Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Asa arata bujiile cele noi, pe care tocmai le-am demontat de pe masina:

Rectific: nu sunt fabricate in Turcia ci in Rusia. De fapt nu stiu unde sunt fabricate, doar scrie pe ambalaj Rusia.
Toate sunt afumate extrem, dupa doar 300 km! Revin cu detalii dupa ce mai circul cu cele vechi, GM!
Skip ads

  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
salutare opelisti cred ca este prima mea postare . am o corsa c 2001 1.2 xe de doua zile micuta trepideaza si merge in trei pistoane am cod eroare 0300 si 0304 am cuparat bujii ,m-am apucat de treaba si cand scot bobina observ ca masnonul de la pistonul 3 este crapat si cel de la 4 rupt de tot aproape (cel cu problema) ma duc la piese auto inapoi deci stiam ca nu se gasesc . intreb cauta baiatul de la piese si hopaaa a gasit in ungaria am facut comanda si in 3 zile ajung am cumparat 2 ,28 de lei bucata ,voi posta codul de comanda pt cei interesati cand imi ajunge comanda din budapesta.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Asteptam sa ne spui cum sunt mansoanele noi si modalitatea
de a le procura.
Multumim pt. pont , nu stiam sa se gaseasca separat !
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
da dupa cum spuneam stiam ca nu se gasesc dar baiatul mi-a spus ca a mai vandut le-am platit deja , astept marti la ora 9:00 sa ajunga atunci voi putea spune mai multe despre produs
Skip ads

  • vasi123

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2014

  • Mesaj Privat
colegu lyonel si eu am cumparat pentru astra mea z16xe bujii gm facute tot la rusi si nu merg, tremura la relanti iar in mers parca ma tragea cineva inapoi asa ca merg tot cu cele vechi pana cumpar altele. rog pe domnul dan cuciureanu sa imi explice cum sa incerc bobina daca da curent la buji deoarece am gasit una uda.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bobina mai intai organoleptic.
Izolatorii de cauciuc se miroasa, se inspecteaza daca nu au urme de arsura, crapaturi. Se scot izolatorii si se inspecteaza bobina, sa nu aiba crapaturi sau urme de conturnare. Conturnarea e arsura la suprafata, pe acolo se face arc electric si scapa scanteia.
Exemplu de crapatura si nu a stiut sa faca o reparatie mai de calitate https://www.clubopel.com/vie...5561&start=80 , evident ca tot carpeala se numeste dar tinea mai mult .
Si inca o discutie https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=78511
Proba de scanteie e a doua, e posibil sa apara rateuri la cald, deci o sa facem proba la cald. Se scot mufele de la injectoare ca sa nu bage benzina si infingem bujiile in bobina, dam la automat si vedem daca toate fac scanteie la fel.
Proba trei e inca trecute la secrete si primesc bataie daca o divulg.
Proba patru si infailibila, punem alta bobina care stim cu siguranta ca e buna sau are buba pe alt cilindru si vedem daca se muta eroarea.
Proba cinci, se verifica instalatia electrica ca mai stii ce pin indoit sau oxidat sau soricel pasionat de elctrica a fost in vizita.
Proba sase e cu alt ecu, atentie ca trebuie coduri securitate, programari si restul. Unele se repara altele nu , asta este.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu revin cu alta problema, am schimbat garnitura capacului, conform indicatiilor dvs. este totul ok,
insa inainte cum camerele bujiilor au fost pline cu ulei, constat ca tot gasesc ulei pe "tatele" bobinei,si nu exclus posibilitatea ca uleiul sa fi trecut de arcuri in sus, cine stie cat de sus. exista vreo posibilitate sa curat bobina? spray-ul pentru contacte este bun? daca il aplic exista riscul sa stric ceva?
acum am repus la loc bujiile originale, in prima faza nu mai am oscilatii la relanti, imediat o sa fac si un drum de cca 50km sa vad cum se comporta.
PS: legat de supapa, ati avut dreptate, nu functioneaza.
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Apropo tot stau si ma intreb sunt la prima reparatie pe cont propriu stie cineva din proprie experienta eu am pus problema mansoanelor mai sus maine dimineata imi vine comanda si le voi inlocui bujiile arata acceptabil si ea mai porneste in 4 pistoane dar in mers imi da missfire pe 4 cel cu mansonul rupt asta ar fi sigur problema faptul ca sunt rupte (crapate ) sau ar trebui sa inlocuiesc si bujiile nu mi-au facut probleme pana acum dar masina o am de 6 luni si nu stiubexact cand au fost inlocuite ultima oara oricum am avut numai ghinion decand am luat-o sunt la al treilea accident in 6 luni unul singur din vina mea dar nu s-a suparat stalpul din curte oricum nimic grav acum este in service dupa ce m-a acrosat cineva din lateral iesind dintr-o parcare . Apropo Domnul Dan stiti cumva se face vreo intalnire opelisti in iasi mi-ar face placere sa va cunosc
Skip ads

  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze m-am informat despre intalnirile clubului sambata la ora 15 in spate la primarie ,voi fi acolo ...
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu mi-am imaginat vreodata ca de la bujii poti sa-ti nenorocesti masina!
In primul rand sunt efecte rapide, perceptibile, ale arderii deficitare a amestecului combustibil: evacuarea se imbacseste cu funingine, cu tot cu sonde si catalizator, EGR-ul nu scapa nici el de combinatia letala de gaze de esapament de cu totul alta natura decat in mod obisnuit, din care un oarecare procent intra in admisie, asa cum explica Dan la subiectul dedicat. Din admisie iar la ardere, cu alte efecte negative legate, ghici de ce...? Iarasi de amestecul carburant! Cum dracului sa mai mearga masina: nu trage, nu-si mai tine ralantiul, scuipa funingine, consuma in nestire, motorul suna exact ca si cum ai avea distributia sarita de la punct si in bord se aprinde beculetul abgas/exhaust iar ECU stocheaza codurile 0130 si 0170 (astea au fost la mine dar poate daca mai mergeam, mai apareau si altele). Bineinteles ca aceste coduri si martorul respectiv sunt cele care te avertizeaza dar nu-ti spun de unde provine beleaua, cu exactitate!

In al doilea rand, dar in continuarea primelor idei, poti contribui tu insuti la agravarea situatiei prin ignorarea semnalelor sau, dimpotriva, incercand sa cureti debitmetrul, cu mari sanse sa-l distrugi. Mai poti sa te apuci si de altele, acestea insemnand aproape toate componentele de pe langa motor: EGR, sonde, senzori, clapeta de acceleratie, blocul de bobine, rampa injectoare, pompa de benzina, cablajele electrice, ECU si distributie. Ei bine, la toate astea ma gandeam eu, mai ales la debitmetru, cu care vroiam sa incep. Puteam sa-l distrug oricum pentru ca i-am scos mufa cu motorul pornit, puteam sa "busesc" de asemenea ECU si cred ca multi dintre noi am facut aceasta greseala desi Dan ne-a avertizat...! Chiar mi-am confectionat imbusul torx 20 securizat, cu gaura in cap, exact cum zice Dan la pag.3, la subiectul dedicat repararii debitmetrului... Ultimul lucru la care ma gandeam erau bujiile, doar erau noi si originale, cele recomandate, marca Bosch, dupa cum am spus anterior. Numai originale nu erau...! Noroc ca mi-am aruncat ochiii pe acest subiect si am citit ultimele postari, cele ale colegului @geeeorge23, caruia ii multumesc cu acest prilej, noroc ca am vorbit cu Stefan Tolos sa facem o diagnoza si m-am gandit sa las masina asa, defecta pana la diagnoza, noroc ca gaura din imbus a fost cam ingusta Very Happy si am lasat in pace debitmetrul, in fine multi factori, printre care si faptul ca inca nu am luat salariul m-au retinut in a face niste cheltuieli mari si aproape sigur inutile.
Atat am facut, am pus la loc bujiile GM si m-am ales doar cu o paguba de 60 lei aruncati pe niste facaturi de bujii nenorocite, cu bezina transformata in funingine si cu eventualele belele pe care aceasta mi le va cauza pe viitor (fereasca Dumnezeu!) plus un stres si o suparare imensa timp de cateva zile.

Vreau sa va mai spun ca si cu GM-urile mi-a mai facut figura cu ralantiul scazut, dar am pus asta pe seama supra-incarcarii cu reziduri nearse a sondei lambda 1, care s-o mai fi curatit un pic, odata cu imbunatatirea arderii!

Un fapt pe care l-as expune comentariilor voastre este ca la resetarile facute prin deconectarea bornei (-), cu bujiile contrafacute, motorul s-a comportat oarecum normal pe timpul incalzirii pana la 88 grade Celsius. Posibil datorita faptului ca neactionand pedala de acceleratie, EGR-ul nu a introdus in admisie gazele nearse din evacuare (implicit o mare cantitate de vapori de benzina) iar amestecul era cat de cat OK. Zic si eu...

Cam asta este interpretarea mea la ce s-a intamplat si m-ar bucura daca ar fi una apropiata de adevar!
Ieri am mai facut o resetare si am scapat de codurile acelea, masina merge binisor, sper sa scap si de obsesia ca EGR-ul s-o fi incarcat rau... Raman cu satisfactia, sper sa raman, a unei eperiente utile pe viitor, atat mie cat si voua, celor care cititi dar si cu multumirea ca, iata, opiniile expuse de colegi pe forum mi-au fost de ajutor!

P.S.: Anterior am spus ca strangerea la cuplu a bujiilor am facut-o cu temere, chiar daca am strans mai putin de 28 N/m, cat scria pe ambalajele de carton, adica am strans la 24 N/m. Pe cele GM (cele vechi, curatate in prealabil de negreala de pe filete si depunerile, nu foarte mari de pe electrozi, le-am strans fara nici o problema la 25 N/m, avand incredintarea ca daca Stefan Tolos asa face, e bine sa fac si eu la fel (thanks Stefan!) Aveau saibele de etansare gata turtite si nu a fost nevoie sa mai strang mult cu dinamometrica dupa ce le-am strans la mana. Deci 25 N/m e o strangere fara risc de forfecare a filetului chiulasei si va asigur ca e suficient de etansa, astfel incat pe langa bujii sa nu arunce absolut nimic din cilindri.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
deci, tocmai vin din fata blocului, am terminat de mesterit la masina, am mai avut oscilatii, ceea ce era interesant ca sunt anumite topicuri legate de vacum la motorizarea asta, vedeam cum in timpul mersului la relanti, anumiti colegi de pe forum abia deschideau busonul de la ulei,la mine se desfacea fara sa intampin nicio dificultate, pe mine cel mai rau ma deranja ca atunci cand luam piciorul de pe acceleratie imi trepida si mergea inecata, inrest nu am nimic aprins, nicio eroare nimic.
Desigur ca sa exclud orice problema legate de bujii am pus la loc pe cele originale, am recuratat bobina, insa ce am mai facut am montat supapa pcv (unisens) de matiz,si sunetul masinii s-a schimbat radical, e mai nervoasa, are vana, dada iau piciorul de pe acceleratie , turatia scade lin, nu rapid.
Acum nu vreau sa ma bucur prea repede ramane sa vad si consumul de ulei
apropo, acum la relanti, abia daca pot deschide busonul de la ulei, sau joja.
  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Mi-a venit comanda de mansoane voi atasa pozele . le montez si supriza micuta merge perfect in 4 pistoane , nu mai scutura , motorul merge rotund la 600 rpm fara missfire , 2 mansoane 56 de lei . mecanicul care schimbase bujiile bineinteles ca a scos bobina cu surubelnita si mansoanele vechi ca sa intre usor a adougat niste vaselina
Skip ads

  • romanas

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Voi mai adouga poze cu mansoanele vechi si din timpul montari dar mergr greu acum netul , precizez ca sunt din iasi si am facut comanda la piese auto din cartier ,piesele sunt din cehia si sunt identice cu cele originale oricum mai sus am atasat poze cu codul de comanda
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Excelent.
Bine ca se gasesc... nici pretul nu este unul mic. Aproape o treime din pretul al unei bobine Bosch noi. Poate gasim un distribuitor mai ieftin pe undeva.
  • ingerul001

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Postez aici in ideea ca este cineva din Iasi dispus sa intinda o mana de ajutor. Caut un detinator de Z10XE pentru o proba a bobinei de inductie... Smile Fac cinste....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Suna-ma
  • dsorescu

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Buna seara!

Am si eu o Corsa C, motorizare Z14XEP. Azi am schimbat bobina de inductie si bujiile, deoarece de cateva luni imi mergea total aiurea motorul, practic in 3 cilindrii, la relanti avand o foarte usoara oscilatie. Precizez ca uneori, daca il opream si apoi il reporneam, simptomele dispareau pentru o vreme, de regula pana acceleram putin mai tare. Azi, la diagnoza mi-au gasit codurile P0300 si P0304, adica misfire pe cilindrul 4. La scoaterea bobinei vechi, mansonul de la cilindrul 4 era crapat, iar ulterior am vazut ca si celelalte mansoane erau pe duca. De asemenea, bujia de pe cilindrul 4 era afumata, celelalte 3 fiind ok. Plec de la service, motorul lucreaza impecabil, trage superb. In seara asta, cand am plecat cu masina de la munca, dupa aproximativ 5 minute de mers mi se aprinde Check Engine si incepe sa-mi clipeasca, iar motorul incepe sa mearga neregulat si sa piarda putere, la fel ca inante de schimbarea bobinei si bujiilor. Opresc motorul, il repornesc, se stinge martorul, iar motorul merge in parametrii normali, ii dau chiar si 5000 si ceva de ture in a 2-a, ajung acasa fara sa mai faca probleme. Domnule Dan Cuciureanu, ma puteti ajuta?

Multumesc anticipat!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Bujii ai schimbat ?
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
a pus noi originale GM, am discutat noi ieri PM ca aceasi problema am avut eu, si era de la GAP.
  • dsorescu

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Update: de dimineata, am pornit motorul si am plecat spre munca, au aparut aceleasi simptome. Dupa ce opresc si repornesc motorul a doua oara, revine la "normal". M-am dus la astia la service, imi pun tester-ul si imi gaseste aceleasi coduri: P0300 si P0304. Mi-au zis ca ar trebui schimbate intre ele injectoarele si vazut daca se muta eroarea, etc. Intr-un final mi-au sters codurile de eroare si am plecat, motorul mergand rotund, in parametri, cel putin asa l-am simtit eu. Ma astept totusi sa reapara problema Sad
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR