- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Nu e chiar asa.
Taxe: sub 1,6 mici, intre 1,6 si 2,0 acceptabile, peste 2l deja urca exponential.
Consumul nu creste liniar cu performantele si depinde de modul de utilizare. Daca mergi extraurban cu 140-160 un 1,4 o sa consume cat un 2,0.
O masina submotorizata nu consuma putin si pe deasupra se misca prost.
Dupa parerea mea:
Buburuze gen fiat 500 - 1,0 -1,2
Clasa mica: motoare de 1,4-1,5
Clasa compacta: motoare de 1,6 -2.0
Clasa medie: peste 2.0
Masinile mai noi au motoare cu mai multi cai la aceeasi capacitate, dar sunt si mai grele decat cele din generatiile anterioare, deci regula e aceeasi. 10 kg/ CP e foarte bine pentru o masina normala. La peste 13kg/ CP deja nu mai are niciun farmec.
Taxe: sub 1,6 mici, intre 1,6 si 2,0 acceptabile, peste 2l deja urca exponential.
Consumul nu creste liniar cu performantele si depinde de modul de utilizare. Daca mergi extraurban cu 140-160 un 1,4 o sa consume cat un 2,0.
O masina submotorizata nu consuma putin si pe deasupra se misca prost.
Dupa parerea mea:
Buburuze gen fiat 500 - 1,0 -1,2
Clasa mica: motoare de 1,4-1,5
Clasa compacta: motoare de 1,6 -2.0
Clasa medie: peste 2.0
Masinile mai noi au motoare cu mai multi cai la aceeasi capacitate, dar sunt si mai grele decat cele din generatiile anterioare, deci regula e aceeasi. 10 kg/ CP e foarte bine pentru o masina normala. La peste 13kg/ CP deja nu mai are niciun farmec.
- tiry213
- **
- 449 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Vectra 1998 X20DTL
- Bucuresti
tiry213
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
cristidb a scris:Masinile mai noi au motoare cu mai multi cai la aceeasi capacitate, dar sunt si mai grele decat cele din generatiile anterioare, deci regula e aceeasi. 10 kg/ CP e foarte bine pentru o masina normala. La peste 13kg/ CP deja nu mai are niciun farmec.
E relativ ce zici tu cu cp. conteaza cuplul. Cum iti explici ca vectra de 82cp si 1400kg si golf de 101cp dar mai usor accelereaza de la 50km/h la 150 fel ?
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- tiry213
- **
- 449 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Vectra 1998 X20DTL
- Bucuresti
tiry213
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Despre ce golf si despre ce vectra vorbesti?
Asta e vectra? http://auto-specifications....r&car_id=2266
Ce golf cu 10kg/cp face suta in 15 secunde?
Asta e vectra? http://auto-specifications....r&car_id=2266
Ce golf cu 10kg/cp face suta in 15 secunde?
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- bet
- **
- 499 mesaje
- din 06 Jun 2010
- Corsa 2006 Z12XEP
- Cluj
bet
- Mesaje scrise: 499
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2006 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2010
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- tiry213
- **
- 449 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Vectra 1998 X20DTL
- Bucuresti
tiry213
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
florinianc a scris:Ati uitat sa specificati cuplul maxim al motoarelor la care se si obtin acei cp. E totusi o mica mare chestiune importanta.
Nu am specificat cuplul ca sa arat ca nu conteaza caii.
@cristidb, golf 3 1.6 101 cai cred ca atf motorul, si vectra b x20dtl.
Nu stiu exact cuplul si nu mai stau sa caut dar daca imi aduc bine aminte era 160 la golf si 220-230 la vectra
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
http://auto-specifications....r&car_id=2266
http://auto-specifications....r&car_id=8716
Nu stiu de unde ai tras tu concluziile ca accelereaza al fel, dar cu siguranta vectra e muuult mai lenta decat golful ala. Uita-te in datele tehnice oficiale.
http://auto-specifications....r&car_id=8716
Nu stiu de unde ai tras tu concluziile ca accelereaza al fel, dar cu siguranta vectra e muuult mai lenta decat golful ala. Uita-te in datele tehnice oficiale.
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
florinianc a scris:Si inca o chestiune : motorul, cu cat e mai mare, cu atat are viata mai lunga.
Durarata de exploatare a unui motor nu este neaparat direct proportionala cu capacitatea lui. Durarata de viata depinde de producator, modul de exploatare, modul de intretinere si intr-o mai mica masura de capacitate.
- tiry213
- **
- 449 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Vectra 1998 X20DTL
- Bucuresti
tiry213
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
cristidb a scris:http://auto-specifications.eu/?f=showCar&car_id=2266
http://auto-specifications....r&car_id=8716
Nu stiu de unde ai tras tu concluziile ca accelereaza al fel, dar cu siguranta vectra e muuult mai lenta decat golful ala. Uita-te in datele tehnice oficiale.
http://auto-specifications....r&car_id=8716
Nu stiu de unde ai tras tu concluziile ca accelereaza al fel, dar cu siguranta vectra e muuult mai lenta decat golful ala. Uita-te in datele tehnice oficiale.
Eu vazusem 12.4 pe alt site. Iar 50-150km /h am incercat in paralel, la 150km,h golful avea max 1 masina avans, apoi a inceput sa urce mai bine.
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- tiry213
- **
- 449 mesaje
- din 07 Jan 2008
- Vectra 1998 X20DTL
- Bucuresti
tiry213
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2008
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
S-a discutat problema de zeci de ori: nu mai comparati cuplul motor cu cel de la roata ca sunteti intr-o mare confuzie.
Relatia simplificata (fara pierderi pe transmisie si fara constante) este:
putere_roata = putere_motor
care se reduce la
cuplu_roata x turatie_roata = putere_motor.
In cuvinte simple: la aceeasi viteza a masinii si aceeasi putere dezvoltata de motor, cuplul la roata este acelasi. Evident, un benzinar de 1.6 100CP 150Nm va dezvolta abia la 4000RPM aceeasi putere pe care un diesel 2.0 100CP 205Nm o are la 3000RPM. De asta si testele de elasticitate benzina vs diesel sunt complet inutile.
Relatia simplificata (fara pierderi pe transmisie si fara constante) este:
putere_roata = putere_motor
care se reduce la
cuplu_roata x turatie_roata = putere_motor.
In cuvinte simple: la aceeasi viteza a masinii si aceeasi putere dezvoltata de motor, cuplul la roata este acelasi. Evident, un benzinar de 1.6 100CP 150Nm va dezvolta abia la 4000RPM aceeasi putere pe care un diesel 2.0 100CP 205Nm o are la 3000RPM. De asta si testele de elasticitate benzina vs diesel sunt complet inutile.
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Furdui a scris:
Durarata de exploatare a unui motor nu este neaparat direct proportionala cu capacitatea lui. Durarata de viata depinde de producator, modul de exploatare, modul de intretinere si intr-o mai mica masura de capacitate.
florinianc a scris:Si inca o chestiune : motorul, cu cat e mai mare, cu atat are viata mai lunga.
Durarata de exploatare a unui motor nu este neaparat direct proportionala cu capacitatea lui. Durarata de viata depinde de producator, modul de exploatare, modul de intretinere si intr-o mai mica masura de capacitate.
Sa o luam altfel, ca vd ca aici nu prea merge simplu..
Un motor de 1,6 la care se vor schimba consumabilele la timp si se va merge omeneste cu el, are aceeasi viata ca un motor de 2,5 care desigur a fost si el intretinut corect? Nu prea, asa-i?
Ca sa fie mai "completa" treaba : sa zicem ca motoarele sunt folosite in acelasi mediu, ca sa nu fie unul mai avantajat decat altul.
Inca un plus pt motorul mare : rezista mai mult la "forja" decat unul mic. Din astea sper ca reiese clar ca un motor mare e mai bun decat un motor mic.
Dezavantajele motorului mare : impozit mare(asta e numai la noi), piese mai scumpe (dar sunt schimbate destul de rar), si in cazul in care se merge in oras mult - consum mare.
Dezavantaje motor mic : putere mica, viata scurta, siii.. cam atat .
Nu tin partea motorului mare. Sunt doar realist.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
florinianc a scris:
Un motor de 1,6 la care se vor schimba consumabilele la timp si se va merge omeneste cu el, are aceeasi viata ca un motor de 2,5 care desigur a fost si el intretinut corect?
Un motor de 1,6 la care se vor schimba consumabilele la timp si se va merge omeneste cu el, are aceeasi viata ca un motor de 2,5 care desigur a fost si el intretinut corect?
Daca motorul de 1.6 e pus pe o compacta si cel de 2,5 pe un suv de 2 tone da, vor avea aceeasi viata.
E putin exagerata comparatia. Nu prea se pun pe acelasi model motoare de 1.6 si 2.5.
Da, un motor turbo se va uza mai repede decat unul mai mare cu acelasi numar de cai. Exista explicatii pentru asta. Cine nu crede sa caute problemele cu care se confrunta producatorii in procesul de downsizing al motoarelor.
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
florinianc a scris:
... ... ... ... ...
Dezavantajele motorului mare : impozit mare(asta e numai la noi), piese mai scumpe (dar sunt schimbate destul de rar), si in cazul in care se merge in oras mult - consum mare.
Dezavantaje motor mic : putere mica, viata scurta, siii.. cam atat .
Nu tin partea motorului mare. Sunt doar realist.
Furdui a scris:
Durarata de exploatare a unui motor nu este neaparat direct proportionala cu capacitatea lui. Durarata de viata depinde de producator, modul de exploatare, modul de intretinere si intr-o mai mica masura de capacitate.
Durarata de exploatare a unui motor nu este neaparat direct proportionala cu capacitatea lui. Durarata de viata depinde de producator, modul de exploatare, modul de intretinere si intr-o mai mica masura de capacitate.
... ... ... ... ...
Dezavantajele motorului mare : impozit mare(asta e numai la noi), piese mai scumpe (dar sunt schimbate destul de rar), si in cazul in care se merge in oras mult - consum mare.
Dezavantaje motor mic : putere mica, viata scurta, siii.. cam atat .
Nu tin partea motorului mare. Sunt doar realist.
In ceea ce mai citat, singura greșealã notabilã e doar "durarata"
kairos
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2012
- Mesaj Privat
Am si eu o mica intrebare desi destul de complexa.Motoarele mici cum sunt pe corsa 1,2 sau modelele concurente polo 1043.1100 sau echivalente nu sunt relativ subdimensionate in raport cu greutate si sarcinile pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculul.ASta ar duce la consum exagerat de combustibil.As dori sa ma informez in privinta asta de la cunoscatori sau detinatorii de astfel de masini pentru ca as dori sa-i achizitionez surorii mele una de genu,Bineinteles la mana a 2 a,desi sunt constient de riscurile pe care mi le asum.Stima