Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Tot iti trebuie rapoartele cutiei de viteze.
Am gasit pe net niste rapoarte ale unei cutii cu 6 trepte pentru a-ti face o idee.
First: 3.769
Second: 2.040
Third: 1.365
Fourth: 1.048
Fifth: 0.846
Sixth: 0.707

Asadar trebuie sa schimbi treapta unde cuplu*raport curent < cuplu* raport superior (sau ti se termina turatia)
Uite o formula simpla : ce cuplu trebuie sa ai in treapta superioara trebuie sa fie mai mare cu raport curent/raport superior
Adica pentru treapta a 2-a trebuie sa ai cuplu cu 3.769/2.040 = 1.85 mai mare pentu a avea aceeasi acceleratie.
Adica daca schimbi a 1-a la 4500 unde ai 300Nm, ar trebui ca in a 2-a sa ai 555Nm ca sa accelerezi la fel. Cum in toata plaja nu ajungi la aceasta valoare trebuie sa schimbi a 1-a cat mai sus.
Daca schimbi a 2-a la 4500 unde ai 300Nm trebuie ca in a 3-a sa ai 2.040/1.365 1.5 mai mare = 450 Nm. Cum valoarea asta iarasi deabia o atingi la 2700 rpm unde e maxima, a 2-a trebuie schimbata tot la 4500

Rationamentul poti sa il faci folosind rapoartele cutiei tale si pentru celelalte trepte ca sa aflii unde trebuie sa schimbi pentru o acceleratie maxima.
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ia vedeti daca nu iese mai bine daca schimba chiar pe rosu, adica la 5000.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
La 5000 nu am, pentru ca mi s-a taiat in a 5-a pe la 4650. Daca ar fi sa urmaresc graficul ar fi fost undeva la 200Nm.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cu un pic de rabdare si Photoshop, putem obtine exact poza pe care a postat-o Cristi intr-o pagina anterioara.
Cum?
Am curba de cuplu a motorului, pe care o "turtesc" pentru fiecare dintre rapoarte.
Acolo unde curba X trece sub curba X+1, trebuie sa schimbam in treapta superioara.
Voi incerca mai pe seara, daca nu face careva intre timp, chiar pe graficul lui Dodo.
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Eu am gasit rapoartele astea, pe opel info:

1. 3,818
2. 2,053 1.86 241Nm ~4700RPM
3. 1,302 1.57 286Nm ~4700RPM
4. 0,959 1.35 333Nm 4250RPM
5. 0,744 1.28 351Nm 4000RPM
6. 0,614 1.21 371Nm 3900RPM (nu ca ar mai conta)

Iar Dyno e asta:
http://img4.imageshack.us/i...7193/86351824.jpg

Am inteles ideea lui Slick, si, daca o generalizez, aflu cuplul pe care il caut daca impart cuplul maxim la raportul din coloana 2, pe care l-am pus in coloana 3. In coloana 4 gasesc turatiile care ma intereseaza. E corect? Parca ceva lipseste.
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu e complet pentru ca va conta si la ce turatie (cuplu) revine motorul odata ce schimbi treapta. Graficul lui maiandrei iti va da turatiile optime de schimbat viteza.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am reusit sa fac toate calculele.



P.S. Cine vrea excell-ul, il pot da prin mail.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Deci in cazul tau 1,2 trebuie schimbat la 5000
3 la 4200
4,5 la 4000

Acum ca putem calcula usor, hai sa facem niste grafice comparative cu cuplu la roata vs. viteza schimband in momentul optim pentru niste motoare diesel si benzina de puteri apropiate. Z17DTH vs. Z16XEP, Z18XER vs Z19DTH Z16XER vs Z19DT
Sa luam in calcul ca la Diesel din cauza cutiei de viteze proiectate pentru un cuplu mai mare si cu randament mai mic se mai pierde 5-10% din cuplu in plus fata de benzina, si ca de obicei un diesel e cu 100kg mai greu decat motorul echivalent pe benzina, deci inca 5-7% penalizare pentru diesel la acceleratia in conditii reale. Curba asta spune tot despre cat de bine se vor misca masinile.
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cristi, randamentul transmisiei poti sa-l consideri drept unitar, in ambala cazuri (sa zicem, 0.98 )
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cum sa-l consideri unitar?
http://www.youtube.com/watch?v=j8R6UfkT33A
Astia 40 de cai de aici unde s-au pierdut? Conform acestui dyno se pierde 20% din puterea motorului. La cutiile de la motoarele pe benzina aspirate se pierde semnificativ mai putin, cam 10%.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Lasa tubu' You (noua "facultate" pe net...) si crede-ma pe cuvant... Wink
Oricum, nu exicta diferente sensibile de la banzina la mortorina, de multe ori au aceleasi cutii (cu raportul final modificat)
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu are nimeni o fisa DYNO reala pentru Z18XER? As vrea sa le bag in spreadsheet sa vad ce apare.
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat




Z18XER si Z19DTH pe acelasi dyno. Cu gri sunt valorile originale inainte de remapare.

Si rapoartele cutiei pentru F17+ CR
axle ratio 3,940
1st gear ratio 3,727
2nd gear ratio 2,136
3rd gear ratio 1,414
4th gear ratio 1,121
5th gear ratio 0,890

rolling circumf. (m) 1,934
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Merci, diseara pun rezultatul.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Z18XER


Z19DTH


In dreapta jos am facut si o simulare de timpi, pornind de la cuplu si viteze pe interval de RPM, versus masa masinii si raza rotii. Culmea e ca simularea a iesit destul de precisa, desi samplingul pe RPM este destul de larg. Am pus o secunda pentru schimbat viteza.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
De fapt eu asta vroiam:

Se vede ca in afara de prima treapta, in care oricum nu poti accelera la maxim cu 1,9 pentru ca patinezi, cuplul la roata e cam acelasi la orice viteza.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Foarte corect graficul. O singura precizare: cu anvelopele de vara bine incalzite nu prea patinez in treapta I, se duce glont pana pe la 4000RPM.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pe de alta parte e foarte posibil sa nu dea motorul tot cuplul in prima treapta.
  • Deathman

  • Mesaje scrise: 493
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Ceva e putred in legatura cu timpii pe reprize atat de apropiati intre Z18XER si Z19DTH. O sa explic si de ce sustin asta:
La 80 km/h roata face 669.1 rpm. Asta inseamna ca in treapta a IV-a Z18XER ar avea ~3000 rpm si are un cuplu la roata de 583Nm, iar Z19DTH ar avea ~2350 rpm si are un cuplu la roata de 882Nm. In treapta a V-a lucrurile ar sta cam asa: Z18XER ~2350 rpm si ~410Nm la roata, iar Z19DTH ~1820 rpm si >500Nm la roata. Date fiind cuplurile astea si turatiile, timpii n-au cum sa fie ~ egali.
Oricat de fan benzina sunt, trebuie s-o spun din nou, desi am mai spus-o, dieselul da clasa benzinei cand vine vorba de timpi pe reprize la motoare de puteri apropiate.
Inca o chestie legata de timpii aia: cum ai scos timpii pe fiecare viteza in parte si pe intervale de turatie ?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Niciodata n-o sa iasa bine daca vei compara timpii 60-100 sau 80-120 intr-o anumita treapta.
Daca o sa calculezi 60-100 sau 80-120 cu fiecare masina in ce treapta se simte bine atunci vei avea rezultate apropiate. Pana la urma asta e important.
1,8 o sa scoata 80-120 cam in 10s in treata 4, dar in 3 scoate undeva sub 7s
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Chestionar

Chestionarul ramane neschimbat deocamdata
benzina 53%
motorina 46%
915 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR