imisamals
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2003 elegance
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am o Zafita Y20dth an 2003 Masina se comporta normal trage destul de bine dar uneori in treapta a treia face figura si anume la turatia de 2200- 2400 rot ma baga in scaun (mentionez ca pedala o mentin la pozitia aceea in care era masina la turatia de 2200-2400 si nu o apas mai tare) intre timp turatia creste pana la 2800-2900 simt ca masina are putere mult mai mare imi scade consumul la 5-6 litri/100km si urca foarte usor de la 40km/ora la 80 km/ora si nu creste consumul dar aceste faze mi le face foarte rar. O problema as avea cu senzorul MAP pe care trebuie sa o schimb!
Intrebarea este care ar fi cauza ca imi face acele figuri rareori si de ce nu le face intodeauna daca ar fi ceva normal?
Intrebarea este care ar fi cauza ca imi face acele figuri rareori si de ce nu le face intodeauna daca ar fi ceva normal?
- constructorul
- *
- 16 mesaje
- din 26 Jul 2009
- Zafira 2005 y20dth
- Cluj
constructorul
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2005 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2009
- Mesaj Privat
- peddro
- **
- 226 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Zafira 2002 Z16XE
- Iasi
peddro
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
imisamals
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2003 elegance
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cauze ar fi multe :
Senzor pedala uzat intr-o anumita pozite (mai rar)
Turbina care se da la ulei
Daca patesti sa se tureze incontrolabil trebuie oprit motorul marlaneste dar asa se face ca degeaba scoti tu cheia din contact. Opresti masina (franare) tragi frana de mana, apesi frana, calci ambreiaj, bagi in viteza si dai drumul brusc la pedala ambreiaj.
Explicatia este la modul tu mergi sub zona in care intra turbina dar ea scapa ulei si se aduna, cand intra turbina uleiul pleaca la admisie si ai carburant in plus, deci creste turatia. ECU incearca sa corecteze turatia cu pozitia pedalei dar nu reuseste complet, de aici si consumul afisat este mai mic.
Atentie mare !
Daca nu opresti motorul repede el va merge pe uleiul din baie pana se va gripa, adica nu mai ai ce repara, cumperi altul !
Verifici periodic daca ai ulei pe joja si daca nu sta turata in plus, este posibil sa pape incet dar sigur ulei si sondele sa nu mearga bine (bec in bord stins).
Nu stiu cat ai inteles ca la explicatii pe limba tuturor stau prost.
Senzor pedala uzat intr-o anumita pozite (mai rar)
Turbina care se da la ulei
Daca patesti sa se tureze incontrolabil trebuie oprit motorul marlaneste dar asa se face ca degeaba scoti tu cheia din contact. Opresti masina (franare) tragi frana de mana, apesi frana, calci ambreiaj, bagi in viteza si dai drumul brusc la pedala ambreiaj.
Explicatia este la modul tu mergi sub zona in care intra turbina dar ea scapa ulei si se aduna, cand intra turbina uleiul pleaca la admisie si ai carburant in plus, deci creste turatia. ECU incearca sa corecteze turatia cu pozitia pedalei dar nu reuseste complet, de aici si consumul afisat este mai mic.
Atentie mare !
Daca nu opresti motorul repede el va merge pe uleiul din baie pana se va gripa, adica nu mai ai ce repara, cumperi altul !
Verifici periodic daca ai ulei pe joja si daca nu sta turata in plus, este posibil sa pape incet dar sigur ulei si sondele sa nu mearga bine (bec in bord stins).
Nu stiu cat ai inteles ca la explicatii pe limba tuturor stau prost.
imisamals
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2003 elegance
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2007
- Mesaj Privat
omata
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Neamt
- Masina: Zafira 2008 A 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2012
- Mesaj Privat
Am si eu o problema.
La schimbarea vitezei in treapta a 2-a intra cam cu japca,daca o fortez intra caraind,mai ales cand schimb din 3 - 2,daca nu o bruschez intra foarte greu,cu cat e viteza mai mica cu atat intra mai usor in treapta a 2 a.Sa fie din ambreiaj,din timonerie.
Precizez ca am si un joc destul de maricel al schimbatorului de viteze.
La schimbarea vitezei in treapta a 2-a intra cam cu japca,daca o fortez intra caraind,mai ales cand schimb din 3 - 2,daca nu o bruschez intra foarte greu,cu cat e viteza mai mica cu atat intra mai usor in treapta a 2 a.Sa fie din ambreiaj,din timonerie.
Precizez ca am si un joc destul de maricel al schimbatorului de viteze.
- dr_seby2000
- **
- 145 mesaje
- din 16 Jun 2009
- Bihor
dr_seby2000
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Bihor
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2009
- Mesaj Privat
omata a scris:Am si eu o problema.
La schimbarea vitezei in treapta a 2-a intra cam cu japca,daca o fortez intra caraind,mai ales cand schimb din 3 - 2,daca nu o bruschez intra foarte greu,cu cat e viteza mai mica cu atat intra mai usor in treapta a 2 a.Sa fie din ambreiaj,din timonerie.
Precizez ca am si un joc destul de maricel al schimbatorului de viteze.
La schimbarea vitezei in treapta a 2-a intra cam cu japca,daca o fortez intra caraind,mai ales cand schimb din 3 - 2,daca nu o bruschez intra foarte greu,cu cat e viteza mai mica cu atat intra mai usor in treapta a 2 a.Sa fie din ambreiaj,din timonerie.
Precizez ca am si un joc destul de maricel al schimbatorului de viteze.
daca citeai mai sus la om nu ii trage masina tot timpul