ionelas
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
- octavianvarzaru
- OP
- 231 mesaje
- din 01 Jul 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
octavianvarzaru
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2009
- Mesaj Privat
ionelas
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
- octavianvarzaru
- OP
- 231 mesaje
- din 01 Jul 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
octavianvarzaru
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2009
- Mesaj Privat
ionelas
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
ionelas
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
- octavianvarzaru
- OP
- 231 mesaje
- din 01 Jul 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
octavianvarzaru
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2009
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,415 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,415
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Citeste pe forum ca exista discutia.
Airbag`ul are 2 suruburi(cap torx)
Dupa ce scoti airbag`ul cu grija trebuie sa scoti volanul.Are o piulita parca de 20 si trebuie un extractor special sa-l scoti.
In spatele volanului vei gasi spirala.
Ca sa verifici firele trebuie sa scoti doar scoica volanului care este prinsa in 2 suruburi cu cap Phillips(cruce)
In spate in partea de sus vei gasi mufa care merge in volan cu firele airbag`ului claxonului si eventual comenzi.
Airbag`ul are 2 suruburi(cap torx)
Dupa ce scoti airbag`ul cu grija trebuie sa scoti volanul.Are o piulita parca de 20 si trebuie un extractor special sa-l scoti.
In spatele volanului vei gasi spirala.
Ca sa verifici firele trebuie sa scoti doar scoica volanului care este prinsa in 2 suruburi cu cap Phillips(cruce)
In spate in partea de sus vei gasi mufa care merge in volan cu firele airbag`ului claxonului si eventual comenzi.
- octavianvarzaru
- OP
- 231 mesaje
- din 01 Jul 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
octavianvarzaru
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2009
- Mesaj Privat
ionelas
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
- octavianvarzaru
- OP
- 231 mesaje
- din 01 Jul 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
octavianvarzaru
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2009
- Mesaj Privat
ionelas
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
ionelas
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
- octavianvarzaru
- OP
- 231 mesaje
- din 01 Jul 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
octavianvarzaru
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2009
- Mesaj Privat
ionelas
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
- vallyyy
- ****
- 1,717 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,717
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- dew
- ****
- 1,115 mesaje
- din 07 Jun 2008
- Astra 2002 Y22DTR
- Dolj
dew
- Mesaje scrise: 1,115
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2008
- Mesaj Privat
ionelas a scris:fara scoaterea volanului nu merge? adik sa scot decat airbagu
Nu trebuie sa scoti nici volan nici airbag, doar scoica superioara a volanului(virezi volanul stanga-dreapta si o sa vezi 2 suruburi)-daca ai volan reglabil, iar daca nu e reglabil trebuie sa scoti si plasticul de la ceasuri si acolo verifici daca firele sunt trase ca spirala sigur nu o sa ai deja
ionelas
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2012
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ca sa mearga comenzile volan la Sony,trebuie adaptate comenzile,prin schimbarea rezistorilor.Practic nu ai nevoie decat de un fir care vine de la comenzile volan.Comanda se transmite prin diferite rezistente inseriate cu masa.Mai exact,fiecare buton apasat opune o anume rezistenta intre firul receptor al unitatii si masa.Valorile la apasare a butoanelor difera de valorile folosite de Sony pentru comenzi volan.Stiu sigur ca am dat o data de un topic pe tema asta,si chiar de Sony era vorba,erau acolo schemele cu valorile rezistorilor care trebuiesc inlocuiti.Banuiesc exista si adaptoare,dar stiu ca sunt cam scumpe...Adica unul pe care-l cautam la vremea aceea pentru JVC era undeva la 250 ron...
Da o cautare la "comenzi volan" si sigur ai sa gasesti tot ce ai nevoie.
Succes!
Cat despre afisarea pe MID a informatiilor unitatii "after", imi pare o chestie inutila,din moment ce ai display pe unitate...Nu ai sa gasesti unitati gen CD/MP3/DVD care sa-ti poata trimite informatii catre MID prin ISO.
Firul rosu/albastru vine de la ABS , si da impuls al vitezei,unele unitati suporta volum adaptabil,adica-ti maresc volumul la viteze mari si-l reduc la viteze mici spre compensarea zgomotului produs de motor s.a. Nu toate unitatile,sau mai exact nu orice unitate audio poseda functia asta.
Firul gri/galben da un plus catre comenzile volan, de la luminile de pozitie,pentru a-ti lumina ledurile din spatele butoanelor.
Firul rosu/alb de la volan(mufa spire) este plus,vine de la mufa ISO,din unitatea audio
Firul albastru/rosu de la volan( mufa spirei) transmite rezistenta variata de butoane
Firul maro este minus/masa
Toate comenzile din volan trec prin spira,comenzi volan,claxon,airbag, sase fire.(minusul este comun la comenzi volan si claxon,airbag se identifica prin izolatie separata,galbena)
Daca umbli la mufa spirei,asigura-te ca in prealabil ai scos borna plus a bateriei si ai asteptat minim 5 minute(sa se descarce si ultimul condensator al centralei airbag).Reconectezi borna dupa ce mai intai ai reconectat si mufa spirei.In caz contrar,centrala airbag sesizeaza si soreaza eroare,dezactiveaza functia airbag si-ti aprinde martor.Reactivarea se face cu OPCOM sau Tech 2.
Da o cautare la "comenzi volan" si sigur ai sa gasesti tot ce ai nevoie.
Succes!
Cat despre afisarea pe MID a informatiilor unitatii "after", imi pare o chestie inutila,din moment ce ai display pe unitate...Nu ai sa gasesti unitati gen CD/MP3/DVD care sa-ti poata trimite informatii catre MID prin ISO.
Firul rosu/albastru vine de la ABS , si da impuls al vitezei,unele unitati suporta volum adaptabil,adica-ti maresc volumul la viteze mari si-l reduc la viteze mici spre compensarea zgomotului produs de motor s.a. Nu toate unitatile,sau mai exact nu orice unitate audio poseda functia asta.
Firul gri/galben da un plus catre comenzile volan, de la luminile de pozitie,pentru a-ti lumina ledurile din spatele butoanelor.
Firul rosu/alb de la volan(mufa spire) este plus,vine de la mufa ISO,din unitatea audio
Firul albastru/rosu de la volan( mufa spirei) transmite rezistenta variata de butoane
Firul maro este minus/masa
Toate comenzile din volan trec prin spira,comenzi volan,claxon,airbag, sase fire.(minusul este comun la comenzi volan si claxon,airbag se identifica prin izolatie separata,galbena)
Daca umbli la mufa spirei,asigura-te ca in prealabil ai scos borna plus a bateriei si ai asteptat minim 5 minute(sa se descarce si ultimul condensator al centralei airbag).Reconectezi borna dupa ce mai intai ai reconectat si mufa spirei.In caz contrar,centrala airbag sesizeaza si soreaza eroare,dezactiveaza functia airbag si-ti aprinde martor.Reactivarea se face cu OPCOM sau Tech 2.
- vallyyy
- ****
- 1,717 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,717
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat