- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Tot iti trebuie rapoartele cutiei de viteze.
Am gasit pe net niste rapoarte ale unei cutii cu 6 trepte pentru a-ti face o idee.
First: 3.769
Second: 2.040
Third: 1.365
Fourth: 1.048
Fifth: 0.846
Sixth: 0.707
Asadar trebuie sa schimbi treapta unde cuplu*raport curent < cuplu* raport superior (sau ti se termina turatia)
Uite o formula simpla : ce cuplu trebuie sa ai in treapta superioara trebuie sa fie mai mare cu raport curent/raport superior
Adica pentru treapta a 2-a trebuie sa ai cuplu cu 3.769/2.040 = 1.85 mai mare pentu a avea aceeasi acceleratie.
Adica daca schimbi a 1-a la 4500 unde ai 300Nm, ar trebui ca in a 2-a sa ai 555Nm ca sa accelerezi la fel. Cum in toata plaja nu ajungi la aceasta valoare trebuie sa schimbi a 1-a cat mai sus.
Daca schimbi a 2-a la 4500 unde ai 300Nm trebuie ca in a 3-a sa ai 2.040/1.365 1.5 mai mare = 450 Nm. Cum valoarea asta iarasi deabia o atingi la 2700 rpm unde e maxima, a 2-a trebuie schimbata tot la 4500
Rationamentul poti sa il faci folosind rapoartele cutiei tale si pentru celelalte trepte ca sa aflii unde trebuie sa schimbi pentru o acceleratie maxima.
Am gasit pe net niste rapoarte ale unei cutii cu 6 trepte pentru a-ti face o idee.
First: 3.769
Second: 2.040
Third: 1.365
Fourth: 1.048
Fifth: 0.846
Sixth: 0.707
Asadar trebuie sa schimbi treapta unde cuplu*raport curent < cuplu* raport superior (sau ti se termina turatia)
Uite o formula simpla : ce cuplu trebuie sa ai in treapta superioara trebuie sa fie mai mare cu raport curent/raport superior
Adica pentru treapta a 2-a trebuie sa ai cuplu cu 3.769/2.040 = 1.85 mai mare pentu a avea aceeasi acceleratie.
Adica daca schimbi a 1-a la 4500 unde ai 300Nm, ar trebui ca in a 2-a sa ai 555Nm ca sa accelerezi la fel. Cum in toata plaja nu ajungi la aceasta valoare trebuie sa schimbi a 1-a cat mai sus.
Daca schimbi a 2-a la 4500 unde ai 300Nm trebuie ca in a 3-a sa ai 2.040/1.365 1.5 mai mare = 450 Nm. Cum valoarea asta iarasi deabia o atingi la 2700 rpm unde e maxima, a 2-a trebuie schimbata tot la 4500
Rationamentul poti sa il faci folosind rapoartele cutiei tale si pentru celelalte trepte ca sa aflii unde trebuie sa schimbi pentru o acceleratie maxima.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Cu un pic de rabdare si Photoshop, putem obtine exact poza pe care a postat-o Cristi intr-o pagina anterioara.
Cum?
Am curba de cuplu a motorului, pe care o "turtesc" pentru fiecare dintre rapoarte.
Acolo unde curba X trece sub curba X+1, trebuie sa schimbam in treapta superioara.
Voi incerca mai pe seara, daca nu face careva intre timp, chiar pe graficul lui Dodo.
Cum?
Am curba de cuplu a motorului, pe care o "turtesc" pentru fiecare dintre rapoarte.
Acolo unde curba X trece sub curba X+1, trebuie sa schimbam in treapta superioara.
Voi incerca mai pe seara, daca nu face careva intre timp, chiar pe graficul lui Dodo.
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Eu am gasit rapoartele astea, pe opel info:
1. 3,818
2. 2,053 1.86 241Nm ~4700RPM
3. 1,302 1.57 286Nm ~4700RPM
4. 0,959 1.35 333Nm 4250RPM
5. 0,744 1.28 351Nm 4000RPM
6. 0,614 1.21 371Nm 3900RPM (nu ca ar mai conta)
Iar Dyno e asta:
http://img4.imageshack.us/i...7193/86351824.jpg
Am inteles ideea lui Slick, si, daca o generalizez, aflu cuplul pe care il caut daca impart cuplul maxim la raportul din coloana 2, pe care l-am pus in coloana 3. In coloana 4 gasesc turatiile care ma intereseaza. E corect? Parca ceva lipseste.
1. 3,818
2. 2,053 1.86 241Nm ~4700RPM
3. 1,302 1.57 286Nm ~4700RPM
4. 0,959 1.35 333Nm 4250RPM
5. 0,744 1.28 351Nm 4000RPM
6. 0,614 1.21 371Nm 3900RPM (nu ca ar mai conta)
Iar Dyno e asta:
http://img4.imageshack.us/i...7193/86351824.jpg
Am inteles ideea lui Slick, si, daca o generalizez, aflu cuplul pe care il caut daca impart cuplul maxim la raportul din coloana 2, pe care l-am pus in coloana 3. In coloana 4 gasesc turatiile care ma intereseaza. E corect? Parca ceva lipseste.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Deci in cazul tau 1,2 trebuie schimbat la 5000
3 la 4200
4,5 la 4000
Acum ca putem calcula usor, hai sa facem niste grafice comparative cu cuplu la roata vs. viteza schimband in momentul optim pentru niste motoare diesel si benzina de puteri apropiate. Z17DTH vs. Z16XEP, Z18XER vs Z19DTH Z16XER vs Z19DT
Sa luam in calcul ca la Diesel din cauza cutiei de viteze proiectate pentru un cuplu mai mare si cu randament mai mic se mai pierde 5-10% din cuplu in plus fata de benzina, si ca de obicei un diesel e cu 100kg mai greu decat motorul echivalent pe benzina, deci inca 5-7% penalizare pentru diesel la acceleratia in conditii reale. Curba asta spune tot despre cat de bine se vor misca masinile.
3 la 4200
4,5 la 4000
Acum ca putem calcula usor, hai sa facem niste grafice comparative cu cuplu la roata vs. viteza schimband in momentul optim pentru niste motoare diesel si benzina de puteri apropiate. Z17DTH vs. Z16XEP, Z18XER vs Z19DTH Z16XER vs Z19DT
Sa luam in calcul ca la Diesel din cauza cutiei de viteze proiectate pentru un cuplu mai mare si cu randament mai mic se mai pierde 5-10% din cuplu in plus fata de benzina, si ca de obicei un diesel e cu 100kg mai greu decat motorul echivalent pe benzina, deci inca 5-7% penalizare pentru diesel la acceleratia in conditii reale. Curba asta spune tot despre cat de bine se vor misca masinile.
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cum sa-l consideri unitar?
http://www.youtube.com/watch?v=j8R6UfkT33A
Astia 40 de cai de aici unde s-au pierdut? Conform acestui dyno se pierde 20% din puterea motorului. La cutiile de la motoarele pe benzina aspirate se pierde semnificativ mai putin, cam 10%.
http://www.youtube.com/watch?v=j8R6UfkT33A
Astia 40 de cai de aici unde s-au pierdut? Conform acestui dyno se pierde 20% din puterea motorului. La cutiile de la motoarele pe benzina aspirate se pierde semnificativ mai putin, cam 10%.
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- Deathman
- **
- 493 mesaje
- din 28 Sep 2008
- Astra 2002 Z16SE
- Arad
Deathman
- Mesaje scrise: 493
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2008
- Mesaj Privat
Ceva e putred in legatura cu timpii pe reprize atat de apropiati intre Z18XER si Z19DTH. O sa explic si de ce sustin asta:
La 80 km/h roata face 669.1 rpm. Asta inseamna ca in treapta a IV-a Z18XER ar avea ~3000 rpm si are un cuplu la roata de 583Nm, iar Z19DTH ar avea ~2350 rpm si are un cuplu la roata de 882Nm. In treapta a V-a lucrurile ar sta cam asa: Z18XER ~2350 rpm si ~410Nm la roata, iar Z19DTH ~1820 rpm si >500Nm la roata. Date fiind cuplurile astea si turatiile, timpii n-au cum sa fie ~ egali.
Oricat de fan benzina sunt, trebuie s-o spun din nou, desi am mai spus-o, dieselul da clasa benzinei cand vine vorba de timpi pe reprize la motoare de puteri apropiate.
Inca o chestie legata de timpii aia: cum ai scos timpii pe fiecare viteza in parte si pe intervale de turatie ?
La 80 km/h roata face 669.1 rpm. Asta inseamna ca in treapta a IV-a Z18XER ar avea ~3000 rpm si are un cuplu la roata de 583Nm, iar Z19DTH ar avea ~2350 rpm si are un cuplu la roata de 882Nm. In treapta a V-a lucrurile ar sta cam asa: Z18XER ~2350 rpm si ~410Nm la roata, iar Z19DTH ~1820 rpm si >500Nm la roata. Date fiind cuplurile astea si turatiile, timpii n-au cum sa fie ~ egali.
Oricat de fan benzina sunt, trebuie s-o spun din nou, desi am mai spus-o, dieselul da clasa benzinei cand vine vorba de timpi pe reprize la motoare de puteri apropiate.
Inca o chestie legata de timpii aia: cum ai scos timpii pe fiecare viteza in parte si pe intervale de turatie ?
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Niciodata n-o sa iasa bine daca vei compara timpii 60-100 sau 80-120 intr-o anumita treapta.
Daca o sa calculezi 60-100 sau 80-120 cu fiecare masina in ce treapta se simte bine atunci vei avea rezultate apropiate. Pana la urma asta e important.
1,8 o sa scoata 80-120 cam in 10s in treata 4, dar in 3 scoate undeva sub 7s
Daca o sa calculezi 60-100 sau 80-120 cu fiecare masina in ce treapta se simte bine atunci vei avea rezultate apropiate. Pana la urma asta e important.
1,8 o sa scoata 80-120 cam in 10s in treata 4, dar in 3 scoate undeva sub 7s