Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Cica ar trebui sa schimb pivotul (bascula) pe stanga.

Cel original se pare ca e prins in nituri si asta presupune ca respectivele nituri sa fie gaurite si apoi se prinde unul nou cu suruburi. Adevarat?

De asemenea, cum e mai bine pt masina: operatiunea sa fie efectuata cu bascula data jos sau nu?
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
da...asa de face. cele originale sunt nituite, iar cele noi se prind in suruburi. se pot schimba si "pe masina" si date jos, nu e direfenta. vrei sa faci tu operatia?

Idea tre refacuta geometria dupa ce le schimbi


Ultima modificare facuta de Thanatos la Lun 20 Sep, 2004 9:47 am
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
nu,nu o sa ma duc la service. dar ma gandeam ca daca se apuca sa dea gauri si apoi sa dea cu ciocanu in bascula cu ea pusa pe masina nu o strica? sau sa strice altceva...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
hmmmm..... nu o strica.....sti cate gropi ai luat cu basculele alea !!!??? stai linistit ca nu are nimic. daca da cu ciocanu doar sa scoata nitu deja perforat nu'i face nimic, dar o sa vezi ca nu se ajunge acolo. ala iese si cu mana.
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
La mine a facut la fel... a gaurit niturile cu bormasina, a dat un bobarnac cu ciocanul in nituri si au iesit... Dup-aia au pus suruburi si gata treaba... cu totul montat pe masina.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
ok, multumesc pentru raspunsuri.

totusi am o nelamurire:

urmatoarele simptome care se aud pe stanga:
- se aude un troscanit cand pun frana (de fapt cand se opreste masina)
- se aude si cand iau curba pe un drum mai denivelat cu viteza de max 20km/h
- cateodata si cand plec de pe loc dar mai brusc asa

toate astea sunt doar de la pivot sau o fi si amortizorul de vina? pe ala cum il testez?
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
Cica ar trebui sa schimb pivotul (bascula) pe stanga


Cel mai bine schimbi ambii pivoti.

urmatoarele simptome care se aud pe stanga:
- se aude un troscanit cand pun frana (de fapt cand se opreste masina)
- se aude si cand iau curba pe un drum mai denivelat cu viteza de max 20km/h
- cateodata si cand plec de pe loc dar mai brusc asa

toate astea sunt doar de la pivot sau o fi si amortizorul de vina? pe ala cum il testez?


Daca spui ca pivotul trebuie schimbat, mai bine incepi cu asta. E greu de cautat alte cauze pt simtomele descrise; ele pot fi lejer cauzate de un pivot dus.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Vezi si la bieleta antiruliu.
La viteze mici si in viraj cam de acolo ar putea veni troncanitul...
pivotii de obicei troncane mai tot timpul pt ca sint multe denivelari (chiar daca astia au mai asfaltat Laughing )
Skip ads

  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
gata! l-am schimbat. Very Happy

de aici erau problemele....
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Cam cate ore dureaza schimbarea unui pivot inferiori de pe bascula masinii pe care sunt prinsi pivotii in nituri ? Burghiul bormasinii de gaurit de cat (ce diametru) trebuie sa fie? Va intreb caci vreau sa-mi schimb si eu pivotii inferiori la masina mea opel astra g y 17 dt.
Apropos, cum se verifica daca pivotul are joc si daca nu mai este ok (in afara de spargerea burdufului ce acopera pivotul), fara a desface piulita autoblocanta ce prinde pivotul de fuzeta masinii ?
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Si scuze de anagramarea de mai sus, am scris in graba.
  • nila04rrw

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=1168
daca nu stii exact dimensiunea gaurilor de la bascula foloseste un burghiu cu acelasi diametru ca al suruburilor care ti-au venit cu noul pivot.
Skip ads

  • TudorP

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2007

  • Mesaj Privat
nicu.costinesti a scris:Cam cate ore dureaza schimbarea unui pivot inferiori de pe bascula masinii pe care sunt prinsi pivotii in nituri ? Burghiul bormasinii de gaurit de cat (ce diametru) trebuie sa fie? Va intreb caci vreau sa-mi schimb si eu pivotii inferiori la masina mea opel astra g y 17 dt.
Apropos, cum se verifica daca pivotul are joc si daca nu mai este ok (in afara de spargerea burdufului ce acopera pivotul), fara a desface piulita autoblocanta ce prinde pivotul de fuzeta masinii ?


Maximum 1 ora pe fiecare parte, daca ai sculele potrivite. Spiralul (burghiul) trebuie sa fie de 6 mm., dar te sfatuiesc sa dai prima oara gaura cu un spiral de 4, dupa aceea sa majorezi cu 6. Suie masina pe cric si misca roata inainte / inapoi cu ambele maini tinand mainile la "ora 12" si "ora 6". Daca sunt dusi pivotii, ar trebui sa aiba joc. In mare, ar trebui sa ai : cheie roti, fixa si inelara de 10, inelara cotita de 17 sau 19, (nu mai stiu exact) si bormasina. Succes !
  • nila04rrw

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
eu stiam ca daca ridici masina pe cric si tragi de roata de 12 si de la 6 se verifica jocul rulmentilor.mie ,la service mi-au ridicat masina pe elevator si au bagat un levier intre bascula si lagarul de prindere al pivotului de pe jamba(fuzeta). apasand(nu prea tare , la simtul mainii) pe levier, daca se departeaza una de cealalta, e dus pivotul, daca nu e ok. si vezi ca prinderea pe capatul pivotului s-ar putea sa fie cu surub cu cap imbus, la mine asa e.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Buuun...pana acum am inteles cum se face acasa si de unul singur. Mai am o singura intrebare/dilema la ansamblarea pivotului nou:
capetele suruburilor filetate cu piulitele trebuie sa fie orientate in sus, sau in jos la introducerea lor in bascula?
Sau altfel spus, suruburile pivotului se introduc in bascula si pivot la montare de sus in jos , sau de jos in sus ?
Voi cum le-ati montat pe masina ?
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
de sus in jos se monteaza suruburile la pivot, pt ca daca doamne fereste ti-se desububeaza pilitele sa nu cada in ultima instanta surubul. este logic Wink
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat cu pivotii, i-am schimbat pe amandoi acasa in curte. Am dat basculele pe rand jos si am efectuat operatia cu bormasina, iar niturile au iesit superfrumos afara. Apoi am pus suruburi in locul niturilor. Mai greu a fost la remontarea basculelor la loc, a trebuit sa strang piulitele si cu piciorul Smile Si ca sa fie totul superbeton, am pus si pasta de blocare pe filetele suruburilor. Acum pot schimba din nou pivotii daca voi dori, fara sa mai dau basculele jos, numai prin desfacerea suruburilor de pe bascula si fuzeta.
Multumesc colegilor de pe forum pentru indrumare.
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
cel mai elegant era daca schimbai bascula cu tot cu pivot pt ca daca te lasa bucsile de la bascula tot treb sa o dai jos;) si la cat sunt basculele cu bucsi pe ele si pivot(in jur de 300 roni) eu cred ca ar merita investitia
  • dumitru florin

  • Mesaje scrise: 745
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2004 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2008

  • Mesaj Privat
krashy22 a scris:cel mai elegant era daca schimbai bascula cu tot cu pivot pt ca daca te lasa bucsile de la bascula tot treb sa o dai jos;) si la cat sunt basculele cu bucsi pe ele si pivot(in jur de 300 roni) eu cred ca ar merita investitia


la mine vectra c nu vin pivoti separat...am burduful la un pivot spart si am innebunit cand am auzit ca nu vine separat....asa tre sa dau 5-6 mil pe bascula cu totul..
Asa ca sunte-ti niste baftosi
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Sincer, eu am luat cei mai ieftini pivoti FRAP (pana intr-un milion amandoi- made in Italia) si merg brici si asa am economisit cateva milioane bune.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR