Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Va salut ! Astazi am vrut sa scot mufa de la motorasul recircularii din motive evidente(se alimenteaza incontinuu si eu oricum anulasem clapeta de recirculare),doar ca am facut o gafa in loc sa scot mufa care trebuia am scos un fir de la aeroterma(mai exact pe cel negru),problema mea este ca nu prea ai acces la pini si nu-mi pot da seama de unde am scos firul,daca ma poate ajuta cineva cu o poza mai detaliata a mufei din poza postata de mine(nu conteaza daca e din vreun manual auto dedicat Opel sau daca e pe viu,doar sa-mi dau seama unde vine mai exact pinul cu pricina)

Skip ads

  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am rezolvat cu o lanterna si asa pe dibuite am nimerit sa pun firul la locul lui...se poate inchide topicul in cazul in care nu ar ajuta pe cineva
  • valentincriss

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Buna vally!
Din poza afisata, mi-am dat seama ca ai unblat pe unde incerc sa umblu si eu dar din pacate ma cam impotmolesc si anume: la ventilatorul aflat in spatele torpedoului!
De ce incerc sa ajung acolo....., deoarece in momentul in care am viteza mica(pana in 60km/h) si iau viraj dreapta sau pun frana, se aude un scartait(mai mult parca tiuie) la acel ventilator si mi-a spus cineva ca trebuie uns rulmentul cu 1-2 picaturi de ulei de macanisme fine! Asa ca ma apuc, dau torpedoul jos, desfac trei suruburi de la capacul ventilatorului, sunt exact sub clapeta aceea de recirculare a aerului si de iesit capacul de pe lacas nici vorba ca sa vad ventilatorul! M-am uitat cu lanterna ca poate zaresc ceva pe acolo dar nu ii dau de cap, cred ca mai are un surub in spatele ventilatorului mai exact intre acesta si despartitorul dintre habitaclu si motor! Ma poti indruma ca sa imi dau seama ce si cum, sau daca tiuitul ala e de la alt ceva, cu toate ca in momentul in care opresc ventilatorul se opreste si zgomotul! Mentionez ca pe la paletii din capul ventilatorului nu exista frunze sau alte chestii de genul asta! Mersi anticipat!
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut baieti! Am si eu o nelamurire, ca sa ajung la aeroterma sa ung asa zisul rulment-bucsa trebuie sa dau jos toata instalatia de acolo, sau se poate da numai corpul aerotermei?
Skip ads

  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
valentincriss a scris:Buna vally!
Din poza afisata, mi-am dat seama ca ai unblat pe unde incerc sa umblu si eu dar din pacate ma cam impotmolesc si anume: la ventilatorul aflat in spatele torpedoului!
De ce incerc sa ajung acolo....., deoarece in momentul in care am viteza mica(pana in 60km/h) si iau viraj dreapta sau pun frana, se aude un scartait(mai mult parca tiuie) la acel ventilator si mi-a spus cineva ca trebuie uns rulmentul cu 1-2 picaturi de ulei de macanisme fine! Asa ca ma apuc, dau torpedoul jos, desfac trei suruburi de la capacul ventilatorului, sunt exact sub clapeta aceea de recirculare a aerului si de iesit capacul de pe lacas nici vorba ca sa vad ventilatorul! M-am uitat cu lanterna ca poate zaresc ceva pe acolo dar nu ii dau de cap, cred ca mai are un surub in spatele ventilatorului mai exact intre acesta si despartitorul dintre habitaclu si motor! Ma poti indruma ca sa imi dau seama ce si cum, sau daca tiuitul ala e de la alt ceva, cu toate ca in momentul in care opresc ventilatorul se opreste si zgomotul! Mentionez ca pe la paletii din capul ventilatorului nu exista frunze sau alte chestii de genul asta! Mersi anticipat!


Tiuitul continuu - in cazul meu - venea de la motorasul recircularii,ti-am notat pe poza unde se afla mufa lui......e o problema generala la astra motorasul recircularii,dar la mine cand puneam contactul se auzea,in niciun caz la franare sau viraje,cam asta e tot ce pot sa-ti spun mai mult de atat nu ma pricep

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cristyliviu a scris:Salut baieti! Am si eu o nelamurire, ca sa ajung la aeroterma sa ung asa zisul rulment-bucsa trebuie sa dau jos toata instalatia de acolo, sau se poate da numai corpul aerotermei?

te referi la ventilatorul aerotermei?
valentincriss, exista doua tipuri de ventilatoare.. unul cu 3 si altul cu patru suruburi
la ala cu trei suruburi mai sunt 2 cleme care fixeaza electromotorul..
la ala cu patru nu stiu chiar exact cum este..dar oricum suruburile sunt toate la vedere
  • valentincriss

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Da colegul, e vorba de ventilatorul din partea dreapta a bordului, din spatele torpedoului.
Am descoperit motorasul care actioneaza clapeta pt. recirculare aer sau luat de afara, dar nu de acolo e problema! Ventilatorul cu tot cu paleti este bagat intr-o carcasa peste care vine pozitionata un fel de "palnie" care e actionata de motorasul de la recirculare aer si de care e prinsa la prima vedere in 3 suruburi, mai exact holsuruburi. Ei, pana aici e ok, le-am desfacut pe aceste trei holsuruburi si carcasa care acopera ventilatorul nu vrea sa se dea in jos sa pot vedea ventilatorul cu palniile lui, parca il mai tine ceva in spate dar nu se vede!Palnia de la recirculare o pot misca, dar carcassa de la ventilator e intepenita parca in ceva la spate! E vreun siretlic ceva pe acolo, sa nu trag ca nebunu si sa rup ceva pe acolo ca m-am saturat de cati bani am bagat in ea! Am inteles ca in momentul in care scartae ventilatorul, e de la rulment sau de la mizerie si e de preferat sa umbli acolo, ca ar avea o siguranta pe sub bord si la care de se arde se ajunge f. greu si mai costa si siguranta vreo 5-700lei, iar daca se umbla la ventilator si nu se remediaza problema e de preferat schimbarea acestuia caci cica e mai la indemana, nu mai vorbesc si de disconfortul auditiv!
Si mai am o intrebare, si anume pe partea dreapta a bordului e un aerisitor reglabil la fel cu cel din stanga si cele doua de pe mijloc.! Cel din stanga nu mai sta cum il pun. pur si simplu cade si sta in jos, e rupt ceva, cum ajung inauntu, tot pe la torpedo!?
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Da, la ventilator ma refer! La rece am vazut ca imi suiera, pana se incalzeste! La mine e sistem Behr!
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi n-aveti manualul de reparatii? acolo scrie cum sa dai jos motorul de la ventilator... trebuie sa fie 3 suruburi si 2 cleme in spatele motorului... trebuie sa faci un pic de contorsionism ca sa le vezi..
ce se pot arde sunt rezistentele de la treptele ventilatorului..
  • valentincriss

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2012

  • Mesaj Privat
mai ramane sa caut clemele, ca de alea nu am dat! mersi mult colegu! o zi buna!
  • kotinko

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2007 Y17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2006

  • Mesaj Privat
sal. am si eu aceeasi problema, de ceva vreme,(ani) pe care nu am bagat-o in seama... insa ieri am desfacut aeroterma, caci de acolo venea zgomotul, mai precis motorasul , care, de fiecare data cand e pus contactul merge cam 20 sec. si se opreste, miscand cu el si clapeta aceea de recirculare. cand am desfacut, am observat ca balamaua clapetei era fisurata (problema comuna dupa cate vad pe forum). ciudat e ca acest motoras merge aurea in gol, fara sa-i fi dat comanda... Tu cum ai rezolvat?si ce a fost defect in cazul tau? Ms anticipat.
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Pai exista vreo cateva variante de reparatie:
- scoti mufa de la motoras si lasi clapeta blocata pe aer de afara
- inlocuiesti sau repari ansamblu - in general cand iti merge in gol motorasul iti rupe si prinderile clapetei - deci schimbi clapeta si pe forum exista o schema pentru motoras (un montaj care face sa se opreasca motorasul la capatul cursei)
- mie unul motorasul mi-a rupt prinderile clapetei - am scos-o de acolo i-am dat de jur imprejur cu poxipol,i-am pus niste coltari cu negrese si am montat-o la loc,in final am scos si mufa de la motoras ( mai pe scurt am anulat recircularea,eu nu folosesc asa ceva si am considerat ca nu merita sa-mi bat capul sau sa investesc sa-l repar )
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR