yka
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2010
- Mesaj Privat
Salut!
Poate ma ajuta si pe mine cineva care a schimbat garniturile la etrier fata.Masina este un Astra G,Y17 dt din 2002 si nu gasesc setul de garnituri potrivite pentru ca:garnitura antipraf pentru pistonas la mine pe masina are o insertie metalica la baza insertie ce o ajuta sa se aseze corect pe etrier (nu este vizibila dar se simte metalic) ce mi-a fost adus este doar un simplu cauciuc si toti i-mi spun ca ptr masina asta este un singur model de garnitura.
Va rog daca a ti patit la fel spuneti mi si mie ce sa comand va rog ca astia la piese auto... stiu una... ,,este un singur model,,
Va multumesc!
Poate ma ajuta si pe mine cineva care a schimbat garniturile la etrier fata.Masina este un Astra G,Y17 dt din 2002 si nu gasesc setul de garnituri potrivite pentru ca:garnitura antipraf pentru pistonas la mine pe masina are o insertie metalica la baza insertie ce o ajuta sa se aseze corect pe etrier (nu este vizibila dar se simte metalic) ce mi-a fost adus este doar un simplu cauciuc si toti i-mi spun ca ptr masina asta este un singur model de garnitura.
Va rog daca a ti patit la fel spuneti mi si mie ce sa comand va rog ca astia la piese auto... stiu una... ,,este un singur model,,
Va multumesc!
yka
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2010
- Mesaj Privat
- danii
- **
- 121 mesaje
- din 09 Nov 2008
- Astra 2002 Z16XE
- Buzau
danii
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2008
- Mesaj Privat
yka
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2010
- Mesaj Privat
- berendei dragos
- **
- 117 mesaje
- din 26 Jan 2011
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
berendei dragos
- Mesaje scrise: 117
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2011
- Mesaj Privat
danii a scris:am schimbat la mine garniturile de la pistonul etrierului, o garnitura care intra si se monteaza in interiorul etrierului si o garnitura antipraf cu insertie metalica la baza.....garniturile sint originale GM fabricate de ATE asa au fost si pe masina, la mine motorul este z16xe
salut . trebuie sa schimb si eu aceleasi chestii ca tine dar nu stiu ce kit sa cumpar , sunt mai multe feluri si de diverse marimi exprimate in mm . tu ce marime ai folosit ?
yka
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2010
- Mesaj Privat
danny_nt
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
Salut, am o problema asemanatoare.
Pistonasele din etrierii de pe spate nu prea se mai retrag si imi incing discurile, plus scartaitul aferent.
Vreau sa-i desfac si sa verific\curat pistonul schimbat garnituri. Am fost deja la un service si nu fac asta, doar schimba etrierul cu totul.
Am fost la un magazin si se pare ca sunt doua tipuri de kit de reparatie (cu pistonas inclus) pentru 36 mm si 38 mm. Systemul de franare este Lucas la mine. Este si alta metoda sa aflu de cat e pistonul din etrier in afara de a-l demonta si masura direct?
Multumesc
Pistonasele din etrierii de pe spate nu prea se mai retrag si imi incing discurile, plus scartaitul aferent.
Vreau sa-i desfac si sa verific\curat pistonul schimbat garnituri. Am fost deja la un service si nu fac asta, doar schimba etrierul cu totul.
Am fost la un magazin si se pare ca sunt doua tipuri de kit de reparatie (cu pistonas inclus) pentru 36 mm si 38 mm. Systemul de franare este Lucas la mine. Este si alta metoda sa aflu de cat e pistonul din etrier in afara de a-l demonta si masura direct?
Multumesc
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,422 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
danny_nt
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
nicunicu a scris:demontezi si vezi ce tip de garnituri sunt,asta ca sa nu ai in plus un set de garnituri cu care nu ai ce face
Pai din cate stiu sunt 2, una antipraf pe exterior si una pe piston..oricum le schimb pe amandoua si daca pistonasul e ruginit sau deteriorat il schimb si pe el.
Ar mai fi si altele?
Multumesc
danny_nt
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
danny_nt
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- valeriu_48
- **
- 245 mesaje
- din 27 Jan 2010
- Astra 2001 y 17 dti
- Prahova
valeriu_48
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 y 17 dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2010
- Mesaj Privat
danny_nt
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
Pai da tocmai asta e problema. Ca eu am Lucas si cand am fost la magazin omul mi-a zis ca pentru Lucas ar fi doua dimensiuni piston de 36 si de 38 mm. Am demontat ieri etrierul si capul pistonului are 32. Deci nici macar pe aproape 36.
Ma mai duc azi odata sa imi arate ambele kituri, poate o fi vreo confuzie ceva, poate nu a inteles ca vreau pe spate .
Ma mai duc azi odata sa imi arate ambele kituri, poate o fi vreo confuzie ceva, poate nu a inteles ca vreau pe spate .
- jE
- *******
- 8,422 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
danny:
1- demontezi etrierul,scoti pistonasul (prin desfiletare, cum ziceau colegii). Garniturile, da-le naibii, oricum le schimbi. Daca poti sa nu faci burduful de protectie de la pistonas praf, e bine, daca il rupi, macar salveaza ramele (cea care se pune pe piston, si cea de pe cilindru)
2- mergi cu etrierul si pistonul in mana la magazin. Eu am gasit la unix, produse de autofren. Si la a mea apar mai multe dimensiuni, am mers acolo, a masurat ficiorul de acolo cu sublerul.
3- verifici ce garnituri iti da tipul, si cea de etansare, si burduful antipraf, sa fie aceeasi dimensiune la rame/buze cum vrei sa le zici
4- daca e cazul, iti iei si glisiere. Musai fa rost de vaselina siliconica pentru glisiere. Daca iei glisiere, primesi si un pliculet de vaselina de aia. Vezi ca alfel e destul de greu de gasit. Pe net mai multi zic sa nu pui altceva decat vaselina siliconica (deci nu cuprata, etc).
5- dupa ce cureti bine cilindrul si pistonul, la montaj e o jmecherie. Pui garnitura de etansare in cilindru, asta e simplu. Apoi trebuie pus burduful. Cei de la Ate zic ca pui burduful pe cilindru, si apoi il tragi peste piston. Mie nu mi-a iesit, asa ca am facut nitel altfel, am tras burduful pe piston, la baza, l-am intins astfel incat rama de la cilindru sa iasa sub piston, si am fixat burduful pe cilindru. Apoi am introdus la loc pistonul (il impingi in jos pana trece de garnitura de etansare, apoi il infiletezi). Ungi nitel pistonul si garnitura cu lichid de frana, la infiletare burduful trebuie sa alunece pe piston (ca sa nu se rasuceasca cand infiletezi pistonul)
Bineinteles, cu ocazia asta cureti ghidajele de placuta (sunt niste lamele de tabla ce bin montate pe suportul etrier) sau, daca si schimbi placutele, vei primi ghidaje noi (de obicei vin la pachet, daca nu, le iei separat)
La service-uri majoritatea or sa iti zica ca se schima complet etrierul. Intr-adevar, in EPC kit de reparatie (garnituri, etc) apare doar pentru etrierii fata. Pe spate ai kit de reparatie doar pentru glisiere.
LE: iti recomand sa desfaci tot inainte de a merge la magazin. Uite, pentru sistem Lucas, la a ta, pe webshop-ul de la unixauto, producatof Frenkit, am gasit kit fara piston, si kit cu piston. Daca pistonul e de schimbat... In plus avand piesele desfacute, te poti orienta si pe poza ce iti trebuie.
1- demontezi etrierul,scoti pistonasul (prin desfiletare, cum ziceau colegii). Garniturile, da-le naibii, oricum le schimbi. Daca poti sa nu faci burduful de protectie de la pistonas praf, e bine, daca il rupi, macar salveaza ramele (cea care se pune pe piston, si cea de pe cilindru)
2- mergi cu etrierul si pistonul in mana la magazin. Eu am gasit la unix, produse de autofren. Si la a mea apar mai multe dimensiuni, am mers acolo, a masurat ficiorul de acolo cu sublerul.
3- verifici ce garnituri iti da tipul, si cea de etansare, si burduful antipraf, sa fie aceeasi dimensiune la rame/buze cum vrei sa le zici
4- daca e cazul, iti iei si glisiere. Musai fa rost de vaselina siliconica pentru glisiere. Daca iei glisiere, primesi si un pliculet de vaselina de aia. Vezi ca alfel e destul de greu de gasit. Pe net mai multi zic sa nu pui altceva decat vaselina siliconica (deci nu cuprata, etc).
5- dupa ce cureti bine cilindrul si pistonul, la montaj e o jmecherie. Pui garnitura de etansare in cilindru, asta e simplu. Apoi trebuie pus burduful. Cei de la Ate zic ca pui burduful pe cilindru, si apoi il tragi peste piston. Mie nu mi-a iesit, asa ca am facut nitel altfel, am tras burduful pe piston, la baza, l-am intins astfel incat rama de la cilindru sa iasa sub piston, si am fixat burduful pe cilindru. Apoi am introdus la loc pistonul (il impingi in jos pana trece de garnitura de etansare, apoi il infiletezi). Ungi nitel pistonul si garnitura cu lichid de frana, la infiletare burduful trebuie sa alunece pe piston (ca sa nu se rasuceasca cand infiletezi pistonul)
Bineinteles, cu ocazia asta cureti ghidajele de placuta (sunt niste lamele de tabla ce bin montate pe suportul etrier) sau, daca si schimbi placutele, vei primi ghidaje noi (de obicei vin la pachet, daca nu, le iei separat)
La service-uri majoritatea or sa iti zica ca se schima complet etrierul. Intr-adevar, in EPC kit de reparatie (garnituri, etc) apare doar pentru etrierii fata. Pe spate ai kit de reparatie doar pentru glisiere.
LE: iti recomand sa desfaci tot inainte de a merge la magazin. Uite, pentru sistem Lucas, la a ta, pe webshop-ul de la unixauto, producatof Frenkit, am gasit kit fara piston, si kit cu piston. Daca pistonul e de schimbat... In plus avand piesele desfacute, te poti orienta si pe poza ce iti trebuie.
danny_nt
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2009
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,422 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,422
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
da, te poti descurca, trebuie doar sa fii inventiv
Poti folosi un cleste suedez, sau cum s-o fi numind (de ala de instalator), ca sa invarti pistonasul. Oricum, daca faci reconditionare completa de etrier, va trebui sa il golesti de lichid, si atunci infiletatul pistonasului la loc merge usor. Nu chiar la mana, dar merge usor.
Poti folosi un cleste suedez, sau cum s-o fi numind (de ala de instalator), ca sa invarti pistonasul. Oricum, daca faci reconditionare completa de etrier, va trebui sa il golesti de lichid, si atunci infiletatul pistonasului la loc merge usor. Nu chiar la mana, dar merge usor.
ovidiu_82
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 z12s
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2012
- Mesaj Privat