Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • badabim

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Salut! Sunt posesorul unui opel insignia disel 2009 ,131 cp! Recent mi-a aparut in bord mesajul cu Service Soon si masina nu se mai accelereaza! Am fost la tester si singura eroare a fost ceva legat de "air presure , performance" ! Am comandat un debidmetru nou si inainte de a-l achita l-am montat pe masina pt a fi sigur ca de acolo este problema! Din pacate cu debidmetru nou problema persista! Am renuntat a cumpara debidmetrul nou si l-am montat pe cel vechi! Surprinzator masina a inceput din nou sa traga ,sa se accelereze! Acum ma macina gandul ca din clipa in clipa ma va lasa iar! Aveti vreo sugestie sau vreun sfat? O zi buna! Va multumesc
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Furtunul de la intercooler fisurat.
Verifica!
  • badabim

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2016

  • Mesaj Privat
Nu este fisurat! Doar ce am verificat acum! Alta rezolvare ai?ms mult
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Codul exact il stii?
Poate fi si de la galeria de admisie...,insa codul de eroare cred ca va desluși misterul...
Skip ads

  • badabim

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2016

  • Mesaj Privat
P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem nu sunt 100% sigur dar parca asta scria pe tester! multumesc
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Ai inlocuit de curand filtrul de aer?
  • badabim

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2016

  • Mesaj Privat
in iulie am facut revizia si am schimbat uleiul si filtrele inclusiv cel de aer! de fel sunt mai tipicar cand vine vorba de revizii si chestii de genul....
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
L-ai verificat si pe acesta?
El este primul element in admisia/debitului de aer in sistem...
Cumva ai schimbat "marca" sau ai mers pe "clasic"...?
Skip ads

  • badabim

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2016

  • Mesaj Privat
nu mai stiu exact marca ... de obicei la magazinul de piese mi se cere talonul si in functie de serie mi-a dat toate filtrele! sa zic desi nu sunt sigur ca era de la MAN (o cutie verde ) ! imi amintesc ca in ziua aceea eram un pic pe fuga si am lasat masina in service deci nu am asistat la schimbul de filtru ....sa nu il fi schimbat cei de acolo?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
clau70 a scris:
clau70 a scris:Aseara, pentru ca am ajuns spre ora inchiderii nu prea au avut timp sa verifice mai nimic... decat vizual pentru ceva scapari de aer, au pus MDI au sters eroarea si au facut reinvatarea senzorului. Luna viitoare cand ma duc la revizie sper sa fac o verificare mai amanuntita. Singura eroare a fost P2453... dar avand in vedere ca de 2 ani nu mai aparuse nici o eroare, se accepta Smile .


Dupa eroarea de mai sus, saptamana trecuta am descoperit o posibila cauza a ei. In ultima perioada sesizasem un gol turbo mai pronuntat al masinii, iar in ultima saptamana si un zgomot (fasait + haratit... ca o morisca) la accelerare. Apoi am observat ca da cu ceva gaze de esapament prin zona turbinei... am dat jos capacul de izolare fonica a motorului, am desfacut protectia termica a turbinei si am observat ceva urme de afumatura prin zona aia. Cand am pus tubulara pe piulita de sus care prinde turbina de galerie... ce sa vezi! Se invartea la mana, era slabita. Cand ma uit si la celelalte 2 piulite de sub turbina, alta surpriza... una din ele lipsea. Am pus alta piulita, am strans-o pe cealalta si am scapat de pierderile de gaze si de "morisca" aia.
Eu am schimbat in garantie acum vreo 2 ani turbina... sigur nu au strans bine piulitele, una s-a desfacut si pierdut in timp , iar alta era in curs...

Totusi, acel "turbo lag" accentuat inca persista.


Apropos de turbo lag... vineri seara nu am avut ce face si am pus opcom-ul pe masina (vroiam sa ma uit la incarcarea DPF) si am observat ceva ciudat... la ralanti presiunea ceruta pe turbina era 120kPa (e normal?) si cea livrata era 100kPa, iar debitul de aer cerut era 5.4g/s si cel masurat de MAF era 6.7g/s
La +3000rpm presiunea ceruta pe turbina era 135kPa si cea livrata era 115kPa, iar debitul de aer cerut era 62.2g/s si cel masurat de MAF era 36.0g/s
La turbina, in ralanti vad ca pozitia actuatorului este corecta, 80%ceruta, 80% masurata...
Inainte sa citesc pe valorile astea, am accelerat pe loc motorul pe la 3000 si ceva de rpm timp de aproape 10s si mi-a aparut SVS cu P2282-51
In mers, masina are la accelearare un gol turbo de vreo 2-3s dupa care se infige... trage normal, iar pe la 3200-3300rpm se simt o "cadere" mai abrupta de cuplu... masina trage in continuare, dar parca mai gatuita, urca mai greu in ture. La prima vedere n-am observat nici o pierdere de aer pe admisie sau sa fie obturata pe undeva (am desfacut partea de admisie dintre filtru de aer si turbina, unde e si senzorul MAF), turbina e in mintile ei se invarte usor la mana nu are joc... are pana in 35.000km)...
Ce ar putea fi... senzorul MAF, senzorul de presiune de pe admisie, electrovalva, actuatorul turbinei... altceva?
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@clau...la mine valorile la debitmetru sunt aproape identice la orice turatie. La turnina, la relanti este la fel ca la tine!
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
N-ar trebui ca valoarile cerute si cele livrate/masurate sa fie aproximativ egale?
PrintScreen-urile le-am facut cu masina pe loc, dar mi se pare diferenta mare intre presiunea ceruta pe turbina de 135kPa si cea livrata de 115kPa, de ex. De unde atunci, acel turbo lag pronuntat (care apare si intre schimbarile de trepte) si acea "plafonare" dupa +3200rpm? In mers nu imi da nici o eroare... si "vede" vreo 25km de autostrada zilnic.
Skip ads

  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
In timpul mersului, valorile la turbina tind sa.se egaleze. Nu mai stiu exact care sunt diferentele(daca sunt, sunt foarte mici). Am avut ceva printscreen.uri insa nu le mai gasesc...
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Da, ar trebui ca valorile cerute sa fie aprox egale cu cele livrate, dar golul asta turbo e ceva mai lung decat ar fi trebuit sa fie, sau cum era inainte... turbina livreaza cu intarziere presiune.
Ce am mai observat eu la rezervorul de vacuum e ca daca te uiti prin el se vede dintr-o parte in alta si indiferent din ce parte sufli, zici ca sufli printr-o teava Shocked .
  • Adi4Opel

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
@clau70: daca ai codul de eroare P2282-51 atunci este posibil sa ai furtunul crapat (nr 10 din poza) sau verifica colierul cu nr 7 din poza.

  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Asta e o eroare data pe senzorul MAF, care poate fi si din cauza unei pierderi de presiune pe circuitul de admisie, dar deocamdata nu am gasit nici o pierdere... m-am uitat pe tot traseul admisiei si nu am sesizat nimic. In plus, furtunul de la intercooler e un pic diferit la Astra J decat la Insignia... Astra J nu are "boala" Insigniei de a se fisura furtunul.
Vad ca printre cauze, mai pot fi: pompa de vacuum, electrovalva turbo, senzorul MAF...
Luna viitoare ma duc la revizie si poate o sa ii fac o investigatie mai amanuntita.
  • deleted-104153

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Salut! la masina din semnatura Opel insignia disel 2009 ,131 cp! am observat faptul ca daca o fugaresc si o zapacesc putin de cap adica urc pana la viteza de 150 o las inapoi la 100 iar accelerez ca si cum asi face concurs cu cineva iar dupa ce o las jos pana pe la 70-80 si ai dau iar talpa imi apare SVS in bord dar fara limitare de putere,ai dau OK si merge mai departe normal fara probleme ,asta am patito de 2 ori deja,azi am facut o scanare cu OP-com si am avut singura eroare P0234-11 Engime Overboost- Hight Imput.Mentionez faptul ca am clapetele de admisie scoase si in urma cu 2 luni am facut si DPF+EGR Off + putini Cp adaugati. A mai patit cineva asa veva? Vreo solutie de rezolvare? Multumesc anticipat. Apropoo... azi de curiozitate am facut un test de fum la o Statie de ITP si masina in ciuda faptului ca are DPF si EGR OFF se incadreaza foarte bine in normele de poluare Euro 5.
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Etansarea sistemului vacuumatic de actionare al actuatorului turbinei....
Este normal ca masina sa se incadreze la Euro 5 atat timp cat mai ai catalizator..., daca l-ai fi elimina pe acela, atunci...
  • deleted-104153

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc gyzmo , am sa verific , Smile doamne ajuta
  • alex0724

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Insignia 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2016

  • Mesaj Privat
Salutare! Am o bãtaie foarte ciudata in fata la motor de curând am auzit-o se aude si din masina cu geamul coborât iar cand ridic capota se aude in fata motorului momentan nu am nimic pe bord tind sa Menționez ca am motorul dth de 160 de cai am mai avut problema cu limitare de putere si svs dar acum e o problema mecanica. Oare care ar fi problema?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR