Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
In primul rand i-mi cer scuze pentru faptul ca deschid un nou topic dar pe aceasta cale cer un sfat pentru un alt tip pe masina decat opel . Este vorba despre un clio 1.5 Dci . Povestea decurge cam in felul urmator : s-a aprins in bord martorul de la bujii incandescente si a ramas aprins si dupa ce motorul se incalzeste , Am schimbat releul de la bujiile incandescente care s-a dovedit a fi ars ( am facut proba cu cel de la masina mea , astra care se potriveste la mufa) .Am scapat de eroare dar la 6 zile dupa aceasta , martorul s-a aprins din nou si motorul se tureaza pana la 5000 rot/ min singur . Daca apas frana , relantiul revine la normal . Am pus masina pe tester si rezultatul a fost 2 erori la senzorul de la acceleratie si din nou releul de la bujii (care se pare ca s-a ars ). am pus din nou releul de la astra pe clio dar pe tester nu il detecteaza ca fiind functional acesta fiind bun ) . O explicatie data de cel care a facut testul a fost ca releul de la bujiile incandescente are rolul de a transmite curent catre bujii dar si de a masura "niste valori" pe care le trimite inapoi catre ECU ,presupunerea "meseriasului " este aceea ca releul a intrat in scurt si a trimis catre ECU o tensiune mare sau ceva de genul acesta care a dus la arderea vreunei piese din ECU ,iar acesta din urma nu mai poate citi valorile corect . va rog sa va dati o parere daca e posibil sa se fi intamplat asa ! Motorul porneste dar se mentine la un relanti de 1000 rot/min iar martorul de la bujii e aprins in conditiile in care am montat de data asta un releu noi si original
Skip ads

  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Renault-ul e recunoscut pentru cablajul prost pe care il are.Verificati firele care merg in ECU si mufele, ECU pica destul de rar.
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,066
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
ecu are anumite protectii la tensiune mare ( niste porti care limiteaza voltajul pana in 18 v) Putin probabil sa fie ars ecu, mai degraba o siguranta ceva sau mufa poate chiar fir intrerupt.La ecu cedeaza mai degraba lipituri din cauza supraincalzirii sau anumite rezistente ...
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am verificat firele care duc de la releu la ecu si sunt ok dar in momentul in care pun contactul la cele 2 fire i-mi da tensiune de 12v dar, nu are puterea de a aprinde o lampa de control . Plus de asta am facut proba cu un alt releu bun pe care din pacate ECU nu "il vede" si apare eroare de la releu (sper ca din cauza ca nu este pt renault) . Azi am luat unn releu nou pe original sunt curios ce se va intampla si cu asta ,,,,,va tin la curent si sper sa nu fi patit ECU ceva asa cum afirma meseriasul cu toate astea motorul porneste dar i-si tine un relanti mare( 1000-1500 ) . Tot la o siguranta sau o rezistenta se gandea si el .Daca era prajit ecu ar fi trebuit sa nu mai porneasca deloc (cel putin eu asa cred )
  • fan_florea

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
revin cu noutati : am pornit motorul inainte de a monta releul si nu s-a mai aprins nici un bec in bord cu toate ca trebuia sa detecteze lipsa releului . S-a montat releul, am pornit iar ...totul ok .Dupa 10 min de mers in relanti s-a aprins becul in bord si a crescut relantiul la 1000 rot /min .Oprit motorul, pauza 5 min si repornit ,,,,iar ok fara eroare si relanti la 800 .De data asta am lasat-o sa mearga pana au pornit ventilatoarele( deci a ajuns la temperatura de lucru optima).Totul ok fara erori si cu relanti asa cum ar fi trebuit ( 800 rot/min) . azi dimineata am vrut sa plec la drum dar imeziat dupa pornire a reaparut eroarea si relantiul marit .Chiar nu stiu ce sa-i mai fac ....Sfaturi ceva ?
  • andrei_alik

  • Mesaje scrise: 1,066
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2010

  • Mesaj Privat
te pot ajuta cu schema la ecu daca vrei , inclusiv valorile si tensiunile pe fiecare pin ( sa elimini ecu din schema).Ce eroare prezenta ai?
  • B5350

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2019

  • Mesaj Privat
salut ,nu stiu daca o sa mai raspunda colegul dar imi cer scuze daca o sa deranjez . Si eu am un renault simbo,l an 2008 1,5 disel si se aprinde martorul in bord de la sigurante sau bujii cred,si in seara asta se accelera la maxim 5000 de turatii si in mers si la relantii numai cand apas frana nu se mai accelereaza . ce ar putea sa fie ?//?
  • petrescu.robert

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Este posibil un scurt pe unul din becurile de frana verificați toate contactele și becurile din stopurile spate contact pedala frana pe undeva se fura un plus , eu am pãțit nu puteam opri motorul chiar daca scoteam cheile din contact daca dãdea m de ștergãtoare se oprea problema a fost din mufa motorului de servodirecție din 3 fire 2 fãceau scurt
  • dan costea

  • Mesaje scrise: 383
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 x14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2010

  • Mesaj Privat
spira (martor bujii) sta aprinsa tot timpul?CanClip va poate ajuta foarte mult.Tot o problema de cablaj cred ca este,dar este greu sa o localizezi.
  • B5350

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Ms bãieți ,unii spun cã sunt bujiile ,cã ar fi o popa ,mâine merg la service și sa vad ce zice . Va țin la curent .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
petrescu.robert a scris:Este posibil un scurt pe unul din becurile de frana verificați toate contactele și becurile din stopurile spate contact pedala frana pe undeva se fura un plus , eu am pãțit nu puteam opri motorul chiar daca scoteam cheile din contact daca dãdea m de ștergãtoare se oprea problema a fost din mufa motorului de servodirecție din 3 fire 2 fãceau scurt
Speta ta e "cusuta cu ata alba"...,nu cred ca e posibil! Nu vad legatura,logica,intre circuitul stegatoarelor(dupa comutator) si circuitul(cupla) electropompei de servodirectie! Pot accepta orice explicatie cu adevar logic...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR