Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • gatonisus

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2006 1,7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ok stiu ca s-a discutat mult pe tema asta, dar nicaieri nu s-au adus argumente tehnice, sau argumente bazate pe o documentatie.
S-a disutat folclor, faptul ca 80% fac intr-un fel si considera ca este bine, nu ma ajuta cu nimic, tinand cont ca masinile se schimba repede si nu se vad urmarile.

Se ridica urmatoarele probleme:
1) Ce inseamna mers subturat. Stiu ca difera de la un motor la altul, dar putem sa luam un punct de reper valabil universal?
- este turatia sub care motorul nu mai merge "rotund"?
- este sub X% din turatia maxima?
- este turatia la care intra turbina in functiune?
Deci daca se poate un raspuns concret, sau daca exista documentatii specifice pentru un anumit motor (Ex: 1,7CDTI fabricat de Isuzu este subturat sub X rpm)

2)Mersul subturat dauneaza motorului sau altor subansamble?
Din nou va rog fara folclor. Cazuri concrete, documentatii, sau statistici.

3) Mersul la aceeasi viteza (constant) la un rpm mai mic (treapta de viteza mai mare) este mai economicos din punct de vedere al consumului.
Aici se poate posta din experienta proprie, dar foarte concret. Daca aveti computer de bord, va rog incercati mersul cu aceeasi viteza dar in trepte diferite de viteza (cateva minute) si postati rezultatele. Exemplu mergeti in viteza IV cu 1500-1600 de rotati si vedeti ce viteza atingeti. Notati consumul, dupa care retrogadati in a III-a si atingeti aceeasi viteza, notati consumul cat si RPM.
Daca nu aveti computer de bord puteti sa testati de la plin la plin: Avand cam aceeasi proportie de mers urban si extraurban, mergeti cu un plin in regim de 1500-2500 rpm si calculati consumul mediu. Apoi la al doilea plin incercati mersul in 2000-3000 rpm, si calculati consumul mediu.

Inca o data va rog nu postati opinii proprii sau folclor.

Unii s-ar putea sa spuna, daca nu crezi ce spun eu, fa cum vrei si pe urma vei suferii, dar totusi haideti sa incercam sa ajungem la o concluzie logica, si tehnica, chiar daca nu va fi accepata de toata lumea parerea mea este ca e mai buna decat folclorul.

Multumesc pentru intelegere
Skip ads

  • gula

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: deva
  • Masina: Kadett 1987 1,3nb
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2006

  • Mesaj Privat
sper sa ma antelegi; mersul sub-turat este mersul cand motorul cere o retrogradare de viteza
-mersul ideal pt. un motor TDI este la turatia cand intra turbina an functiune ( depinde de la motor la motor de turatie)
-daca se merge mult timp la turati joase (adica fara turbina) apare fenomenul de ancrasare a turbinei (depuneri de calamina pe paleti turbinei si pe supapele aferente circuitului de evacuare)
-deci motoarele TDI trbuie lucrate an jurul turatiei de 3000rot/min
-eu personal desi am un motor TDI generatie mai veche dar care are an jur de 85000km reali , la aceste turati optin cel mai mic consum si cea mai buna putere Idea
  • lucian

  • Mesaje scrise: 368
  • Locatie: tulcea
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
viu de pe o dacie
deci la 2000-2500 daca merg apare martorul de la CATALIZATOR
la motor z17CDTI
daca merg mai turat
no problem
da creste zgomotul
asta e
in experienta nu din folclor
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Butonul search

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=6837
Skip ads

  • Alex 25

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
am astra g sportive y20dth si scrie in carte ca in oras la o viteza de 60 km/h poti sa mergi cu a 4a ca sa economisesti benzina.. asta vine undeva sub 2000 rpm 1700 1800 nu stiu exact maine iti zic.. in orice caz mersul subturat difera de la o masina la alta !
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
La orice masina, fie ea diesel sau benzinar, trebuie sa simti unde lucreaza motorul mai "rotund". Unii cu deficiente de auz se descurca mai bine la partea cu simtitul Razz . La 1,6 benzina, opel, acea zona era in jurul turatiei de 2100 rpm +/- 100 rpm. La diesel 2,4 alfa, simteam acea zona la 2000. La 2200 deja cerea alta treapta.
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Alex 25 a scris:am astra g sportive y20dth si scrie in carte ca in oras la o viteza de 60 km/h poti sa mergi cu a 4a ca sa economisesti benzina.. asta vine undeva sub 2000 rpm 1700 1800 nu stiu exact maine iti zic.. in orice caz mersul subturat difera de la o masina la alta !


alex, daca o sa mergi in treapta a 4-a cu 1700 - 1800 turatii, sigur o sa imputi turbina de calamina si alte depuneri... turbo la motorul tau, intra pe la 1800 - 2000 de ture si lucreaza la parametri normali dupa 2000 rpm. deci, recomand (am acelasi motor) sa mergi la o turatie medie de minim 2000 rpm. eu schimb asa: din a doua in a treia pe la 35-40 km/h, din a treia in a patra pe la 50-65km/h si schimb in a cincea si la 90-100 km/h mai ales la drum lung. ai dita' mai motoru, nu poti sa mergi cu 1800 rpm. bafta!
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
adware_man a scris:: din a doua in a treia pe la 35-40 km/h, din a treia in a patra pe la 50-65km/h si schimb in a cincea si la 90-100 km/h mai ales la drum lung. ai dita' mai motoru, nu poti sa mergi cu 1800 rpm. bafta!

daca schimbi la 50-60 din a 3-a in a 4-a o sa ai surpriza ca-ti cere imediat pe a 3-a..Wink..la 60kmph intr-a 4-a ai fix 1400rpm , turatie la care motorul asta nu e prevazut sa urce..
in treapta a1-a si a 2-a, poti sa schimbi si sa urci cam cat vrei tu..poti schimba si la 1500rpm..impactul asupra turbinei e minim.....dar..sa urici cu a 3-a pana la 55-60 si sa bagi a4-a e moarte curata pentru el..
schimba din a 3-a intr-a 4- la minim 65kmph..astfel incat viteza a 4-a sa plece macar de la 1700rpm..sa poata urca..
intr-adevar..se poate merge usor si cu a 4-a la 60kmph, daca nu vrei sa accelerezi..ci doar mergi asa cand nu e aglomerat in oras continu..daca vrei sa accelerezi, schimba a 3-a..urci pana la 70 si dupa a 4-a..e mai sanatos..
nu sunt de acord nici eu cu schimbarile la 3000rpm..(e cam 2/3 din turatia maxima efectiva a motorului..la benzinare cu 7000rpm maxim, tot la 3000 schimbi si la asta la 4500 max, tot la 3000?..)..cred ca in vitezele mici 1-2-3 poti schimba pe la 2200...iar la 3-4-5 pe la 2500rpm.., e suficient..
Skip ads

  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
nicholas886 a scris:
adware_man a scris:: din a doua in a treia pe la 35-40 km/h, din a treia in a patra pe la 50-65km/h si schimb in a cincea si la 90-100 km/h mai ales la drum lung. ai dita' mai motoru, nu poti sa mergi cu 1800 rpm. bafta!

daca schimbi la 50-60 din a 3-a in a 4-a o sa ai surpriza ca-ti cere imediat pe a 3-a..Wink..la 60kmph intr-a 4-a ai fix 1400rpm , turatie la care motorul asta nu e prevazut sa urce..
in treapta a1-a si a 2-a, poti sa schimbi si sa urci cam cat vrei tu..poti schimba si la 1500rpm..impactul asupra turbinei e minim.....dar..sa urici cu a 3-a pana la 55-60 si sa bagi a4-a e moarte curata pentru el..
schimba din a 3-a intr-a 4- la minim 65kmph..astfel incat viteza a 4-a sa plece macar de la 1700rpm..sa poata urca..
intr-adevar..se poate merge usor si cu a 4-a la 60kmph, daca nu vrei sa accelerezi..ci doar mergi asa cand nu e aglomerat in oras continu..daca vrei sa accelerezi, schimba a 3-a..urci pana la 70 si dupa a 4-a..e mai sanatos..
nu sunt de acord nici eu cu schimbarile la 3000rpm..(e cam 2/3 din turatia maxima efectiva a motorului..la benzinare cu 7000rpm maxim, tot la 3000 schimbi si la asta la 4500 max, tot la 3000?..)..cred ca in vitezele mici 1-2-3 poti schimba pe la 2200...iar la 3-4-5 pe la 2500rpm.., e suficient..


de acord... din a 3-a in a 4-a se intampla sa schimb pe la un 60-65 numai in oras cand e aglomerat, adica dimineata cand merg la munca, si seara cand ma intorc... altfel, sigur ca ma duc pe la 2400-2500 rpm inainte sa ii dau a 4-a.
  • madalyn2009

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
se considera subturat sub 1800 de la a 2 treapta in sus( sa pici cu a 2 la 1800 inseamna sa o turezi foarte mult in prima treapta si nu recomandat).
schimbat 1 treapta : 2000-2200 rpm-20 km/h
schimbat 2 treapta: 2500-3200 rpm-45-60km/h
schimbat 3 treapta: 2600-3200 rpm- 65-80km/h
schimbat 4 treapta: 3000- 3200 rpm-105-115 km/h
a 5, ii dai cat te lasa domnu politai. aceste turatii le folosesc la mers normal.
motor Z17DTL
  • Alex 25

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
daca schimbi 4->5 la 3000 rpm te trezesti ca iti suiera turbina mai ales daca nu e cald motorul. Eu plec dimineata la lucru si direct la drum lung nu oras. Schimb 5 la 100 km/h adica pe la 2500 turatii. Y20dth. nu stiu motorul de 1.7 cum merge. Noroc
  • madalyn2009

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Alex 25 a scris:daca schimbi 4->5 la 3000 rpm te trezesti ca iti suiera turbina mai ales daca nu e cald motorul. Eu plec dimineata la lucru si direct la drum lung nu oras. Schimb 5 la 100 km/h adica pe la 2500 turatii. Y20dth. nu stiu motorul de 1.7 cum merge. Noroc

la 3000 sau peste schimb numai cand a ajuns motorul la cel putin 80 de grade. cand e motorul rece schimb intre 2300 si 2500 rpm. Very Happy
Skip ads

  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Mersul subturat inseamna alegerea unei turatii a motorului sub plaja optima pentru cuplul maxim al motorului in cazul unui diesel.
De exemplu un motor are cuplu maxim intre 1700 si 2500 rot/min.
Daca vom schimba vitezele la o turatie sub 1700 rot/min atunci se considera a fi mers subturat. acelasi lucru e valabil si pentru mersul constant.

Practic la aceste rot mici turbo nu mai reuseste sa introduca presiune suplimentara in pistoane si astfel in timp injectoarele se infunda , consumul va fi mai mare iar EGR-ul va necesita o curatare mai amanuntita.
acelasi lucru se intampla si cu motoarele pe benzina deoarece ele au cuplu maxim la turatii mult mai inalte decat in cazul celor diesel ( de ex 3500 rot/min).
In consecinta schimbatul vitezelor si implicit mersul constant ar trebui sa se faca la turatii apropiate de cele optime pentru obtinerea valorii maxime a cuplului motor.

Atentie! In oras nu se va putea merge constant la aceeasi turatie datorita traficului. Dar putem schimba vitezele la turatiile conform cerintelor motorului.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Injectoarele nu se infunda in urma arderii amestecului carburant prea bogat in motorina, tine cont ca ele lucreaza la presiune foarte mare si ca sa se infunde trebuie sa intre mizerie in ele dinspre pompa de injectie. DA, se depune calamina care strica amprenta jetului de combustibil, sa zicem conicitatea acestuia... astfel scazand eficienta injectorului. Acelasi lucru se intampla daca motorina are apa in ea si masina sta o perioada mai mare de timp oprita, favorizand astfel formarea ruginei in injector.
  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Hai sa-ti spun ceva interesant. Vorbind si eu cu niste mecanici mi-au spus ca injectoarele au un sistem propriu de autocuratare prin presiunea suplimentara alimentata de turbo.
Practica daca se va merge subturat presiunea in injectoare va fi mai mica si implicit va favoriza depunerea calaminei.
Tu ai dreptate cu prezenta apei. Dar nu trebuie sa neglijam acest aspect al turatiei motorului.
Eu am avut un Logan diesel cu care am mers exemplar schimband la turatii peste 2500 de ture si pastrand turatia constanta in mers(pe cat posibil) peste 2000 de rot/min. nu am avut probleme nicodat acu injectoarele desi erau recunoscute la Logan ca fiind cele mai slabe din acest punct de vedere.
Un alt prieten de al meu care a avut aceeasi motorizare, el cumparand masina odata cu mine, a avut probleme cu injectoarele si cu EGR datorita mersului subturat adica el schimba vitezele la turatii sub 2000 de rot/min.

Judeca si tu cum e mai bine turat sau subturat?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu am zis ceva in legatura cu mersul turat/subturat, doar te-am corectat un pic in ceea ce priveste infundatul injectoarelor.
In ceea ce priveste mersul subturat, in opinia mea te anunta masina (trepidatii, fun in esapament, lipsa putere) cand nu-i place turatia cu care mergi si va trebui sa treci intr-o treapta inferioara, evident.
  • madalyn2009

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Eu nu am zis ceva in legatura cu mersul turat/subturat, doar te-am corectat un pic in ceea ce priveste infundatul injectoarelor.
In ceea ce priveste mersul subturat, in opinia mea te anunta masina (trepidatii, fun in esapament, lipsa putere) cand nu-i place turatia cu care mergi si va trebui sa treci intr-o treapta inferioara, evident.

Eu as zice ca e bine sa mai stai si cu ochii pe turometru din cand in cand, ca daca astepti sa tremure atunci e de rau, deja a ajuns la o turatie mult prea mica masina putand sa traga si in relanti chiar si in treapta a 3 fara sa tremure fiindca se tureaza singura.
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Mai e si ce se cere de la motor. Sa luam exemplu de la cutia automata si softul ei. De ex. la o accelerare usoara se schimba treapta de viteza la 1800 si scade pana in 1500. Daca se accelereaza mai energic atunci creste si turatia la care schimba.
La 1500 in treapta 4 daca se accelereaza usor motorul nu va fi deranjat dar daca se apasa violent pe acceleratie la 1500 si in treapta a patra atunci motorului nu-i mai place si incepe sa dea semne de motor subturat.
Nu e atat vorba o turatie fixa la care motorul e subturat ci de o relatie intre turatie si ce se cere de la motor.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Ca sa raspund direct la titlu eu merg in 2 regimuri
~1900-2500 cu motoru rece
~1900-4000 cu motoru cald.
Cat despre discutiile colegilor de mai sus...cu subturat...nesubturat...nu comentez. Consider termenul prost folosit in context.

Adi G.
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
MaxDDM a scris:Hai sa-ti spun ceva interesant. Vorbind si eu cu niste mecanici mi-au spus ca injectoarele au un sistem propriu de autocuratare prin presiunea suplimentara alimentata de turbo.
Practica daca se va merge subturat presiunea in injectoare va fi mai mica si implicit va favoriza depunerea calaminei.


1. De curiozitate, ia intreaba-i pe mecanicii aia cum se face curatarea unui injector care e presurizat in permanenta la minim 1250bari cu presiune de 0.6 bari furnizati de turbina?
2. Presiunea in rampa comuna este constanta, nu este influentata de turatia motorului.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR