@Florin71: Scuze pentru intarzierea cu care raspund, nu intru foarte des pe net, din lipsa de timp.
Deci:
Dupa atata timp ai impresia ca masina ta este submotorizata?Ca ar fi fost nevoie de mai multi caluti putere raportat la greutatea caroseriei?
R: Pentru mine masina are o herghelie de cai suficienta. Nu m-am facut de ras in nici o situatie pana acum, am folosit masina la depasiri din scurt pe drumurile din tara, am testat-o pana la 210km/h in Germania pe autobahn - mai mult putea dar instinctul meu de conservare nu m-a lasat sa merg mai tare )un pirtem a dus-0 pe a lui pana la 240 pe ceas). Deci face ce fac si celelalte.
Dar sa stii ca nu plec cu cronometrul de la semafor, nu ma intereseaza discutii de genul "aia face suta in x, y,z secunde" - irelevant, nu suntem la curse. Iar pentru Romania, unde dupa jumate de an de cand vin imi aduce aminte un cumnat ca limita intre localitati este 90km/h, este mai mult decat suficient.
Esti multumit de cutia de viteza?
R: Cutia de viteza este ok, destul de lungi rapoartele (6 trepte manuala), insa ajuta bine la stilul mai degraba confort al masinii.
Este nevoie demontarea unei roti pentru a schimba un anumit filtru?
R: Nu am schimbat filtre la ea, asa ca sincer nu stiu. Am facut doar reviziile la service si nu am stat langa ei.
Mi se pare interesant ca pentru a schimba un bec pe spate trebuie sa dai jos toata lampa - insa e relativ usor, ai doua piulite fluture in portbagaj, le dai jos, apoi detasezi usor lampa, din exterior, deconectezi mufa electrica si iei lampa in casa unde demontezi spatele (6 suruburi ) si ai acces la toate becurile.
Confortul este ok?La inceput nu a fost dificil cu plansa de bord care nu este prea ergonomica cu atatea butoane si butonase?
R: Mie imi place mult masina. NU e perfecta, dar e foarte agila si confortabila , am facut multe drumuri de 1000 sau 2000 de km, si sta bine, isi face treaba, e responsiva, si in acelasi timp se aseaza bine la drum (are 1870kg goala, daca pui 4 pers si bagaje treci bine de 2 tone - si asa am facut multe drumuri). Un detaliu care pe mine m-a impresionat este cum se schimba raspunsul masinii cand e plina ochi si ii pui 2,2bar pe rotile fata si 2,7bar pe spate. Zici ca e alta masina, parca esti singur in masina, spatele zici ca e gol. Super senzatie. Dinamica total diferita.
Mica observatie: la rece motorul e o idee zgomotos, dar trece repede.
Butoanele si consola - interiorul n general - imi plac in mod deosebit. Nu ma deranjeaza multitudinea de butoane, oricum le inveti imediat pe cele mai uzuale si toae sunt usor accesibile si usor de folosit. Cel mai mult ma jos cu "joystick"-ul dintre scaune; butoanele cu cifre de pe consola nu le-am folosit niciodata.
In oras, vara si iarna, ce consum realizezi?Dar in afara, pe autostrada, cand rulezi la o viteza de circa 130km/h?
R: Consum mixt, vara/iarna/oras/autostrada 6,6%
Pe autostrada la 130km/h - 5,2% daca e drum drept.
Te-a tentat vreodata sa iti cumperi Skoda Octavia2, atunci cand oscilai intre Volvo si Insignia?
R: Niciodata. Asa cum niciodata nu m-a tentat sa imi cumpar Golf 4 cand mi-am cumparat Seat Leon. Vezi, tu, conceptia mea e ca masina nu e numai cifre si teste si sutimi de secunda si sondaje de fiabilitate, masina e mai mult decat atat, te sui in ea si stii ca e pentru tine. Asa am ales Seat, dupa ce am studiat 6 luni despre Ford Focus: am condus-o 5 minute.
Si nu, eu nu sunt genul care conduce Skoda Octavia sau VW Passat. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar eu cred ca anumite tipologii/caractere conduc anumite tipuri de masini.
Pentru foarte multi oameni conteaza marimea portbagajului asa ca nu vad de ce cineva ar rade de tine.Daca Volvo avea aceeasi capacitate a portbagajului sau pe aproape, macar un 460l, probabil ca acum ai fi avut si tu Volvo S60, care este frumusel.Se pare ca si varianta S80 a Volvo are portbagajul aproape la fel de mare ca si fratele sau mai mic, S60.
In cazul Volvo, o solutie ar fi apelarea temporara la portbagajul demontabil care se monteaza in exterior, pe cabina autoturismului.Nu tot timpul ai nevoie de mai mult de 380 litri capacitatea la portbagaj.
R: In mare parte ai dreptate, mut timp m-am gandit la varianta asta si sa iau Volvo, care cu V60 a creat un break foarte sexy, insa nu regret ca am luat Opel, cam zece din colegii mei si-au luat Volvo (diferite modele) si vreo trei au fost deja in service cu probleme la cutie si alte chestii de remediat din fabricatie. Culmea, exact aia trei colegi (nu e gluma) faceau misto de mine ca mi-am luam Opel - Dacia neamtului...