Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu mi-am pus de curand un ceas indicator de presiune turbo si am vazut intradevar ce se intampla cu turbina la masina din semnatura.

Dar mai intai sa va spun cum merg eu cu masina mea :
- cu motorul rece (adica pana am acul indicator de temperatura pe zona albastra) schimb la 2.000 rpm (nu folosesc turbo pana nu se incalzeste uleiul, nu e indicat)
- dupa ce se incalzeste motorul, schimb la 3.000 - 3.500rpm maxim
- cand o mai alerg in weekend ca sa scap de depunerile din catalizator (merg cam 90% din total km rulati prin oras) conduc una bucata centura Sibiului (24km) la 3.500rpm intr-a 5-a. Pana intr-a 5-a, schimb vitezele 2,3,4 la 4.400rpm (aici e puterea maxima la motor in cartea tehnica).

Si acum, m-am uitat la ceasul de turbo... turbina nu produce boost pana la 2.000rpm, deci m-am gandit bine sa schimb la 2.000rmp cand motorul nu e cald.
Dupa ce se incalzeste, ma folosesc de turbina cat mai bine (accelerez pana turbina produce maxboost, adica 0.72bar la motorizarea mea).
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
madalyn2009 a scris: Eu as zice ca e bine sa mai stai si cu ochii pe turometru din cand in cand, ca daca astepti sa tremure atunci e de rau, deja a ajuns la o turatie mult prea mica masina putand sa traga si in relanti chiar si in treapta a 3 fara sa tremure fiindca se tureaza singura.

Prefer sa stau cu ochii pe sosea si din cand in cand pe vitezometru.
  • madalyn2009

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
ahappyuser
cum te uiti la vitezometru poti sa te uiti si la turometru si nu e necesar sa te uiti o ora, doar o secunda Cool si cu schimbatul la 2000 ture, aici mai conteaza si uleiul care il folosesti.
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Eu mi-am pus de curand un ceas indicator de presiune turbo si am vazut intradevar ce se intampla cu turbina la masina din semnatura.

Dar mai intai sa va spun cum merg eu cu masina mea :
- cu motorul rece (adica pana am acul indicator de temperatura pe zona albastra) schimb la 2.000 rpm (nu folosesc turbo pana nu se incalzeste uleiul, nu e indicat)
- dupa ce se incalzeste motorul, schimb la 3.000 - 3.500rpm maxim
- cand o mai alerg in weekend ca sa scap de depunerile din catalizator (merg cam 90% din total km rulati prin oras) conduc una bucata centura Sibiului (24km) la 3.500rpm intr-a 5-a. Pana intr-a 5-a, schimb vitezele 2,3,4 la 4.400rpm (aici e puterea maxima la motor in cartea tehnica).

Si acum, m-am uitat la ceasul de turbo... turbina nu produce boost pana la 2.000rpm, deci m-am gandit bine sa schimb la 2.000rmp cand motorul nu e cald.
Dupa ce se incalzeste, ma folosesc de turbina cat mai bine (accelerez pana turbina produce maxboost, adica 0.72bar la motorizarea mea).


Si la cat incepe sa scada boostul? 3500?4000? sau se duce in maxim pana la 4400rpm?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai e interesanta treaba asta cu boost-ul... la X17DT turbina produce boost incepand de la 2.400rpm. Deci de la 2.400rpm daca fac kick-down la pedala de acceleratie pe la 3.000rpm am deja maxboost 1.1bar si pot sa o tin asa in maxboost pana la 4.400rpm moment la care trebuie sa schimb viteza intr-o treapta superioara pentru ca imi intra in limitare pompa de injectie si taie gazul (iar motorul doar 'urla' si se plafoneaza).

Daca insa accelerez normal, pana la 3.000rpm boost-ul urca la 0.6-0.7bar pret de cateva secunde, dupa care coboara lent la 0.3-0.4bar si acolo ramane daca continui sa merg cu 3.000rpm. Asta se intampla de obicei la drum lung, cand merg intr-a 5-a cu 120km/h.
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Cum ai Montat senzorul pe admisie? Gasesc in kitul de la ceas tot ce imi trebuie?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,669
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Precizare : in postarile anterioare aveam motorul stock si turbina producea 0.72bar, dupa o vreme i-am marit puterea motorului am montat un boostcontroller pe turbina si l-am reglat astfel incat turbina sa produca 1.1bar.

In cazul motorizarii tale nu gasesti chiar tot ce ai nevoie; la mine din admisie pleaca un furtun de aer care intra in pompa de injectie si apasa pe membrana din dispozitivul compensator de debit, acolo am pus eu T-ul din kit-ul de ceas turbo si apoi furtunul mi-a ajuns pana in bord la ceas (mai multe detalii aici).

La tine va trebui sa faci o gaura in conducta de la iesirea din intercooler, cea care duce in admisie si in care sa poti suda o teava metalica subtire iar in ea sa intri cu furtunul de la ceasul de turbo. Sau sa faci un fel de piesa prelungitoare din metal pe care sa o pui imediat dupa turbina intre furtune.

Ideia e ca furtunul care va citi presiunea din admisie trebuie sa fie montat direct pe circuitul de admisie, cat mai aproape de admisia presurizata.
  • asandulescu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc, o sa citesc tot topicul acela. daca mai am ceva intrebari te contactez.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR