Sabin_seg
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Mi-am luat inima-n dinti si am curatat clapeta de acceleratie. Am demontat-o sa pot lucra mai usor insa problema era ca intre perete si acea clapeta erau reziduri, fiind pe jumatate blocat accesul aerului. Am incercat sa mut usor pozitia clapetei, aceasta s-a miscat usor si am reusit sa curat si mizeria de acolo. Acea gaura mica din corpul clapetei care se conecteaza la un furtun de cauciuc era blocata de mizerie dar pana la urma am reusit sa o desfund. Masina a pornit la 2500+ rpm insa la relanti trepida, motorul nu mergea rotund. Am lasat-o jumatate de minut, a inceput sa mearga din ce in ce mai bine pana au trecut vibratiile si acul turometrului statea constant ca si inainte. La urmatoarele reporniri au reinceput vibratiile dar durau mai putin si dupa ce acceleram dispareau complet pana la repornire motorului. Dupa remontarea clapetei de acceleratie am lasat contactul peste 40 de secunde.
Am stricat clapeta cand am deschis-o putin sa curat mizeria?
L.E. Nu am gasit nicio garnitura intre motor (galeria admisie?) si clapeta de acceleratie.
Am stricat clapeta cand am deschis-o putin sa curat mizeria?
L.E. Nu am gasit nicio garnitura intre motor (galeria admisie?) si clapeta de acceleratie.
nicutu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
Pentru motorul meu Z16XEP (Astra Classic II), eu am cumparat CarPlan Carb and Throttle cleaner. Instructiunile de pe spate (traduse in Ro de importator) descriu procesul de curatare astfel:
Carburator (banuiesc ca se refera si la clapeta de acceleratie):
1. Inlaturati filtrul de aer
2. Agitati
3. Pulverizati pe exteriorul carburatorului si racordurilor.
4. Porniti motorul la relanti si pulverizati direct in carburator (3-4 ori).
Produsul nu ataca catalizatorul, bla bla
Ce parere aveti?
E sigura aceasta metoda?
Multumesc
Carburator (banuiesc ca se refera si la clapeta de acceleratie):
1. Inlaturati filtrul de aer
2. Agitati
3. Pulverizati pe exteriorul carburatorului si racordurilor.
4. Porniti motorul la relanti si pulverizati direct in carburator (3-4 ori).
Produsul nu ataca catalizatorul, bla bla
Ce parere aveti?
E sigura aceasta metoda?
Multumesc
nicutu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
nicutu a scris:Pentru motorul meu Z16XEP (Astra Classic II), eu am cumparat CarPlan Carb and Throttle cleaner. Instructiunile de pe spate (traduse in Ro de importator) descriu procesul de curatare astfel:
Carburator (banuiesc ca se refera si la clapeta de acceleratie):
1. Inlaturati filtrul de aer
2. Agitati
3. Pulverizati pe exteriorul carburatorului si racordurilor.
4. Porniti motorul la relanti si pulverizati direct in carburator (3-4 ori).
Produsul nu ataca catalizatorul, bla bla
Ce parere aveti?
E sigura aceasta metoda?
Multumesc
Carburator (banuiesc ca se refera si la clapeta de acceleratie):
1. Inlaturati filtrul de aer
2. Agitati
3. Pulverizati pe exteriorul carburatorului si racordurilor.
4. Porniti motorul la relanti si pulverizati direct in carburator (3-4 ori).
Produsul nu ataca catalizatorul, bla bla
Ce parere aveti?
E sigura aceasta metoda?
Multumesc
Raspund tot eu. Am dezlipit traducerea in limba romana a importatorului.
In engleza, pentru curatarea Throttle Body, NU se porneste motorul in timpul curatarii. Probabil ca romanul idiot care a tradus nu facea distinctie intre carburator si Throttle Body.
Nicu
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
nicutu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
nicutu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
nicutu a scris:Multumesc, cam la concluzia asta ajunsesem si eu. Trebuie sa mai aflu cam cum trebuie demontat/remontat (cuplu etc) la Z16XEP.
Poate a mai facut-o cinva pana acum.
Nicu
Poate a mai facut-o cinva pana acum.
Nicu
M-am lamurit...In TIS se explica clar cum se face. Pentru cine nu are, cuplul de strangere al celor 4 suruburi este 8 Nm
nicutu
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
nicutu a scris:
M-am lamurit...In TIS se explica clar cum se face. Pentru cine nu are, cuplul de strangere al celor 4 suruburi este 8 Nm
nicutu a scris:Multumesc, cam la concluzia asta ajunsesem si eu. Trebuie sa mai aflu cam cum trebuie demontat/remontat (cuplu etc) la Z16XEP.
Poate a mai facut-o cinva pana acum.
Nicu
Poate a mai facut-o cinva pana acum.
Nicu
M-am lamurit...In TIS se explica clar cum se face. Pentru cine nu are, cuplul de strangere al celor 4 suruburi este 8 Nm
Astazi am facut si eu operatia. Masina nu are decat 28000 Km, deci clapeta si blocul nu erau foarte murdare. Cu toate acestea, se simte efectul.
Eu am avut o nelamurire, citind forumul. Se tot preciza ca trebuie curatata acea "gaurica pentru purjare vapori". deci am cautat si eu asa ceva.
La Z16XEP blocul respectiv are 3 gauri care merg in 3 conducte: una de intrare agent racire, una de iesire si una care merge spre motor si care pare ca ar circula un fel de ulei (are un mod deosebit de prindere in stut). Cred ca despre asta este vorba, insa nu e deloc o gaurica ci are cam 10 mm diametru.
Daca gresesc, va rog sa corectati.
- blue_maniak
- ***
- 953 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 953
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Gaurica aceea are cam 0.5-1mm diametru, e in continuarea uneia din cele patru gauri mai mari.
Revin cu feedback: curatare clapeta de acceleratie + schimb filtru de aer
Masina accelereaza mai bine, au disparut micile "socuri" la schimbarile de treapta si cele care apareau uneori la acceleratiile fine, un fel de mini lag.
Revin cu feedback: curatare clapeta de acceleratie + schimb filtru de aer
Masina accelereaza mai bine, au disparut micile "socuri" la schimbarile de treapta si cele care apareau uneori la acceleratiile fine, un fel de mini lag.
- nightmanbog
- *
- 12 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Vectra 1998
- Bucuresti
nightmanbog
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
- godsmack87
- *
- 14 mesaje
- din 16 Nov 2011
- Bucuresti
godsmack87
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2011
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Am desfacut si eu astazi throttle body la o Corsa C Z14xep si l-am curatat intocmai tutorialelor de pe forum (cel facut de domnul Dan la sectiunea Agila). Dupa ce l-am montat la locul lui am pus contactul 30 de secunde pentru invatarea parametrilor. Spre uimirea mea, nu am auzit nici un sunet din zona clapetei throttle. Dupa pornirea motorului am observat ca a ramas aprins martorul "masina cu cheie". Am citit eroare cu metoda pseudo agrafei si a reiesit codul 1256 (P1256 - Pedal Correlation PDS1 and HPDS).
In ciuda erorii, motorul merge bine, dar relantiul este scazut - undeva pe la 600-700 RPM. Am incercat sa sterg eroarea prin deconectarea bateriei pt 30 de minute si apoi am incercat o noua invatare a parametrilor. Rezultatul -> eroarea e tot acolo.
Daca are cineva o idee de rezolvare sau daca stie cineva ce provoaca eroarea asta, as fi fericit sa imi spuna si mie, si eventual altor persoane care au mai avut problema asta.
Va multumesc
Am desfacut si eu astazi throttle body la o Corsa C Z14xep si l-am curatat intocmai tutorialelor de pe forum (cel facut de domnul Dan la sectiunea Agila). Dupa ce l-am montat la locul lui am pus contactul 30 de secunde pentru invatarea parametrilor. Spre uimirea mea, nu am auzit nici un sunet din zona clapetei throttle. Dupa pornirea motorului am observat ca a ramas aprins martorul "masina cu cheie". Am citit eroare cu metoda pseudo agrafei si a reiesit codul 1256 (P1256 - Pedal Correlation PDS1 and HPDS).
In ciuda erorii, motorul merge bine, dar relantiul este scazut - undeva pe la 600-700 RPM. Am incercat sa sterg eroarea prin deconectarea bateriei pt 30 de minute si apoi am incercat o noua invatare a parametrilor. Rezultatul -> eroarea e tot acolo.
Daca are cineva o idee de rezolvare sau daca stie cineva ce provoaca eroarea asta, as fi fericit sa imi spuna si mie, si eventual altor persoane care au mai avut problema asta.
Va multumesc
- nightmanbog
- *
- 12 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Vectra 1998
- Bucuresti
nightmanbog
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
- nightmanbog
- *
- 12 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Vectra 1998
- Bucuresti
nightmanbog
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
- godsmack87
- *
- 14 mesaje
- din 16 Nov 2011
- Bucuresti
godsmack87
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am revenit cu un update: spuneam ca in urma curatarii throttle m-am ales cu o eroare stocata -> P1256. Imi cer scuze pentru greseala, era vorba de P1526 - Throttle Control Lower Position not Learned. Am reincercat stergerea erorii si dupa aceea a mai aparut un cod de eroare -> P0100 Mass Air Flow (MAF) Circuit Malfunction.
Am ridicat capota si m-am pus pe verificari. Am constatat ca aveam colierul de prindere al tulumbei pe debimetru stricat (se stricase filetul si nu mai strangea), efectul fiind acela ca tragea aer fals, rezultand eroarea P0100. S-a rezolvat cu un alt colier de 2RON. Apoi am desfacut throttle si am mai curatat odata capsula in care se afla motorasul si rotitele dintate ce misca clapeta si am spalat cu detergent rotita din mijloc - avea ceva unsoare pe ea.
La final am reconectat bateria (inainte de toate am deconectat ambele borne) si am facut procedura de invatare. Spre fericirea mea, erorile au fost sterse si nu au mai reaparut. Relantiul s-a imbunatatit putin (acum pot sa stau cu AC-ul pornit fara sa se mai scuture motorul), dar tot nu e foarte ridicat.
Weekendul asta o sa desfac si EGR-ul si o sa-l curat si o sa revin cu impresii.
Multumesc tuturor membrilor (in special domnului Dan pentru tutorialul de curatare si pentru celelalte info) de pe acest forum. Toate informatiile sunt extrem de utile.
O saptamana usoara tuturor!
Am ridicat capota si m-am pus pe verificari. Am constatat ca aveam colierul de prindere al tulumbei pe debimetru stricat (se stricase filetul si nu mai strangea), efectul fiind acela ca tragea aer fals, rezultand eroarea P0100. S-a rezolvat cu un alt colier de 2RON. Apoi am desfacut throttle si am mai curatat odata capsula in care se afla motorasul si rotitele dintate ce misca clapeta si am spalat cu detergent rotita din mijloc - avea ceva unsoare pe ea.
La final am reconectat bateria (inainte de toate am deconectat ambele borne) si am facut procedura de invatare. Spre fericirea mea, erorile au fost sterse si nu au mai reaparut. Relantiul s-a imbunatatit putin (acum pot sa stau cu AC-ul pornit fara sa se mai scuture motorul), dar tot nu e foarte ridicat.
Weekendul asta o sa desfac si EGR-ul si o sa-l curat si o sa revin cu impresii.
Multumesc tuturor membrilor (in special domnului Dan pentru tutorialul de curatare si pentru celelalte info) de pe acest forum. Toate informatiile sunt extrem de utile.
O saptamana usoara tuturor!
- JohnBranch
- **
- 306 mesaje
- din 01 Oct 2009
- Alta tara
JohnBranch
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2009
- Mesaj Privat
ciprianul
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2012
- Mesaj Privat
Salutare bai opelistilor,
Super tare tutorial ce pot sa zic. Aseara nu m-am culcat pana nu am facut clapeta bec. Iar acum abia astept sa o testez. E 7:05 dimineata (vroiam sa ma scol mai devreme, dar...) si chiar ma bucur ca nu am dat banii pe o curatare sau pe alta noua, sigur scapam de 150 ron lejereanu. ''Gaurica'' aia frate era obturata, avea pana si bilute. Dar acum cant la clapeta e luna. Am curatat cu WD 40, merge parfum. Materiale consumate: vreo suta de WD, 20 servetele umede, 2 bureti de spalat, o periuta de dinti, curatenia proaspat facuta din baie.
Urmeaza EGRu
Super tare tutorial ce pot sa zic. Aseara nu m-am culcat pana nu am facut clapeta bec. Iar acum abia astept sa o testez. E 7:05 dimineata (vroiam sa ma scol mai devreme, dar...) si chiar ma bucur ca nu am dat banii pe o curatare sau pe alta noua, sigur scapam de 150 ron lejereanu. ''Gaurica'' aia frate era obturata, avea pana si bilute. Dar acum cant la clapeta e luna. Am curatat cu WD 40, merge parfum. Materiale consumate: vreo suta de WD, 20 servetele umede, 2 bureti de spalat, o periuta de dinti, curatenia proaspat facuta din baie.
Urmeaza EGRu
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Sampei
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001 Z16EX
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat