addy2002
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,681 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,681
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Visse a scris:Acum am vazut masina ta din semnatura , nu stiam ce sistem de preincalzire al camerei de combustie ai , in cazul asta foloseste releu de bujii ce vin pe Astra G si Vectra B , sh le gasesti pe la 60-70 ron un pret decent zic eu si care i-si fac treaba ffff bine .In cazul sistemului de pe masina ta este foarte posibil ca modulul ce comanda bujiile sa citeasca temperatura antigelului si la temperatura de sub 10-15 grade si la fiecare pornire sa comande incalzirea bujiilor dar nu in impulsuri ci clasic iar asta nu te ajuta .Ma gandesc sa fac alt modul de incalzire al antigelului care daca citeste o temperatura mai mica de -15 grade sa lase sa porneasca sistemul de incalzire al camerei de combustie pentru un timp perioada in care cel de incalzire al antigelului sa nu functioneze si dupa cateva minute sa opreasca sistemul ce incalzeste camera de combustie si sa porneasca cel ptr antigel care oricum incalzeste mult mai repede motorul asta pentru a proteja alternatorul care oricum este cam incarcat , oricum mai trebuie studiata problema .
Cel putin pana la proba contrarie... nu as crede ca la mine postincalzirea tine bujiile cuplate pana la 5 min fara a le alimenta in impulsuri.
Uite si cateva poze cu releul de comanda bujii (NGK D-Power, 11.5v) e cu circuit integrat in montaj :
Defapt, releul de bujii... cel care comanda un al 2-lea releu care-mi cupleaza efectiv bujiile este componenta electronica cea mai complexa de pe acest motor (nu am ECU sau pompa de injectie cu electronica).
In manualul de reparatii scrie ca postincalzirea este decuplata de o sonda aflata in carcasa termostatului pe circuitul mic al apei motor care atunci cand apa motor ajunge la 40 grade C(>55 grade C in unele manuale) acesta comanda decuplarea postincalzirii. Dar am vazut ca scrie si ca daca pleci de pe loc imediat dupa ce pornesti motorul si treci de viteza de 18km/h(10mph) postincalzirea este decuplata automat, totusi nu am verificat inca acest aspect.
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Il vad destul de stufos ca sa faca doar o cuplare / decuplare a bujiilor , foarte posibil sa lucreze in impulsuri , dar nu vad releul care zici ca realizeaza cuplarea bujiilor sau , destul de posibil ca acel releu sa cupleze bujiile la modulul asta electronic iar modulul sa comande inpulsurile direct pe bujii
- ahappyuser
- *******
- 6,681 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,681
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Releul care tine bujiile cuplate este in cutia de sigurante de deasupra unitatii de ABS, in compartimentul motor :
Releul de comanda (cel negru, Transtron) se afla in habitaclu, deasupra airbag-ului pasager (aproape de parbriz).
Am gresit cand am afirmat in post-ul anterior ca releul care tine bujiile cuplate e de 40A, se pare ca e de 70A. Si parca am citit undeva ca releul care tine bujiile cuplate trebuie pozitionat fizic cat mai aproape de bujii, se pare ca si la mine tot asa e.
Releul de comanda (cel negru, Transtron) se afla in habitaclu, deasupra airbag-ului pasager (aproape de parbriz).
Am gresit cand am afirmat in post-ul anterior ca releul care tine bujiile cuplate e de 40A, se pare ca e de 70A. Si parca am citit undeva ca releul care tine bujiile cuplate trebuie pozitionat fizic cat mai aproape de bujii, se pare ca si la mine tot asa e.
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Buna, masina din semnatura, motor diesel de 2500 cm. Am schimbat radiatorul de apa, am cumparat unul nou, pe original. Am facut imediat dupa montaj un drum cu masina de peste 1000 de km si temperatura nu urca decat rareori peste 75 de grade(doar in panta si cand o fortez), de obicei sta sub 70. Ma enerveaza problema asta, mai ales ca inainte, cu celalalt radiator temperatura era ok. Caldura imi baga. Ce ar putea fi?
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Releul care tine bujiile cuplate este in cutia de sigurante de deasupra unitatii de ABS, in compartimentul motor :
Releul de comanda (cel negru, Transtron) se afla in habitaclu, deasupra airbag-ului pasager (aproape de parbriz).
Am gresit cand am afirmat in post-ul anterior ca releul care tine bujiile cuplate e de 40A, se pare ca e de 70A. Si parca am citit undeva ca releul care tine bujiile cuplate trebuie pozitionat fizic cat mai aproape de bujii, se pare ca si la mine tot asa e.
Releul de comanda (cel negru, Transtron) se afla in habitaclu, deasupra airbag-ului pasager (aproape de parbriz).
Am gresit cand am afirmat in post-ul anterior ca releul care tine bujiile cuplate e de 40A, se pare ca e de 70A. Si parca am citit undeva ca releul care tine bujiile cuplate trebuie pozitionat fizic cat mai aproape de bujii, se pare ca si la mine tot asa e.
nu la toate masinile este ca la tine. la mine releul de comanda al bujiilor este in compartimentul motor langa baterie iar releul probabil este tot ca si la tine pozitionat in cutia de langa rezervorul de lichid de frana...
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
ccostras a scris:Buna, masina din semnatura, motor diesel de 2500 cm. Am schimbat radiatorul de apa, am cumparat unul nou, pe original. Am facut imediat dupa montaj un drum cu masina de peste 1000 de km si temperatura nu urca decat rareori peste 75 de grade(doar in panta si cand o fortez), de obicei sta sub 70. Ma enerveaza problema asta, mai ales ca inainte, cu celalalt radiator temperatura era ok. Caldura imi baga. Ce ar putea fi?
Termostatul poate fi .
- ahappyuser
- *******
- 6,681 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,681
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
@mikyboy
La Y20DTH ma asteptam sa fie un releu de putere si comanda lui sa o faca ECU. Esti sigur ca si la tine sunt 2 relee ?
Eu am 2 relee pentru comanda bujii pe motorul meu tocmai pentru ca nu am ECU.
Sunt sigur ca colegul @Visse imi poate face un montaj care sa-mi taie postincalzirea dupa 30sec de la pornire si sa-mi cupleze sistemul de incalzire cu bujii CGP in apa motor (care e mai eficienta) iar semnalul de iesire din aceasta postincalzire a motorului prin incalzirea apei sa-l ia de pe sonda din capacul termostatului, cea care comanda iesirea postincalzirii cu bujii. Cat de greu poate fi ?
La Y20DTH ma asteptam sa fie un releu de putere si comanda lui sa o faca ECU. Esti sigur ca si la tine sunt 2 relee ?
Eu am 2 relee pentru comanda bujii pe motorul meu tocmai pentru ca nu am ECU.
Sunt sigur ca colegul @Visse imi poate face un montaj care sa-mi taie postincalzirea dupa 30sec de la pornire si sa-mi cupleze sistemul de incalzire cu bujii CGP in apa motor (care e mai eficienta) iar semnalul de iesire din aceasta postincalzire a motorului prin incalzirea apei sa-l ia de pe sonda din capacul termostatului, cea care comanda iesirea postincalzirii cu bujii. Cat de greu poate fi ?
- ccostras
- ***
- 714 mesaje
- din 21 Jan 2007
- Omega 2002 Y25DT
- Bacau
ccostras
- Mesaje scrise: 714
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 2002 Y25DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2007
- Mesaj Privat
Visse a scris:
Termostatul poate fi .
ccostras a scris:Buna, masina din semnatura, motor diesel de 2500 cm. Am schimbat radiatorul de apa, am cumparat unul nou, pe original. Am facut imediat dupa montaj un drum cu masina de peste 1000 de km si temperatura nu urca decat rareori peste 75 de grade(doar in panta si cand o fortez), de obicei sta sub 70. Ma enerveaza problema asta, mai ales ca inainte, cu celalalt radiator temperatura era ok. Caldura imi baga. Ce ar putea fi?
Termostatul poate fi .
Bine, poate fi termostatul... Dar e acelasi termostat pe care il aveam inainte de a schimba radiatorul (nu am umblat la termostat deloc) si chestia cu temperatura a aparut imediat dupa inlocuirea acestuia.
stelica70
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2011
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
ccostras a scris:
Bine, poate fi termostatul... Dar e acelasi termostat pe care il aveam inainte de a schimba radiatorul (nu am umblat la termostat deloc) si chestia cu temperatura a aparut imediat dupa inlocuirea acestuia.
Visse a scris:
Termostatul poate fi .
ccostras a scris:Buna, masina din semnatura, motor diesel de 2500 cm. Am schimbat radiatorul de apa, am cumparat unul nou, pe original. Am facut imediat dupa montaj un drum cu masina de peste 1000 de km si temperatura nu urca decat rareori peste 75 de grade(doar in panta si cand o fortez), de obicei sta sub 70. Ma enerveaza problema asta, mai ales ca inainte, cu celalalt radiator temperatura era ok. Caldura imi baga. Ce ar putea fi?
Termostatul poate fi .
Bine, poate fi termostatul... Dar e acelasi termostat pe care il aveam inainte de a schimba radiatorul (nu am umblat la termostat deloc) si chestia cu temperatura a aparut imediat dupa inlocuirea acestuia.
Termostatul este cel ce comanda trecerea apei prin radiator si automat racirea motorului de aici si racirea lui , verifica daca radiatorul se incalzeste la temperaturi sub 70 grade .
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:@mikyboy
La Y20DTH ma asteptam sa fie un releu de putere si comanda lui sa o faca ECU. Esti sigur ca si la tine sunt 2 relee ?
Eu am 2 relee pentru comanda bujii pe motorul meu tocmai pentru ca nu am ECU.
Sunt sigur ca colegul @Visse imi poate face un montaj care sa-mi taie postincalzirea dupa 30sec de la pornire si sa-mi cupleze sistemul de incalzire cu bujii CGP in apa motor (care e mai eficienta) iar semnalul de iesire din aceasta postincalzire a motorului prin incalzirea apei sa-l ia de pe sonda din capacul termostatului, cea care comanda iesirea postincalzirii cu bujii. Cat de greu poate fi ?
La Y20DTH ma asteptam sa fie un releu de putere si comanda lui sa o faca ECU. Esti sigur ca si la tine sunt 2 relee ?
Eu am 2 relee pentru comanda bujii pe motorul meu tocmai pentru ca nu am ECU.
Sunt sigur ca colegul @Visse imi poate face un montaj care sa-mi taie postincalzirea dupa 30sec de la pornire si sa-mi cupleze sistemul de incalzire cu bujii CGP in apa motor (care e mai eficienta) iar semnalul de iesire din aceasta postincalzire a motorului prin incalzirea apei sa-l ia de pe sonda din capacul termostatului, cea care comanda iesirea postincalzirii cu bujii. Cat de greu poate fi ?
Se poate face , acum am facut o varianta finala pentru incalzirea antigelului , maine montez pe masina sa vad cum lucreaza .
- ahappyuser
- *******
- 6,681 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,681
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
Cu siguranta va anunt , nu stiu daca am fost bine inteles , este vb de modulul de comanda incalzire in forma imbunatatita , nu de cel ce opreste postincalzirea camerei de combustie in timp ce sete activa incalzirea antigelului , cea din urma urmeaza sa o fac si probez dupa 14 dec cand intru in concediu si am ceva mai mult timp .
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
ccostras a scris:
Bine, poate fi termostatul... Dar e acelasi termostat pe care il aveam inainte de a schimba radiatorul (nu am umblat la termostat deloc) si chestia cu temperatura a aparut imediat dupa inlocuirea acestuia.
colegul ma suprinde ca nu se incalzeste omega ta, chiar daca e diferit motorul... a mea de cand o am si pana in prezent iarna se incalzeste in 5-10 min. de mers adica peste 70 gr. si normal temperatura sta la 85-90 gr. si acum tin minte cand am luat-o acum 5 ani, eram pe la munte si baga o caldura de plecase ventilatoarele ce e adevarat facusem cateva drifturi ca de... era iarna si tractiune spate...
Visse a scris:
Termostatul poate fi .
ccostras a scris:Buna, masina din semnatura, motor diesel de 2500 cm. Am schimbat radiatorul de apa, am cumparat unul nou, pe original. Am facut imediat dupa montaj un drum cu masina de peste 1000 de km si temperatura nu urca decat rareori peste 75 de grade(doar in panta si cand o fortez), de obicei sta sub 70. Ma enerveaza problema asta, mai ales ca inainte, cu celalalt radiator temperatura era ok. Caldura imi baga. Ce ar putea fi?
Termostatul poate fi .
Bine, poate fi termostatul... Dar e acelasi termostat pe care il aveam inainte de a schimba radiatorul (nu am umblat la termostat deloc) si chestia cu temperatura a aparut imediat dupa inlocuirea acestuia.
- adrian terinte
- ****
- 1,240 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,240
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Sambata am testat incalzitorul, se pare ca este fff eficient.
Zilele astea cand voi avea timp o sa il montez, am tot -incalzitor, termostat,releu solid de 95A,toate firele, circuit electronic de comanda si suplimentar o sa il leg pe un buton care o sa il pun in bord legat de asemenea pe un circuit cu releu cu automentinere care se poate porni doar dupa pornire motor si la oprirea motorului se dezactiveaza, functie separata de cea a termostatului.
Zilele astea cand voi avea timp o sa il montez, am tot -incalzitor, termostat,releu solid de 95A,toate firele, circuit electronic de comanda si suplimentar o sa il leg pe un buton care o sa il pun in bord legat de asemenea pe un circuit cu releu cu automentinere care se poate porni doar dupa pornire motor si la oprirea motorului se dezactiveaza, functie separata de cea a termostatului.
- ahappyuser
- *******
- 6,681 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,681
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- nitzupower
- **
- 85 mesaje
- din 21 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
nitzupower
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2011
- Mesaj Privat
salut, am si eu o mica intrebare pentru cine se pricepe mai bine, mi am montat si eu un sistem din asta de pe renault cu doua bujii, cu releu de y17dt, si cu un buton de la care sa l comand on off. toate bune si frumoase dar de ceva zile cand il pornesc imi licare intensitatea luminilor. mentionez ca nu a facut asa de la bun inceput. are cineva idee ce ar putea fi? alternatorul e proaspat reconditionat de cateva luni
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat