- deleted-38151
- ***
- 750 mesaje
- din 16 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 750
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 398 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Sunt tare curios,daca mecanicul ar garanta in scris,ca distributia va rezista atat cat a spus.
Din pacate sunt foarte multi mecanici,priceputi la toate,care habar nu au despre unele chestiuni;eu cred ca un mecanic ,care a schimbat o distributie folosind scule si dispozitive stas,cu greu s-ar exprima in sensul ''ca va merge si asa''.
Din pacate sunt foarte multi mecanici,priceputi la toate,care habar nu au despre unele chestiuni;eu cred ca un mecanic ,care a schimbat o distributie folosind scule si dispozitive stas,cu greu s-ar exprima in sensul ''ca va merge si asa''.
- marco_dnc
- **
- 398 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
- gcom61
- ***
- 935 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 z14xep
- Giurgiu
gcom61
- Mesaje scrise: 935
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Meriva 2005 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
- marco_dnc
- **
- 398 mesaje
- din 21 Oct 2011
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
marco_dnc
- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2011
- Mesaj Privat
Kozonak
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2012
- Mesaj Privat
Salut, am si eu un opel Agila din 2001 cu motor z12xe pe care am cumparat-o acum 4 ani de la un baiat din cluj care le aducea din Franta. Motorul mergea ok, avea la rece un tachete care se amorsa mai greu dar una peste alta am fost multumit. Dupa ce am cumparat-o i-am facut schimbul de ulei ca sa stau linistit cu GM 5W30 . La vre-un an am avut un accident frontal cu un sinucigas care mi-a intors in fata si am tinut-o in service vre-o 3 luni pana au reparat-o. Dupa ce am luat-o din service au inceput sa apara problemele. Sa aprins becul de la ulei pe autostrada, am mers cu ea asa pana la destinatie, am dat baia jos si surpriza...... pe tot interiorul motorului era depus un strat de mizerie cam de un centimetru care, desprinzandu-se de pe pereti in timpul mersului, a infundat sorbul de la pompa de ulei. Am curatat-o doar in partea de jos urmand inca vre-o 4-5 operatiuni de genul acesta inclusiv la partea superioara pana nu am mai avut mizerie in motor. Toate bune si frumoase dar acum incepuse sa manance ulei asa ca am mers la un service unde am vorbit sa-i fac o resegmentare , ocazie cu care sa-i schimb si distributia. acum incepe distractia. o segmentaza, planeaza quloasa, paturile la supape , schimba lantul, intinzatorul, in principiu cam tot ce trebuia schimbat, porneste motorul, o scate pe usa serviceului si crapa pompa de ulei cu tot cu capac, eu neapucand sa plec cu ea de acolo. mai dau niste bani, imi pun o pompa sh, plec cu ea din sevice, merg cam o luna si masina incepe sa se opreasca din senin in mers. Am presupus ca este pompa de benzina, dau rezervorul jos, o verific, pompa ok. Problemele continua, ma duc cu ea la un alt mecanic s-o puna pe un tester cu soft si imi descopera ca senzorul de turatie de la axul cu came da eroare. Il schimb , mai fac 50 km si iar se opreste (lucru pe care il face doar cand trece de 80 grade C) . Ma duc la serviceul la care mi-au "facut" motorul, o pune pe tester si imi spune ca acum ai da eroare senzorul de la arborele cotit pe care va trebui sa ma duc sa-l schimb.
Intrebari:
- care ereu cauzele posibile pentru care a crapat pompa de ulei?
- este posibil ca distributia sa nu fie pusa corect la punct?
- daca distributia nu este pusa corect la punct se poate verifica pe tester?
Mentionez ca motorul vibreaza destul de mult la ralanti chiar daca turatia se mentine intre 720 - 735 rot/min, lucru care inainte nu se intampla
Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri sau pareri
Intrebari:
- care ereu cauzele posibile pentru care a crapat pompa de ulei?
- este posibil ca distributia sa nu fie pusa corect la punct?
- daca distributia nu este pusa corect la punct se poate verifica pe tester?
Mentionez ca motorul vibreaza destul de mult la ralanti chiar daca turatia se mentine intre 720 - 735 rot/min, lucru care inainte nu se intampla
Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri sau pareri
- nyky85
- **
- 118 mesaje
- din 03 Sep 2011
- Corsa 2004 z14xep
- Arges
nyky85
- Mesaje scrise: 118
- Locatie: Arges
- Masina: Corsa 2004 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2011
- Mesaj Privat
Parerea mea este ca distributia nu este pusa corect, de acea si eroarile pe senzorul de la axa cu came si arbore cotit. Mai intai verifica distributia si apoi schimba senzorul de la arbore.
In legatura cu pompa nu avea cum sa crape asa din senin, cred ca au umblat la ea si au blocato cu ceva sau au montato gresit.
In legatura cu pompa nu avea cum sa crape asa din senin, cred ca au umblat la ea si au blocato cu ceva sau au montato gresit.
Kozonak
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2012
- Mesaj Privat
Parerea mea este ca pe una dintre axe are un dinte sarit la distributie, lucru pe care l-as putea observa daca i-as da jos capacul. Acum am dus-o la service-ul care i-a facut distributia sa-i schimbe senzorul si daca mai crapa ma duc si le-o las in curte pana cand o rezolva. Cel de la service mi-a zis ca daca nu ar fi avut pusa distributia cum trebuie i-ar fi dat eroare pe tester. Un inspector RAR pe care il cunosc mia spus ca daca are doar un dinte sarit, testerul nu da eroare. Ce nu ma dumereste este de ce senzorii dau eroare doar cand ajung la temperatura de 85-90 grade C?
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- pompa de ulei a crapat deoarece era deja afectata, mersul fara ulei ca era infundat sorbul a fost cauza
- da, iar ai mizerie prin motor si nu urca ulei la axe came, se gripeaza si se roteste pinionul sau pinioanele de pe pozitie
- da, daca stii unde sa te uiti
Invatatura de minte, uleiul se schimba la maxim 10,000km sau mai devreme daca se inegreste, motorul se spala daca este murdar (baie, sorb, capac culbutori, chiulasa).
- da, iar ai mizerie prin motor si nu urca ulei la axe came, se gripeaza si se roteste pinionul sau pinioanele de pe pozitie
- da, daca stii unde sa te uiti
Invatatura de minte, uleiul se schimba la maxim 10,000km sau mai devreme daca se inegreste, motorul se spala daca este murdar (baie, sorb, capac culbutori, chiulasa).
- deleted-38151
- ***
- 750 mesaje
- din 16 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 750
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 750 mesaje
- din 16 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 750
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 750 mesaje
- din 16 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 750
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 750 mesaje
- din 16 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 750
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 750 mesaje
- din 16 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 750
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2009
- Mesaj Privat
- bogdansbg
- **
- 100 mesaje
- din 09 Aug 2006
- Vectra 2001 Z22
- Bucuresti
bogdansbg
- Mesaje scrise: 100
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z22
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2006
- Mesaj Privat
Corsuta mea are 230.000 km si are sunet de diesel si la rece si la cald, numai ca becul de la service mi s-a aprins si impreuna cu cartea de service trebuie sa-i fac revizia.
Intai ii voi schimba ulei si filtre pentru a observa daca se atenueaza sunetul. Voi folosi Shell Helix Ultra 5w-40, cu specificatia recomandata de OPEL, adica ACEA - A3/B3. Va tin la curent. Voi inregistra sunetul inainte si dupa.
Daca sunetul va persista probabil in primavara ii voi schimba cele necesare.
Intai ii voi schimba ulei si filtre pentru a observa daca se atenueaza sunetul. Voi folosi Shell Helix Ultra 5w-40, cu specificatia recomandata de OPEL, adica ACEA - A3/B3. Va tin la curent. Voi inregistra sunetul inainte si dupa.
Daca sunetul va persista probabil in primavara ii voi schimba cele necesare.
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat