Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • PALLL

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Va rog sa ma sfatuiti cum pot verifica modulul daca mai functioneaza.Nu gasesc la dezmembrari si nici n-as vrea sa dau banii degeaba ptr. unul nou.Astept pareri. Oare?
Skip ads

  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
De mult am pus si eu , aceasta intrebare ,dar nu am primit raspuns
  • traianivan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
am un opel vectra a 1.6i si intr-o buna dimineata nu a mai vrut sa porneasca... dupa cateva cercetari, am observat ca bobina de inductie nu mai da scanteie. am schimbat bobina cu alta second- hand si nici aceasta nu da scanteie... oare cum as putea sa imi dau seama din ce poate fi? sa fie ambele bobine defecte, sau poate sa fie din modulul de aprindere?
am citit undeva, aici pe forum, ca acest modul de aprindere se verifica astfel:
- se scoate mufa de la injector si se conecteaza la ea un bec de f mica putere( max 2-3 w)
- se pune contactul si pot aparea urmatoarele situatii:
1) becul lumineaza intermitent = modul aprindere ok
2) becul lumineaza continuu = modul defect ( asta e si situatia mea...Sad
3) becul nu lumineaza deloc = injectorul nu se alimenteaza
poate o minte luminata poate sa imi spuna si mie ce ar putea fi sau daca acest tip de verificare este bun.
multumesc
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
si eu ma lupt cu problema asta.
Nu vad ce rost are sa pui bec pe injector din moment ce injectorul scuipa benzina?
Presupunem ca injectorul e ok. Care is sansele sa se strice injectorul in acelasi timp cu aprinderea?

Bobina e simplu de testat la c16nz. Pe sencundat se pune o fisa care are o bujie la celalalta capat. Bujia se aseaza pe motor, undeva departea de alte fire si in contact cu partea metalica.
In primar se da +12V printr-un bec de frana conectat la borna din stanga jos, iar borna din dreapta sus se leaga la masa. Ar trebui sa apara scantei. DAca apar bobina e ok, nu necesita schimbare.
Atentie, scanteile apar doar cand intrerupeti circuitul, deci aplicati 12V pe perioade f scurte, nu tineti cuplati continuu pt ca poate ardeti bobina.

Modulul inca nu mi-am dat seama cum se testeaza, dar mai investighez.
Skip ads

  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Update, am verificat senzorul de turatie de tip inductiv.
Metode:
1.Se masoara rezistenta bobinajului cu multimetru. Are in jur de 700ohmi. Daca arata infinit inseamna ca un fir e intrerupt. Verificati legaturile externe, daca tot e intrerupt insemna ca e intrerupt inauntru si trebuie altul nou.
2. Se conecteza multimetru pus pe Vac la bornele senzorului si se invarte de delcou, delcoul demontat. Trebuie sa se genereze ceva tensiune. Altfel s-ar putea safie o spira in scurt, deci altul nou. Spira in scurt nu influenteaza masuratoarea de la punctul anterior dar scade performantele senzorului drastic.
3. Se foloseste un tester si se masoara turatia motorului.
Tester:
http://winaldl.joby.se
Cablu interfata:
http://winaldl.joby.se/aldlcable.htm
Schimbati din meniul de configurare ECU type pana cand aveti valori corecte pentru cele din meniul Dash : Tps 1-2%, MAP in jur de 0.98, O2 ~0.5V.
Dati cheie la motor si va trebui sa va arate turatie.
Sau daca nu vreti sa omorati bateria demontati delcoul si rotiti manual de el.
Atentie, delcoul trebuie sa faca contact cu motorul pentru ca de acolo ia masa. Daca nu face contact turatia nu se inregistreaza.

Pinii modului de aprindere vin cam asa:
1,2 - senzorul inductiv
3,4 - semnalul prelucrat de la senzor care se transmite catre calculator
Daca prin astia circula curent spre calculator atunci partea de senzor e ok, ramane de diagnosticat partea de aprindere.
Ceilalti pini (din pacate nu stiu ordinea si nu am modului aici):
- plusul care vine de la bobina de inductie, probabil e folosit la alimentarea modulului. In mufa de la bobina e firul care e pe parta cu un fir negru care vine de la manunchiul de fire. Acel fir duce 12V din momentul in care se pune contactul.
- comanda bobinei (modului trage temporar bobina la masa pentru e genera scanteia), e celalalt fir care pleaca spre bobina. Se conecteaza pe partea opusa de bornele mentionate anterior. Are in paralel cu el o borna pentru conectarea stroboscopului
- masa modului - se conecteaza la corpul de metal.
Masa si firul care duc la plus sunt simplu de verificat.
Ramane de vazut daca modulul da comanda, adica daca pe firul care merge spre bobina vine ceva tensiune in timp ce motorul se invarte.

Cea de-a doua componenta nu e un circuit integrat, e un condensator. Nu are cum sa se arda sau sa se strice decat in urma unui soc mecanic.

Cablurile sunt relativ simplu de verificat de intrerupere.
Puneti contact si cu multimetru masurati tensiunea intre masa si fiecare pin si apoi intre plus si fiecare pin. Ar trebui sa arate ceva intr-unul din cazuri.
Daca nu inseamna ca e o problema pe undeva.

Sper sa ii fie utile cuiva aceste observatii.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
LEgat de testarea senzorului de turatie magnetic, ar fi bine sa scoateti mufa de la injector, altfel ECU va crede ca motorul se invarte si va incepe sa scuipe benzina in admisie.
E drept, cu ocazia asta puteti verifica daca injectia functioneaza.

Legat de ceilalti 3 pini din modulul de aprindere, pinul 5 e comanda catre bobina, 6 e 12V luat de pe bobina de inductie, 7 - duce la ECU.
Cum comunica ECU cu modulul nu am idee si nici nu am documentatie, dar e clar ca prin firele din mufa cu 4 pini.

Eu am ajuns la concluzia ca in cazul meu. modulul e defect. Dupa ce il inlocuiesct (HUCO - 120 lei) voi posta detalii si voi incerca sa il desfac pe cel vechi sa il repar.
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 277
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Se confirma ca era modulul. Cu cel nou masina merge mai bine.
Inainte aveam niste ezitari la accelerari bruste. Nu stiam ce are, bobina era ok, fisele ok, capacul si pipa ok, bujii ok. Se pare ca modulul vechi era cam slab si nu facea fata.
Lucrasem si la avans. Cu avansul la semn (masurat cu stroboscop) era f puturoasa masina. Dadeai talpa si pornea ca un pensionar. Avansul era pus cam cu 1mm inainte de semn, masina era mai agera, dar la variatii mari ezita in prima secunda. Iar in timpul mersului in sarcina constanta sunetul nu era tocmai perfect, avea mici abateri de la mersul linistit.
Acum e tot cu avansul cu 1mm inainte, dar merge brici, zero ezitari.
Problema de contact prost nu a fost sigur. S-au verificat si ras-verificat.

Inca o chestie de mentionat, daca masina nu porneste si n-are scanteie, nu dati la automat in nestire sau decuplati macar injectorul. Eu n-am facut asta la primele incercari si mi-am umplut cilindri cu benzina. La prima pornire s-au afumat bujiile si masina mergea de toata jena. Dupa ce le-am curatat cu servetele si o perie totul merge struna.

Voi incerca zilele urmatoare sa desfac vechiul modul sa vad ce are in el si cum l-as putea repara. In mod sigur e ars numai elementul activ. Ma gandesc ca era demult pe duca, din moment ce mergea asa prost.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR