- ahappyuser
- *******
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Da Cata, dar ... ala este reglajul general de debit (!), pe care eu vreau sa-l rotesc cu exact 90 grade spre dreapta pentru a mari debitul (ulterior o sa-i maresc si presiunea la turbina) - nicidecum sa-l scot afara ca nu cred ca-l mai pot infileta exact la pozitia de acum .
Mersi de raspuns, apreciez cu adevarat efortul tau de a ma ajuta pe aceasta problema.
Eu m-am gandit sa demontez complet admisia (o sa fie o gramada de munca + transpiratie aici) si sa scot afara plonjerul in jus, apoi de sus prin gaura sa verific daca nu-i blocat acul culisant iar daca nu e il mai imping un pic si poate reusesc apoi sa bag la loc plonjerul respectiv. Daca nu, sunt fortat sa dau jos capacul cu tot cu dispozitivul LDA ceea ce cred ca deja ma depaseste.
Ce mai... sunt cu nervii intinsi, ieri am incercat cam tot ce un om normal putea sa faca si nu mi-a iesit nimic. Sper sa am mai mult noroc azi.
Mersi de raspuns, apreciez cu adevarat efortul tau de a ma ajuta pe aceasta problema.
Eu m-am gandit sa demontez complet admisia (o sa fie o gramada de munca + transpiratie aici) si sa scot afara plonjerul in jus, apoi de sus prin gaura sa verific daca nu-i blocat acul culisant iar daca nu e il mai imping un pic si poate reusesc apoi sa bag la loc plonjerul respectiv. Daca nu, sunt fortat sa dau jos capacul cu tot cu dispozitivul LDA ceea ce cred ca deja ma depaseste.
Ce mai... sunt cu nervii intinsi, ieri am incercat cam tot ce un om normal putea sa faca si nu mi-a iesit nimic. Sper sa am mai mult noroc azi.
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Masina este o Vectra B (prima inmatriculare 05.08.1997 in Austria) cu motor 1.7TD 82hp ISUZU 'made in Japan'.
Injectie indirecta, pompa si injectoare clasice marca ZEXEL (licenta BOSCH). Fara EGR, ECU sau alte aiureli.
Motorul mergea foarte bine, mi-a venit mie chef sa-i fac un tunning de la 82 la 100+ hp si iata-ma in situatia asta.
Cand ma gandesc imi vine "sa plang cu muci" ... glumesc acum, evident.
O rezolv eu pana la urma, nu e dracu' atat de negru pe cat pare. Suntem romani si trebuie sa ne descurcam cumva .
Injectie indirecta, pompa si injectoare clasice marca ZEXEL (licenta BOSCH). Fara EGR, ECU sau alte aiureli.
Motorul mergea foarte bine, mi-a venit mie chef sa-i fac un tunning de la 82 la 100+ hp si iata-ma in situatia asta.
Cand ma gandesc imi vine "sa plang cu muci" ... glumesc acum, evident.
O rezolv eu pana la urma, nu e dracu' atat de negru pe cat pare. Suntem romani si trebuie sa ne descurcam cumva .
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Hi Cata si merci de promptitudine in raspuns !
Da am inteles ca l-ai pozitionat(capul pompei ) intr-o pozitie in care nu scoate fum nu se balbaie si se invarte rotund.
Ai vazut si pe turometru cam 750 t/min . Ok pana aci.
Ai vazut si consumul de combustibil la relanti ! l/h . Te intreb asta caci acest factor da pana la urma si consumul mediu in circulatie.
Pentru un consum la relanti de 1.1l/h aveam un consum mediu de 14-16 l/100Km . Am trebuit sa umblu la capul pompei sa-l aduc cam la 3.2gr/troke si astfel consumul la relanti a scazut la 06-08 l/h iar consumul mediu in circulatie a fost de max 10/100Km.
Dar una peste alta 3.2gr/stroke inseamna in afara reglajului recomandat de 5,5-8,5 gr/stroke.
Este bine cred sa vedem acest reglaj, al capului, si din acest unghi de vedere caci una peste alta da adevaratul reglaj oprim de exploatare.
Numai bine tuturora !
Da am inteles ca l-ai pozitionat(capul pompei ) intr-o pozitie in care nu scoate fum nu se balbaie si se invarte rotund.
Ai vazut si pe turometru cam 750 t/min . Ok pana aci.
Ai vazut si consumul de combustibil la relanti ! l/h . Te intreb asta caci acest factor da pana la urma si consumul mediu in circulatie.
Pentru un consum la relanti de 1.1l/h aveam un consum mediu de 14-16 l/100Km . Am trebuit sa umblu la capul pompei sa-l aduc cam la 3.2gr/troke si astfel consumul la relanti a scazut la 06-08 l/h iar consumul mediu in circulatie a fost de max 10/100Km.
Dar una peste alta 3.2gr/stroke inseamna in afara reglajului recomandat de 5,5-8,5 gr/stroke.
Este bine cred sa vedem acest reglaj, al capului, si din acest unghi de vedere caci una peste alta da adevaratul reglaj oprim de exploatare.
Numai bine tuturora !
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
Nu am vazut consumul instant intrucit am avut nesansa , ca in ambele cazuri de inlocuire a capului hidraulic , masinile sa fie echipate mai modest avind display TID nu MID , dar asa cum am precizat asta se va rezolva cu proxima ocazie .Se pare ca am avut dreptate cind am spus de 3 mg /stroke .Tot este bine ca a inceput lumea sa se miste cit de cit , si poate la final elucidam toate problemele
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
BUNA SEARA TUTURORA ,
MA ALATUR DIN TOATA INIMA LA CELE DECLARATE DE CATA IN ACEST POST IN LEGATURA CU SCHIMBAREA CAPULUI HIDRAULIC LA O POMPA DE INJECTIE CARE NU MAI ASIGURA PORNIREA LA CALD !
Mai bine de 2 ani m-am chinuit cu masina mea care nu vroia sa mai porneasca la cald. Am incercat toate nebuniile posibile chiar si demontarea de pe masina apompei si data la o firma agreiata de Bosch care mi-a facuto CEAS ! Dar masina nu pornea la cald. Am schimbat si capul hidraulic asa cum s-a comentat in acest post fara sa demontez pompa de pe motor . Astazi am adus o baterie care s-o invarta mai sanatos . A luato imediat ce ia venit motorina . Am incalzito bine . Am oprito, am pornito la sfert ! Am incercat cateva porniri incununate de succes. Va doresc si voua prieteni OPELISTI sa incercati schimbarea capului si veti avea placerea mea de astazi!
Numai de bine tuturora !
MA ALATUR DIN TOATA INIMA LA CELE DECLARATE DE CATA IN ACEST POST IN LEGATURA CU SCHIMBAREA CAPULUI HIDRAULIC LA O POMPA DE INJECTIE CARE NU MAI ASIGURA PORNIREA LA CALD !
Mai bine de 2 ani m-am chinuit cu masina mea care nu vroia sa mai porneasca la cald. Am incercat toate nebuniile posibile chiar si demontarea de pe masina apompei si data la o firma agreiata de Bosch care mi-a facuto CEAS ! Dar masina nu pornea la cald. Am schimbat si capul hidraulic asa cum s-a comentat in acest post fara sa demontez pompa de pe motor . Astazi am adus o baterie care s-o invarta mai sanatos . A luato imediat ce ia venit motorina . Am incalzito bine . Am oprito, am pornito la sfert ! Am incercat cateva porniri incununate de succes. Va doresc si voua prieteni OPELISTI sa incercati schimbarea capului si veti avea placerea mea de astazi!
Numai de bine tuturora !
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Bravo ! Felicitari ! Speram ca atunci cand vom avea nevoie sa ne puteti indruma/ajuta cu schimbarea acestui cap hidraulic... ar fi fost foarte binevenite niste poze cu aceasta piesa... astept mai multe rezulate si de la mai multi opelisti, caci si acest cap are si el viata lui.. felicitari inca o data !
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
bravo iriahu , ma bucur ca ai avut curaj si reusit , acum sper ca si ceilalti colegi de forum sa inteleaga ca aceasta operatiune este perfect posibila in conditii destul de rudimentare , cu rezuktate excelente , lucru ce nu a fost posibil un serviceuri cunoscute Datorita incompetentei si jafului la drumul mare a acestor "meseriasi" care se cred Dumnezeu pe pamint a fost initiat acest topic , si ma bucur ca am reusit sa le dam peste nas
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Hi baieti , cred ca cu pompa inca nu s-a terminat !
Ar mai trebuii reglata asa cum trebuie .Am si un program OP-COM si daca selectezi calculatorul de bord iti arata ca 40 de titluri care se pot regla si au o marje de reglaj destul de larga . Cei ce aveti literatura incepeti fratilor sa rasfoiti ca sa le si reglam ca la carte !
O sa vedeti ca si cei dela garaje vor incepe sa consulte mesajele noastre !
Ar mai trebuii reglata asa cum trebuie .Am si un program OP-COM si daca selectezi calculatorul de bord iti arata ca 40 de titluri care se pot regla si au o marje de reglaj destul de larga . Cei ce aveti literatura incepeti fratilor sa rasfoiti ca sa le si reglam ca la carte !
O sa vedeti ca si cei dela garaje vor incepe sa consulte mesajele noastre !
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Buna tuturora , desi am fost multumit cu rezolvarea problemei de pornire la cald, prin schimbarea capului hidraulic, am avut si surpriza de a descoperi, la un drum mai lung, LIPSA DEMARAJULUI !
Masina si-a pierdut din "tineretea" ei si nu sare ! A trecut deja o saptamana de cand caut pe circuitul de vacum si turbo ceva care sa nu fie bine aranjat . Dar nu s-a intamplat asa ceva . Totul pare a fi Ok .De fapt motorul merge linistit si rotund,se aprinde usor, daca "mangaii" pedala de gaz simpte si totusi la plecarea de pe loc se acelereaza si nu sare. Acum vreau sa schimb MAF-ul si sa vedem daca are ceva schimbare.
Rog colegi sa ma ajute cu pareri si idei.
Masina si-a pierdut din "tineretea" ei si nu sare ! A trecut deja o saptamana de cand caut pe circuitul de vacum si turbo ceva care sa nu fie bine aranjat . Dar nu s-a intamplat asa ceva . Totul pare a fi Ok .De fapt motorul merge linistit si rotund,se aprinde usor, daca "mangaii" pedala de gaz simpte si totusi la plecarea de pe loc se acelereaza si nu sare. Acum vreau sa schimb MAF-ul si sa vedem daca are ceva schimbare.
Rog colegi sa ma ajute cu pareri si idei.
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
vezi sa nu fie senzorul MAP de depresiune a galeriei de admisie ,cind ai demontat galeria sa nu se fisurat furtunasul de vacuum , sau mai rau sa nu se fi rupt senzorul pt ca este de plastic si e cam fragil . La mine fara el se tura in gol fara probleme ,dar in sarcina nu trecea de 2000 de ture intrucit UC ul nu sesiza ca este in sarcina si nu baga suficienta motorina , deci daca se tureaza si apoi intra brusc in limitare pe la 2300 ture este foarte posibil ca acolo sa fie problema
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Hi Cata si multumesc de raspuns.
Nu am observat ca da in nas la turatii. Cand plec de pe loc sau la deal sau la apasare brusca pe gaz alta data sarea si pleca . Acum nu, de parca aluneca ambreiajul.
Sub masina nu am demontat galeria de evacuare. M-am uitat la furtunase am pus pe cineva sa apese pe gaz ca sa vad daca parghiile se misca cand am dat gaz. Le-am scuipat cu un sprey cu vaselina de gresat si doar atata . Nu cred sa se fi rupt ceva, sau crapat. Nu am atins nimic. Furtunele de vacum erau bune si elastice, altfel le schimbam.
Nu stiu ce este acel MAP! Unde sta ? O poza ceva ?
Nu am observat ca da in nas la turatii. Cand plec de pe loc sau la deal sau la apasare brusca pe gaz alta data sarea si pleca . Acum nu, de parca aluneca ambreiajul.
Sub masina nu am demontat galeria de evacuare. M-am uitat la furtunase am pus pe cineva sa apese pe gaz ca sa vad daca parghiile se misca cand am dat gaz. Le-am scuipat cu un sprey cu vaselina de gresat si doar atata . Nu cred sa se fi rupt ceva, sau crapat. Nu am atins nimic. Furtunele de vacum erau bune si elastice, altfel le schimbam.
Nu stiu ce este acel MAP! Unde sta ? O poza ceva ?
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
senzorul map este prins la mine pe linga vasul cu ulei de servo si arata ca un cubulet mic si negru , in care intra o mufa cu 3 pini . iar in partea de jos are un stift pe care vine un furtunas exact ca cel de la retururi injectoare , furtunas ce vine in stiftul situat pe galeria de admisie in partea de jos , deci este un pic mai greu de vazut , si mai este o posibilitate ,sa fi pus furtunasul gresit in loc sa fie pe galeria de admisie sa il pui pe circuitul de vacuum ce merge la servo frina pt ca are acelasi diametru
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
- iriahu
- **
- 261 mesaje
- din 31 Mai 2008
- Omega 1998 X25td
- J"em
iriahu
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: J"em
- Masina: Omega 1998 X25td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2008
- Mesaj Privat
Buna tuturor, cu regret trebuie sa va anunt ca schimbarea MAF-ului nu a adus nici-o schimbare in comportamentul masini. Este la fel de lenesa ca si inainte.
Acum daca judecam la rece schimbarea capului hidraulic a dus la rezolvarea porniri la cald dar a facuto in acelasi timp .......... lenesa .
Cum interpretati voi "OPELISTI" aceste simptome?
Are cineva "Auto Data" si poate ca scrie ceva in legatura cu lipsa demarajului ?
Acum daca judecam la rece schimbarea capului hidraulic a dus la rezolvarea porniri la cald dar a facuto in acelasi timp .......... lenesa .
Cum interpretati voi "OPELISTI" aceste simptome?
Are cineva "Auto Data" si poate ca scrie ceva in legatura cu lipsa demarajului ?
- ahappyuser
- *******
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
incearca sa maresti debitul pina cind relantiul devine un pic instabil , semn ca injectia baga prea multa motorina , si fa o proba de demaraj . inclin sa cred ca datele tale de reglaj ale pompei sint eronate , incearca mai intii un reglaj dupa ureche , cum am facut eu si vezi cum se comporta . Nu ti fa probleme cu pornirea , va fi la sfert indiferent cit de aiurea este reglata pompa . La cit m am jucat eu cu avansul si debitul nu am sesizat sa se schimbe ceva la pornirea la cald sau rece , bineinteles dupa schimbarea capului hidraulic
- cata
- OP
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
A si inca ceva ,cu consumul cum stai ?. Daca este mult mai mic ca de obicei este evident ca motorul este subalimentat . Daca gindim la rece capul hidraulic nu are cum sa afecteze demarajul , el se ocupa doar cu distributia pt fiecare injector si furnizarea presiunii necesare . Singura posibilitate ar fi ca inelul de acceleratie sa nu permita furnizarea debitului necesar , dar asta ar fi o problema de constructie sa o incompatibilitate .Totusi eu inclin un defect la MAP . Deconecteaza furtunasul de pe galerie si vezi daca este vreo diferenta , la mine se simte imediat lipsa lui