptome anormale: uneori nu cupleaza marsarier (R), sau cupleaza cu intarziere si smucit; alteori merge ok si deodata nu mai porneste de la semafor in treapta I - trebuie sa-i dau manual. Martorul de pe bord nu "blincaie", deci cutia nu a aintrat in avarie... Are si niste zmucituri uneori sau cand o calc mai tare smuceste si se aude un scartait cand schimba viteza. Alteori la drum lung am impresia ca se opreste la treapta a III-a si daca accelerez si mai mult o ia si pe a IV-a... Alteori merge ok.
Pe de alta parte am pastrat si veche cutie automata care a trecut printr-un incendiu la motor si de aceea selectorul acela de pe cutie a fost deteriorat... Dar m-am uitat la uleiul din cutie si are o culoare frumoasa rosiatica ca de visinata... S-ar putea totusi ca vechea cutie sa fie inca buna... Am pastrat-o ca eventuala piesa de schimb daca aceasta de pe masina de acuma functioneaza ca "ciudat".... Pot verifica undeva (la un service poate) sa vad daca mai e ok vechea mea cutie?
Ce-i de facut ?

Va multumesc anticipat
Alin
  • daniel NISTOR

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2011

  • Mesaj Privat
mai fratilor am un opel vectra a cutie automata, an de fab 94, va rog sami spuneti ce fel de ulei trb si cat i litri intra, si va mai rog sami spuneti pe unde ai dau drumul celui vechi sa curga, . va multumesc
  • vali2.0

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2011

  • Mesaj Privat
De unde cumpar si eu ....cenzurat - ai un avertisment
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR