- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Procedura descrisa de livcro pt aerisirea franelor este perfecta....dar pentru Dacia1310 nu pt Opel Vectra sau orice alta masina cu ESP! Deci daca aveti Dacia 1310, sau orice alta masina cu sistem de franare clasic (fara ABS sau ESP) puteti sa o aplicati si veti avea rezultate bune. Daca nu atunci mai documentati-va putin inainte sa produceti daune costisitor de remediat.
- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
titro a scris:Procedura descrisa de livcro pt aerisirea franelor este perfecta....dar pentru Dacia1310 nu pt Opel Vectra sau orice alta masina cu ESP! Deci daca aveti Dacia 1310, sau orice alta masina cu sistem de franare clasic (fara ABS sau ESP) puteti sa o aplicati si veti avea rezultate bune. Daca nu atunci mai documentati-va putin inainte sa produceti daune costisitor de remediat.
Eu am schimbat placutele de pe spate prin noiembrie 2008 si am procedat la aerisirea lnstalatiei lntocmai cum a spus livcro...mai putin treaba cu furtunul si flaconul..(daca cel care actioneaza frana.. nu elibereaza pedala ..nu are cum sa intre aer ln instalatie)
am frane de lngheata masina..
drumuri bune..
- livcro
- ******
- 4,549 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,549
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
titro a scris:Procedura descrisa de livcro pt aerisirea franelor este perfecta....dar pentru Dacia1310 nu pt Opel Vectra sau orice alta masina cu ESP! Deci daca aveti Dacia 1310, sau orice alta masina cu sistem de franare clasic (fara ABS sau ESP) puteti sa o aplicati si veti avea rezultate bune. Daca nu atunci mai documentati-va putin inainte sa produceti daune costisitor de remediat.
Si anume cum se procedeaza? Sau suntem indiscreti?
Am sasiu sport cu ids+ si esp+...si mere de rupe..si franeaza tot asa..de ce oare..cre ca e mai proasta a mea..s-a lasat dezaerisita la frane fara tech2...
- titro
- ***
- 686 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 686
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Din pacate nu pot sa ma hazardez in a da explicatii foarte amanuntite deoarece nu vreau sa induc colegii in eroare.
Totusi ce pot sa spun este ca sistemul de ABS are asa numitul ciclu "degas" prin care asigura aerisirea automata a sistemului de franare dupa fiecare ciclu de franare. Acest lucru se face printr-un control corespunzator al pompei de ABS si al celor opt valve din sistem. La masinile cu ESP, deoarece sistemul are 12 valve, acesta poate sa izoleze cele doua circuite de franare unul de celalalt si sa efectueze acest proces si mai eficient
Cu TECH2 se porneste fortat acest ciclu dupa ce se schimba ceva in circuitul de franare (lichid, placute, conducte etc) ca sa te asiguri ca ai eficienta buna inca de la prima franare. Daca ai rabdare sa franezi in parcare de cateva ori nu mai e nevoie.
Tehnicile mostenite de la Dacia se pot aplica in unele cazuri dar in cazul de fata este o pierdere de timp si resurse.
Totusi ce pot sa spun este ca sistemul de ABS are asa numitul ciclu "degas" prin care asigura aerisirea automata a sistemului de franare dupa fiecare ciclu de franare. Acest lucru se face printr-un control corespunzator al pompei de ABS si al celor opt valve din sistem. La masinile cu ESP, deoarece sistemul are 12 valve, acesta poate sa izoleze cele doua circuite de franare unul de celalalt si sa efectueze acest proces si mai eficient
Cu TECH2 se porneste fortat acest ciclu dupa ce se schimba ceva in circuitul de franare (lichid, placute, conducte etc) ca sa te asiguri ca ai eficienta buna inca de la prima franare. Daca ai rabdare sa franezi in parcare de cateva ori nu mai e nevoie.
Tehnicile mostenite de la Dacia se pot aplica in unele cazuri dar in cazul de fata este o pierdere de timp si resurse.
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- danieel
- **
- 297 mesaje
- din 27 Dec 2008
- Vectra 2007 19cdti
- Cluj
danieel
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2007 19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2008
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- danieel
- **
- 297 mesaje
- din 27 Dec 2008
- Vectra 2007 19cdti
- Cluj
danieel
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2007 19cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2008
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- poe
- **
- 207 mesaje
- din 13 Nov 2006
- Vectra 2003 Z16XE
- Constanta
poe
- Mesaje scrise: 207
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2006
- Mesaj Privat
Problema cu zdranganitul placutelor pe spate nu are nici o legatura cu aerisirea franelor! Am avut si eu problema asta, din pacate nu am gasit raspuns pe forum dar am descoperit singur. Placutele de frana pe spate la vectra C au fiecare pereche cate un arculet montat pe una din placute (cea de pe partea cu pistonasul), atentie nu e vorba de arcul de la etrier, daca acel arculet nu exista de aceea zdrangane, in programul de la magazin apar foarte multe modele de placute pentru aceeasi masina asa ca atentie mare (exista si fara acrc la unele modele), la mine zdranganea doar pe drepata, deoarece inteligentul de mecanic mi-a montat ambele placute cu arculet pe stanga iar pe dreapta nu avea nici una arculet si de aceea una din placute joaca de zici ca-ti cade roata.
- sorynel65
- **
- 485 mesaje
- din 03 Nov 2009
- Tigra 2007 z1,4xep
- Galati
sorynel65
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 2007 z1,4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
- sorynel65
- **
- 485 mesaje
- din 03 Nov 2009
- Tigra 2007 z1,4xep
- Galati
sorynel65
- Mesaje scrise: 485
- Locatie: Galati
- Masina: Tigra 2007 z1,4xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
mity a scris:Salut Livcro
Eu am auzit de la meseriasi din service, ca schimbarea de lichid se face cu TECH2 care comanda, pt fiecare roata, deschiderea unui servo din modulul ABS si asa se elibereaza lichidul vechi din fiecare conducta.
E adevarat?
Cu tech 2 se fac aerisiri numai cind se inlocuieste absolut tot lichidul din instalatie! Bafta !
Eu am auzit de la meseriasi din service, ca schimbarea de lichid se face cu TECH2 care comanda, pt fiecare roata, deschiderea unui servo din modulul ABS si asa se elibereaza lichidul vechi din fiecare conducta.
E adevarat?
gvoicu
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2008
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
sorynel65 a scris: Cu tech 2 se fac aerisiri numai cind se inlocuieste absolut tot lichidul din instalatie! Bafta !
Eu am vorbit cu cineva care lucreaza la o reprezentanta Opel si a spus ca inlocuirea lichidului nu se face cu Tech2. In cazul nefolosirii Tech2-ului se realizeaza schimbul complet de lichid de frana din instalatie sau doar pe conducte si in vas?
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
Mihaitl a scris:Salut am un opel vectra c din 2004 motor de 2.2 dti si am o problema la frane . Am frane pe disc fata spate . Am aierisit franele toata instalatia 1 litru de lichid de frana si am frana moale mentionez ca asa o aveam si inainte si pentru a se intari trebuie sa ii fac vre-o 2 -3 compresii dupa care este tare cat franez . iar cand se intareste dupa compresie se duce la fund incet incet daca tin frana apasata . ce poate sa fie ? zicea cineva ca se aieriseste pe calculator ? stiti ceva ? sa mai confruntat cineva cu problema asta ? AJUTATI_MA VA ROG >!<
Acelasi simptom si la mine.
Am avut dati jos etrierii pe spate si dupa ce au fost pusi inapoi s-a facut aerisirea. Surpriza, pedala de frana functioneaza dupa jumatate de cursa, si se poate calca in asa fel incat sa intre abs-ul.
Stiu ca este normal ca pedala dupa compresie sa se duca la fund incetisor (asa este la vectra c), dar cum rezolv sa nu trebuiasca sa tina frana mai sus (cum tinea inainte)?
As dori un raspuns care sa nu fie "asteapta sa se uzeze placutele".
Multumesc.
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
m1sh a scris:dar cum rezolv sa nu trebuiasca sa tina frana mai sus (cum tinea inainte)?
scuzati formularea precara. e dimineata.
intrebarea era, ce sa fac sa fie pedala de frana ca inainte? adica sa actioneze frana, nu dupa jumatate de cursa a pedalei.
repet.. franarea efectiva functioneaza fara probleme, singurul inconvenient este cursa lunga a pedalei, "lag"-ul.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
m1sh- Suspendat
- 764 mesaje
- din 10 Mai 2008
- Signum 2003 Z20NET
- Iasi
m1sh- Mesaje scrise: 764
- Locatie: Iasi
- Masina: Signum 2003 Z20NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- alinvectrabraila
- *
- 5 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Vectra 2003 z22se
- Braila
alinvectrabraila
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 z22se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat