- lucian17crw
- **
- 151 mesaje
- din 26 Mai 2009
- Vectra 1994 x20xev
- Bucuresti
lucian17crw
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1994 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2009
- Mesaj Privat
c_stelian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 2001 Z22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
Un mesaj primit pe privat:
De la Alin-Smith
Trimis Vin 29 Oct, 2010 10:04 pm
Salut. Am urmatoarea problema: masina statuta(motor rece), pornesc se tureaza bine, trage bine dar merge in hopuri(da in nas), dupa ce se incalzeste da mai rau in nas si nu se mai accelereaza cum trebuie nici pe loc si nici nu mai trage bine, daca o opresc si repornesc merge iar ca la inceput putin si apoi incepe sa faca iar figuri, de turat se tureaza pana la 6500rpm. Am incercat cu bobina de inductie de la un coleg de forum si nu este ea de vina, egr curatat functioneaza ok. Am curatat clapeta de cceleratie dupa care am mers cu masina in probe si a mers ok doar ca dadea putin in nas crezand ca am rezolvat problema, apoi iar a inceput beleaua, deci se pare ca am ceva probleme cu ecu(nu mai da comanda cum trebuie la pedala de acceleratie) daca ma poti ajuta cu ceva detalii despre cum se pot reface acele lipituri in ecu. Multumesc anticipat
De la Alin-Smith
Trimis Vin 29 Oct, 2010 10:04 pm
Salut. Am urmatoarea problema: masina statuta(motor rece), pornesc se tureaza bine, trage bine dar merge in hopuri(da in nas), dupa ce se incalzeste da mai rau in nas si nu se mai accelereaza cum trebuie nici pe loc si nici nu mai trage bine, daca o opresc si repornesc merge iar ca la inceput putin si apoi incepe sa faca iar figuri, de turat se tureaza pana la 6500rpm. Am incercat cu bobina de inductie de la un coleg de forum si nu este ea de vina, egr curatat functioneaza ok. Am curatat clapeta de cceleratie dupa care am mers cu masina in probe si a mers ok doar ca dadea putin in nas crezand ca am rezolvat problema, apoi iar a inceput beleaua, deci se pare ca am ceva probleme cu ecu(nu mai da comanda cum trebuie la pedala de acceleratie) daca ma poti ajuta cu ceva detalii despre cum se pot reface acele lipituri in ecu. Multumesc anticipat
c_stelian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 2001 Z22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
Raspuns pe care l-am dat pe privat pt Alin-Smith:
De unde esti asa convins ca este ECU? Tocmai a fost cineva saptamana trecuta care credea ca e ecu si avea doar o problema de contact. Nu-i venea 5V pe un senzor la pedala de acceleratie si s-a rezolvat pur si simplu prin suntarea a doua fire. Eu nu ma ocup neaparat de asa ceva dar tipul era din zona si m-am oferit sa-l ajut. Cu sfaturi te pot ajuta fara probleme.
De unde esti asa convins ca este ECU? Tocmai a fost cineva saptamana trecuta care credea ca e ecu si avea doar o problema de contact. Nu-i venea 5V pe un senzor la pedala de acceleratie si s-a rezolvat pur si simplu prin suntarea a doua fire. Eu nu ma ocup neaparat de asa ceva dar tipul era din zona si m-am oferit sa-l ajut. Cu sfaturi te pot ajuta fara probleme.
c_stelian
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Neamt
- Masina: Omega 2001 Z22XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
Reiau si o alta dezbatere din privat pentru a fi si pentru altii care se lovesc de aceeasi problema:
In primul rand nu e obligatoriu sa fie ECU. Trebuie masurat daca pe senzorul de acceleratie vin tessiunile care trebuie. Practic sunt doua potentiometre, unul este conectat intre GND si 5V, celalt intre 5V si GND. Cursorul duce semnalul la ECU. Pe un potentiometru pleaca dela 0V cand este 0% si 5V cand este la 100% apasata acceleratia, la celalt pleaca invers, adica de la 5V cand e 0% acceleratie si 5V cand este la 100%. Ideea e ca aceste tensiuni (GND (0V) si +5V) vin direct din ECU si este asa pt. a fi circuite redundante (ca la avioane) in caz ca se defecteaza unul ECU sesizeaza ca nu mai exista corelatie intre cele doua potentiometre si intra in stare de avarie, adica iti da posibilitatea sa mergi pana la service, dar isi protejeaza motorul de extreme.
Daca nu ai 5V sau gnd (ceea ce se intampla cel mai des), poti pur si simplu sa iei 5V de pe celalt senzor si problema este rezolvata. Singura problema este ca pierzi redundata, adica daca pica si celalt circuit cu 5V ramai in strada (nu mai ai acceleratie).
Verifica totusi si daca potentiometri de la acceleratia sunt ok.
Exista in OP-COM tot ce trebuie ca sa se verifice exact acesti parametri. Exista inclusiv o procedura de testare a senzorului de la acceleratie.
Daca semnalul ajunge pana la conectorul ECU, dar ECU nu "vede" semnalul inseamna ca e o problema la conector ECU sau intern intre conector si cablaj, sau chiar pe circuitele ECU.
In primul rand nu e obligatoriu sa fie ECU. Trebuie masurat daca pe senzorul de acceleratie vin tessiunile care trebuie. Practic sunt doua potentiometre, unul este conectat intre GND si 5V, celalt intre 5V si GND. Cursorul duce semnalul la ECU. Pe un potentiometru pleaca dela 0V cand este 0% si 5V cand este la 100% apasata acceleratia, la celalt pleaca invers, adica de la 5V cand e 0% acceleratie si 5V cand este la 100%. Ideea e ca aceste tensiuni (GND (0V) si +5V) vin direct din ECU si este asa pt. a fi circuite redundante (ca la avioane) in caz ca se defecteaza unul ECU sesizeaza ca nu mai exista corelatie intre cele doua potentiometre si intra in stare de avarie, adica iti da posibilitatea sa mergi pana la service, dar isi protejeaza motorul de extreme.
Daca nu ai 5V sau gnd (ceea ce se intampla cel mai des), poti pur si simplu sa iei 5V de pe celalt senzor si problema este rezolvata. Singura problema este ca pierzi redundata, adica daca pica si celalt circuit cu 5V ramai in strada (nu mai ai acceleratie).
Verifica totusi si daca potentiometri de la acceleratia sunt ok.
Exista in OP-COM tot ce trebuie ca sa se verifice exact acesti parametri. Exista inclusiv o procedura de testare a senzorului de la acceleratie.
Daca semnalul ajunge pana la conectorul ECU, dar ECU nu "vede" semnalul inseamna ca e o problema la conector ECU sau intern intre conector si cablaj, sau chiar pe circuitele ECU.
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Alin-Smith
- ***
- 777 mesaje
- din 20 Oct 2008
- Insignia 2010 A18xer
- Arges
Alin-Smith
- Mesaje scrise: 777
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2010 A18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am rezolvat si eu problema cu ECU, dupa ce am umblat eu in el si am rupt un pin a trebuit sa-l trimit la Mihai @1.7dti_edition2000 care l-a reconditionat. Am scapat de erori, masina merge ok - dar daca o accelerez mai in forta incepe sa se ingatuie(da in nas) fara sa am nicio eroare. Asa ca am alta belea, sper sa o rezolv.
WwCriss
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2010
- Mesaj Privat
offff sper si eu sa scapam de astfel de oameni genul lui mihai de la ecu.ro care se prefac ca fac treaba si de fapt doar sug oamenii de bani si nervi. Acu 3 luni l-am sunat (la recomandarile mai multor oameni de pe site) si l-am intrebat daca ma poate ajuta cu un calc z18xe cu urmatoarele erori si a zis ca da, dar sa nu ma supar ca va dura ceva mai mult decat a promis pe site si anume 7-10 zile. si am zis ca nu mai e o problema acu 3-4 zile in plus si asta e, ma bag. Asta acu 3 luni, de atunci schimb incontinuu numerele de telefon de pe care il sun, caci nu ma mai baga in seama si nu imi mai raspunde la telefoane, si cand dau de el imi tot zice ca in 3-4 zile e gata si ca sa ma consoleze, cica, ca el mai are 2-3 calculatoare identice pe care le are de 3-5 luni si de care nu s-a apucat ca dureaza foarte mult si trebuie sa intre intr-o stare zen si ca dureaza 20 de ore si bla bla bla. Pana azi cand nu l-am mai pupat in dorsala ca nu e el miezul miejilor de pe pamantul asta si (chiar are iq redus dupa parerea mea) nu o fi el singurul care poate repara un astfel de calculator, asa ca azi am reusit sa iau calcu de la el si i-am spus cat de nenorocit si nesimtit e si asta in fata. sper sa gasesc pe cineva care sa fie serios si nu nesimtit si sa poata sa ma ajute sa repare calculatorul acesta caci inebunesc. asta de la ecu.ro aka 1.7dti_edition2000 zis si mihai vrea doar sa faca bani multi si repede adica repara doar calculatoare simple si care nu dureaza mai mult de o ora cu totul si nu stie sa zica nu la nimeni, dar nu isi poate planifica viata sau jobul, el pretinde ca e pasiune.. e bul.s.h...t.
deci in concluzie: o sa merg la denko.ro si sa vad ce zic ei. maine aflu.
deci in concluzie: o sa merg la denko.ro si sa vad ce zic ei. maine aflu.
ghetu538
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2005
- Mesaj Privat
WwCriss
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2010
- Mesaj Privat
nu am ajuns la denko caci am avut mai la indemana un drum pana la brasov si am rezolvat aproape instant cu Cristi de la BVhttps://www.clubopel.com/profile.php?mode=viewprofile&u=18378. Am trecut marti prin Brasov si miercuri cand m-am intors era deja gata. Acuma mai am probleme cu clapeta de acceleratie dar ecu e parfum, in sfarsit am raspuns de la toti senzorii si maf si tot. si pret... mult sub restul, si mult sub asteptari. Asa trebuie sa se comporte un adevarat meserias care are o afacere si vrea sa aiba vad si clienti. Nu va mai mentionez ca mi-a si adus ecu reparat la hotel... aia deja e nesimtire. Ah si era sa uit, am vorbit doar la per tu' (persoana I-a) si nu cu dvs.
later edit: deci mentionez ca ECU Z18XE a fost reparat si livrat inapoi clientului in mai putin de 24h si la un pret de 400ron.
later edit: deci mentionez ca ECU Z18XE a fost reparat si livrat inapoi clientului in mai putin de 24h si la un pret de 400ron.
ghetu538
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2005
- Mesaj Privat
Autigus
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 Z 17 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
Autigus
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 Z 17 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2008
- Mesaj Privat
Kosmjn
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2010
- Mesaj Privat
- alinmuresan
- **
- 349 mesaje
- din 24 Nov 2008
- Valcea
alinmuresan
- Mesaje scrise: 349
- Locatie: Valcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Ai doua solutii mai la indemana care le gasesti relativ usor, cu amandoua trebuie sa ai mare grija la manipulare.
Toluen, foarte cancerigen - a se evita contactul cu pielea, atentie are punctul de fierbere jos (68 de grade daca mai tin bine minte) nu il lasa la lumina.
Clorura de metilen - un solvent organic destul de puternic
Toluen, foarte cancerigen - a se evita contactul cu pielea, atentie are punctul de fierbere jos (68 de grade daca mai tin bine minte) nu il lasa la lumina.
Clorura de metilen - un solvent organic destul de puternic
WwCriss
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Nov 2010
- Mesaj Privat
Kosmjn a scris:Pentru WwCriss ! Am si eu probleme cu calculatorul masinii si as dorii ceva detalii despre cum s-a reparat al tau. Nu pot trimite mesaje private inca dar daca se poate am rugamintea sa imi trimiti tu cu ceva de contact.
Cu stima,
Cosmin
Cu stima,
Cosmin
ia legatura cumva cu cristi_bv, nu am numarul lui sa ti-l pot da ca nu sunt in tara (prin Haiti pentru cateva luni) si nu am telefonul de acasa sa pot vedea agenda, si nici nu ma intorc prea repede.
cristi_bv el iti va repara calcu f repede si f bine! mult mai bine decat restul si legat de timp... aproape ca nici nu apuci sa te culci si e deja gata! Bafta multa!
Cristi.
csipy79
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2011
- Mesaj Privat
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- florinbucsa
- ***
- 733 mesaje
- din 16 Oct 2008
- Astra 2005 z17dth
- Bucuresti
florinbucsa
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2008
- Mesaj Privat
nu l-am codat eu personal,dar persoana care mi l-a programat cu tech 2 m-a intrebat dotarile masinii(dimensiunea rotilor,tipurile de faruri etc.)si a zis ca nu poate sa programeze ESP.mi-a spus ca s-ar putea sa se fi "dus" calculatorul de ABS,desi ABS-ul functioneaza si nici nu este aprins martorul in bord.eu am o interfata op-com(clona) si am gasit urmatoarele erori: B1000 - Replace Electronic Control Unit (ECU),U2143 - <Unknown DTC>(am cautat eroarea si este vorba de calibrare unghi volan),U2206 - CAN-Bus No Communication with DIS (Display),U2208 - CAN-Bus no Communication with Electronic Climate Control,C0460 - Steering Angle Sensor Signal Circuit Range/Performance,U2143 - <Unknown DTC>,P0500 - Vehicle Speed Signal Range/Performance.as putea sa mai aflu ceva cu interfata(ma refer la partea de programare)?Multumesc!