Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe
  • CRISTIetz

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
asta este cel mai tare raspuns pe care l-am vazut! Shocked
dar am o curiozitate:in cazul in care tu conduci asa linistit,pe drumul tau,iti vezi de ale tale si dintr-o data,din lateral iti apare unu' in fata,ce faci?strangi tare de volan si...astepti impactul?
sau incerci,pe cat posibil,sa il eviti?inclusiv sa tragi de volan,daca este necesar si este un reflex pe care l-am vazut la 99% dintre soferi,in situatii de genul acesta.
.[/quote]
Daa cam asta ar fi instinctul dar total eronat dupa parerea mea... prima reactie ar fi sau ar trebui sa fie FRANA!
Skip ads

  • elenacimp

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Mda,ce sa zic...Parerile sunt impartite.Fiecare are stilul propriu de a conduce,mai bun sau mai putin bun.
Dar,in cazul de fata,eu cred ca problemele colegului nostru au pornit de la agentul constatator.
Mie personal,mi s-a intamplat ca politistul,cu codul in mana,sa nu stie ce sanctiune sa imi dea.Asa ca...nu degeaba li se spune "Garcea".
  • CRISTIetz

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Eu imi spun doar parerea si sunt cat se poate de sincer... a fost greseala colegului! si la politie s-ar fi constat acelasi lucru, el putand fi acuzat de neadaptarea vitezei de deplasare la conditiile de trafic sau nerespectarea distandei regulamentare. Si eu am patit ceva asemanator in urma cu cativa ani... vroiam sa ies de pe o straduta si asteptam, eram pe loc... foarte putin iesit cu botul masinii pentru a avea o oarecare vizibilitate... si a venit un baiat de pe ultima banda... a taiat banda de mijloc... cred ca a vrut sa intre si el pe straduta de pe care iesam eu dar a ratat-o ca a avut viteza prea mare... si m-a lovit pe mine tangent. Am vorbit...el isi facea probleme ca va ramane fara permis... recunoscuse ca era vina lui.... si la militie...m-au scos pe mine ca nu i am dat prioritate. Am incercat sa le explic circumstantele dar...pentru militieni... e simplu, nu se complica: cine are prioritate si cine nu... Si in cazul colegului... daca masina celuilalt n-a fost lovita deloc... orice ar incerca el pe cale legala...se numeste frectie la picior de lemn. Repet, e doar parerea mea!
  • elenacimp

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Pai si nu vi se pare normal sa fiti Dvs. vinovat in cazul acesta?Doar ieseati de pe un drum fara prioritate,din cate am inteles.Mai putin conteaza ce si cum a facut celalalt,era pe drum cu prioritate.
Dar,in cazul colegului,cel care a efectuat manevra de intoarcere,desi si el se afla pe acelasi drum cu prioritate,a pierdut aceasta prioritate in favoarea colegului nostru.Parca asa ne invata codul nostru rutier.Daca gresesc,atunci sa ma corecteze cei mai invatati.
Intr-adevar,este logic ca el a avariat celelalte 2 masini,este responsabil pt asta,dar sunt urmari ale evitarii coliziunii cu celalalt sofer.
Skip ads

  • matrix007

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
elenacimp a scris:Pai si nu vi se pare normal sa fiti Dvs. vinovat in cazul acesta?Doar ieseati de pe un drum fara prioritate,din cate am inteles.Mai putin conteaza ce si cum a facut celalalt,era pe drum cu prioritate.
Dar,in cazul colegului,cel care a efectuat manevra de intoarcere,desi si el se afla pe acelasi drum cu prioritate,a pierdut aceasta prioritate in favoarea colegului nostru.Parca asa ne invata codul nostru rutier.Daca gresesc,atunci sa ma corecteze cei mai invatati.
Intr-adevar,este logic ca el a avariat celelalte 2 masini,este responsabil pt asta,dar sunt urmari ale evitarii coliziunii cu celalalt sofer.


Ma bucur ca exista cineva care a inteles cum stau lucrurile.

Am depus plangerea. Acum astept termenul si ma concentrez pe repararea masinii (daca gasesc finante).
  • lcf_156

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Nu-ti vine sa crezi ce se poate intampla... Vreau sa va anunt ca in cazul meu lucrurile s-au solutionat favorabil. Am fost si eu si cel care a provocat incidentul sa dam declaratii, s-a facut o ancheta de catre asigurator iar apoi dosarul a ajuns la CSA(comisia de supraveghere a asigurarilor). Cei de la CSA au hotarat ca asiguratorul celui care a provocat incidentul trebuie sa ma despagubeasca. Acum masina este in service si cred ca luni o voi primi inapoi( abia astept ca imi e tare dor de ea). Ca si concluzie generala ar fi ca atunci cand mai suntem pusi intr-o situatie similara, ar trebui sa il accidentam pe cel care a provocat totul, pt ca altfel(incercand sa-l evitam si Doamne fereste intram in ceva sau altcineva) suntem de vina vinovati si trebuie sa ne platim pagubele din buzunarul nostru. Sa nu uitam ca un accident unde nu au fost implicate cel putin 2 masini nu se poate verifica, deci despagubi. Asa ca atentie la neatentie! Va doresc numai bine si sa nu mai auzim de asemenea intamplari.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
http://www.220.ro/faze-tari...ilmat/bG59YLrhy1/ Asta se numeste lipsa de reactie corecta la greseala facuta de cel care nu acorda prioritate,auto Dacia dupa cum vedeti in film daca pastra cu usor viraj stanga traiectoria era scapat de pericol.In secunda premergatoare impactului se face diferenta intre sofer si carutas
  • valyd11

  • Mesaje scrise: 388
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2017 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2009

  • Mesaj Privat
acolo eu zic ca a reactionat corect soferul daciei, daca tragea de volan putea pierde controlul, insa masina si-a schimbat traiectoria la franarea violenta din cauza faptului ca forta de franare nu a fost aceeasi pe roti, fapt ce a schimbat directia masinii in momentul franarii...
Skip ads

  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
E destul de vechi filmuletul... Si eu sunt de parere ca la viteza cu care venea dacia(se vede ca a rasturnat un opel zafira) nu avea voie sa miste de volan( dealtfel nici nu a facut-o). Exista riscul sa fereasca opelul si sa intre pe contrasens si sa fie vinovat (s-a mai discutat asta in alt topic) sau sa se rastoarne... Consider ca a reactionat corect soferul daciei, dar daca avea o viteza mai mica altfel se punea problema.... Doamne fereste!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vedeti asta e problema soferiei ...... reactia corecta si anticiparea reactiilor celorlalti.Sa reluam putin .... in prima secunda 0 se vede clar auto Dacia cum vine lipita de dunga de separatie dintre benzi,secunda 1 primul autoturism trece prin fata lui ...imediat tot in secunda 1 Opelul patrunde pe sensul lui auto Dacia franeaza violent si incearca evitarea impactului cu usoara corectie dreapta dupa zgomot franele sunt blocate control inexistent asupra directiei distanta pana la impact aprox 50 m continua sa devieze spre dreapta...secunda 2 Dacia atinge cu roata din dreapta separatia de benzi Opelul este chiar pe mijlocul benzii distanta sub 30 m imediat se vede ca deja depaseste separatia dintre benzi patrunde pe banda unde ajunge Opelul in momentul impactului se vede ca in stanga Daciei este ramas loc PANA IN MARCAJUL PENTRU BANDA DE VIRAJ STANGA exact latimea unei masini .
Care este greseala? acolo este un marcaj nu simplu de separatie benzi ci ATENTIE de viraj stanga prima masina face manevra urmeaza Opelul atunci se separa soferul cu instinct de carutasul manuitor de haturi ...frana violenta masina continua traiectoria DREPT se vede intentia celuilalt opreste sau continua ....a continuat e clar ca nu spre dreapta e salvarea se corecteaza usor stanga cu rotile blocate si aproape de locul impactului SE ELIBEREAZA FRANA atunci Dacia va ocoli pe portiunea ramasa libera avea acolo 3/4 din banda deci loc exact pentru a trece. NU SE LOVESTE CU ROTILE BLOCATE abia atunci poti fi aruncat de pe traiectorie total necontrolat.Dupa impact aproape 5 secunde nu trece nici o masina ...atunci cu cine se ciocnea chiar daca intra pe contrasens ,el vedea situatia mai bine ca noi fiind cu fata spre directia de mers stia ca mai avea si varianta intrarii pe banda de facut stanga de pe contrasens.......DOUA VARIANTE PERFECT POSIBLE a ales sa stea crispat cu piciorul infrana si culmea sa vireze in sensul de mers al celui care deja intrase in zona mortii.
[/marq] Bine ca a scapat s ie ls icei din Opel am deschis subiectul pentru a arata cat de fragila e granita dintre accident si siguranta ....FACTORUL DETERMINANT ESTE CEL UMAN. Nu va cramponati de alegerea voastra ,invatati exersati...intelegeti ...de acesti parametri intr-o zi vor depinde vietile si integritatea corporala a voasrta si a familiilor voastre SI ASTA NU-I PUTIN.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
se putea face chestia asta dar trebuie sa fim constienti ca totusi avea viteza mare si opelul i-a taiat calea foarte din scurt, nu mai punem la socoteala faptul ca soferul daciei a vazut prea tarziu intentia opelului, care chiar daca a semnalizat intentia era mascat de matiz. nu ii iau apararea soferului de dacie care intradevar se vede ca nu are nici o treaba cu conduita preventiva si ca s-a blocat, drept dovada faptul ca a trebuit sa se aseze pe bordura sa-si revina...
  • Truian

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2011

  • Mesaj Privat
valyd11 a scris: ...calc frana FARA sa trag de volan, sau DOAR daca am timp si loc, trag de volan FARA sa calc frana.

Chiar si presupunand ca vei reusi sa-ti invingi instinctul de a evita pericolul, tot vei avea probleme in a aplica regula ta. Iti dau 2 exemple:
Iti sare in fata un "soricar" cum le zici tu la astia cu scootere, conform regulii tale calci frana si intri in el, ca poate mai e altul in dreapta, nu? Cu siguranta vei calca mai mult decat frana. Sau e polei pe carosabil, iar de data asta iti vine in fata un camion. Nu-mi spune ca ai intra si-n asta ca nu te cred.

Sunt de acord cu tine cu anticipatul. E un obicei care pe mine m-a scapat de multe drumuri la service. Dar ca sofer amator nu pun prea mult pret pe reguli d-astea de aplicat in fractiunea de secunda inainte de impact. Din fericire, instinctul preia legatura pana sa-ti dai tu seama ce s-a intamplat. Daca esti pilot de formula 1, atunci da... ma astept sa faci exact manevrele care sa te scaota din rah*t, dar si p-alea le faci tot pt ca, exersand, ti-au intrat in instinct.
Skip ads

  • Cu2peuJr

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dambovita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2011

  • Mesaj Privat
matrix007 a scris:Sunt oarecum intr-o situatie asemanatoare. As putea sa o consider ghinion curat. Faptele sunt urmatoarele:

Circulam in linie dreapta pe o strada din oras, iar in dreptul marcajului longitudinal dublu continuu un autoturism parcat pe sensul opus cu botul spre mine a executat o manevra de intoarcere (180 de grade), fara sa se asigure si incalcand marcajul continuu, intrand pe sensul meu de mers, in fata mea, in momentul in care eram foarte aproape de zona respectiva. Am franat puternic si incarcand sa evit coliziunea cu acesta, am virat putin dreapta si am acrosat 2 autovehicule (unul foarte putin - doar stopul) stationate pe banda 1, eu aflandu-ma pe banda 2. De remarcat ca facand aceasta manevra nu l-am atins deloc pe cel care a produs efectiv accidentul. Masina mea este cea mai avariata in partea din dreapta fata pentru ca am intrat in spatele uneia dintre masinile stationate.


Sincer , astazi am fost intr-un accident cat se poate de asemanator : tineam banda mea de mers mi-a iesit unu in fata , nu s-a asigurat si am facut accident.
Faza initiala : viteza mea 50 km/h , omul a iesit si cand m-a vazut ca vin spre el s-a blocat si nu am reusit sa mai calce frana , eu vazand ca iese am tras de volan stanga , dar tine cont m-am asigurat ca n-am nimic in spate / fata(contrasens) in caz contrar nu ai voie sa tragi dreapta de volan , in primul rand intrii la urmatoarea categorie : Depasire prin partea DREAPTA a masinii , ceea ce este permis doar pe drum cu sens unic.
Eu m-am asigurat , am tras de volan o tura si jumatate , apasand si frana in acelasi timp , in momentul impactului am ridicat piciorul de pe frana , practic daca nu ridicam piciorul de pe frana, deoarece , fiind lovit in usa-spate , masina a scapat de sub control , iar in momentul calcarii franei masina se poate rasturna . Din impactul cu cel care nu a acordat prioritate am fost proiectat inapoi pe sensul meu de mers , datorita faptului ca m-a luat de spatele masinii aceasta automat a tras spre dreapta intrand intr-un alt autoturism aflat parcat regulamentar .

Dar in cazul tau , si spun aici o parere , daca nu ai loc da eviti prin stanga , nu intra niciodata prin dreapta , pentru ca , sa luam logic , dreapta inseamna trotuar , inseamna masini parcate si altele , tragand dreapta de volan , automat masina ta o lovesti oricum , mai lovesti si alti nevinovati si gandeste-te ca , daca impactul e ceva mai puternic , si un om se afla langa masina parcata , probabil isi verifica pneurile , impingi masina si-l strivesti pe omul nevinovat.

Eu stiu asa , ce m-a invatat instructorul si la legislatie : in cazul unui pericol de accident fara sansa de evitare , sau dupa caz acrosare a altor autoturisme aflate pe partea dreapta a carosabilului , iei volanul ferm in mana , mentii directia , franezi cat este posibil si eventual te rogi sa nu patesti nimic atat tu cat si cel vinovat , caci constiinta ta va ramane marcata in cazul uni deces , chiar daca este decedat cel vinovat.

Pe viitor , incearca sa te gandesti mai intai la tine , apoi la restul , pentru ca in cazul de fata masina ta iesea avariata in orice fel ai fi virat , doar ata ca , asigurarea acopera doar daca soferul respectiv are un impact cu tine.

Si , inca un sfat sper ... asigurarea ta le rezolva problemele celor avariati (fiind parcati) si in caz ca ai si casco la masina iti refaci si masina ta.Mi se pare cel mai ok punct sa asiguri masina cu casco , pentru ca asa esti protejat chiar daca tu produci greseala . Acum fiti multumiti ca nu s-a intamplat mai rau , uite cum imi spune acum toata lumea , masina ti-o face asigurarea nu-i problema , fiarele se stramba se schimba si cu asta basta , fii fericit ca esti intreg si nu ai patit nimic si pe viitor sa fie invatare de minte, si sa speram ca nu o sa mai fie cazul sa se intample asa ceva.

Sper ca ti-am fost cu ceva de folos , asta este dar viata merge inainte si cu bune si cu rele .
  • victor_n

  • Mesaje scrise: 983
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Totul pleaca de la conduita preventiva ,care fie vorba intre noi nu exista in Romania , si din pacate noi preferam sa o lasam pe ultima clipa ( franarea) si sa ne bazam pe cel din fata ( lasa ca se baga el ) si noi consideram ca daca am franat in ultima instanta am facut tot ce trebuia . GRESIT . Nu trebuie sa ai capacitati de medium ca sa vezi actiunile celorlalti soferi gen : reducerea vitezei ptr incadrarea la schimbarea directiei de mers . Multi chiar daca nu acorda prioritate totusi semnalizeaza schimbarea directiei , dar noi avem in mentalitate ca nu se va baga , lucru care duce la multe accidente stupide .Corect a gresit dar asta nu inseamna ca trebuie sa intram cu masina in el mai ales daca putem evita acest lucru . Nu pot sa nu ma gandesc ca poate in acea masina aceea sunt copii , si chiar daca soferul masini ( chit ca este femeie , barbat sau o proasta care a luat permisul pe s... p... ) a gresit voi face tot posibilul sa il evit .Problema in Rromania privind conducerea pe drumurile patriei pleaca inca de la scoala de soferi , si de la modul prea usor in care se acorda permise auto .
  • matrix007

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
In Decembrie 2012 am primit hotararea judecatoreasca prin care instanta a anulat procesul verbal intocmit mie de catre politie. Acum urmeaza sa se repuna pe rol procesul privind despagubirea (care fusese suspendat pana la finalizarea contestatiei procesului meu verbal. Sper sa se termine anul asta!
  • kosfunny

  • Mesaje scrise: 271
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Sintra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Felicitari, esti un bun exemplu ! Nu trebuie sa ezitam sa apelam la instanta cand suntem supusi nedreptatilor !
  • matrix007

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
matrix007 a scris:In Decembrie 2012 am primit hotararea judecatoreasca prin care instanta a anulat procesul verbal intocmit mie de catre politie. Acum urmeaza sa se repuna pe rol procesul privind despagubirea (care fusese suspendat pana la finalizarea contestatiei procesului meu verbal. Sper sa se termine anul asta!


Revin cu informatii noi.

In Octombrie 2013 am primit solutia: "Admite in parte acþiunea. Obligã pârâta cãtre reclamant la plata sumei de 13.709,89 lei reprezentând contravaloarea reparatiilor pentru vehiculul marca Volkswagen, serie sasiu xxxxxxxxxxxxxxx si la plata dobanzii legale de la momentul platii pana la rambursare , de catre parata. Respinge cererea privind cel de-al doilea capat de cerere. Obliga parata, catre reclamant la plata sumei de 1300 lei, chetuieli de judecata, reprezentand onorariu avocat. Obliga parata, catre reclamant la plata sumei totale de 938,59 lei, chetuieli de judecata, reprezentand : 933,59 lei taxa de timbru judiciar si 5 lei taxa de timbru". Al doilea capat de cerere se referea la contravaloarea unui alternator nou, intrucat din cel vechi a sarit o mica bucata din carcasa in momentul impactului, fiind totusi functional.

Binenteles ca Astra a facut recurs.

In luna curenta (Februarie) 2014 am primit solutia la recurs: "Respinge recursul ca nefondat. Obligã recurenta sã plãteascã intimatului suma de 500 lei, cu titlu de cheltuieli de judecatã în recurs. Irevocabilã."

Acum citesc prin presa ca Astra ar fi in faliment. Vad totusi ca in continuare incheie asigurari.
  • matrix007

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Binenteles ca ASTRA nu a platit nici pana acum, nerespectand hotararea judecatoreasca. Ma aflu la stadiul de executare silita, insa totul merge mult prea greu in Romania. Au trecut 3 ani si 6 luni.
  • matrix007

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Am reusit sa recuperez banii de la ASTRA in urma executarii silite, inclusiv toate cheltuielile de judecata si dobanda. Sper sa nu aveti parte de evenimente de genul asta, dar daca se intampla si stiti ca aveti dreptate, mergeti pana la capat! Numai bine.
  • kosfunny

  • Mesaje scrise: 271
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Sintra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Felicitari ! La ce procent s-a ridicat dobanda legala ?
Skip ads

  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR