- mariani
- ***
- 769 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Mokka 2014
- Constanta
mariani
- Mesaje scrise: 769
- Locatie: Constanta
- Masina: Mokka 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Domnilor....trebuie sa le multumim acestor oameni deosebiti.... datorita lor reusim sa ne remediem singuri anumite defectiuni ...datorita lor raman uimiti MECANICII sau ELECTRICIENII...de prin numite reprezentante ... cand le spunem ca am schimbat singuri o anumita piesa sau ca am rezolvat o anumita problema ...care din punctul lor de vedere ne depasea..
datorita unor colegi ca Rolland..Dan Cuciureanu... Mariusnapcori..Angi..etc....am reusit sa schimb senzorul si partea electrica la pompa de injectie..
datorita acestui tutorial am descoperit de ce a crescut consumul dupa schimbarea senzorului din pompa..
toate bune..
datorita unor colegi ca Rolland..Dan Cuciureanu... Mariusnapcori..Angi..etc....am reusit sa schimb senzorul si partea electrica la pompa de injectie..
datorita acestui tutorial am descoperit de ce a crescut consumul dupa schimbarea senzorului din pompa..
toate bune..
- 34KLA
- ******
- 4,369 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,369
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
bailamuci
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Spania
- Masina: Astra 1999 2.0 16v
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2012
- Mesaj Privat
Florinmng
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Constanta
- Masina: Zafira 2007 Z16xe1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2014
- Mesaj Privat
Am si eu o intrebare ptr toti cei care se pricep sau poate sa-si dea o parere,am si eu probleme cu pompa,mai direct masina numi porneste daca nu pun apa fierbinte pe pompa,dupa ce pun si o pornesc nu sta la relantiu,trebuie sa o tin turata pana se incalzeste motoru si dupa nu am treaba cu ia..cu mult respect k am vazut k sunt oameni priceputi aici..Multumesc Anticipat !
suspended-9452- Suspendat
- 2,453 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,453
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,226 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,226
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Felicitari @Rolland.
Ma bucur sa vad ca inca cineva cu inima buna si cu rabdare a vrut sa impartaseasca cunostintele si sa completeze informatiile lipsa de pe forum si ii si ajuta pe cei care au nevoie.Astfel si eu mi-am completat niste goluri.
Si eu acum vreau sa repar un ECU de z16xe, mai précis sa bondez firul desprins cu altul identic si apoi o sa fac o prezentare.
@Rolland daca in continuarte repair ECU-uri ma ofer sa iti trimit gel identic cu cel din ECU pompa, ca sa torni peste tranzistorul schimbat si lipiturile refacute.Eventual si o solutie care dizolva gelul intarit si te ajuta la indepartarea lui pentru a putea face reparatia.
Numai bine
Ma bucur sa vad ca inca cineva cu inima buna si cu rabdare a vrut sa impartaseasca cunostintele si sa completeze informatiile lipsa de pe forum si ii si ajuta pe cei care au nevoie.Astfel si eu mi-am completat niste goluri.
Si eu acum vreau sa repar un ECU de z16xe, mai précis sa bondez firul desprins cu altul identic si apoi o sa fac o prezentare.
@Rolland daca in continuarte repair ECU-uri ma ofer sa iti trimit gel identic cu cel din ECU pompa, ca sa torni peste tranzistorul schimbat si lipiturile refacute.Eventual si o solutie care dizolva gelul intarit si te ajuta la indepartarea lui pentru a putea face reparatia.
Numai bine
- rolland
- OP
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
- rolland
- OP
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
Va salut !
In zilele acestea am intimpinat o problema. Si anume :am avut un calculator de injectie care a fost reparat (cod p1631 , tranzistorul faimos era dus) . Am schimbat tranzistorul masina a pornit a mers 30 minute dupa care nu a mai pornit (cele doua fire de la electrovalva de avans faceau scurt) . A dat eroarea P1345 cu p1220. eu fericit ca doar e coincidenta si ca s-a dus senzorul m-am apucat si i-am schimbat senzorul . Dupa schimbarea senzorului aceeasi situatie , citirea la turatia pompai nu o face. Stiu ca problema este din calculator si de aceea vreau sa iintreb daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema si a reusit sa o rezolve. Va multumesc.
In zilele acestea am intimpinat o problema. Si anume :am avut un calculator de injectie care a fost reparat (cod p1631 , tranzistorul faimos era dus) . Am schimbat tranzistorul masina a pornit a mers 30 minute dupa care nu a mai pornit (cele doua fire de la electrovalva de avans faceau scurt) . A dat eroarea P1345 cu p1220. eu fericit ca doar e coincidenta si ca s-a dus senzorul m-am apucat si i-am schimbat senzorul . Dupa schimbarea senzorului aceeasi situatie , citirea la turatia pompai nu o face. Stiu ca problema este din calculator si de aceea vreau sa iintreb daca s-a mai lovit cineva de aceasta problema si a reusit sa o rezolve. Va multumesc.
- bruttus
- **
- 233 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Mecanica,trebuie pusa pe bancul de probe,e o reparatie tipica si consider eu,o reparatie mai mult de mentinere,adica nu ai nimic distrus in pompa,doar ca trebuie schimbate toate garniturile si pusa la punct pe un banc de probe (ceasul comparator in cazul asta poate da abateri mari).
P1345 poate fi atit senzor viteza pompa,precum si senzor temperatura pompa,depinde de modelul masinii,an de fabricatie,etc,dar in realitate din experienta practica eu zic ca sa decalat (uzura mecanica) axul pe care sta pinionul dintat din pompa,cel pe care face citirea acel senzor.
Toti senzorii goniometrici din pompa au aceeasi inductanta,problema lor este ca odata miscati in suruburi,fac o lectura intirziata(sau inaintata) pe dintii de citire,si in cazul asta nu poti face reglaje decit pe un banc de probe la ,,cald".
P1345 poate fi atit senzor viteza pompa,precum si senzor temperatura pompa,depinde de modelul masinii,an de fabricatie,etc,dar in realitate din experienta practica eu zic ca sa decalat (uzura mecanica) axul pe care sta pinionul dintat din pompa,cel pe care face citirea acel senzor.
Toti senzorii goniometrici din pompa au aceeasi inductanta,problema lor este ca odata miscati in suruburi,fac o lectura intirziata(sau inaintata) pe dintii de citire,si in cazul asta nu poti face reglaje decit pe un banc de probe la ,,cald".
- rolland
- OP
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
- 21webtrade
- *
- 4 mesaje
- din 22 Jan 2014
- Vectra 1998 Y20DTH
- Suceava
21webtrade
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1998 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2014
- Mesaj Privat
Salutare tuturor... Am si eu o nedumerire. Schimbat tranzistor in VP44, ma grabeam foarte tare si NU am mai luat SOURCE de pe placa ci de pe pinul 6 (al doilea contact numarand dinspre tranzistor, 3 daca punem si cel de drain). Am pus calculatorul pe masina, a pornit (mai greu decat una la care luam SOURCE de pe placa) dar surpriza - Cheita aprinsa P1630, si nu se accelereaza peste 3000 Rot/min... dupa ce sa incalzit motorul a inceput sa mearga in 3 pistoane la relanti ( accelerat se aude bine ). Poate confirma sau infirma cineva daca ar fi din cauza ca nu am luat Source de pe placa? Sa fie electrovalva din capul hidraulic de vina? (mizerie sau blocat "pistonasul de debit" - cel actionat direct de electrovalva ...nu stiu exact cum se numeste) ? Mentionez ca respectivul modul mai fusese reconditionat cel putin odata (avea silicon rosu + negru = doua interventii) de altcineva (nu stiu cine dar era o lucratura mai ciobaneasca). Tranzistorul respectiv era ars (contact intre gate si source - firere netopite) dar din cate stiu e o dioda care nu permite afectarea DRIVER`ului... Sugestii?
LE : ASTRA G Y20DTH
LE : ASTRA G Y20DTH
suspended-9452- Suspendat
- 2,453 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,453
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- 21webtrade
- *
- 4 mesaje
- din 22 Jan 2014
- Vectra 1998 Y20DTH
- Suceava
21webtrade
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1998 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2014
- Mesaj Privat
Multumesc marius pentru raspunsul prompt. O sa mai fac o interventie astazi in acel calculator (pun alt tranzistor si iau source de pe placa) desi nu cred ca voi rezolva nimic... Daca nu tot astazi voi pune alt calculator tot de 015 (nu am mai fost in situatia asta) - trebuie calibrat pe pompa? daca da, cum? Multumesc inca odata si o sa va tin la curent! Toate bune!
- rolland
- OP
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
- 21webtrade
- *
- 4 mesaje
- din 22 Jan 2014
- Vectra 1998 Y20DTH
- Suceava
21webtrade
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1998 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2014
- Mesaj Privat
Da...am pus astazi alt calculator pe pompa (nu am avut timp sa mai incerc o "resuscitare" pe cel ce dadea 1630 si nu se accelera). Problema este ca cu acesta masina nu a pornit deloc (trasa si rastrasa)... eroare - P1630. De ce? Cred ca cel mai probabil problema este la aceea electrovalva din capul hidraulic "P1630 = Quantity adjuster..." aceasta functionand defectuos sau deloc...(electrovalva in sine sau funtionarea corecta este ingreunata datorita rezistentei mecanice opusa de acel "pistonas, ax" din capul hidraulic. Luand un curent "mai' mare calculatorul genereaza P1630. Teoretic...de asta si arde tranzistorul original (lasand la oparte treaba cu siliciu-imbatranire). Alta problema ar fi ca nici electrovalva nu o pot scoate (cu pompa pe masina) deoarece unu din cele 3 suruburi este terminat (capul surubului) de cei care au intervenit inaine...si e cel de jos...dalta si ciocanul ies din ecuatie. Pareri?
- bruttus
- **
- 233 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
- 21webtrade
- *
- 4 mesaje
- din 22 Jan 2014
- Vectra 1998 Y20DTH
- Suceava
21webtrade
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 1998 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2014
- Mesaj Privat
da...cred ca cel mai bine ar fi sa stau departe de forum... Unu zice aaa, pai e calculatorul (poate iti vand unu:)) ) (stai linistit ca am cel putin 8 pompe cu 015 de pe care as putea si am si luat calculatorul...pana acum nu a fost cazul) bruttus...aseara am citit cateva posturi mai vechi de ale lui...pe vremea cand invata... (daca e electrovalva de jos sau pistonasul de avans e gripat "da in nas " cand atingi pedala, nu asa cum ai zis tu... adica poate mai citeste careva si sa nu ramana neclarificat) Problema era electrovalva din capul hidraulic, asa cum am zis am mai fost intervenit la pompa... aceasta era topita (plasticul negru) si pus poxipol in zona in care era topit (numi dau seama ce cizmar putea face asta...adica e topit? clar nu sa topit degeaba si trebuie inlocuita) scoasa, curatat, pus alta, montat calculatorul original (cel in care a mai intervenit de 2 ori altcineva, (in general refuz pompe la care a mai fost intervenit) care ziceam in rimul post ca da p1630 si nu trece de 3000 de ture... ei...acum merge perfect... in rest... toate cele bune... Si nu mai dezinformati oamenii... cred ca o sa fie ultimul post si ultima data cand citesc ceva pe...forum
LE ... "electrovalvula" del Bomba de Inyección (dar nu cea de jos jos jos) --- si banc de probe banuiesc ca ai tu, nui asa? (facut din instalatia si senzorii unei masini - parca asta a fost exprimarea) ...sa trimit putin pompa in spania sau sa iau alt calculator de la Marius:))?
LE ... "electrovalvula" del Bomba de Inyección (dar nu cea de jos jos jos) --- si banc de probe banuiesc ca ai tu, nui asa? (facut din instalatia si senzorii unei masini - parca asta a fost exprimarea) ...sa trimit putin pompa in spania sau sa iau alt calculator de la Marius:))?
- bruttus
- **
- 233 mesaje
- din 29 Jan 2013
- Astra 2001 y20dth
- Alta tara
bruttus
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2013
- Mesaj Privat
Prietene sincer,eu stau departe de forumuri,pentru specimene ca tine in general,pe care nimeni nu le obliga sa faca nimic.Nu te-a invitat nimeni sa trimiti la reparat in Spania,eu cel putin nu am facut asa ceva,si daca mariusnap..este cunoscut si respectat pe forumul asta,consider ca se datoreaza unor merite,dar cum spuneam,specimene ca tine umple lumea.
Si acum tot in zeflemea,din astia ca tine cu 8 pompe,care cer ajutor apoi scuipa pe el,am vazut destui,si nu ma mira ca li se ard valvulele de debit,sint niste cirpaci care cred ca orice tranzistor merge pus in acest calculator,pentru ca asa au vazut ei pe internet,si na,au si ei un ciocan de lipit cu care pot face asa ceva.
Ia spune,cite calculatoare ai ars iremediabil?Dupa ce ti sa ars valvula,adica ai topit-o,aveai si firul de alimentare cu 12v al calculatorului ars?Vrei sa iti spun eu de ce?...cred ca nu!
Nu vreau sa ma manifest ca un badaran din cauza unuia care este asa ceva,iti doresc citiva clienti care sa-ti rupa capul pentru banii care o sa-i coste un nou calculator din cauza ta.
Si acum tot in zeflemea,din astia ca tine cu 8 pompe,care cer ajutor apoi scuipa pe el,am vazut destui,si nu ma mira ca li se ard valvulele de debit,sint niste cirpaci care cred ca orice tranzistor merge pus in acest calculator,pentru ca asa au vazut ei pe internet,si na,au si ei un ciocan de lipit cu care pot face asa ceva.
Ia spune,cite calculatoare ai ars iremediabil?Dupa ce ti sa ars valvula,adica ai topit-o,aveai si firul de alimentare cu 12v al calculatorului ars?Vrei sa iti spun eu de ce?...cred ca nu!
Nu vreau sa ma manifest ca un badaran din cauza unuia care este asa ceva,iti doresc citiva clienti care sa-ti rupa capul pentru banii care o sa-i coste un nou calculator din cauza ta.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- rolland
- OP
- 433 mesaje
- din 23 Apr 2012
- Zafira 2001 Y20DTH
- Mures
rolland
- Mesaje scrise: 433
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2012
- Mesaj Privat
Va salut,
doresc sa mai aduc completari la acest tutorial .
Si a-si incepe cu capul hidraulic unde am specificat ca nu gaseam motivul pentru care dintr-o data este declarata ca e uzata sau ca s-a stricat. Desi in mod normal in hidraulica nu exista fenomenul sau foarte rar putem sa vorbim despre faptul ca a "picat", iar de cele mai multe ori ar trebui sa se manifeste cu debit/presiune mai scazut la inceput dupa care sa cedeze usor. Bineinteles scaderea debitului aduce automat si scaderea performantelor la motor sau/si pornire mai greoaie. In acest caz am facut o cercetare pentru a afla zonele unde se intimpla acest fenomen.Am luat doua capuri hidraulice decalarate si pe stand defecte si am inceput masuratorile cu aparate performante (Aparate de masura folosite :micrometru digital cu precizie de 0.001mm ,Marposs (calibru digital) ceas comparator , si intr-un final masina de masurat 3D).Mai intii am luat axul care este actionat de electrovalva din capul hidraulic si la fiecare rotatie a pompei este actionat (deplasare axiala) de 4 ori.
Asa cum se observa din poze nu sunt urme de uzura ,adica diferenta de diametru care este intre gaura si ax este normal altfel s-ar bloca axul. Asa ca am continuat cercetarea, am masurat axul care face distributia motorinei la injectoare.
. Nici aici nu am gasit urme de uzura.Aceasta piesa este de fapt si acoperit cu un strat de titan pt a rezista la uzura, in plus in timpul functionarii merge pe perna de motorina.In axul acesta am verificat si diametru la gauri unde sunt montate pistoanele radiale. Si surpriza nici aici nimic. Am luat schema hidraulica si am sectionat un ax ca sa inteleg fenomenul si sapind mai adanc am gasit ca singurul loc unde poate ceda este legatura unde isi face partea de joasa presiune cu cea de inalte. Si am si gasit vinovatul .Exact ca si supapele de la masina (diferenta e ca la supapa, unghiul de inchidere este 90 grade) si aici inchiderea isi face tot pe un con dar la 120 grade pe o latime de 1mm. De cele ma multe ori mizeria care nu este prins de filtru de motorina si ajunge in capul hidraulic este imprimat in suprafata conului astfel nu se mai poate realiza inchiderea si masina incepe sa mearga in 3 pistoane sau nu se tureaza (debitul de motorina se pierde pe retur).O diagnoza usoara la capul hidraulic in astfel de cazuri se poate face stranguland usor returul de la pompa .Si daca se tureaza atunci se poate face vinovat capul din pompa. Eu personal cred ca acesta este si unul din motive pt care se duce tranzistorul pt ca electromagnetul forteaza axul ca sa isi faca inchiderea pentru obtinerea debitului prescris, astfel supraincalzind tranzistorul se arde. Ca sa fiu mai scurt acest ax care se deplaseaza 1 mm nu este altceva decat un ventil care este actionat de electromagnet.
In zilele ce urmeaza in functie de timpul liber voi posta imagini cu zona de uzura ,poze facute la microscop. Intre timp capuri hidraulice compatibile intre ele sunt : Opel 011,015,016 acestea mai sunt compatibile cu Ford cu cod 010,040,025, de la BMW 020 (atentie doar capul hidraulic). Daca mai stie si altcineva alte coduri compatibile rog sa posteze. Va multumesc.
doresc sa mai aduc completari la acest tutorial .
Si a-si incepe cu capul hidraulic unde am specificat ca nu gaseam motivul pentru care dintr-o data este declarata ca e uzata sau ca s-a stricat. Desi in mod normal in hidraulica nu exista fenomenul sau foarte rar putem sa vorbim despre faptul ca a "picat", iar de cele mai multe ori ar trebui sa se manifeste cu debit/presiune mai scazut la inceput dupa care sa cedeze usor. Bineinteles scaderea debitului aduce automat si scaderea performantelor la motor sau/si pornire mai greoaie. In acest caz am facut o cercetare pentru a afla zonele unde se intimpla acest fenomen.Am luat doua capuri hidraulice decalarate si pe stand defecte si am inceput masuratorile cu aparate performante (Aparate de masura folosite :micrometru digital cu precizie de 0.001mm ,Marposs (calibru digital) ceas comparator , si intr-un final masina de masurat 3D).Mai intii am luat axul care este actionat de electrovalva din capul hidraulic si la fiecare rotatie a pompei este actionat (deplasare axiala) de 4 ori.
Asa cum se observa din poze nu sunt urme de uzura ,adica diferenta de diametru care este intre gaura si ax este normal altfel s-ar bloca axul. Asa ca am continuat cercetarea, am masurat axul care face distributia motorinei la injectoare.
. Nici aici nu am gasit urme de uzura.Aceasta piesa este de fapt si acoperit cu un strat de titan pt a rezista la uzura, in plus in timpul functionarii merge pe perna de motorina.In axul acesta am verificat si diametru la gauri unde sunt montate pistoanele radiale. Si surpriza nici aici nimic. Am luat schema hidraulica si am sectionat un ax ca sa inteleg fenomenul si sapind mai adanc am gasit ca singurul loc unde poate ceda este legatura unde isi face partea de joasa presiune cu cea de inalte. Si am si gasit vinovatul .Exact ca si supapele de la masina (diferenta e ca la supapa, unghiul de inchidere este 90 grade) si aici inchiderea isi face tot pe un con dar la 120 grade pe o latime de 1mm. De cele ma multe ori mizeria care nu este prins de filtru de motorina si ajunge in capul hidraulic este imprimat in suprafata conului astfel nu se mai poate realiza inchiderea si masina incepe sa mearga in 3 pistoane sau nu se tureaza (debitul de motorina se pierde pe retur).O diagnoza usoara la capul hidraulic in astfel de cazuri se poate face stranguland usor returul de la pompa .Si daca se tureaza atunci se poate face vinovat capul din pompa. Eu personal cred ca acesta este si unul din motive pt care se duce tranzistorul pt ca electromagnetul forteaza axul ca sa isi faca inchiderea pentru obtinerea debitului prescris, astfel supraincalzind tranzistorul se arde. Ca sa fiu mai scurt acest ax care se deplaseaza 1 mm nu este altceva decat un ventil care este actionat de electromagnet.
In zilele ce urmeaza in functie de timpul liber voi posta imagini cu zona de uzura ,poze facute la microscop. Intre timp capuri hidraulice compatibile intre ele sunt : Opel 011,015,016 acestea mai sunt compatibile cu Ford cu cod 010,040,025, de la BMW 020 (atentie doar capul hidraulic). Daca mai stie si altcineva alte coduri compatibile rog sa posteze. Va multumesc.