Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Tot ce inseamna common rail (CDTI, TDCI etc) nu au pompa de injectie ,ci doar o pompa de inalta presiune la care nu conteaza doar trebuie sa se invarta. Stii corect cu punerea la punct a pompelor de injectie, dar acolo este altceva pompa in sine fiind distrbuitoare pe injectoare avand rol esential in distribuirea motorinei pe fiecare injector in parte, injector care in general este mecanic adica deschide/inchide la presiune/depresiune.
Ar fi bun un compresmetru , sa-ti faci o idee clara despre starea motorului . Oricum nu prea cred ca ai asa ceva nici in RO nu prea il gasesti intr-un garaj obisnuit, iar de cumparat este scump.
Apropo este tipic italieneasca chestia asta cu "special tool" la distributie ... la cele nemtesti 1.7 , 1.6 au semne clare..


Ultima modificare facuta de Op3l la Joi 03 Apr, 2014 8:24 pm
Skip ads

  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am vreo sansa sa fi scapat fara valve indoite sau alte metale indoite?dupa cum am descris in postul anterior?sa stiu daca ma mai chinui singur Wink)) sau sa adun bani de mecanic,ca nici nu stiu ce sa mai fac de auzit nam auzit nimic pocnind sau troncanind in motor cand am dat la automat doar niste detonari cand am dat cheie motorul se invartea dar nu pornea,in rest nimic daca erau valvele indoite banuiesc ca se auzea daca se izbeau de pistoane dar nu am auzit nimic.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Ideea este in felul urmator.. DACA motorul era la ralanti dar nebagat in viteza sau ambreiajul calcat in momentul cand s-a oprit ai oarece sanse sa fi scapat supapele. Daca era in viteza , sansele tind catre 0 % sa scape supapele... de fapt ar fi un caz fericit sa se indoaie doar supapele in cazul asta.
Oricum nu este de speriat daca s-au indoit supapele, in general se indoaie pereche ori pe evacuare ori pe admisie si de regula toate ori asa ori invers. O supapa costa cam 40 RON in Romania,adica vreo 320 supapele, plus garnitura 100 , plus un ulei inca 100 , plus manopera chiulasa 150 RON ajungi la un total de700 RON in caz ca faci manopera singur.
Si supapele posibil sa fie doar 4 bulite...
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Daca erau si aici preturile astea acum era scoasa masina din service Very Happy,ca sa-mi umble sa desfaca motorul sa schimbe ce e stricat intre 600-700e si pretul poate creste in functie de ce belele gaseste 8-} ok ms mult la toata lumea din caz ca mai fac ceva mai revin nu are rost sa mai postez pana nu fac cv sper sa gasesc Solutia ce-a mai ieftina
Skip ads

  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
M-am exprimat gresit cu pompa de injectie, e de inalte.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Pana la urma ai scapat ieftin colegu ? Ce urmari a avut ruperea curelei de distributie ?
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salutare,abia maine dimineata aflu verdictul la cat ma ajunge toata treaba,in seara asta a venit de la un service mi-a luat masina din fata blocului si pana nu deschide motorul nu are ce sa-mi zica un pret,oricum maine dupa ce aflu revin cu informatii despre ce si cum sa rupt,stricat,indoit...oricum ma astept la 600-700e lejer ca astia nu au mila Very Happy
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Avantajul in Romania este ca majoritatea service-urilor auto li s-a cam terminat hartia fiscala pentru a scoate bon fiscal de aceea este mai ieftin, plus ca sunt 2 variante de service-uri , unul considerat bun pret la fel de bun (mare) calitate a lucrarii slabuta, si cealalalta categorie "sunt roman stiu de toate , da-i doamne sa iasa bine ".
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
hai ca va spun eu la 1.9 cdti z19dt

2000 rpm , in aglomeratie, s-a auzit bum si s-a oprit motorul. damage report:
- 5 supape indoite
- 5 tacheti fisurati
- pinion axa cu came rupt (pana de la el rupta, aia care intra pe cantul axei)
- piesa angrenare pompa de vacuum sparta.
-

Cauza:
- fulie vibrochen Corteco, schimbata vara trecuta, a dat semne de oboseala (s-a crapat cauciucul din ea), iar amicul meu de la magazin a zis ca sunt facute prost pe unele marci aftermarket, astfel incat iti taie cureaua de accesorii ca un cutit.
- fulia mi-a taiat o fasie (un canel distanta) din cureaua de accesorii care s-a infasurat intre fulia de accesorii si fulia de vibrochen distributie, cureaua de distributie alunecand pe fasia infasurata

- cost: peste 3000 ron cu manopera cu tot
- distributie completa
- fulie, curele, etc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Tu la 2.000rpm nu ai avut turatie mare, DAR ai avut MOMENT (de la cuplu motor) mare. De aici pagubele astea.

Eu la un Renault mai vechi am patit sa se blocheze in mers pompa de injectie (pompa Rotto diesel) era modelul cu ungere pe motorina si a cedat un lagar-ceva de la uzura pronuntata, mergea greu de cand am luat-o pe SH, dupa oprirea pompei in mers pinionul de la vibrochen mi-a mancat dintii curelei de distributie, aveam 2.500rpm mi-a murit subit motorul, pagube 2 supape de admisie si una de de evacuare, scaune pastile sparte, arbore cu came ciobit la cele 3 came care au lovit pastilele de pe supape acesta fiind ciobit la capetele din exterior, ghiduri supape compromise.

De 2 ori la acelasi Renault mi-a cazut jos de pe intinzator cureaua de distributie cu motorul la relanti (850rpm) si nu s-a intamplat nimic, am schimbat doar intinzatorul de curea cu altul nou si a fost doar atat de ambele dati.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Colegu' este vorba despre Renault 1.6 diesel bunicu' lui 1.5 dci ala de facem noi misto de el si l-au luat baietii de la Mercedes de prosti ce sunt.....la motorul ala mi s-a rupt de doua ori distributia a 3 a oara s-a turat ca un destept a facut un bou plinul cu amestec de diluant,motorina,benzina si ceva solutie de spalat piese era amestecul din atelier de curatat piese...a urlat 30 de secunde mai ceva ca masina lui Alain Prost si s-au strambat supapele ca le-a ajund pistonul din urma...si l-am reparat doar doar de-o da coltu' de moarte naturala Very Happy .


ultima oara masina aia era pe la Braila,dupa ce a circulat 3 ani pe ruta Iasi,Vaslui Albita ...dupa care a disparut de pe radar Very Happy
In concluzie nu exista regula de reparat ori nu....am la activ motoare multe reparate dupa ruperea distributiei,sarite fulii....etc nici o problema,dar trebuie verificari multe si cu mare atentie,cine face operatiunea sa-si asume si riscul
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
[Off-Topic]

Ma bucur ca am avut ocazia sa vorbim de acelasi motor, DA exact acela este. Eu dupa ce s-a intamplat figura cu blocatul pompei in mers am schimbat tot ce tine de sistemul de injectie pe BOSCH, masina o am si acum merge sotia cu ea la servici, dupa copil la scoala, la tara... si ocazional inafara orasului. Masina e din 1986, motorul din 1987, caroserie RK.

Ce sa zic, motorul asta F8M a fost un motor bun(daca aveai injectie BOSCH) demarorul si alternatorul extraordinar de fiabile, masina... in general buna pentru anii ei ca tabla si vopsea eu i-am schimbat motorul in 2009 cu unul adus din DE la 150.000km si apoi am plecat in 2010 pana in Germania cu ea. Am imprumutat chiar si un ceas comparator si reductia necesara ca sa-i reglez corect avansul la pompa de injectie dupa schimbarea de motor, apoi mergand prin Germania din 130km/h n-am scos-o si a mers 'stoic' pâna inapoi in România Smile. (ah, am uitat sa mai spun ca i-am pus si un turometru de R19 turbo-diesel legat la alternator, prin Germania la 130km/h aveam ~3750rpm). Au fost masinutze tari astea R5/R9/R11 diesel la vremea lor.


Scuze de off-topic, sper ca si colegul nostru @cyuby sa nu aiba prea multe de schimbat in chiuloasa, dupa incidentul neplacut cu cureaua de distributie rupta in mers.

Cu Stima.
Skip ads

  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
revin, ca nu am spus tot: 5 tacheti crapati. totul de la o nenorocita de fulie cu acele caneluri prea ascutite.
- 4 supape indoite
- pinion axa cu came rupt
- pinion pompa vacuum rupt

in alta ordine de idei, distributia 65000 km, schimbata in 2010 si arata ca noua, fara joc in role sau pompa de apa, cureaua in stare foarte buna. am luat totul nou, toate supapele, simeringuri, culbutori, pinion ax came, pompa vacuum noua, etc.

deci, aveti grija la z19dt/z19dth ce role cumparati pt accesorii. Eu acum am luat una INA, are mai putin cauciuc si pare mai bine construita. Atentie ca GM pe original costa 900 de lei si e tot CORTECO ... asta am avut si eu , m-a tinut 6 luni
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Deci am facut niste poze la supape eu zic ca is ok inca nu le-au scos pe toate baietii de la service ca sa terminat programul si au lasat asa totul balta si au plecat nu stiam ce sa intamplat Smile),ce stiu sigur ca is stricate sau defapt erau sarite is urmatoare,nu stiu cum se numesc dar va explic:dupa ce au scos capacul la motor cu tot cu axul cu came erau deasupra pe supape unde se vad arcurile erau sarite 10 bucatele de metal nu stiu cum se cheama care stau cumva deasupra in total erau 16,nam reusit sa fac poze ca le-au scos baietii si le-au pus intr-o cutie si nam mai stat sa fac poze dar sper sa intelegeti cam erau singurele bucati mai maricele ce le-au scos de deasupra supapelor.astea is pozele cu supapele ei inca sunt in dubii au zis maine tre sa le verifice bine sa stie daca trebuie altele sau nu: oare sa fie bune ????
  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 946
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Ai rezolvat?
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca colegul Cyuby a ramas fara cuvinte dupa reparatie,nu mai vorbeste cu noi!
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca n-a terminat reparatia. Altfel, ne tinea la curent cu noutatile.
  • sh3rkhan

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Pai avea de gand sa plece in tara. Poate nu s-a intors inca.
  • cyuby

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor Very Happy am rezolvat de mult sunt in tara acum,nu am avut pc de nu am mai intrat era stricat si am avut cv treaba si nam avut timp sa-l fac dar acum gata am si net Very Happy...asa sa revenim la subiect,cred ca ma blestemat fostul proprietar cu masina asta sa mor eu daca nu, atunci am schimbat chiulasa cu totul nam mai stat sa schimb nimic ca nu prea aveam cu ce,mecanicii din colo au zis ca era crapata si nu mai avea niciun rost deci cat am bagat si ce am bagat in cosarca asta ca mi-a mancat banii,tot ce am schimbat la masina dupa ce mi sa rupt distributia :
-Chiulasa noua
-Garnitura noua
-10 tacheti (cred ca asa se numeau dupa ce dadeai capacul de la motor jos se vedeau deasupra la arcurile de la valve parca asa am vazut)
-Curea alternator noua
-Schimb de ulei nou plus filtru motorina nou desi era schimbat cu vreo luna inainte a trebuit pus din nou ulei dupa ce a schimbat chiulasa
Sper ca nu am uitat nimic asta doar ca mi sa rupt distributia in mers si preturile astea sunt preturi de olanda TOTAL 1350 la astia mai adaugam 175 e kit distributie nou si pompa de apa noua ar fi 1525e toata distractia la care inainte sa se rupa distributia mi sa fost dus galeria de admisie(tija swirl)si motorasul galeriei de admisie plus garnitura galeriei am dat 550 e deci TOTAL TOTAL 2075E si mai nou mi sa stricat turbin acum o saptamana spune-ti voi ce e asta blestem ghinion nici nu stiu cum sa-l numesc prostie inca nu vreau sa-i zic,dar macar aici bine ca is acasa si am prieten care ma rezolva el ca poate sa o repare se pricepe bine e mecanic la o firma mare aici in bt si nu ma costa mai nimic,maine ma rezolva si pana duminica o vand am client deja la ea macar sa-mi scot o parte din bani ca ma rupt la buzunar Sad(((((((((
  • buldozer2

  • Mesaje scrise: 738
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ai avut si ghinion e clar, dar la treaba cu distributia si tot ce a insemnat dupa e cam vina ta, neschimband cureaua la timp/sau dupa achizitia masinii! Iar faptul ca o vinzi acum cand ai rezolvat problemele, eu zic ca nu faci o treaba tocmai buna. Mai bine ti o masina pe care o cunosti decat sa iei alta si sa o iei de la capat (cine stie ce probleme are si aia)
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR