Am testat un Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC 110cp, diesel, transmisie manualã.
Am început încã de afarã cârcoteala: spatele aratã ca la Passat CC. Am rãmas fixatã pe farurile cu angel eyes care chiar îi oferã maºinii o notã de eleganþã. Mai apoi, am aflat cã cei de la Opel au implementat un soft [numit Opel Eye] care permite recunoaºterea indicatoarelor rutiere ºi afiºarea vitezei maxime admise pe display. Cei drept, am uitat sã întrebãm dacã e o opþiune standard..
Dacã la exterior am lãudat maºina, la interior ne-am bucurat doar vizual de frumuseþe. De cum am pus mâna pe bord am simþit cã o sã avem probleme la drum: plastice. ªi un plastic tare care ori nu au fãcut bine bãieþii îmbinãrile când au construit-o, ori au fost alþii înaintea noastrã care au maltratat-o groaznic.
La drive-test s-a comportat frumos, motorul nici mãcar nu s-a auzit, atât de silenþios era. Singurul lucru pe care nu l-am înþeles a fost mesajul de atenþionare de pe display: “Brakes overheated” de fiecare datã când punem o frânã zdravãnã sau intrasem într-o succesiune de curbe. Viteza maximã pe care o poate atinge este de 220 km/h ºi ajunge de la 0 la 100 km/h în 9,5s. Ne-a consumat 5,5l/100 km, cam puþin ce-i drept pentru câte ture de oraº am fãcut noi cu el [vreo 6, pe acelaºi traseu ca ºi celelalte maºini testate]. Am uitat sã ne uitãm câþi litri are rezervorul dar am înþeles cã poate duce liniºtit 1.200 km pentru un motor diesel.
O micã problemã am avut eu cu maºina. Fiind micã iar maºina mare, oglinzile ºi mai mici, m-am chinuit mult pentru a o parca. Din perspectiva mea piticoatã – am nevoie de senzori de parcare la o aºa maºinã.
![Smile](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Doar Alb Olympic este culoarea gratuitã pentru Opel Insignia, celelalte costând 450 euro.
În preþul de bazã al modelului pe care l-am testat noi, de 21.850 euro, intrã foarte multe dotãri standard, aºa cã mare lucru nu am mai adãugat noi atunci când ne-a fost configurat. Pentru cã din fabricã, maºina vine cu angel eyes am preferat sã avem ºi un sistem de spãlare a farurilor sub presiune [300 euro], nu de alta, dar la drumurile noastre chiar e necesar. Am vrut sã aibã senzori de parcare [550 euro], proiectoare ceaþã faþã [175 euro] ºi sistem de navigaþie [590 euro]. Toatã maºina ne-a ajuns la 23.465 euro.