Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salutare membri Club Opel. Sunt, mai mult sau mai putin, mandru posesor al unui Opel Astra GTC, 1.8-140 cp. Nu il am de mult timp, cam de 1500 km (masina avand in total in jur de 112.000 km). De curand, cam de 4-500 km ma confrunt cu o mica-mare problema. Indiferent de treapta, se aude un huruit in partea din stanga fata. Am cautat o gramada pe forumuri, inclusiv aici. Am gasit o mie de raspunsuri, de la rulment de presiune la cel de fuzeta, la schimbarea placutelor si a discurilor de frana pe fata, schimba rotile de pe fata cu cele de pe spate, schimbarea kit-ului de ambreiaj. La unii a mers, la altii nu. Astea ar fi cele mai des intalnit cazuri. Idea e ca incepand cu treapta a doua incepe sa huruie ceva, de undeva din fata-stanga. In treapta a treia, daca o tin la 2000 RPM, se aude cel mai clar. Cand turez motorul deja acopera acel zgomot, insa schimband treptele apare din nou (scazand si RPM-ul). Pe unde am fost, mi s-a zis ca este cutia, insa nu stiu sa imi zica ce pana nu este desfacuta. Din pacate, nu am gasit pe cineva care sa o desfaca si sa imi spuna ce probleme am, cat m-ar costa. Astfel ca va rog, daca stiti pe cineva care poate reconditiona o cutie de Opel GTC, sau pe cineva care vinde cutii second hand(am dat cateva telefoane pe la dezmembrari insa majoritatea au cutii de diesel), anuntati-ma si pe mine. In caz ca este cineva care ar putea sa imi dea un sfat bun, gen ce ar putea sa fie de la cutie (din ce m-am documentat eu ar fi rulmentii), o sa ajung joi la Sala Palatului la 18. Mentionez ca nu am avut probleme cu schimbatul vitezei, sau sa imi sara din treapta, sa intre greu. Nu stiu daca are vreo legatura, insa personal nu am alergat-o schimband aiurea viteza fara ambreiaj calcat in podea. Permisul il am de jumatate de an, deci nu mi-am permis inca sa o fortez. Multumesc mult de raspunsuri si ajutor! sper sa pot rezolva cat mai repede.


Ultima modificare făcută de Oryps la Mar 22 Mai, 2012 11:37 am
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,689
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Verifica si uleiul din cutie, asta daca esti sigur ca nu ai un rulment roata pe duca. Tot pe modelul respectiv am senzatia ca planetara lunga are la jumatate un rulment. Nu sunt absolut sigur, insa daca il are, verifica-l.
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Da, l-am verificat. Am uitat sa specific. Cand a fost desfacut busonul de la uleiul de cutie, avea ceva span pe el. Era un pic negricios uleiul, insa suficient. Cred ca am gresit eu. Am inteles ca de regula de la pinioane huruie, nu de la rulmenti. Rulmentii dau un suierat. legat de cutie, am vazut ca acelasi model se gaseste si pe Vectra C sau Zafira. Este obligatoriu sa caut una tot de pe un GTC sau pot lua si una de pe aceste modele? ma gandesc ca difera la rapoartele vitezelor, a mea fiind mai sport. La fel, masina fiind din 2006, cutia va trebui sa provina de pe un GTC tot din 2006? merci!
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,689
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Oryps a scris:Cand a fost desfacut busonul de la uleiul de cutie, avea ceva span pe el. Era un pic negricios uleiul, insa suficient.


Ai cam dat raspunsul. Cu acea ocazie ai schimbat si uleiul din cutie? Ce ulei ai pus? Vezi ca sunt tare pretentioase la ulei.

Cutia ta este un F17+CR, 3,94 care se gaseste pe orice Astra H 1,6 sau 1,8, pe orice Vectra C 1,6 si pe unele vectra C 1,8. Poti lua linistit de pe Vectra C 1,8 UK care se gasesc relativ usor si ieftin la dezmembrari. Dupa calculele mele se potriveste, in cel mai rau caz treptele superioare vor fi o idee mai lungi.

Pana atunci ar fi indicat un ulei bun+spalat cutia si forja tare sa vezi daca va ceda ceva.
Ultima cutie de am desfacut-o a fost de pe un Espace, si piesele defecte ce erau ca si cele de Dacie costau mai mult decat cutia de la dezmembrari. Vreau sa spun ca nu prea merita reparata.
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu l-am schimbat. Ambii mecanici la care am fost, EDS si Augsburg, mi-au zis ca nu cred ca se va rezolva doar cu un schimb de ulei. Din pacate nu gasesc nicaieri cutie. Majoritatea aduc de diesel si imi tot zic sa ii sun peste o saptamana. Sa inteleg ca ar fi mai bine sa ii intreb daca au cutie model F17+CR, decat sa le cer de Astra GTC 2006? nu stiu daca are legatura anul de fabricatie.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,689
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cauta aici ce modele de cutie ti se potrivesc. Posibil sa gasesti acelasi model si la vechituri.

Daca nu gasesti, nu ai alte sanse doar decat sa desfaci cutia si sa vezi ce e defect in ea. La noi in DB nu mai sunt asa multi sa desfaca, doar cateva mici ateliere.
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Da, exact ce mi-ai spus tu -> Schaltgetriebe:F17+CR, 3,94. O sa caut, nu am de ales. Am auzit ca cel mai bine ar fi sa o schimb, decat sa o repar, mai ales ca nu gasesc unde.
  • lcf_156

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am reparat eu cutia de vieze M32 6 trepte de pe GTC-ul meu 1.9 cdti. La mine se auzea un fluierat. Era dus un rulment pe trenul fix. Am reparato si sunt foarte multumit. Am facut 7.000km de atunci fara probleme si fara zgomote de nici un fel. Sper sa nu se considere reclama si doar o mana de ajutor pentru colegul nostru. Cutia a fost reparata la Messinger Truck(se ocupa cu reparatii cutii manuale si automate) si se ofera garantie 1 an. Reparatiile se fac doar cu piese originale(eu am asteptat 8 zile sa-mi vina cele necesare din DE).
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
lcf_156, poti sa imi spui cat te-a costat? cu masina cum ai facut? ai mers direct la ei, ti-au dat cutia jos si ai lasat-o acolo pana a fost totul gata sau ai dat-o jos in alta parte si te-ai dus cu piesa in sine?
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Intrebare: e posibil ca zgomotul sa se auda din cauza planetarei stanga (se aude indiferent daca merg drept sau schimb sensul de mers), sau din cauza unui tampon de la motor?
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
E posibil sa fi gasit o cutie de Vectra C, aceeasi motorizare ca a mea, Z18XER. Tipul nu stia sigur modelul, insa fiind manuala cred ca e aceeasi. Se potriveste pe a mea? Am mai citit ca ar fi schimbat cineva pe aici pe forum si a fost multumit, rapoartele la treapta a patra si a cincea mai lungi, dar nu l-a deranjat. Consumul a scazut si el un pic, maxim jumatate de litru. Deci? ce imi puteti sugera? Pe Vectra C este F17+CR / 3.74, iar cea de pe GTC F17+CR / 3.94.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,689
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa se potriveaasca, insa eu sunt de parere sa tragi cat mai tare de a ta pana iese la iveala concret problema.
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Ar fi vreun inconvenient pentru care nu ar merge? da, cam asa m-am gandit si eu, sa ii schimb uleiul si sa merg cu ea pana s-o duce de tot, insa nu vreau sa ma lase cine stie pe unde, in mijlocul pustiului.
  • lcf_156

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am dus masina la ei, au dat jos cutia si s-a confirmat ceea ce deja au presupus. Au facut comanda la piese, le-au montat si am pus cutia la loc. Odata cu acesta operatie am schimbat si ambreiajul+ volanta pentru ca erau duse(volanta deja facea cam urat).eu am dat 2000ron demontat/montat, piese cutie, reparat cutie,schimb ambreiaj + ulei cutie.
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am mai gasit o cutie, insa omul nu stia sa imi spuna exact ce model e. I-am cerut numarul de serie de pe ea si mi-a zis cam asa : ad8388621t4c394. Nu pot sa gasesc nicaieri nimic despre cum se descifreaza aceste numar de serie. Stie cineva cum pot afla? am sunat la GTT si au zis ca nu imi pot spune pentru ca ala e un numar de serie din fabrica.
  • lcf_156

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Daca cutia este tot manuala si a fost pe acelasi tip de motor(chiar daca pe Vectra) sigur se va potrivi. Intrebarea mea este daca tu esti sigur 100% ca ai o problema la cutie? Sigur zgomotele nu vin din alta parte? Parca mai sus ai spus ca ai trecut si pe la EDS service...ei ce ti-au spus? ce diagnostic au dat?
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
lcf, mi-au zis simplu, a, e de la cutie. Sunetul se aude undeva in fata, stanga soferului. Suspendata si cu ESP oprit pare a veni din zona rotii stangi, desi atat baietii de la EDS cat si amicul meu de la Augsburg mi-au zis ca nu e rulment, ci cutia. Cutia de easytronic s-ar potrivi la a mea? am gasit la un tip cu un GTC 1.6 Z18XER si cel putin manuala merge sigur. Asta nu stiu, ma gandesc ca are mai multa electronica.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Schimba uleiul sa te lamuresti, ca nu-i o avere. Cu ocazia asta dai jos si capacul din partea de jos, ca nu are buson de golire. Vezi cum arata pinioanele si daca e span in ulei si cat.
  • Oryps

  • Mesaje scrise: 422
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Cristi, de ulei m-am uitat, era suficient insa cam negru ce e drept. Pe busonul de sub masina pe unde s-a verificat era span, deci e cam nasol.
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Nu am citit toate posturile din topic. Huruitul creste in intensitate odata cu cresterea vitezei? E posibil as fie rulmentul de la roata. Ca sa fi sigur, ridica masina pe cric si cu o mana strangi de 2 spire ale arcului si invarti roata, daca simti o vibratie usoara in arc e rulmentul.
F17CR si WR, in teorie ar trebuii sa se potriveasca pe prinderi, singurele diferente sunt la rapoarte. Atentie insa, e posibil sa ai probleme cu tempomatul...ea stie ca la X RPM tre sa ai Y viteza, iar daca astea sunt diferite fata ce ce stie ECU s-ar putea sa nu-ti mai mearga tempomatul.

Adi G.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR