dfainis
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2005
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Am schimbat de curand sonda lambda (cea care se afla sub masina pe teava de la toba imediat sub motor).
Dupa ce am facut vreo 200km am facut si eu consumul...ca asa fac mai mereu...
Am avut o surpriza ...consumul a cam crescut....cu vreo 2l/100km...
Se poate ca sa creasca consumul de la sonda lambda ?....
daca da, ce pot face sa-la aduc la normal (initial, cu ea defecta sa zic asa, consuma sub 7 in afara si cam 9.5-10 in oras...cu ac pornit si ceva mai putin cu ac oprit... - eu sunt mai calduros de fel si folosesc ac si acum cand e mai frig -)
Precizez ca nu s-a aprins nici un martor (inainte de a schimba era aprins cel cu emisia de noxe...motorasul verde).
Care e de fapt scopul aceste sonde...si cum influenteaza ea consumul ?
Benzina am bagat de la petrom de 99+ (asa bag de mai mult timp si de la acelasi peco).
Am dat cautare pe forum...dar nu am reusit sa ma lamuresc asupra acestui aspect....
Multumesc.
Ultima modificare facuta de kiby la Sam 25 Nov, 2006 3:23 pm, modificat de 2 ori in total
Dupa ce am facut vreo 200km am facut si eu consumul...ca asa fac mai mereu...
Am avut o surpriza ...consumul a cam crescut....cu vreo 2l/100km...
Se poate ca sa creasca consumul de la sonda lambda ?....
daca da, ce pot face sa-la aduc la normal (initial, cu ea defecta sa zic asa, consuma sub 7 in afara si cam 9.5-10 in oras...cu ac pornit si ceva mai putin cu ac oprit... - eu sunt mai calduros de fel si folosesc ac si acum cand e mai frig -)
Precizez ca nu s-a aprins nici un martor (inainte de a schimba era aprins cel cu emisia de noxe...motorasul verde).
Care e de fapt scopul aceste sonde...si cum influenteaza ea consumul ?
Benzina am bagat de la petrom de 99+ (asa bag de mai mult timp si de la acelasi peco).
Am dat cautare pe forum...dar nu am reusit sa ma lamuresc asupra acestui aspect....
Multumesc.
Ultima modificare facuta de kiby la Sam 25 Nov, 2006 3:23 pm, modificat de 2 ori in total
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
Din cite stiu eu, rolul ei este pur ecologic.
Este un element din zirconiu, imbracat in platina care in prezenta oxigenului genereaza un anumit voltaj...
Cind amestecul de benzina este bogat, inseamna lipsa de O2, deci va avea un voltaj scazut (0.1-0.3 V).
Daca amestecul respectiv contine mai mult O2, va creste si voltajul cam pe la 0.8-09 V.
Voltajul ajunge la ECM, care comanda mai mult sau mai putin amestec, dupa cum am spus mai sus...
Ce e foarte important, o sonda defecta, duce la defectarea catalizatorului...
E adevarat ca ajuta la economia combustibilului, cam in proportie de 10-15 %...
La tine e posibil sa fi fost sonda cea noua, un pic defecta... sau murdara, sau nepotrivita...
Niciodata nu pui sonda universala pe Opel, ca pot fi dimensiuni diferite ale heaterului... deci viteza de raspuns sa fie diferita...
Nu mai faceti greseala sa intrebati vinzatorul de la piese daca e buna pentru voi respectiva piesa...
Ala n-o fi prost sa zica :
- Nu e buna, domne, nu cumpara de la mine...
Este un element din zirconiu, imbracat in platina care in prezenta oxigenului genereaza un anumit voltaj...
Cind amestecul de benzina este bogat, inseamna lipsa de O2, deci va avea un voltaj scazut (0.1-0.3 V).
Daca amestecul respectiv contine mai mult O2, va creste si voltajul cam pe la 0.8-09 V.
Voltajul ajunge la ECM, care comanda mai mult sau mai putin amestec, dupa cum am spus mai sus...
Ce e foarte important, o sonda defecta, duce la defectarea catalizatorului...
E adevarat ca ajuta la economia combustibilului, cam in proportie de 10-15 %...
La tine e posibil sa fi fost sonda cea noua, un pic defecta... sau murdara, sau nepotrivita...
Niciodata nu pui sonda universala pe Opel, ca pot fi dimensiuni diferite ale heaterului... deci viteza de raspuns sa fie diferita...
Nu mai faceti greseala sa intrebati vinzatorul de la piese daca e buna pentru voi respectiva piesa...
Ala n-o fi prost sa zica :
- Nu e buna, domne, nu cumpara de la mine...
- john_taff
- **
- 248 mesaje
- din 10 Apr 2005
- Vectra 1997 XE16XEL
- Timisoara
john_taff
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1997 XE16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2005
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
Foarte probabil...
De ce ai schimbat-o ?
Era defecta, sau murdara ?
Daca doar murdara, poti s-o pui pe cealalta la loc si sa masori tensiunea pe ea.
Apoi pui beru si masori la fel, garantez ca o sa-ti arate mult mai multa tensiune (ma refer la zecimi de volti, deci aveti grija cu ce aparat masurati) ...
In acest fel, calculatorul crede ca este O2 mult si da drumul la mai multa benzina decit e nevoie...
De ce ai schimbat-o ?
Era defecta, sau murdara ?
Daca doar murdara, poti s-o pui pe cealalta la loc si sa masori tensiunea pe ea.
Apoi pui beru si masori la fel, garantez ca o sa-ti arate mult mai multa tensiune (ma refer la zecimi de volti, deci aveti grija cu ce aparat masurati) ...
In acest fel, calculatorul crede ca este O2 mult si da drumul la mai multa benzina decit e nevoie...
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
A mea nu era murdara ci era stricata, afisa cifre haotice intr 0.1 si 1.0 pe tester....
Am pus una universala...la naiba...nici nu stiu ce firma e....
O sa vad cat costa una speciala pentru opel...
Ce firma ar trebui sa caut (producatorii...)...?
Vad totusi ca @gabriel spune ca proportia e de 10-15%...or la mine ar fi cam 30% (vreo 2 l in plus fata de sub 7 initial...)...
O sa mai fac o data proba plin la plin sa vad din nou...adevarul ca s-a mai racit si afara, si apoi o las si vreo 5 min sa se incalzeasca de vreo 4-5 ori pe zii...
Cam cat consuma la relanti masina mea ?...nu am comp de bord ...
Multumesc.
Am pus una universala...la naiba...nici nu stiu ce firma e....
O sa vad cat costa una speciala pentru opel...
Ce firma ar trebui sa caut (producatorii...)...?
Vad totusi ca @gabriel spune ca proportia e de 10-15%...or la mine ar fi cam 30% (vreo 2 l in plus fata de sub 7 initial...)...
O sa mai fac o data proba plin la plin sa vad din nou...adevarul ca s-a mai racit si afara, si apoi o las si vreo 5 min sa se incalzeasca de vreo 4-5 ori pe zii...
Cam cat consuma la relanti masina mea ?...nu am comp de bord ...
Multumesc.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
Alea nu erau haotice, erau normale, in conditiile in care sonda exact asta face : detecteaza O2.
Cind aveai 0.1 nu era O2 in amestec si computerul oprea alimentarea cu benzina, apoi, logic, crestea O2...
Uite aici ceva ce poate sa confirme ca mecanicii aia care au schimbat sonda au vrut doar sa-si vinda piesele...
http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
Cind aveai 0.1 nu era O2 in amestec si computerul oprea alimentarea cu benzina, apoi, logic, crestea O2...
Uite aici ceva ce poate sa confirme ca mecanicii aia care au schimbat sonda au vrut doar sa-si vinda piesele...
http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
gabrield a scris:Alea nu erau haotice, erau normale, in conditiile in care sonda exact asta face : detecteaza O2.
Cind aveai 0.1 nu era O2 in amestec si computerul oprea alimentarea cu benzina, apoi, logic, crestea O2...
Uite aici ceva ce poate sa confirme ca mecanicii aia care au schimbat sonda au vrut doar sa-si vinda piesele...
http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
Cind aveai 0.1 nu era O2 in amestec si computerul oprea alimentarea cu benzina, apoi, logic, crestea O2...
Uite aici ceva ce poate sa confirme ca mecanicii aia care au schimbat sonda au vrut doar sa-si vinda piesele...
http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html
De acord cu tine, dar totusi sonda mea afisa foarte haoutic...iar curba pe care o afisa softul (a fost pusa pe mai multe softuri) era foarte foarte ciudata (departe de a semana cu o sinusoida ca in link-ul dat de tine)...
Si in afara de asta mai era si indicatorul din bord care era aprins...il resetam si dupa ce faceam vreo 50 km se aprindea din nou...iar sonda mea arata jalnic si mufa sondei era aproape rupta (m-am jucat eu putin cu ea facand pe eroul sa o curat ...si s-a rupt ) ...
Prostia mea a fost ca am vrut sa pun una universala...care era mult mai ieftina....1.8 mil fata de 3.7 mil una bosch ...
Asa imi trebuie...
Cand o sa am bani o sa cumpar una originala si o montez singur...
Trebuie calibrata sau facut altceva special in afara de a o monta acolo si a o conecta la mufa respectiva ?
Si inca ceva...am facut din nou consumul, si cred ca a mai scazut cu vreo 0.5L..tind sa cred ca de fapt se datoreaza temperaturilor de afara si a faptului ca eu trebuie sa incalzesc motorul de vreo 3-4-5 ori pe zi (cate 5 min asta inseamna vreo de 20 min pe zi si in 3 zile 1 ora ... deci cred ca vreo 1.5-2l in plus la consum...tinand cont si de faptul ca eu fac 150 km cam intr-o saptamana cand nu plec din oras...)
Imi poate spune cineva cat consum la relanti masina din semnatura ?
Multumesc tuturot pentru raspunsurile date.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
La relanti consumi maxim 2 l.
Cu sonda, nu trebuie calibrata, dar e bine sa eviti sa atingi cu mina elementul, deorece grasimea de pe mina, poate sa prduca depuneri, prin ardere...
Consumul nu e o cifra exacta, poate urca sau cobori, asa cum spui si tu, in functie de multe variabile, frigul e cunoscut pentru marirea consumului.
Cu sonda, nu trebuie calibrata, dar e bine sa eviti sa atingi cu mina elementul, deorece grasimea de pe mina, poate sa prduca depuneri, prin ardere...
Consumul nu e o cifra exacta, poate urca sau cobori, asa cum spui si tu, in functie de multe variabile, frigul e cunoscut pentru marirea consumului.
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
gabrield a scris:La relanti consumi maxim 2 l.
Cu sonda, nu trebuie calibrata, dar e bine sa eviti sa atingi cu mina elementul, deorece grasimea de pe mina, poate sa prduca depuneri, prin ardere...
Consumul nu e o cifra exacta, poate urca sau cobori, asa cum spui si tu, in functie de multe variabile, frigul e cunoscut pentru marirea consumului.
Cu sonda, nu trebuie calibrata, dar e bine sa eviti sa atingi cu mina elementul, deorece grasimea de pe mina, poate sa prduca depuneri, prin ardere...
Consumul nu e o cifra exacta, poate urca sau cobori, asa cum spui si tu, in functie de multe variabile, frigul e cunoscut pentru marirea consumului.
Multumesc @gabrield.
Tin sa precizez ca inainte de a schimba sonda, masina mai avea tendinta de a 'da in nas'. Dupa ce am schimbat-o nu mai face asa, merge foarte bine si parca are si mai multa putere...(dar asta poate fi doar o parere...psihologica )
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
si eu am universala. iar daca nivelele sunt admise da calculator inseamna ca functioneaza bine.
diferenta intre cele de firma si cele universale este d.p.d.v.al numarului de km de functionare.
normal ca un produs GM este mai bun decit un inlocuitor, dar asa cum acum si Skoda este masina, iar in materie de televizoare si alte electronice nu prea mai conteaza firma ca toate merg bine asa si la piese auto tehnologia a ajuns in toate colturile lumii si se pot face piese de calitate sensibil egala cu originalele.
un alt exemplu este catalizatorul, care, original este vreo 25 de milioane iar acum au aparut firme care aduc din Italia si Spania la 2-4 milioane.
poate nu te tine 200.000 km ca cel original dar 100 tot merge.
diferenta intre cele de firma si cele universale este d.p.d.v.al numarului de km de functionare.
normal ca un produs GM este mai bun decit un inlocuitor, dar asa cum acum si Skoda este masina, iar in materie de televizoare si alte electronice nu prea mai conteaza firma ca toate merg bine asa si la piese auto tehnologia a ajuns in toate colturile lumii si se pot face piese de calitate sensibil egala cu originalele.
un alt exemplu este catalizatorul, care, original este vreo 25 de milioane iar acum au aparut firme care aduc din Italia si Spania la 2-4 milioane.
poate nu te tine 200.000 km ca cel original dar 100 tot merge.
bujie
- Mesaje scrise: 6
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Putere are destula la mine si merge mult mai bine decat inainte de schimbare (nu mai da in nas si trage mai bine)...dar consumul a crescut ...cred ca poate sa fie totusi (dupa calculele mele) si din cauza ca incalzesc motorul zilnic de cateva ori si s-a mai racit si vreamea...
Despre aberatii la caclulator... nu stiu ce sa zic...dar nu se aprinde nici un martor(inainte de schimare se aprindea si nu se mai stingea decat cu resetare pe tester la vreo 100km) si masina merge foarte bine (exceptand micul consum in plus care ar putea veni de la sonda...)
Despre aberatii la caclulator... nu stiu ce sa zic...dar nu se aprinde nici un martor(inainte de schimare se aprindea si nu se mai stingea decat cu resetare pe tester la vreo 100km) si masina merge foarte bine (exceptand micul consum in plus care ar putea veni de la sonda...)
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Nu cred ca este de la frana de mana deoarece nu se incalzesc deloc jentile...sunt chiar foarte reci ...si in plus am un indicator pe bord care nu ma lasa sa ridic deloc frana de mana fara sa se aprinda (cand zic deloc...inseamna chiar deloc...chiar trebuie sa fie pusa jos de tot ca sa nu se aprinda ).
kiby
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Craiova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2006
- Mesaj Privat
Rog posesorii de Astra G Caravan 1.6 16V Z16XE ECOTEC sa isi exprime opinia referitor la consumul meu :
Consum urban (doar oras, aglomeratie uneori, incalzire motor inainte de plecare, drumuri scurte de 5-10 km, caldura pornita - climatronic) de 12.5L/100km.
Extraurban : 6.8-7L/100km.
Facut proba plin-la-plin ...
Mie imi pare cam mare...asta vara era sub 10 in oras...
Multumesc.
Consum urban (doar oras, aglomeratie uneori, incalzire motor inainte de plecare, drumuri scurte de 5-10 km, caldura pornita - climatronic) de 12.5L/100km.
Extraurban : 6.8-7L/100km.
Facut proba plin-la-plin ...
Mie imi pare cam mare...asta vara era sub 10 in oras...
Multumesc.
monica
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat