Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ca tot nu era un tutorial cu inlocuirea distributiei motor y17dti,am facut cateva fotografii ieri, cand am reusit sa imi inlocuiesc distributia si sa le postez pentru ceilalti colegi care vor sa o inlocuiasca singuri.

Sa incep: set role(ghidaj si intindere)+curea distributie

Pentru aceasta operatiune va trebuiesc chei tubulare de 10,12,17,24mm si un set de chei torx cu care veti desface bratul tamponului ce sustine motorul,doua cricuri,o capra pt sustinerea masinii si o cheie dinamometrica(daca se poate)

1.Sustineti masina pe o capra

(nu uitati ...!trageti frana de mana)

2.Ridicati motorul cu un cric impingand baia de ulei pt. a putea desface tamponul de sub filtru de aer care sustine motorul


3.Demontati filtrul de aer.

4.Desfaceti tamponul de pe caroserie si bratul tamponului de pe motor.(sunt 9 suruburi torx)

5.Scoateti cureaua de transmisie tragand de ea pana blocati bratul intinzatorului asa cum se vede in poza


6.Se scoate fulia curelei de transmisie de pe arborele cotit(4 suruburi cu cap de 12mm)


7.Desfaceti carcasa care protejeaza distributia


8.Asa arata distibutia y17dti veche


9. Se aduce motorul la punctul mort superior invartind de la arbore cu o cheie de 24mm.


10. Se verifica alinierea semnelor de pe fulia axei cu came sus(e crestata), arborele cotit si se introduc doua suruburi pentru a bloca pompa de injectie respectiv axa cu came...(asa ca in poza)



11.Se slabeste rola intinzatoare se scoate cureaua,rola de ghidaj si intinzatoare apoi inlocuite cu cele noi


12.Montarea curelei trebuie inceputa de la arbore in sens invers acelor de ceasornic, eu am incercat si invers si merge...dar mare atentie trebuie sa cada pe punct.

13.Dupa fixarea curelei pe pozitie se scot cele 2 suruburi si se invarte arborele in sensul acelor de ceasornic 2,3 ture pana ajunge in acelasi punct pentru a baga cu usurinta cele 2 suruburi de fixare axa cu came si pompa de injectie,...............nu inainte de a bloca rola intinzatoare(daca intinzatorul este cel cu arc, se tine cu un imbus pe pozitie si se strange surubul cu 48-60 Nm.DACA NU ajung in aceeasi pozitie arborele(fix pe punct),axa cu came si pompa de injectie prin introducerea usoara a celor 2 suruburi repetati asezarea curelei ,iar daca va reusit ...cureaua nu trebuie sa fie foarte intinsa pentru ca accentueaza uzura, de asemenea o curea pusa prea "larg" poate sari. VERIFICATI ca "jocul" curelei pe portiunea cea mai lunga sa fie intre 5 si 10mm.

14.Daca totul e ok puneti in ordine inversa tot ce ati demontat si dupa aceea porniti motorul...SPOR LA TREABA!

Nota:
NU recomand celor care nu se pricep si nici nu au scule potrivite:de aceea nu imi asum nici o vina in cazul in care faceti singuri aceasta operatiune !




edit by StefanTolos Wink
3/25/2012 12:23:42 AM
Skip ads

  • aiss

  • Mesaje scrise: 641
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Multumim Laughing ! Ne poti spune pe ce kit de distributie mergi? Cat de curand ma voi apuca si eu sa o schimb, nu e mare inginerie dar trebuie sa ai putin habar si sculele aferente. Felicitari pentru munca depusa si tutorialul prezentat ! Cool
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cu placere......cele doua role sunt INA ,curea distributie contitech (continental) ,le-am luat separat si costa in jur de 400 lei impreuna,uite cureaua..

si ceva din role

..bafta
  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Ultima poza, in care se vede rola intinzatoare, pe unde e facuta? Ma intereseaza daca pot demonta 2-3 suruburi sa vad cum arata cureaua de distributie. Am cam amanat schimbul si vreau sa stiu daca mai merge.
Skip ads

  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Rola care se vede este made in Germany,iar cealalta made in France.Nu prea merge sa desfaci 2,3 suruburi, e chiar mai mult de demontat,ca sa iti dai seama de starea distributiei trebuie sa desfaci si carcasa de protectie,iar dupa ce ai desfacut e pacat sa nu schimbi,.. mai ales daca are peste 4 ani sau 60.000 Km daca a fost schimbata a 2-a oara.....bafta
  • nelutzul40

  • Mesaje scrise: 1,021
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial!
Ma paste si pe mine operatiunea, m-am documentat cat de cat, dar cu poze e altceva!
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Frumos tutorial! Am o intrebare! Eu unu am schimbat rolele si cureaua la aprox 140k km, apoi cureaua a mai fost schimbata odata pe la 155k km, din cauza unor scurgeri de ulei, si o garnitura de chiuloasa acum 2 ani, In concluzie cureaua are acum vreo 40k km, iar rolele 55k! Mai merg? In ultimii 2 ani, am facut mai mult drumuri in afara tarii ( trafic lejer si pe autostrazi )! Ce parere ai?
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cristy,parerea mea e ca mai merg fara probleme inca 30-40 de mii km,mai ales ca ai mers mult pe afara,dar conteaza mult si calitatea curelei, rolelor.Eu am schimbat distributia la 55 de mii km sau 4 ani,dar am mers 90% in Bucuresti la trafic aglomerat....cureaua si rolele aratau bine, cu siguranta mai mergeau,asa ca la tine ar mai merge daca esti convins ca ai piese de calitate.
Skip ads

  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Merci mult de sfat! Ai dreptate, curea mereu am pus Conitech, si la distributie si la transmisie, si arata impecabil amandoua, rolele si alea is noi, nu stiu exact ce marca, dar asta e avantajul cand iei o masina si schimbi anumite componente la inceput, sa nu ai surprize! Mult noroc!
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Multumim pentru tutorial.

Inca un lucru important de facut cand se umbla la distributie cred ca ar fi verificarea piulitei la fulia pompei de ulei. Eventual schimbarea piulitei sau surubului (ce-o fi acolo) cu una noua, stransa la cuplu + pasta de blocare. Este stiut ca la Y17DT se intampla des sa se slabeasca prinderea fuliei pompei de ulei... si poate duce chiar la ruperea distributiei => motor praf.

Curelele Contitech nu cumva mai nou se fabrica in Romania? Daca da... mai sunt de incredere? Aveti idee cat e diferenta intre cureaua Contitech si una originala ISUZU?
  • NeamTuLe

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Peste cv timp trebuie sa fac si eu distributia si as dori sa o fac eu, un lucru nu am inteles rola intinzatoare am inteles ca nu este ca cea de la accesori se intinde singura din arc cat are nevoie, cum se regleaza tensionarea curelei din rola intinzatoare?
  • DJ_Speedy

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Se slabeste surubul de la rola de tensionare si se invarte de vibrochen 60 de grade in sens invers acelor de ceas dupa care se strange surubul de la rola.
Skip ads

  • NeamTuLe

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
are doua suruburi unul care se prinde pe blocul motor si unul pentru tensionarea ei?
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna,

Am schimbat si eu distributia si problema este ca relantiul sta la 600 si tremura motorul, cand o accelerez da cu fum negru si suna ca un tractor.
Ce sa fie ?,..... am procedat ca mai sus.

Multumesc.
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Cred ca nu e pusa la punct bine,dar poate ai umblat si la altceva.Daca ai respectat ce am scris in tutorial ar trebui sa mearga perfect.
Din cate vad ai astra F ...1.7 TD,nu stiu daca e identic cu ce am facut eu la astra G 1.7 DTI 16V.
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns, se pare ca am decalat un dinte de la pompa de injectie.
Ce a-si intreba eu: cum gasesc pistonul 1 sus ?...stii cumva dara are semn pe volanta, sa fiu sigur ca sa le pun toate la semn.

Multumesc mult.
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Ai 3 puncte de fixare (blocare)
1. axa cu came.
1. pompa de injectie
3. arborele cotit
Pozele le vezi la mine in tutorial mai sus si iti arata exact cum trebuie facut.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@gionim67

La 1.7TD are semn pe volanta, trebuie adusa fanta rolei de pe vibrochen in dreptul cuiului (motor in PMS), o sa le vezi de sub masina cat se poate de clar. La 1.7DTi/1.7cdti s-au zgarcit si nu au mai pus cuiul ca semn, dar exista filet si eu voi pune unul de 1.7TD la Astra G 1.7cdti a sotiei (ajuta la schimbarea distributiei, nu trebuie sa mai folosesti oglinda ca sa vezi semnul de dupa curea iar astfel sansele sa decalezi un dinte devin nule).
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Stiu de semnul de pe fulia de la vibrochen, cuiul exista, numai ca n-am gasit fanta, am cautat-o cand am dat fulia jos si nici un semn.
De asta am intrebat de semnul de pe volanta, teoretic daca fixez la semn rola de la axul cu came pistonul 1 a-r trebui sa fie sus ( PMS) si atunci sa caut de semul de pe volanta..
Banuiesc ca semule la volanta se v-a vede daca dau tabla aia de la carcasa ambreiaj jos.

Multumesc frumos de ajutor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,661
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pardon, am vrut sa spun ca are semn pe rola de pe vibrochen, nu pe volanta. Rola are o decupare pe exterior in forma de V. Aia se pune la semn (in dreptul cuiului) si motorul va fi in PMS.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR