- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Buna
As dori sami montez ceas pt presiunea de ulei si voltmetru(dar vreau sa utilizez ceasurile originale opel)mam indreptat spre ceasurile din vectra A ,sunt situate dedesuptul cesetofonului(nu toate au!)pe undeva am gasit o poza cu cele 2 ceasuri dar nul mai gasesc.
daca careva dintre detinatori care au in masina asemenea ceasuri ii rog sa faca o poza si sa masoare diametrul celor 2 ceasuri,sa vad daca le pot monta in bordul meu de astra F.
Am postat o poza cu un bord de vectra A si unde ar trebui sa fie situat aceste ceasuri.
Si bordul meu unde as dori sa le montez.
Multumesc
As dori sami montez ceas pt presiunea de ulei si voltmetru(dar vreau sa utilizez ceasurile originale opel)mam indreptat spre ceasurile din vectra A ,sunt situate dedesuptul cesetofonului(nu toate au!)pe undeva am gasit o poza cu cele 2 ceasuri dar nul mai gasesc.
daca careva dintre detinatori care au in masina asemenea ceasuri ii rog sa faca o poza si sa masoare diametrul celor 2 ceasuri,sa vad daca le pot monta in bordul meu de astra F.
Am postat o poza cu un bord de vectra A si unde ar trebui sa fie situat aceste ceasuri.
Si bordul meu unde as dori sa le montez.
Multumesc
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
dar pe masina este pus deja un senzor de ulei.
doar trebuie aflat semnificatia pinilor de pe senzor.
ex. al meu are 3pini la uni am vazut doar 1.
am postat ceva poze cu senzorul de pe al meu.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=17936
CEASURI PRESIUNE ULEI TUNING
INCA UN SITEdar ii scump de rupe,sper ca la dezmembrari am sa gasesc ceva ceasuri mai ieftine si in buna conditie.
ps. cele gen tuning nu ma incanta!vreau sa utilizez componente originale pt a modifica, dar sa nu fie original montat pe kadett(ci altele...vectra,astra,omega..etc)
doar trebuie aflat semnificatia pinilor de pe senzor.
ex. al meu are 3pini la uni am vazut doar 1.
am postat ceva poze cu senzorul de pe al meu.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=17936
CEASURI PRESIUNE ULEI TUNING
INCA UN SITEdar ii scump de rupe,sper ca la dezmembrari am sa gasesc ceva ceasuri mai ieftine si in buna conditie.
ps. cele gen tuning nu ma incanta!vreau sa utilizez componente originale pt a modifica, dar sa nu fie original montat pe kadett(ci altele...vectra,astra,omega..etc)
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
cred ca ai putea sa folosesti firul acela,numai nu stiu daca cum iti va interpreta senzorul datele(macar ai unul sg si sti ca aia ii iesirea dar eu nu stiu).
@blackmanmoto sia pus ceas universal pe kadett dar el a utilizat senzorul primit la el!
Eu nu stiu de ce am 3 pini...nu stiu semnificatia lor!mam uitat in manual dar nui specificat!
Las masura(cu motorul in functiune) dar nu am rampa,ca pe "rece" doar pinul 2 indica (masa) sa aiba si inca o functie...de senzor de temperatura?
Stie cineva?
@blackmanmoto sia pus ceas universal pe kadett dar el a utilizat senzorul primit la el!
Eu nu stiu de ce am 3 pini...nu stiu semnificatia lor!mam uitat in manual dar nui specificat!
Las masura(cu motorul in functiune) dar nu am rampa,ca pe "rece" doar pinul 2 indica (masa) sa aiba si inca o functie...de senzor de temperatura?
Stie cineva?
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
pai nu prea am la ce sa folosesc senzorul meu.e ca un intrerupator.pentru ceas iti trebuie altfel de senzor(sonda),care sa citeasca gradual ,ca la sonda de benzina de exemplu.dar am inteles ca daca cumperi ceasurile , se livreaza cu tot cu sonde si vad eu unde le gasesc un loc. am sa fac cat de curand si operatiunea asta(sa vina salariul ).
daca gasiti undeva ieftin si bun poate postati un pont.
daca gasiti undeva ieftin si bun poate postati un pont.
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
o sonda de presiune functioneaza pe baza unei rezistente variabile!acuma nu stiu daca creste sau descreste valoare!
nu stiu unde vei putea adapta ca trebuie sa il pui unde ii actualul!
eu zic sa folosesti un alt senzor cu mai multe iesiri de la opel,ca precis se potriveste!
in paralel cu tine vb cu @blackmanmoto ca el sia pus senzor de presiune si altele,a spus ca vin adaptoare pt senzori universali!deci nu trebuie sa modifici nimica!
Ar trebui intrebati pe cei cu kadett GSIuri,ei au senzori de presiune pt LCD!
nu stiu unde vei putea adapta ca trebuie sa il pui unde ii actualul!
eu zic sa folosesti un alt senzor cu mai multe iesiri de la opel,ca precis se potriveste!
in paralel cu tine vb cu @blackmanmoto ca el sia pus senzor de presiune si altele,a spus ca vin adaptoare pt senzori universali!deci nu trebuie sa modifici nimica!
Ar trebui intrebati pe cei cu kadett GSIuri,ei au senzori de presiune pt LCD!
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
Dupa lungi cautari am gasit o parte din informatiile cautate!
senzorul cu 3 pini are functia de: - intrerupator martor bord si rezistenta variabila pt ceasul de presiune!
1 - SENSOR, OIL TEMPERATURE (NLS.- USE 90276471 6 50 635) 13N, 13NB, 13S, C13N, 16SV, 18SE PartNo.(90210162) KatNo.(12 52 600)
7 - SWITCH, OIL PRESSURE (3 CONNECTORS) C13N, C14NZ, E16NZ, C16LZ, C16NZ PartNo. 90240259 KatNo. 12 52 560
(informatiile leam scos din epc)
Nr din fata senzorilor este numerotatia obiectelor din poza!
Pt mine nu este greu de aflat care este iesirea pt martor si ceas,cu motorul pornit(dupa ce sa stins martorul masor iesirile),doar nu am unde sa ma bag sub masina .
Tu ai putea sa utilizezi senzorul 1 din imagine pt ca masoara si temperatura uleiului(dar trebuie sa renunti la martorul din bord) si ai temperatura si presiunea de ulei
senzorul cu 3 pini are functia de: - intrerupator martor bord si rezistenta variabila pt ceasul de presiune!
1 - SENSOR, OIL TEMPERATURE (NLS.- USE 90276471 6 50 635) 13N, 13NB, 13S, C13N, 16SV, 18SE PartNo.(90210162) KatNo.(12 52 600)
7 - SWITCH, OIL PRESSURE (3 CONNECTORS) C13N, C14NZ, E16NZ, C16LZ, C16NZ PartNo. 90240259 KatNo. 12 52 560
(informatiile leam scos din epc)
Nr din fata senzorilor este numerotatia obiectelor din poza!
Pt mine nu este greu de aflat care este iesirea pt martor si ceas,cu motorul pornit(dupa ce sa stins martorul masor iesirile),doar nu am unde sa ma bag sub masina .
Tu ai putea sa utilizezi senzorul 1 din imagine pt ca masoara si temperatura uleiului(dar trebuie sa renunti la martorul din bord) si ai temperatura si presiunea de ulei
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- soulfly
- **
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
mai inca sunt si altele cu 4 pini dar nu sunt trecuti in EPC,ele sunt functioneaza pe tensiune pozitiva si trece prin ECU,cand scade foarte tare presiunea de ulei taie pompa de benzina si se opreste motorul.
asta este senzorul meu,lam curatat si am vazut ca are ceve initiale atasate pinilor: I S P...nu stiu ce reprezinta,am fost la electricieni cu "nume grele" dar habar nu au.
in speranta de a solutiona cazul am scris stafului technic al fabricantului sper sa primesc ceva raspuns pozitiv.
asta este senzorul meu,lam curatat si am vazut ca are ceve initiale atasate pinilor: I S P...nu stiu ce reprezinta,am fost la electricieni cu "nume grele" dar habar nu au.
in speranta de a solutiona cazul am scris stafului technic al fabricantului sper sa primesc ceva raspuns pozitiv.
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
- GODLESS
- **
- 282 mesaje
- din 29 Apr 2007
- Calibra 1993 C20LET
GODLESS
- Mesaje scrise: 282
- Locatie:
- Masina: Calibra 1993 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2007
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
acesta am primit de la GM dar de la Baia Mare nici un raspuns.
am sa mai trimit un mail la cei din Baia Mare iar daca in cateva zile nu primesc raspuns ma adresez iar servici clienti opel din germania,ca ei macar au trimis un raspuns dar astia de la noi nimica:(
Data trecuta am trimis pe aceasta adresa: euromotors@sintec.ro dar acuma am gasit o alta adresa: service@opel-euromotors.ro
sper sa primesc un raspuns favorabil
am sa mai trimit un mail la cei din Baia Mare iar daca in cateva zile nu primesc raspuns ma adresez iar servici clienti opel din germania,ca ei macar au trimis un raspuns dar astia de la noi nimica:(
Am receptionat raspunsul Dumneavoastra datat 28.07.2007, adresat Serviciului pentru Clienti al General Motors, pentru care va multumesc.
Buna intretinere a masinilor si serviceurile de calitate fiind de mare importanta pentru noi, am contactat dealerul autorizat din Baia Mare, OPEL EUROMOTORS. Aici, domnul Zsolt Havasi, directorul serviceului m-a asigurat ca Dansii va vor sta la dispozitie in solutionarea problemei.
Va multumim ca ne-ati contactat.
Cu stima:
Varró Zsuzsanna
Tel.: +36-1-298-1806
Servicii Clienti
GM CEE
Buna intretinere a masinilor si serviceurile de calitate fiind de mare importanta pentru noi, am contactat dealerul autorizat din Baia Mare, OPEL EUROMOTORS. Aici, domnul Zsolt Havasi, directorul serviceului m-a asigurat ca Dansii va vor sta la dispozitie in solutionarea problemei.
Va multumim ca ne-ati contactat.
Cu stima:
Varró Zsuzsanna
Tel.: +36-1-298-1806
Servicii Clienti
GM CEE
Data trecuta am trimis pe aceasta adresa: euromotors@sintec.ro dar acuma am gasit o alta adresa: service@opel-euromotors.ro
sper sa primesc un raspuns favorabil
- AdamOpel
- OP
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
M-am saturat sa astept dupa altii si am luat situatia in mana
Pt inceput am desfacut mufa de pe motor si am inceput masuratorile "pe rece".
De la toti pini din mufa ieseau fire: ROSU, ALBASTRU-VERDE, ALBASTRU-ALB. (Precis cu stiu de la ce pini ce culoare vine).
Pinul din mijloc(S) ce cu motorul oprit(presiune 0) conduce cu masa senzorului.dupa masurarea mufei a rezultat ca ea duce pana la bord(ceasuri) si mai precis la pinul 15 Astra F(din mufa cu 16pini,aia cea mare), iar la Kadett E la pinul 7(daca tin bine minte) firul are cularea ALBASTRU-VERDE.
I - din mufa mergea pe masa!
P - Baterie!
Dar aceste pot induce in eroare deoarece se pot imparti sau trece prin ceva consumatori si sa indice valoarea consumatorilor(ex. ECU).
Deja eram tare incurcat,inainte sa fac masuratorile eram aproape sigur ca pinul (S) din mijloc este masa(firul comun) dar efectuand cateva teste cu senzorul sub presiune alte valori au aparut....
Pe masina nu aveam cum face teste deoarece nu am sant ca sa ma bag sub masina!
Am luat compresorul care debita o presiune maxima de 5bari(suficient pt test)!
Deci am prins in menghina senzorul cel vechi si am apricat presiune la intare!
Pinul din mijloc (S) fara presiune indica 'contact' cu masa(carcasa senzorului) cand aplicam presiune pe loc se intrerupea(functiona ca si un intrerupator),deci acest pin duce spre martorul presiune ulei!
Ceailalti 2 pini (I si P) nu aveau continuitate cu masa sau cu pinul din mijloc(S) fara presiune nici cu presiune.
Dar intre ele aveau continuitate la aplicarea presiuni pe senzor si nu continuitate de intrerupator(DA/NU) ci cu cat crestea presiunea cu atata scadea rezistenta(adica conducea mai bine,ca si o rezistenta variabila...potentiometru).
Din culorile de pe cele 3 fire din mufa ce ies rezulta:
ROSU = tensiune alimentare(nu stiu cati V ca nu lam masurat)
ALBASTRU - VERDE = avand in vedere ca are aceeasi culoare ca si cel din mufa ceas bord doar pinul S trebuie sa fie si mai precis intrerupator ce duce la martor.
ALBASTRU - ALB = aces fir ramane liber si nu poate fi decat iesirea pt ceas presiune ulei.(dar intrebarea de 10 puncte unde se afla capatul celalat?)
Din astea rezulta ca ceasul primeste semnal pozitiv(adica tensiune pozitiva).
Si unde duce acel fir(albastru-alb)?ce mai poate alimenta ca sigur trece prin ceva deoarece are legatura cu mai multi pini din mufa ceas bord (ECU!)..... dar la prima vedere din schema ecului nu iesi nici o legatura?
Ceasurile LCD de la kadett GSI ce senzori utilizeaza?ce culoare are firul ce duce la afisarea presiuni?
Inca raman mistere dar in mare deja am o imagine cum functioneaza acest senzor!
Pt inceput am desfacut mufa de pe motor si am inceput masuratorile "pe rece".
De la toti pini din mufa ieseau fire: ROSU, ALBASTRU-VERDE, ALBASTRU-ALB. (Precis cu stiu de la ce pini ce culoare vine).
Pinul din mijloc(S) ce cu motorul oprit(presiune 0) conduce cu masa senzorului.dupa masurarea mufei a rezultat ca ea duce pana la bord(ceasuri) si mai precis la pinul 15 Astra F(din mufa cu 16pini,aia cea mare), iar la Kadett E la pinul 7(daca tin bine minte) firul are cularea ALBASTRU-VERDE.
I - din mufa mergea pe masa!
P - Baterie!
Dar aceste pot induce in eroare deoarece se pot imparti sau trece prin ceva consumatori si sa indice valoarea consumatorilor(ex. ECU).
Deja eram tare incurcat,inainte sa fac masuratorile eram aproape sigur ca pinul (S) din mijloc este masa(firul comun) dar efectuand cateva teste cu senzorul sub presiune alte valori au aparut....
Pe masina nu aveam cum face teste deoarece nu am sant ca sa ma bag sub masina!
Am luat compresorul care debita o presiune maxima de 5bari(suficient pt test)!
Deci am prins in menghina senzorul cel vechi si am apricat presiune la intare!
Pinul din mijloc (S) fara presiune indica 'contact' cu masa(carcasa senzorului) cand aplicam presiune pe loc se intrerupea(functiona ca si un intrerupator),deci acest pin duce spre martorul presiune ulei!
Ceailalti 2 pini (I si P) nu aveau continuitate cu masa sau cu pinul din mijloc(S) fara presiune nici cu presiune.
Dar intre ele aveau continuitate la aplicarea presiuni pe senzor si nu continuitate de intrerupator(DA/NU) ci cu cat crestea presiunea cu atata scadea rezistenta(adica conducea mai bine,ca si o rezistenta variabila...potentiometru).
Din culorile de pe cele 3 fire din mufa ce ies rezulta:
ROSU = tensiune alimentare(nu stiu cati V ca nu lam masurat)
ALBASTRU - VERDE = avand in vedere ca are aceeasi culoare ca si cel din mufa ceas bord doar pinul S trebuie sa fie si mai precis intrerupator ce duce la martor.
ALBASTRU - ALB = aces fir ramane liber si nu poate fi decat iesirea pt ceas presiune ulei.(dar intrebarea de 10 puncte unde se afla capatul celalat?)
Din astea rezulta ca ceasul primeste semnal pozitiv(adica tensiune pozitiva).
Si unde duce acel fir(albastru-alb)?ce mai poate alimenta ca sigur trece prin ceva deoarece are legatura cu mai multi pini din mufa ceas bord (ECU!)..... dar la prima vedere din schema ecului nu iesi nici o legatura?
Ceasurile LCD de la kadett GSI ce senzori utilizeaza?ce culoare are firul ce duce la afisarea presiuni?
Inca raman mistere dar in mare deja am o imagine cum functioneaza acest senzor!
- costy_dumi
- **
- 50 mesaje
- din 18 Jun 2007
- Vectra 1995 TC4EEI
- Gorj
costy_dumi
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 1995 TC4EEI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2007
- Mesaj Privat
- ovidiu.3000
- *
- 5 mesaje
- din 22 Oct 2008
- Vectra 1994
- Cluj
ovidiu.3000
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2008
- Mesaj Privat
salut. nu stiu daca se mai vizualizeaza subiectul asta, insa am si io o intrebare. am un vectra a din 94 si vreau sa intreb daca e posibil sa faca figuri firul de la senzorul de ulei, din cauza vibratiilor sau ceva, ca cateodata mai flicareste la stop sau la relanti, imi face impresia ca e vreun fir sau ceva de genul asta. uleiul oricum e mobil 10w40 si are 6000 km doar, inlocuit cu filtru cu tot. masina merge alfel brici. mersi mult.
Is10NuT
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2010
- Mesaj Privat